Olivier Rochus - Page 5 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-23-2005, 02:11 PM   #61
zoeziepoezie
Registered User

zoeziepoezie's Avatar

zoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond repute
Default Re: Olivier Rochus

"Nu ben ik vooral zeer, zeer moe"

"Nu ben ik vooral zeer, zeer moe", zei Olivier Rochus na zijn partij. "Maar ook wat ontgoocheld. Je speelt niet elke dag de achtste finale van een grandslamtoernooi."

"Het is jammer, ik was er dichtbij, maar ik heb me weinig te verwijten. Marat Safin is niet zomaar de nummer vier van de wereld. Dat liet hij op de belangrijke momenten zien."

"Hij viel me aan op mijn tweede service omdat hij wist dat het mijn zwakke punt is."

Op de persconferentie liet Safin vallen dat Rochus de top-20 waard is. "Dat flatteert me", antwoordde onze landgenoot. "Nu moet ik vooral zo blijven spelen. Het is dit jaar al mooi geweest met een finale (in Auckland), een halve finale (in Adelaide) en de achste finales hier."

"Rochus is de top-20 waard"
Marat Safin blikte met veel respect voor Rochus terug op de partij. "Hij is een zeer moeilijke tegenstander. Je moet echt 100 procent zijn om hem te kloppen, veel spelers onderschatten hem. Als hij nog wat aan zijn service werkt, duikt hij de top-20 binnen."

Hoewel de Rus wat ouder en wijzer is geworden, sloeg hij weer een racket naar de vaantjes. Luchtte dat op? "Ja, dat was een belangrijk moment", reageerde Safin ietwat geïrriteerd.

eSpeCiAlLy:

Olivier Rochus

Also good luck to ~Jarkko Nieminen~Juan Carlos Ferrero~Filippo Volandri~

"Rochus' career serves as tennis proof that size does matter — the size of a player's heart — and the smallest man on the ATP Tour continues to come up big in that area."
zoeziepoezie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-23-2005, 05:00 PM   #62
country flag star
Blown Out On the Trail

star's Avatar

star has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond reputestar has a reputation beyond repute

Oli played with courage and heart, but that is only what we've come to expect from him.

He's had a good tournament, and played up to his ability.

I can't wait to see him at IW and perhaps get to see him play doubles with Xavier.
star is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-23-2005, 05:17 PM   #63
BelgianGirl
Registered User

BelgianGirl's Avatar

BelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond repute

Congrats with a great AO, Ollie!!
Wasn't he brilliant again at some points today?! I love it when he drives Marat crazy!

Now he should keep believing in himself and he'll have a great year!!
BelgianGirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-24-2005, 12:36 AM   #64
country flag zoltan83
Registered User

zoltan83's Avatar

zoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond reputezoltan83 has a reputation beyond repute

Awesome match of Oli even if he lost it

Congrats to him for his brilliant start of the season

Quote:
Originally Posted by Juli_V View Post
Nicoooooooooooooooooooooooo!!, you rule
zoltan83 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-25-2005, 10:36 AM   #65
country flag Gaga
Registered User

Gaga's Avatar

Gaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond reputeGaga has a reputation beyond repute

He will have made a magnificent tournament, he has everything of a big! Congrats to him, it is the beginning of a magnificent season! !

My web sites :

http://Karolina-Sprem.fr.tc
http://Worldtennisplayers.xdir.org
http://clijstershewitt.fr.tc

And a web site of Lleyton in preparation !

Go to : Mashona Washington - Lleyton Hewitt - Jelena Jankovic - Marat Safin - Karolina Sprem - André Agassi - Anastasia Myskina
Gaga is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-26-2005, 10:20 PM   #66
country flag smucav
Moderator

smucav's Avatar

smucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond reputesmucav has a reputation beyond repute

Quote:
Pocket Rochus
For a player believed to be the most diminutive Top 50 male in the Open Era, 5'5" Olivier Rochus has been producing Brobdingnagian results of late. After reaching the semis and final of the Adelaide and Auckland tune-ups, respectively, the 24-year-old Belgian made it to the fourth round of the Australian Open before losing a nail-biter to fourth seed Marat Safin, 4-6, 7-6, 7-6, 7-6.

