Clay Court Season 2007 - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 04-19-2007, 12:18 PM   #31
country flag wenty
Registered User

wenty's Avatar

wenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond repute
Default Re: Clay court season 2007

wenty is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 04-27-2007, 06:15 AM   #32
country flag wenty
Registered User

wenty's Avatar

wenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond repute

So anyone know where Gael is planning to play next? Would it be Rome Masters?
Old 04-27-2007, 10:38 AM   #33
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

He's still on the entry list of Estoril, he should play there.
I haven't seen any news lately.

There was just a hint on the "Grand Chelem" blog the other day, the way Gael was practicing in Monte Carlo was apparently unbelievable, but I'm still waiting for more explanations, they said they would tell more later...
["... si Gasquet joue l’après-midi, on se dit qu’il ne va pas aller se tuer à l’échauffement (on reparlera par contre de celui de Monfils parce qu’on en est resté bouchée bée)" ]
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-28-2007, 05:32 AM   #34
country flag wenty
Registered User

wenty's Avatar

Ok, thanks Truc. Sincerly hope he's fit to play in Estoril
Old 04-28-2007, 12:56 PM   #35
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

JBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond repute

Gael has a tough quarter in Estoril:

4 Gonzalez v Mathieu
Kunitsyn v Sousa
Horna v Querrey
Monaco v Monfils 8
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Tennis Tipping 2009 Results:
Singles: Cherbourg CH W
Doubles: ...
JBdV is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-30-2007, 04:42 PM   #36
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

JBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond repute

Well he lost 5-7 6-1 2-6...He was 5-2 up in the 1st set...
That's the 1st and last time I ever start a thread in a player's forum

Old 04-30-2007, 05:06 PM   #37
country flag lisaplenske
Registered User

lisaplenske's Avatar

lisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond repute

and

thats my feeling about this match.Im cause he lead 5-2 in the first and lost it 5-7

in the third he came bak one break down to *2-3 and broken again to lose 2-6

cause he wont have matchs before rome,he reached semi finale,he could loose many points!

Tsonga - Simon - Monfils - Mathieu - Chardy - Baghdatis
Mannarino - Safin - Santoro - Gulbis- Nishikori

Last edited by lisaplenske : 04-30-2007 at 05:13 PM.
lisaplenske is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 05:06 AM   #38
country flag wenty
Registered User

wenty's Avatar

Did anyone watch the match?? Could someone please tell me how Gael was playing? Did he seem to be back to his usual ways, or is that injury still affecting him?
Old 05-02-2007, 08:19 AM   #39
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

The article in L’Équipe about his match in Estoril:
Quote:
La croisée des chemins
Paul-Henri Mathieu, vainqueur de Gonzalez, s’épanouit. Monfils, battu par Monaco, doute. La roue tourne vite.

AU CLASSEMENT ATP de cette semaine, Paul-Henri Mathieu, vainqueur à Casablanca, et Gaël Monfils, qui n’avait pas rejoué depuis son premier tour raté à Monte-Carlo, se sont croisés. PHM est aujourd’hui 42e mondial et Monfils, qui le devançait, 45e. L’un se lance à l’assaut du top 15, l’autre, installé sur une pente savonneuse, tente de résister. Hier, Paul-Henri Mathieu a sorti Fernando Gonzalez (6e) en deux sets sans bavure, malgré une pluie fine qui donnait aux balles une circonférence et un poids anormaux. Lundi, Gaël Monfils s’inclinait sans gloire face à Juan Monaco (52e), du type Argentin laborieux. Et tandis qu’on peut facilement imaginer Paul-Henri Mathieu, droit dans ses bottes, décrocher une deuxième finale d’affilée comme en 2002, il est difficile de ne pas s’inquiéter pour un Gaël Monfils qui semble avoir perdu le nord.
Lundi, sur un « centralito » bien garni, il avait très bien commencé avant de se cogner le genou gauche dans un panneau de publicité sur une course latérale. Malgré quelques grimaces et boitillements, il arriva rapidement à 5-2 en sa faveur, sous les yeux des joueurs français qui l’observaient, curieux du résultat. Mais sur les cinq jeux suivants, Monfils ne marqua que trois malheureux points : « Sept bois, douze fautes directes », résuma Olivier Delaitre, son coach, un peu désemparé. En empochant le deuxième set 6-1, Monfils fit renaître l’espoir de gagner enfin un match.
Las, en perdant au total quatre fois son service au troisième, il signa lui-même son arrêt de mort. « Je n’arrive pas trop à expliquer… Je ne sais pas. En ce moment, je n’ai pas trop de confiance… », déclara le Français, dépité. À chaud, impossible de lui soutirer l’ombre d’un début d’explication : « En ce moment, je ne sais rien. Je suis dégoûté, c’est tout. »
À croire que la perspective de redescendre au classement l’effraie davantage de semaine en semaine, bien qu’il affirme le contraire : « Je vais juste descendre, et voilà. C’est la vie, la roue tourne. On ne sait jamais : je suis arrivé à Rome l’an dernier, j’avais gagné zéro match, comme cette année (en fait il en avait remporté deux, un à Barcelone et un à Estoril). Et j’ai atteint les demi-finales, alors… »

