Mens Tennis Forums banner

Waarom is Frans eten zo duur?

11K views 78 replies 29 participants last post by  Youngheart 3  
#1 · (Edited)
Ik kan geen enkel goedkoop Frans restaurant vinden in deze gigantische stad. Ik kan zelfs redelijk geprijsde Italiaanse restaurants vinden.

Ik snap het niet. Waarom is Frans eten zo duur? Is het overgewaardeerd?

#2 ·
We hebben hier redelijk geprijsde Italiaanse restaurants, maar niet voor de lagere klasse. Franse restaurants zijn inderdaad zeer zeldzaam en prijzig. En ja, het is een beetje overhyped, de reputatie overstijgt de verdiende waarde. Dat is echter slechts mijn mening, maar wordt ook gedeeld door veel Oost-Europeanen.

#5 ·
We hebben hier redelijk geprijsde Italiaanse restaurants, maar niet voor de lagere klasse.
Franse restaurants zijn erg zeldzaam en inderdaad prijzig. En ja, het is een beetje overhyped, de reputatie overstijgt de verdiende waarde.
Dat is echter slechts mijn mening, maar wordt ook door veel Oost-Europeanen gedeeld.
Het lijkt erop dat het donatiegeld niet meer van fakervic komt! :grin:

Wat maken Fransen eigenlijk? Escargot = slakken die op elk strand te vinden zijn. Ik betaal geen 100 dollar voor quiche.

#6 ·
Ik ben altijd dol op je onderwerpen Monfi!

Je kaneelfantopic was het beste, maar dit is ook een goede vraag.

Ik denk dat Frans eten overgewaardeerd is.

Kun je het ook in India eten?
Ik ben niet meer in India, Chrissy, maar er is waarschijnlijk één Frans restaurant in Mota Seth's (dikke handelaar) Mukesh Ambani's huis van 1 miljard dollar.

#17 ·
Fransen eten slakken en erger - kikkerbillen! TCK vertrouwt zulke barbaren zijn eten niet toe; vooral nu hij gluten- en lactose-intolerant is, dus sowieso verbannen is van 99,9% van het Franse eten! Laat die kikkers met rust, jullie Fransen! Bevrijd de kikkers!

#25 ·
[QUOTE="Tenniskennerkoning, bericht: 42207545, lid: 142937]
Fransen eten slakken en erger - kikkerbillen! TCK vertrouwt zulke barbaren zijn eten niet toe; vooral nu hij gluten- en lactose-intolerant is en sowieso verbannen is van 99,9% van het Franse eten! Laat die kikkers met rust, jullie Fransen! Bevrijd de kikkers!
[/QUOTE]
Maar zijn de meeste mensen niet vies als ze vis en varkensvlees eten, toch? Typische dubbele moraal.

#31 ·
Ik kan geen enkel goedkoop Frans restaurant vinden in deze gigantische stad. Ik kan zelfs redelijk geprijsde Italiaanse restaurants vinden.

Ik snap het niet. Waarom is Frans eten zo duur? Wordt het overschat?
Volkomen overschat. Net als Italiaanse restaurants: ze hebben allemaal precies hetzelfde menu. (Het heeft geen zin om naar een Italiaans restaurant te gaan, want het is vrij gemakkelijk om zelf te koken.)

#36 ·
Totaal overhyped. Net als Italiaanse restaurants: ze hebben allemaal precies hetzelfde menu. )Het heeft geen zin om naar een Italiaans restaurant te gaan, want het is vrij gemakkelijk om zelf te koken.)
Ik ben het ermee eens, de Italiaanse keuken is niet verfijnd en veel minder interessant, net als de meeste Italiaanse dingen aan deze kant van mode en schoenen.

#35 ·
De OP moet de reis naar Montreal maken, Toronto heeft veel geweldige keukens, maar Montreal blinkt hier om voor de hand liggende redenen echt uit.
Ik heb zoveel over Montreal gehoord. Het is als een mini-Parijs, dus ik wil het echt bezoeken en daar Frans eten proberen, misschien is het daar goedkoper? Ik weet het niet, maar ik denk niet dat ik ooit kikkerbillen zal proberen, tenzij ik ze eet zonder te weten wat ik at!

#34 ·
Waarom Canada in plaats van de Verenigde Staten?

