Clay Court Season 2007 - Page 13 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 06-02-2007, 07:41 AM   #181
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Clay Court Season 2007

I know it's positive, all in all, but he really was only serve and heart yesterday, that was a bit frustrating to watch.
At least he went down fighting, it could have been painful against Davydenko in the next round playing like that.

Here's his interview in L'Équipe:
Quote:
GAËL MONFILS, malgré sa défaite contre Nalbandian (7-6, 5-7, 6-4, 7-6), s’est découvert de nouvelles ambitions.
« Ce que je veux, c’est gagner ! »
« L’AMBIANCE ÉTAIT un peu bizarre au début : vous et le public étiez un peu froids…
– Oui, il y avait un faux rythme au niveau de l’ambiance. On s’est un peu regardés jouer tous les deux, pour voir comment l’autre réagissait sur certains coups, mais, en fin de set, le public était présent quand même.
– Au troisième set, vousobtenez quatre balles de break à 4-3 et Nalbandian les sauve, revient à 4-4 et gagne le set, puis le quatrième…
– Oui. Il y a en a trois où je ne peux rien faire, mais une où j’aurais dû faire ce que je travaille avec Tarik Benhabiles. Je prends ma chance, il joue dans le carré de service, j’aurais dû poser le pied et monter. En fait, je suis reparti au fond parce que ce n’est pas encore assez instinctif chez moi. Ce point-là m’a coûté vraiment cher. Ensuite, l’arbitre m’a un peu cassé les couilles sur une décision. J’ai trouvé ça scandaleux, j’ai perdu un peu les pédales et la concentration m’a manqué.
– Étiez-vous émoussé physiquement sur la fin ?
– Franchement, non, ça va. Même en double mixte (qu’il a disputé et perdu à la suite, avec la Danoise Caroline Wozniacki), ça allait. Ce qui m’a fatigué énormément, c’est de revenir de 0-2 à 2-2 au quatrième. J’étais tout feu tout flamme. J’aurais dû prendre mon temps. Mais à la fin, le mec (Nalbandian) m’a fait deux retours d’une autre planète…On va lui dire bravo ! Tout le long du match, dans les moments clés, il m’a fait un truc de génie. Je me souviens d’un point où je fais une volée surlongue et là, je vois un lob mourir derrière moi… J’avais envie de mourir avec !
– Quel premier bilan faitesvous ?
– Je suis assez content… Je me suis prouvé pas mal de choses : que, dans la durée, j’étais présent, que je pouvais aller de l’avant, taper très fort en coup droit. J’ai très bien servi. Je frappais moins fort pour avoir un meilleur pourcentage, et pourtant j’ai fait pas mal d’aces (25). Mentalement, j’ai aimé. À 0-2 au quatrième, même Tarik était froid, mes parents aussi… J’ai prouvé que j’étais guerrier. Mais… J’en reviens au troisième et, excusez-moi du mot, mais je n’ai pas eu les couilles pour aller chercher le point au filet. Après, ça se joue à pile ou face.
– Donc vous êtes globalement satisfait…
– On en veut toujours plus ! C’est un peu lourd quand même. Si on regarde vraiment bien, un troisième tour, c’est pourri. En termes de jeu, ça me donne de la confiance, mais je ne m’arrête pas à ça. Moi, ce que je veux, c’est jouer comme ça pour aller au bout. Il va falloir travailler pour aller plus loin. Roland, je n’y pense qu’au dernier moment, mais ça se prépare toute l’année. Je peux très bien jouer, mais il faut que je sois beaucoup plus constant, et ce, plus que sur trois semaines. Je le répète, un troisième tour, c’est vraiment pourri. À la limite, l’an dernier, je joue moins bien, mais j’atteins les huitièmes ! J’aurais préféré faire la même chose. Je joue bien, c’est beau, ça brille mais ce que je veux, c’est gagner ! C’est là où je suis déçu. C’est un peu comme au foot : on joue bien mais la Coupe du monde, finalement, on la perd.
– Votre programme, maintenant ?
– Essayer de passer des tours en double messieurs. Un petit Ouanna- Monfils contre Bryan-Bryan au deuxième tour, je paierais cher pour voir ça ! Après, si Tarik veut bien, je vais prendre deux jours de repos car je commence à tirer un peu sur la bête. Et derrière, le gazon du Queen’s et de Wimbledon. »
DOMINIQUE BONNOT

Tarik BENHABILES (entraîneur de Gaël Monfils) : « Il a eu des occasions, notamment dans le tie-break du premier set, où il mène 4 points à 2, et sur les balles de break du troisième set. Au lieu de frapper un revers en avant, il le frappe en arrière et la différence se fait là, sur quelques points. Il faut qu’il s’améliore au niveau de la puissance, des deux côtés. J’envisage de lui faire davantage travailler les muscles du dos, pour qu’il ait plus de puissance en rotation. Il a manqué d’énergie, mais l’important est qu’il ait pu redresser la barre. Il a retrouvé son niveau. Il s’est battu comme un lion. Maintenant, il n’a plus que des progrès à faire. »–D.B
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 06-02-2007, 07:50 AM   #182
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

