Mens Tennis Forums banner

Who wins?

Australian Open finale: [1] Sinner vs. [2] Zverev

11K views 159 replies 77 participants last post by  Randy Lahey  
#1 · (Edited)
Dit wordt de derde Grand Slam-finale voor beide spelers. Zverev verloor zijn vorige twee, Sinner won beide die hij tot nu toe heeft gespeeld. Zal Zverev zijn eerste Grand Slam-titel winnen of zal Sinner zijn derde winnen?
Gezien Sinners record in finales sinds de tweede helft van 2023, moet hij worden beschouwd als de grote favoriet om deze wedstrijd te winnen. Hij produceerde ook een hoger niveau van balcontact dan Zverev, hoewel de verschillen vrij klein zijn.
De wedstrijden tussen deze spelers zijn meestal uiterst competitief, geen eenzijdige afstraffingen. Zverev versloeg Sinner op de US Open 2023 in een slopende wedstrijd van 5 sets die 4 uur en 41 minuten duurde; Sinner won op de Cincinnati Masters 2024 via een tiebreak in de beslissende set, in een wedstrijd die de 3-uur-grens overschreed. Ik verwacht hier ook een vrij spannende wedstrijd, of het nu een wedstrijd van 4 of 5 sets wordt.
Gezien Zverevs iets betere conditie (nog steeds zoals we vandaag zagen), zal het winnen van de 1e set cruciaal zijn voor Sinner in deze wedstrijd. Zolang hij een hoog percentage eerste service kan behouden in zijn servicegames, zou hij favoriet moeten zijn om de set te winnen. Een lager percentage eerste service betekent meer baselinepunten waar Sinner een weg door Zverevs verdediging vanaf neutraal moet vinden, aangezien Zverev beter werk verricht bij de return van de tweede service dan vorig jaar.
Een andere sleutel is wie als eerste het initiatief neemt in een rally - beide spelers lieten zien dat ze meer winnaars kunnen maken als ze voor hun slagen gaan, maar waren niet bereid dit regelmatig te doen. Sinner heeft hier een klein voordeel, aangezien het verschil tussen de forehands ten gunste van Sinner groter is dan het verschil tussen de backhands (waar Zverevs voordeel onduidelijk is).
Hoe Zverev serveert bij een breakpoint zal ook een enorm effect hebben. Tiebreaks zullen Sinner een klein voordeel geven vanwege zijn superieure mentale kracht in wedstrijden met hoge druk.
Ik voorzie dat deze wedstrijd verreweg de beste van de tweede week zal zijn en ik voorspel dat Sinner hem in 4 spannende sets zal winnen.

#2 ·
Dit wordt de eerste keer dat de eerste en tweede geplaatste speler elkaar treffen in de finale van de AO sinds 2019, toen Nadal en Djokovic tegen elkaar speelden. De geschiedenis zal hier tot op zekere hoogte tegen Zverev zijn. De laatste 5 keer dat de eerste en tweede geplaatste speler elkaar troffen in de finale van de AO, won de eerste geplaatste speler. De laatste keer dat de tweede geplaatste speler won, was in 1995 toen Agassi Sampras in de finale versloeg.

#3 ·
Ik denk dat Sinner dit in 4 sets gaat winnen. Maar hij hinkte een beetje aan het einde van zijn halve finale wedstrijd, dus dat zou zorgen kunnen baren of het in de finale hetzelfde zal zijn. Zverev zal zeker een gevaarlijke tegenstander zijn, inderdaad.

#4 ·
Sinner in 4. Hij is te stabiel op hardcourt. Zverev heeft een kans. Hij zou het kunnen pakken. Ik geef hem ongeveer 25% kans. Het zal waarschijnlijk in 5 sets zijn als hij het doet. Hij speelt extreem goed en rechtvaardigt zijn 2e beste ranking ter wereld. Maar zijn mentale kracht zal hier op de proef worden gesteld en ik denk dat hij het niet zal halen.

#6 ·
Zverev heeft zeer goede cijfers op zijn eerste opslag, wat volgens mij genoeg zal zijn om hem een set te bezorgen. Maar de baseline game van Sinner is duidelijk te groot en consistent.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik zie Sinner winnen in 4 sets.

#7 ·
Laten we hopen op een goede wedstrijd, want de kwaliteit van de Australian Open van dit jaar is, afgezien van de kwartfinale Novak tegen Carlos, slecht geweest. Ik duim voor Sascha om zijn eerste grandslam te winnen, maar mijn hoofd zegt me dat de opgepompte roodharige te goed zal zijn.