Rochus goes entire matches without hitting an ace, but he offsets his power deficit with a beguiling combination of accurate shotmaking and blinding foot speed. He also plays a mean game of doubles -- he and Xavier Malisse are the defending French Open champions.

It's tempting to wonder how Rochus would fare if tennis had weight classes -- if he didn't surrender almost a foot in height and 65 pounds in heft to opponents like Safin. But Rochus, who will enter the top 40 in the next ATP rankings, doesn't give it a thought. "In tennis," he says, "the bigger player doesn't always have the advantage."

Issue date: January 31, 2005
SI.com
By L. Jon Wertheim
http://premium.si.cnn.com/pr/subs/si...131/index.html
smucav is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-28-2005, 07:11 PM   #67
BelgianGirl
Registered User

BelgianGirl's Avatar

BelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond reputeBelgianGirl has a reputation beyond repute

Thanks!
BelgianGirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-28-2005, 09:30 PM   #68
country flag fleemke²
Registered User

fleemke²'s Avatar

fleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond reputefleemke² has a reputation beyond repute

nice to see SI noticed him too

Tommy Haas and Olivier Rochus
fleemke² is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-29-2005, 12:05 PM   #69
zoeziepoezie
Registered User

zoeziepoezie's Avatar

zoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond reputezoeziepoezie has a reputation beyond repute

Olivier Rochus blijft een speelvogel maar leeft wel voor zijn beroep
,,Ik ben geen onnozelaar''

Op zijn 23ste is de tennissende speelvogel Olivier Rochus tot de jaren van verstand gekomen. Halve finale in Adelaide, finale in Auckland, 1/8ste finale in de Australian Open na een thriller tegen Marat Safin, de man die 's werelds nummer één Roger Federer uitschakelde: het kan tellen.

,,Vroeger verloor ik elk jaar vijf matchen omdat ik me druk maakte over de wind en me niet meer inspande. Dat is nu gedaan.''

In het krappe zaaltje in de tennisclub van Géronsart (Jambes) is Olivier Rochus zijn ontwapenende zelf. Om de vijf voet een kwinkslag, tot op het onnozele af, nog te weinig diepgaand. Xavier Malisse is nog even de beste Belg op de wereldranglijst, 47ste, maatje-dubbelpartner Rochus volgt als 53ste. Maar lang zal dat niet meer duren: buiten Roger Federer en Lleyton Hewitt verzamelde tot de laatste tussenstand dit jaar namelijk niemand meer punten dan de Waal.

Professioneler

Olivier, waarom ben je nu ineens doorgebroken?

,,Ik adem beter, let wat meer op mijn voeding, probeer professioneler te zijn. Vroeger verloor ik vijf tot tien wedstrijden per jaar omdat de wind op mijn zenuwen werkte. Maar zo kun je nooit een goed klassement halen. Ik moet er de moed inhouden, ook als ik in een kwartier de eerste set verloren heb met 6-0. Dat is het doel nu.''

Mentaal blijft je pluspunt dat je het leven niet al te ernstig neemt.

,,Het leven is vol verschrikkingen, kijk naar de vloedgolf in Azië, de oorlog in Irak. Je moet 30-0 of 0-6 dan ook kunnen relativeren''

Privé gaat het je ook voor de wind.

,,Sinds een halfjaar woon ik in Jambes samen met mijn vriendin, Amandine, ze studeert regentaat lichamelijke opvoeding. We wonen op vijf kilometer van de club, handig. Weet je, vroeger wist ik helemaal niet hoe je een huishouden bereddert. Mijn ouders deden dat wel voor mij en er was de poetsvrouw. Nu leer ik koken en strijken. En dat doet me eerlijk gezegd goed, want dat is het echte leven.''

