Mens Tennis Forums banner
141 - 160 of 186 Posts
Ik begrijp sommige posters en mensen in het algemeen niet die meer of minder bijna 100% zeker zijn dat Alca nog steeds #1 zou zijn geworden, zelfs als Sinner de ban niet had gekregen en het hele seizoen had mogen spelen.

Laten we een snelle berekening maken voor het geval Sinner doorging met zijn AO en voor AO vorm (2e helft van 2024), corrigeer me als ik ergens fout zit:
  • Rotterdam: -500 punten, had hij gespeeld, minimaal F zeer waarschijnlijk - 330 punten verdedigd (-170 punten slechts, niet -500 punten), +500 punten in geval van W
  • Doha: zou spelen, minimaal F zeer waarschijnlijk - +330 punten, +500 punten in geval van W
  • IW: -650 punten, had hij gespeeld, minimaal F zeer waarschijnlijk - 650 punten verdedigd, +350 punten in geval van W (1000 punten)
  • Miami: -1000 punten, had hij gespeeld, minimaal F zeer waarschijnlijk - 650 punten verdedigd (-350 punten slechts, niet -1000 punten), 1000 punten verdedigd in geval van W (0 punten verloren)
  • MC: -400 punten voor SF, had hij gespeeld, minimaal SF zeer waarschijnlijk - 400 punten verdedigd, +250 punten (650 punten) in geval van F, +600 punten (1000 punten) in geval van W
  • Madrid: -200 punten voor QF, had hij gespeeld, minimaal SF zeer waarschijnlijk - +200 punten (400 punten), +450 punten (650 punten) in geval van F, +800 punten (1000 punten) in geval van W (zonder Alca die speelt, een zeer mogelijk scenario)

Stel dat al het bovenstaande gebeurde (ergere scenario's in de meeste toernooien) en de resultaten na de schorsing meer of minder hetzelfde zouden zijn als ze waren, zouden dat nog steeds minimaal +2770 punten zijn die worden toegevoegd aan de 10780 punten die Sinner momenteel heeft (dat zou 13550 punten in totaal maken). Zijn we er zeker van dat hij niet minimaal de halve finale zou hebben bereikt in elk toernooi dat hij had moeten spelen als hij niet verbannen was? Naar mijn mening moet er rekening mee worden gehouden hoeveel toernooien hij heeft gemist en hoeveel punten hij heeft verloren door de ban. Alca staat momenteel op 11540 punten, dat is nog steeds 2000 punten minder dan de punten die Sinner had kunnen hebben zonder de schorsing (en dat is nog steeds een beter scenario voor hem). Zelfs als Sinner ergens slechter presteerde dan vorig jaar in de meeste toernooien, betwijfel ik of hij genoeg punten zou hebben laten vallen voor Alca om hem te overtreffen.

Ik ga niet liegen... eerlijk gezegd, het zelfvertrouwen van sommige mensen (voornamelijk Alca-fans) is tegelijkertijd hilarisch en bewonderenswaardig. Ik neem het hen echter niet kwalijk. Hij is momenteel de #1, wat hij volledig verdient voor de geweldige consistentie die hij dit seizoen heeft getoond. Het antwoord op de vraag of dit het geval zou zijn geweest of niet, als Sinner eerder dit jaar niet verbannen was, zal nooit bekend zijn. Ik denk dat hij het zou kunnen, maar de kans daarop zou veel, veel kleiner zijn.
Laten we er niet van uitgaan dat hij Rotterdam zou hebben gespeeld. Hij was zeker ingeschreven voor Doha (aangezien hij er vlakbij was en aan het trainen was toen de ban werd opgelegd). Laten we ook aannemen dat zolang Alcaraz #3 was, Sinner altijd in zijn loting zou worden geplaatst (dus in wezen wordt IW een halve finale, enzovoort). Gebaseerd op hoe de Miami-loting verliep, ben ik er zeker van dat hij die titel zou hebben verdedigd. Ik denk dat hij Madrid ook heel gemakkelijk de halve finale zou hebben bereikt (waarschijnlijk zelfs gewonnen). Het is minimaal 2500 punten verschil, conservatief geschat over ongeveer 5-6 evenementen.

