Mens Tennis Forums banner
1 - 2 of 2 Posts

·
Registered
15,626 Posts
Discussion Starter · #1 ·
from sporza.be

Derde reekshoofd Ljubicic vliegt er kansloos uit

6-3, 6-3, 6-3

De Spanjaard Feliciano Lopez heeft voor dé verrassing op de eerste dag gezorgd. Hij schakelde Ivan Ljubicic, de nummer drie van de wereld, uit. De linkshandige Lopez (ATP-77) speelde een dijk van een wedstrijd.

(foto Belga)

Met zijn gevaarlijke backhand ( :spit: ) liet hij Ljubicic nooit in de wedstrijd komen. De Kroaat kon geen enkel breakpunt afdwingen op de service van Lopez.

Meer nog, Lopez liet maar twaalf punten op zijn opslag liggen. Na nog geen twee uur zat de US Open er op voor Ljubicic. De derde ronde van vorig jaar blijft zo de beste prestatie van hem in New York.

"Ik raakte nooit in mijn ritme", dacht Ljubicic de oorzaak voor zijn verlies te weten. "Ik kan het moeilijk uitleggen, anders had ik er op het terrein al iets op gevonden. Het was gewoon mijn dag niet."

Lopez heeft zo zijn revanche beet tegen Ljubicic. Eerder dit jaar had de Kroaat hem al uit de Australian Open en Wimbledon geknikkerd. Vooral in de eerste ronde van Wimbledon was het verlies pijnlijk voor de Spanjaard: 11-9 in de vijfde set.

1 - 2 of 2 Posts