Ik herinner me dat je staten beter vond
Ik had een PR aangevraagd toen ik in de VS was en kreeg het gelukkig met gemak. Ik wist niet hoe mooi Canada was tot ik hier in Toronto landde. Het is een ongelooflijke stad, erg levendig. Mensen zijn beleefd. De criminaliteit is laag, de gezondheidszorg is gratis, geen wapens. Het minimumloon is 15 CAD, wat geweldig is, dus obers zijn niet afhankelijk van fooien. Er zijn ook hele buurten in het centrum van Toronto die voor LGBT zijn, hoewel ik daar geen voorstander van ben, maar ja, als dat je ding is, dan geweldig.

Je beseft niet hoe fucked up de VS is voor de gemiddelde Joe totdat je naar een beter land gaat zoals Canada of Europese landen. Ik zou niet teruggaan naar de VS, zelfs niet als ze me een green card zouden geven.

Ik ben helemaal verliefd op dit land, ja, het is koud, maar er is overal verwarming, dus het heeft niet echt zoveel invloed op je. Het is hier zo mooi. Ik wou dat het kopen van een huis in Toronto niet zo duur was. Ik moet misschien de stad verlaten naar een goedkopere aangrenzende stad zoals Hamilton of Kitchener, maar verdomme, ik wil de stad niet verlaten! :hearts:

#49 ·
Frans eten is verfijnd en maakt gebruik van dure ingrediënten en is daarom gericht op de hogere klassen die ervoor kunnen betalen. Italiaans eten is meestal het eenvoudigste eten, pak gewoon een stuk deeg, verdeel wat tomatensaus en mozzarella, bak een paar minuten, bestrooi het met wat verse basilicum en voilà.

#52 · (Edited)
@Ilkae Als je foie gras in Toronto zou moeten eten, waar zou je het dan eten? Wat is een goed gerecht om foie gras mee te introduceren?
Auberge du Pommier.

En als je dat niet kunt betalen, dan Maison Selby, DASH of George.

Altijd gebakken, nooit als paté.
Of je zou wat kunnen kopen op St. Lawrence Market. Een plak van een halve inch, één minuut aan elke kant in een zeer hete pan, en het is klaar. Ik vind het lekker met gestoofde rabarber, à la Troisgros.

OPMERKING. Je zei dat er geen restaurants met Michelin-sterren in Toronto waren. Er zijn eigenlijk geen restaurants met Michelin-sterren in Canada. Michelin doet geen Canada,
Als ze dat wel doen, zou Alo één ster kunnen krijgen. Het eten zou er twee kunnen zijn, maar het decor zal nooit toestaan dat er meer dan één wordt toegekend.
Nobu opent hier, wat mensen ertoe aanzet te speculeren dat ze weten dat Michelin binnenkort Canadese restaurants zal beoordelen.

#73 ·
Wees gerust boos op me, maar als iemand uit de Balkan zou ik geen Frans eten eten, zelfs niet als het gratis was. Alle keren dat ik in Parijs ben geweest en Franse restaurants heb bezocht, was er geen enkel gerecht dat ik lekker vond. In elk verdomd ding zat wel iets dat ik haatte, en met eten, als je 10 ingrediënten lekker vindt maar er maar 1 niet, dan laat dat toch een slechte smaak achter. Geef me eenvoudige dingen in het leven... en op tafel... en ik ben tevreden.

#77 ·
Wees boos op me als je wilt, maar als iemand van de Balkan zou ik geen Frans eten eten, zelfs niet als het gratis was. Alle keren dat ik in Parijs ben geweest en naar Franse restaurants ben gegaan, was er geen enkel gerecht dat ik lekker vond. In elk verdomd ding zat wel iets dat ik haatte en met eten, als je 10 ingrediënten hebt die je lekker vindt, maar slechts 1 die je niet lekker vindt, laat het toch een slechte smaak achter. Geef me eenvoudige dingen in het leven... en op tafel... en ik ben tevreden.

Een Franse klassieker. Simpeler kan het bijna niet. Een biefstuk, friet en een romige pepersaus.

Nog een:

Aardappelen, uien, spek, kaas en room.

• Like
Reactions: HollowTip
#74 ·
Als je de recepten in de kookboeken van Julia Childs leest, zijn ze vrij uitgebreid en ingewikkeld. Misschien vereenvoudigen commerciële keukens de dingen een beetje, maar ik betwijfel of het veel is. Nauwgezette voorbereiding + dure ingrediënten = duur menu. Er zijn Franse gerechten die eenvoudiger te maken zijn en goedkope ingrediënten gebruiken (plat d'oignon, bijvoorbeeld), maar je zult ze nooit op een restaurantmenu zien.