Laten we er niet van uitgaan dat hij Rotterdam zou hebben gespeeld. Hij was zeker ingeschreven voor Doha (aangezien hij er vlakbij was en aan het trainen was toen de ban kwam). Laten we er ook van uitgaan dat zolang Alcaraz #3 was, Sinner altijd in zijn loting zou worden geplaatst (dus in wezen wordt IW een halve finale, enzovoort). Gebaseerd op hoe de Miami-loting verliep, weet ik zeker dat hij die titel zou hebben verdedigd. Ik denk dat hij Madrid ook heel gemakkelijk de halve finale zou hebben bereikt (waarschijnlijk zelfs het ding gewonnen). Het is minimaal 2500 punten verschil, conservatief gerekend over ongeveer 5-6 evenementen.
Gezien wat Sinner deed bij RG, had ik hem minstens één grote graveltitel gegeven.

Gezien wat Sinner deed op RG, had ik hem minstens één grote graveltitel gegeven.
Nou ja, eerlijk gezegd heeft de pauze van 3 maanden hem ook geholpen zijn conditie te verbeteren en hem echt een kanshebber te maken voor toekomstige gravelseizoenen.

Eerlijk gezegd, laat de haters maar praten. Nummer 2 en de jacht passen Jannik op dit moment in deze fase van zijn carrière prima.

Laten we er niet van uitgaan dat hij Rotterdam zou hebben gespeeld. Hij was zeker ingeschreven voor Doha (aangezien hij er vlakbij was en aan het trainen was toen de ban werd ingesteld). Laten we ook aannemen dat zolang Alcaraz #3 was, Sinner altijd in zijn loting zou worden geplaatst (dus in wezen wordt IW een halve finale, enzovoort). Gebaseerd op hoe de Miami-loting verliep, ben ik er zeker van dat hij die titel zou hebben verdedigd. Ik denk dat hij Madrid ook heel gemakkelijk de halve finale zou hebben bereikt (waarschijnlijk zelfs het ding gewonnen). Het is minimaal 2500 punten verschil, conservatief gerekend over ongeveer 5-6 evenementen.
Het hypothetische territorium is er een dat ik altijd vermijd. Niet omdat er geen logische redenen zijn om de scenario's te overwegen, maar omdat het vlindereffect een oncontroleerbaar beest is. Stel dat Sinner deze 5 extra wedstrijden zou hebben gespeeld, wat tot vermoeidheid zou hebben geleid, waardoor hij Wimbledon niet zou winnen en vroegtijdig zou uitvallen bij de USO, of erger nog, een blessure. Het is geen waarschijnlijk scenario, maar als de hemel de limiet is en je met hypothetische getallen speelt, moet je die ook overwegen. #1 is geen wiskundige garantie, het is een prestatie die het resultaat is van consistent werk.

Het hypothetische territorium is er een dat ik altijd vermijd. Niet omdat er geen logische redenen zijn om de scenario's te overwegen, maar omdat het vlindereffect een oncontroleerbaar beest is. Stel dat Sinner deze 5 extra's speelde, wat tot vermoeidheid zou hebben geleid, waardoor hij Wimbledon niet zou hebben gewonnen en vroegtijdig zou zijn uitgeschakeld bij de USO, of erger nog, een blessure. Het is geen waarschijnlijk scenario, maar als de hemel de limiet is en je met hypothetische getallen speelt, MOET je die ook overwegen. #1 is geen wiskundige garantie, het is een echte prestatie die het resultaat is van consistent werk.
Wist je niet dat de hypothetische Federer ongeslagen is?

Sinner is nog steeds de op één na beste speler op de tour, dat is erg indrukwekkend gezien het feit dat Djokovic (zij het oud) er nog steeds is. Dit betekent dat er maar één speler beter is dan hij! Hij zou hier erg trots op moeten zijn.