« On dirait du cristal »
C’est bien le problème. Car s’il ne fait pas mieux dans deux semaines, il va perdre 225 points et se retrouver aux alentours de la 80e place mondiale. En plus, pour l’heure, il n’est pas sûr d’être admis dans le tableau principal en Italie. Il lui faut attendre deux défections. Et il n’est pas inscrit dans les qualifications. Il a déjà rayé Hambourg au profit d’un challenger à définir, « pour essayer d’enchaîner des victoires », explique Delaitre, et après… « Après, il y a Roland, dit Monfils. Peut-être que devant ma famille, on ne sait jamais, je peux m’enflammer. Mais là, je suis un peu gavé, ça me saoule. »
Que peut-on lui souhaiter pour l’instant ? « Rien, du courage, je n’en sais rien… Au pire, si je descends, eh bien, je reviendrai plus fort ! Descendre, cela ne peut que m’aider. » Que peut-on lui souhaiter pour l’instant ? « Rien, du courage, je n’en sais rien… Au pire, si je descends, eh bien, je reviendrai plus fort ! Descendre, cela ne peut que m’aider. » Et pendant ce temps-là, Paul-Henri Mathieu, qui, lui aussi, a plusieurs fois coulé pour diverses raisons, s’est offert un quatrième succès contre un top 10 cette année et un troisième d’affilée sur le Chilien qui, faut-il ajouter, n’a plus rien fait depuis sa finale à l’Open d’Australie. Encore une histoire de confiance perdue : « Les joueurs sentent ces choses-là, explique Mathieu. Lui n’est pas en confiance et moi, je le suis. Les conditions étaient difficiles et j’ai mieux tenu que lui dans la tête. » C’est pourquoi PHM ne s’inquiète pas pour Monfils : « Si ça se trouve, à la fin de l’année, tout le monde va l’encenser parce qu’il sera 20e mondial ! » Thierry Champion, son coach, qui a été aussi celui de Monfils, ne s’en fait pas plus pour son ancien élève : « Il a entamé un travail avec Olivier (Delaitre). Il faut leur laisser le temps. » Même son de cloche du côté de Richard Gasquet, vainqueur hier de Max Mirnyi : « Gaël n’est vraiment pas bien, ça se voit.Mais je ne m’en fais pas pour lui. Au tennis, beaucoup de choses se passent certes dans la tête mais c’est aussi technique. On peut vite perdre ses acquis. C’est un travail de toutes les minutes. Qu’il ne lâche rien et ça va repartir… » Pour sa part, Delaitre était circonspect. Il réclame à son protégé davantage de constance : « Il se bat bien mais il y a toujours un petit truc qui fait que... Gaël, en ce moment, on dirait du cristal. » Et Paul-Henri Mathieu, du bois dont on fait les champions. DOMINIQUE BONNOT
I don’t have time to translate it now, but he’s fine physically, Wenty, don’t worry about that. It's more a confidence issue. He can't really explain himself what is going on.
He won’t play Hamburg, he will try to play a Challenger to win a few matches. And he still needs 2 withdrawals to enter the main draw in Rome since he didn’t enter the qualies.
Old 05-02-2007, 10:25 AM   #40
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