#8 ·
Eerlijk gezegd zou ik zeggen dat Zverev ongeveer 35% kans heeft. Hij moet zijn A+ servicegame brengen, en zijn backhand moet zo precies mogelijk zijn.

#11 ·
Wat de finale zelf betreft, dit zou zeer interessant moeten worden. Zverev heeft hier zelfs een voordeel van 4-2 in de onderlinge resultaten. De meeste wedstrijden die ze speelden waren echter voordat Sinner zijn eerste grandslam won. Sinner is sinds hij vorig jaar de AO won behoorlijk veranderd en verbeterd. Hij won zelfs hun laatste ontmoeting in 2024 in Cincinnati, maar het was een zeer spannende wedstrijd. Ik verwacht dat hetzelfde hier het geval zal zijn. Zverev heeft niet zo goed gespeeld in de kwartfinales en halve finales, maar beide wedstrijden waren overdag. Zverev is een compleet andere speler in nachtwedstrijden. Hij gaf zelf toe dat zijn service 's nachts beter klikt, en zijn meest indrukwekkende overwinningen zijn 's nachts behaald, waaronder tegen Alcaraz vorig jaar. Hij zal in topvorm zijn voor de finale en zal ongetwijfeld Sinners zwaarste tegenstander van dit toernooi zijn. Zverevs grootste probleem zal zijn mentale kracht zijn. Hij heeft de neiging om mentaal te falen op de grootste momenten, en dit is te zien in zijn laatste 2 grandslamfinales. Dit lekt ook in zijn spel, met zijn neiging om passief te worden en zijn forehand die in cruciale momenten instort. De sleutel voor hem zal zijn of hij mentaal sterk genoeg kan blijven om te winnen. Voor Sinner is zijn niveau dit hele toernooi extreem goed geweest en zou hij de favoriet voor deze wedstrijd moeten zijn. Zijn conditie was echter verdacht dit toernooi, inclusief die ziekte die hij had tegen Rune en de krampen tegen Shelton. Of hij fit kan blijven gedurende de finale valt nog te bezien.

Ik ga voor Sinner in 5. Hopelijk wordt dit een goede wedstrijd, want deze AO is anderszins vrij teleurstellend geweest.

#66 ·
De doper versus de seriemisbruiker. Trieste tijden voor tennis.
Misschien zou het dan gepast zijn als ze om de beurt elkaar zouden slaan en masseren tijdens de pauzes.

Ik denk dat Sinner dit gaat winnen, maar als iemand hem hier kan stoppen, dan zou het Zverev moeten zijn. Hij heeft tenminste niet te veel energie verspild in zijn halve finale, dus er is geen voordeel voor Sinner met het soort loting dat hij had.

#14 ·
Trouwens, ik zeg Sinner in 5. Maar het zou in 4 kunnen zijn of Zverev zou het in 5 kunnen winnen. Ik weet alleen dat het geen straight sets zullen zijn en ik betwijfel of Sinner minder dan 2 sets krijgt

#19 ·
Geen van beide spelers is zo goed als mensen denken. Kan beide kanten opgaan. Zal hoe dan ook een slechte kampioen voor de sport zijn.

Geweldige tijden.
In tegenstelling tot Andy Murray is hij tenminste al een AO-kampioen geweest, mogelijk back-to-back. Andy Murray heeft in zijn hele carrière nog nooit iets gewonnen in Australië. Ik wil niets horen over bla bla grote 3, want als Murray half zo goed was als je altijd beweert, had hij er minstens één van gekregen. Hij was ook ouder dan Jannik voordat hij überhaupt een finale haalde, laat staan er een won.

#25 ·
Een spannende wedstrijd. Ga voor Sinner in 5, maar het kan ook Z worden.

• Like
Reactions: YonaMX
#37 ·
Ik hoop dat Zverev hem kan verslaan, maar ik betwijfel het ten zeerste.
Waarom? Telkens als hij de bal retourneert, stopt hij met agressief spelen.
Zelfs in die Djokovic-wedstrijd sloeg hij de bal niet met veel autoriteit wanneer Djoker serveerde.
Bovendien is zijn forehand nog steeds lek. Hij maakt er goedkope fouten mee.
Het is shit als dit die je uiteindelijk een titel kan kosten.
Aan de andere kant weet Sinner hoe hij zich kan aanpassen aan punten, games, sets, etc.
Hij is niet zo perfect als de Big 3, maar nog steeds goed genoeg om te winnen.
Sinner in 5 sets. Welkom in het Sinner-tijdperk!