Sinner is nog steeds de op één na beste speler op de tour, dat is erg indrukwekkend gezien het feit dat Djokovic (zij het oud) er nog steeds is. Dit betekent dat er maar één speler beter is dan hij! Hij zou hier erg trots op moeten zijn, het is een geweldige prestatie 💪
Baldcaraz is alleen nr. 1 vanwege een dopingovertreding, blijf geperst "nieuwe gebruiker".

Tussen augustus en september 2025, ja. Een legendarische periode.
April - september 2025, behalve Wimbledon. Of ga je beweren dat Binner de betere gravelspeler is? :rolleyes: Raz zou dit seizoen ook een betere hardcourtspeler kunnen zijn. We moeten afwachten hoe de rest van het seizoen verloopt. Beiden hebben HC slams, maar Raz heeft een masters op HC.

Het hypothetische territorium is er een dat ik altijd vermijd. Niet omdat er geen logische redenen zijn om de scenario's te overwegen, maar omdat het vlindereffect een oncontroleerbaar beest is. Stel dat Sinner door deze 5 extra wedstrijden vermoeidheid zou hebben opgelopen, wat ertoe zou leiden dat hij Wimbledon niet zou winnen en vroegtijdig zou uitvallen bij de USO, of erger nog, een blessure. Het is geen waarschijnlijk scenario, maar als de hemel de limiet is en je met hypothetische getallen speelt, moet je die ook overwegen. #1 is geen wiskundige garantie, het is een echte prestatie die het resultaat is van consistent werk.
Dank je. Binner-fans moeten beseffen dat er nog steeds wedstrijden gespeeld moeten worden en dat alles kan gebeuren. We kunnen hem niet zomaar grote titels schenken op basis van wat-als. Na Wimbledon verwachtte bijna iedereen dat hij Cincinnati en de USO zou domineren, maar hij werd in plaats daarvan verrast, vooral bij de USO.

• Like
Reactions: florentine
Nou ja.. Uiteindelijk hangt alles ervan af wie Sinner zijn service laat repareren. Als hij servicegames makkelijk kan gaan houden, is het voorbij voor Carlos.. Een grote MAAR natuurlijk.. Deze hele rivaliteit is gebaseerd op of Sinner's service een kracht wordt in plaats van zijn grootste zwakte.
Dat doet hij al, maar alleen tegen Alcaraz is het een probleem. De tour is te zwak om zijn slechte dagen op service bloot te leggen. Alcaraz is verreweg de beste returner (en speler) waar Sinner mee te maken heeft; vandaar dat een hoog eerste servicepercentage een must is tegen Carlos. Zelfs dan zou ik er echter niet zo zeker van zijn dat Sinner de beste speler zou zijn. Alcaraz is behoorlijk goed in het retourneren van eerste services en hij kan winnen via meer TB's. Hij houdt zijn service nu veel gemakkelijker. De oude Alcaraz was veel gemakkelijker te breken. Sinner zal harder moeten werken om hem nu te breken.

• Like
Reactions: SetSampras
Ik begrijp sommige posters en mensen in het algemeen niet die meer of minder bijna 100% zeker zijn dat Alca nog steeds #1 zou zijn geworden, zelfs als Sinner de schorsing niet had opgelopen en de hele seizoenshelft had mogen spelen.