OK, here's a rough summary of the article, although it doesn't really say anything new. The whole article is about the fact that PHM is on his way up in the rankings while Gael is going down.
About his match: a good crowd, the other French players were there too and curious to see how he was doing. He started well, hit an advertisement board and was limping a little bit after that, but managed to get a 5-2 lead. But then he won only 3 points in the 5 following games: "7 mishits and 12 UE", Delaitre explains, a little bit helpless. It looked better when he won the second set 6-1, but he lost his serve 4 times in the 3rd set, which was fatal.
"I can't really explain... I don't know... I don't have much confidence". Journalists ask him to explain what is going on: "I have no clue. I'm disgusted, that's it."
The prospect of another drop down in the rankings seems to scare him, although he doesn't want to admit it: "I'll lose spots in the rankings, and that's it. C'est la vie [I don't know how to say "la roue tourne" ... "The wheel of fortune turns"?] You never know: when I came to Rome last year, I hadn't won a match, like this year [actually, he had won 2 matches, one in Barcelona, one in Estoril]. And I made it to the semi-final, so..."
That's the point: since he made the semi-final in Rom last year, he might be around #80 in the rankings in 2 weeks. He isn't even sure to be in the main draw in Rome yet. And he has already decided to skip Hamburg to play a Challenger (doesn't know which one) "to try to win a few matches in a row", Delaître says. After that, RG: "Maybe with my family watching me in the stands, you never know, I might 'catch fire'. But right now, I'm a bit gutted, I'm sick of it..." (that's not really what he says, but I can't translate his slang, as usual.)
What can we tell him at the moment? "Nothing, to take heart, I don't know... Actually, if I drop down in the rankings, I'll come back stronger! To go down can only help me."
At the same time, PHM was beating a top 10 player for the 4th time this year and says it's a matter of confidence: "Players feel that kind of things. He [Gonzo] has no confidence, I'm confident. The conditions were tough and I was stronger in my mind."
That's why PHM isn't worried for Gael: "Maybe he will end the year at #20 and everybody will praise him!" Champion (PHM's coach and Gael's coach until last year) isn't worried either: "He just started to work in a certain way with Olivier (Delaitre). You have to give them some time."
Same for Gasquet: "Gael really isn't feeling well, that's obvious. But I'm not worried. In tennis, a lot of things happen in the head, but it's also a technical problem. You can lose your "assets" very quickly. It's a matter of constant work. If he doesn't give up, he will bounce back..."
Delaître is circumspect and expects more constancy from Gael: "He fights well, but there always is a little thing which... Gael, right now, is like crystal."
And the article ends up with a wonderful comparison "Gael = crystal / PHM = the stuff the champions are made of".

Last edited by Truc : 05-02-2007 at 04:03 PM.
Old 05-08-2007, 07:30 AM   #41
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

As expected Gael is out of Hamburg, so do we know which challenger he will play that week?
Edit: Apparently he asked for a WC into the Zagreb challenger...

Old 05-08-2007, 04:59 PM   #42
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

Well he lost to Blake 7-6 6-3, he had 3 sp's at 5-4 in the 1st set...
And he's in for a hell of a drop in the rankings

Old 05-08-2007, 06:09 PM   #43
country flag lisaplenske
Registered User

lisaplenske's Avatar

lisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond repute

he lacks of confidence right now,all that errors!
he has to stop hat negative waves of defeats,he must make a rebellion and win few matches now.

Allez!

Tsonga - Simon - Monfils - Mathieu - Chardy - Baghdatis
Mannarino - Safin - Santoro - Gulbis- Nishikori
lisaplenske is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-09-2007, 07:02 AM   #44
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Sobre, affûté physiquement, Gaël Monfils a fait bonne figure face à James Blake, mais il n'a pas eu assez de punch pour remporter sa première victoire sur le circuit ATP depuis l'Open d'Australie (entre temps il a remporté un tournoi Challenger à Sunrise). Bien calé en défense, se laissant aller à quelques accélérations intempestives au premier set, il a profité des nombreuses fautes directes de son adversaire pour mener 4-1.

Pas assez régulier en première balle, jouant un tempo prudent, il a subi le jeu dès que Blake a appuyé sur l'accélérateur. Offensif, le Français s'est créé trois balles de set dans le douzième jeu mais James Blake les a effacées et a empoché le tie-break sept points à quatre. Avant de sombrer dans le second set remporté 6-3 par l'Américain, profitant des fautes du Français à l'échange.

"Je ne sais si tout s'est joué dans ce premier set mais je constate que je l'ai laissé filer par manque de confiance, analyse Monfils. C'est dommage, Blake n'était pas en confiance non plus, ce n'est pas ma surface préférée. J'ai perdu au premier tour, ça devient une habitude, on fait avec!

Ce que je fais est nul puisque je perds! J'espère que ça passera un moment. Quoiqu'il arrive, je suis dans la merde. Je vais me retrouver 80e mondial, ça c'est la réalité. Je vais changer quelque chose, je ne sais pas quoi. Peut-être la raquette mais pas mon coach. Avec Olivier Delaître, ça se passe bien."
http://www.eurosport.fr/tennis/rome-...o1174223.shtml

It says he looked physically sharp, no antics yesterday, he put up a good show ( - they showed the 2nd set on atpmastersseries.tv and it looked terrible, but that's what the "article" says), but he didn't have enough "punch" to win. Blake was making a lot of errors in the first set and Gael took the lead 4-1. But his first serve wasn't regular enough, he was playing too carefully and was dominated as soon as Blake started playing faster. He couldn't take his 3 SP and kind of crumbled from then on.
He says again he's lacking confidence and is in a real mess since he will now be ranked around #80. He has to change something, but he doesn't know what. Maybe the racket, but not the coach, everything is fine with Olivier.

(I can't believe people already think of a possible coach change - I guess that's why he says that at the end -, he got so much crap when he was without a coach after the story with Gautier...)
Old 05-09-2007, 07:21 AM   #45
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

His WC for Zagreb has been confirmed.
Reply

Thread Tools

Posting Rules