He says the crowd was indeed pretty quiet, but supported him at least at the end of the sets.
As for the BP he missed in the 3rd set, he means he had no chance on 3 of them, but on one point, he should have done what Tarik tells him, which is charging the net. He moved back to the baseline and that was a real error. Then he was really annoyed by a decision of the chair umpire and lost his concentration.
He wasn't tired at the end, even in doubles mixed he was feeling fine (he played immediately after his singles match and they lost). It was all about Nalby playing incredible shots in the key moments. The lobs 'killed' him.
All in all, he's pretty happy. He proved a lot of things: that he can hold up, move forward, hit hard with the FH. He was serving very well. Not as hard as he can and still, he hit a lot of aces (25). Mentally, he likes what he did. At 0-2 in the 4th set, everybody was down, even Tarik looked 'cold'. He proved he's a warrior. On the other hand, in the 3rd set, he didn't 'have the balls' to come to the net and take his chance.
Overall he's satisfied, but you always want more! A 3rd round is crappy. Gamewise, it gives him confidence, but he wants more. He'll have to work to be consistent for more than 3 weeks. Last year he was playing worse, but at least he reached the 1/8 and he would have preferred that. It's like the World Cup (soccer), France was playing well, but they lost.
He wants to do well in doubles with Ouanna now, he's eager to play against the Bryans. Then he will take 2 days rest. His grass season: Queen's and Wimbledon.

Tarik: He had his chances. But instead of moving forward by hitting the ball, he was moving backward and that was the key. He can improve his power on both sides, maybe developping his back muscles would help. He was lacking power, but the important thing is that he's back at his level, he fought like a lion, he can only improve from now on.

Last edited by Truc : 06-02-2007 at 04:07 PM.
Old 06-02-2007, 10:57 AM   #183
country flag Godiva
Registered User

Godiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond repute

It was frustrating watching Gael play yesterday. Some of his shot selection choices were just strange . It is clear that when he plays aggressively that he has the upper hand .

On the bright side, at least he's winning matches again and I'm sure that there will be more improvements under Tarik. I'd say he did well to try to salvage his clay season.
Godiva is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-02-2007, 04:03 PM   #184
country flag LilyRoseAva
Registered User

LilyRoseAva's Avatar

LilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond repute

Monfils / Ouanna def. Braccieli/Ljubicic 6-2 7-5
LilyRoseAva is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-02-2007, 06:47 PM   #185
country flag The Freak
Registered User

The Freak's Avatar

The Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Danielafrenchfan View Post
Monfils / Ouanna def. Braccieli/Ljubicic 6-2 7-5
Good win, but they have to play the Bryans' next.

Tim Henman--Gael Monfils--James Blake--Rafael Nadal--Jo-Wilfried Tsonga--John Isner--Janko Tipsarevic--Juan Martin Del Potro--Donald Young--Richard Gasquet.

The Freak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-02-2007, 07:07 PM   #186
country flag delsa
Registered User

delsa's Avatar

delsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond repute

Well done notheless!
delsa is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-07-2007, 05:39 PM   #187
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He plays Davydenko again in the first round of Gstaad...
Old 07-07-2007, 08:48 PM   #188
country flag The Freak
Registered User

The Freak's Avatar

The Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
He plays Davydenko again in the first round of Gstaad...
Revenge!

Tim Henman--Gael Monfils--James Blake--Rafael Nadal--Jo-Wilfried Tsonga--John Isner--Janko Tipsarevic--Juan Martin Del Potro--Donald Young--Richard Gasquet.

The Freak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-10-2007, 05:52 AM   #189
country flag wenty
Registered User

wenty's Avatar

wenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond repute

Hard 1st round for Monfils Best of luck anyway
wenty is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-10-2007, 06:29 PM   #190
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

It's looking good so far, he is one break up in the third.
(I'm still though, it was a bit of a struggle when he had to serve the 2nd set out, I hope he will spare us that this time.)

He also has a new outfit, I'm happy.

5-4, serving for the match, allez!
Old 07-10-2007, 06:30 PM   #191
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

JBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond repute

Break for the match Gael!
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Tennis Tipping 2009 Results:
Singles: Cherbourg CH W
Doubles: ...
JBdV is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-10-2007, 06:33 PM   #192
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I jinxed him.
Horrible dropshot, UE, double fault, 0-40.
Old 07-10-2007, 06:35 PM   #193
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

JBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond repute

He choked again

Old 07-10-2007, 06:36 PM   #194
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Originally Posted by JBdV View Post
Break for the match Gael!
He was serving for the match.
He already broke in the middle of the 3rd set.

He gave up his serve with another df, apparently. Horrible game from him, he totally choked.

And it looks like there is another rain break.
Old 07-10-2007, 06:37 PM   #195
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

I meant at 5-3*, the SB said 0-15 and then went to 30-0
How much longer can they play, isn't it getting dark?

Reply

Thread Tools

Posting Rules