Laten we een snelle berekening maken voor het geval Sinner doorging met zijn AO en voor-AO vorm (tweede helft van 2024), corrigeer me als ik ergens fout zit:
  • Rotterdam: -500 punten, had hij gespeeld, minimaal F zeer waarschijnlijk - 330 punten verdedigd (-170 punten slechts, niet -500 punten), +500 punten in geval van W
  • Doha: zou spelen, minimaal F zeer waarschijnlijk - +330 punten, +500 punten in geval van W
  • IW: -650 punten, had hij gespeeld, minimaal F zeer waarschijnlijk - 650 punten verdedigd, +350 punten in geval van W (1000 punten)
  • Miami: -1000 punten, had hij gespeeld, minimaal F zeer waarschijnlijk - 650 punten verdedigd (-350 punten slechts, niet -1000 punten), 1000 punten verdedigd in geval van W (0 punten verloren)
  • MC: -400 punten voor SF, had hij gespeeld, minimaal SF zeer waarschijnlijk - 400 punten verdedigd, +250 punten (650 punten) in geval van F, +600 punten (1000 punten) in geval van W
  • Madrid: -200 punten voor QF, had hij gespeeld, minimaal SF zeer waarschijnlijk - +200 punten (400 punten), +450 punten (650 punten) in geval van F, +800 punten (1000 punten) in geval van W (zonder dat Alca speelt, een zeer mogelijk scenario)

Stel dat al het bovenstaande gebeurde (slechtste scenario's in de meeste toernooien) en de resultaten na de schorsing min of meer hetzelfde waren als ze waren, dan zouden er nog steeds minstens +2770 punten worden toegevoegd aan de 10780 punten die Sinner momenteel heeft (dat zou 13550 punten in totaal maken). Zijn we er zeker van dat hij niet minimaal de halve finale zou hebben bereikt in elk toernooi dat hij had moeten spelen als hij niet geschorst was? Naar mijn mening moet er rekening mee worden gehouden hoeveel toernooien hij heeft gemist en hoeveel punten hij heeft verloren door de schorsing. Alca heeft momenteel 11540 punten, dat is nog steeds 2000 punten minder dan de punten die Sinner had kunnen hebben zonder de schorsing (en dat is nog steeds een beter scenario voor hem). Zelfs als Sinner ergens slechter presteerde dan vorig jaar in de meeste toernooien, betwijfel ik of hij genoeg punten zou hebben laten vallen om Alca hem te laten passeren.

Ik ga niet liegen... eerlijk gezegd, het zelfvertrouwen van sommige mensen (vooral Alca-fans) is tegelijkertijd hilarisch en bewonderenswaardig. Ik geef ze er echter geen schuld van. Hij is momenteel de #1, wat hij volledig verdient voor de geweldige consistentie die hij dit seizoen heeft getoond. Het antwoord op de vraag of dit het geval zou zijn geweest of niet als Sinner eerder dit jaar niet was geschorst, zal nooit bekend zijn. Ik denk dat hij het zou kunnen, maar de kans daarop zou veel, veel kleiner zijn.
Image

• kyrgios
Reactions: FilipoSVK
Het was Baldie die de locatie naar Tokio veranderde om Sinner's volgende braaksel te vermijden.
Tokio heeft dit jaar een sterker deelnemersveld. Als er al iets is, is Beijing veel gemakkelijker te 'vulturen'. Je zou dankbaar moeten zijn dat Raz het voor Sinner heeft overgelaten.

Ik moet ook zeggen dat Sinner niet de super elite fitness heeft die de Big 3 hadden. Alcaraz heeft het wel. Dat is een groot voordeel op de lange termijn. En zelfs afgezien van de Big 3, Sinner is niet zo fit als Sampras. Ik zie hem Pete niet overtreffen zonder zijn fitness en service te verbeteren.

April - September 2025, met uitzondering van Wimbledon. Of ga je beweren dat Binner de betere gravelspeler is? :rolleyes: Raz zou dit seizoen ook een betere hardcourtspeler kunnen zijn. We moeten zien hoe de rest van het seizoen verloopt. Beiden hebben HC slams, maar Raz heeft een masters op HC.
Ik maakte de andere „nieuwe gebruiker“ belachelijk.

Ik maakte de andere "nieuwe gebruiker" belachelijk.

Ook "behalve Wimbledon" is als zeggen dat een voetballer het geweldig deed "behalve op het EK" of een atleet het geweldig deed "behalve op de Olympische Spelen".
3 Grand Slams vonden plaats tussen deze maanden, waarvan hij er 2 won. Voor zover ik weet, waren alle Slams in tennis gelijk.

141 - 160 of 186 Posts