Welke manier zou een betere manier zijn geweest om deze klassieker te beëindigen?
Eens. Het verleden was zoveel beter zonder tiebreak in de laatste set op Slams. Dat was "de meest vasthoudende" waardig. Op deze manier ging Alcaraz gewoon in God-modus voor 7 punten op rij en ging er vandoor. Een meer duurzaam pad zou op de klassieke manier nodig zijn geweest.GEEN TIEBREAK.
Nee, dat zou je niet moeten willen. Noch het publiek, noch de spelers zouden ooit weer zo'n ervaring moeten meemaken. Het was historisch leuk toen het gebeurde, maar de laatste set was nauwelijks "tennis". Uiteindelijk zou een Alcaraz - Sinner wedstrijd even slepend worden, zowel Sinner als Alcaraz vertoonden al tekenen van uitputting.Ik wil nog een Isner Mahut zien, in een slam finale.
Het was al een marathon.10-punts tiebreak is beter, niemand wil een verdomde marathon zien, het is veel waarschijnlijker dat een 10-punts tiebreak veel eerder eindigt dan een voordeel van 2 games.
Nee, want Alcaraz speelde zijn beste tennis van de wedstrijd na 5-6 15-30 achterstandHet was gisteren zo vreemd.
Als een armzalig einde van een meesterwerk.
Maar er is wel een programmeerprobleem, de hoofdtoernooien van Stuttgart en 's-Hertogenbosch begonnen minder dan 24 uur nadat de finale van Roland Garros begon. Uitgeputte finalisten zouden niet in staat zijn om aan die evenementen deel te nemen. Voor de betreffende spelers is het niet onwaarschijnlijk dat Sinner of Alcaraz zich terugtrekt uit Halle of Queens vanwege vermoeidheid, dat zijn toernooien die deel uitmaken van hun respectievelijke verplichte evenementenschema.Er is geen programmeerprobleem, IEDEREEN zou gewild hebben dat het gisteren zo lang mogelijk duurde en zelfs als de wedstrijd acht uur had geduurd, hadden ze allebei daarna drie dagen achter elkaar kunnen slapen.
Zet ze in een put met ratelslangen, wie er levend uitkomt...Ja, laat ze tot de dood spelen
Ik vind 10 punten voor een 5e set slam finale niet ergIk geef de voorkeur aan de spanning van een tiebreak, maar ik weet dat ik hier in de minderheid ben. TBH zou ik de voorkeur geven aan een 7-punts breaker.
Dat is allemaal waar. Maar als ze het vanaf 6-6 hadden geplaatst en Carlos de volgende 7 punten had gewonnen, zou de kans op een comeback net zo klein of zelfs kleiner zijn.Ik moet het eens zijn met @Johnny Groove. Het is gewoon moeilijk om terug te komen in een reguliere TB, en het kan soms aanvoelen als RR. Bij 6-0 in super TB gisteren was er nog steeds een kans voor Sinner om terug te komen, vond ik. Ik had alleen het gevoel dat het waarschijnlijk voorbij was bij 7-0 voor Carlos. Gewoon te veel voorsprong, zelfs in super TB. In een reguliere TB betekent een voorsprong van 3-0 of 4-0 vrijwel dat het voorbij is. Hoe vaak kan men terugkomen van dat in een reguliere TB? 10%? Waarschijnlijk lager. Dat is geen pretje om een 5e set te beslissen, imo. Men kan een beetje geluk hebben in de vroege punten en er komen. Een super TB bepaalt zeker de betere speler aan het einde. Niet zo ideaal als geen TB, maar spelers zouden waarschijnlijk liever een super TB gebruiken als ze moe zijn aan het einde van een wedstrijd. Roddick zou graag een super TB hebben gehad in de Wimbly 2009 finale, durf ik te wedden. Hij was extreem moe aan het einde.
Persoonlijk denk ik dat het een beetje een choke was van Sinner. Maar aan het eind van de dag is een verlies een verlies. Hoe of waarom maakt niet echt uit of je nu gewurgd hebt of dat de andere man je overtrof, wat Carlos aan het eind deed, hoe dan ook is het nog steeds een verlies.Maar we kunnen niet spreken van een choke, of Carlos heeft ook meerdere keren in deze wedstrijd gewurgd.
Mijn theorie is dat Fed-fans klaagden dat hij de finale misschien had verloren omdat ze het in een TB moesten beëindigen en misschien onverdiende tegenstand gaven aan het format IMO (zelfs als het duidelijk is dat hij het 9-7 of zoiets had moeten winnen, denk ik).TB bij 12-12 was het goede compromis, Wimbledon had het goed, maar het bleef om welke reden dan ook niet hangen.
Ik ben het grotendeels eens. Ik denk dat het naar 10-10 moet gaan en dan een tiebreak van 10 punten. Makkelijk te onthouden en een goed compromis tussen epischheid en uitputting. Maar ik denk dat het elke ronde zou moeten zijn.Ik ga gewoon zeggen dat ik wou dat er een compromis was. Het hoeft niet eindeloos te zijn, maar een finale waarin ze tot 10 of 12 spelen en dan een super tiebreak doen. Alleen in de finale. Dit geeft me het gevoel dat het de dingen wat epischer zou maken, zonder te ver te gaan, en het zou waarschijnlijk niet vaak gebeuren.
Nou, twee dingen, tv-verslaggeving is belangrijk voor elke sport en je wilt niet dat het evenement over meerdere dagen eindigt als mensen de volgende dag moeten werken. Ook is het spel tegenwoordig heel anders, Borg/Mcenroe in 1980 Wimbledon duurde net geen 4 uur in hun 5-set klassieker. Ja, dat is op gras, maar de punten waren sowieso sneller. Als je nu een 5-set wedstrijd hebt op hardcourt/gravel en zelfs gras, dan is dat een lange tijd. Niet hetzelfde als vroeger.Maar ik denk eigenlijk niet dat we vaak in die situatie terechtkomen, maar als dat wel gebeurt, zal het spectaculair zijn. Vergeten mensen dat ELKE set vroeger voordeel was zonder tiebreaks, stel je de wedstrijden van toen eens voor.