Top-vijftig

Wat is je sportieve doel?

,,De top-vijftig op de wereldranglijst halen, of beter de top-veertig. Als doel op de lange termijn spreek ik liever over mijn mentale houding: een positieve attitude. Er is nog ander werk ook, technisch, zo moet mijn eerste opslag beter: de bal moet het liefst ín het speelveld van de tegenstander terechtkomen, in plaats van er buiten. (lacht) Ook mijn backhand moet beter, mijn tweede opslag ook. En in de vier grandslamtornooien moet ik de 1/8ste finales eens overleven, want dat is nog nooit gelukt.''

Je bent er niet over te spreken dat er naar Australië maar één krantenjournalist gereisd was.

,,Xavier Malisse en ik verdienen toch beter? Het lijkt wel of jullie alleen geïnteresseerd zijn in Justine Henin en Kim Clijsters. Ik werd opgebeld om elf uur 's avonds vanuit België. Sorry, maar op dat moment ga ik niet meer twee uur lang mijn verhaal doen. Je moet me niet voor een onnozelaar houden! Vorig jaar klopte ik in Basel twee spelers uit de top-twintig en verloor ik van Andy Roddick na een goede wedstrijd. Kreeg ik een kleine vermelding de dag erna! Maar diezelfde kranten stonden wel vol met twee bladzijden Henin, omdat ze een blessure aan de hand had. Ja, zég! Bij de vrouwen haalt de top-twintig of -dertig wereldniveau, bij de mannen is dat wel de top-tweehonderd. Het is soms frustrerend, en soms zeg je shit! . Al is het natuurlijk zo dat Henin en Clijsters ex-nummers één zijn van de wereld en dat de Belgische mannen daar bijlange niet in de buurt van komen. Dat weet ik ook wel.''

Broer Christophe

Justine Henin is de feitelijke nummer één van België bij de vrouwen, jij bent dat bij de mannen. Vergelijk jullie eens.

(Rochus wrijft al lachend met één hand over de linkerborst, een verwijzing naar de bescheiden boezem van Henin.)

,,Zij is gererveerder, ik lach meer. En zij is rijker dan ik.'' (tijdens een gesprek wat later met Vlaamse journalisten zegt hij over dit moment, op de vraag of hij geen geluk heeft dat er geen camera bij was: 'Trek ik me niks van aan, een mens mag toch eens lachen?'

Heeft je broer Christophe, drie jaar ouder maar 'slechts' 115de op de wereldranglijst, ook een overeenkomst met Hyundai?

,,Nee. Kijk, dat is het leven, onze prestaties verschillen. Hij blijft mijn beste vriend, maar we hangen niet meer elke dag aan de lijn. We spelen ook steeds meer verschillende tornooien.''

Je bent 1,65 meter. Eerlijk, heb je er nooit van gedroomd tien centimeter langer te zijn?

(onbewogen) ,,Nee, nooit!''

Rochus: 'J'ai trouvé l'équilibre'
Lors d'une conférence de presse organisée à cet effet, Olivier Rochus est revenu sur son parcours australien couronné de succès. "Je me concentre sur les Grands Chelems", a déclaré l'Auvelaisien.

Rochus est très clair quant à ses priorités pour l'année 2005. "L'attention se portera bien entendu sur les Grands Chelems. Ce sont les rendez-vous majeurs de la saison. Entre un titre dans un tournoi plus anonyme et un quart de finale dans un Grand Chelem, je n'hésite pas une seconde".

"Le problème, c'est que lorsque l'on arrive en 8e de finale, on tombe d'office contre l'un des meilleurs joueurs du monde. Donc, atteindre les quarts de finale, c'est vraiment très fort. Un Grand Chelem permet de jouer sur des grands courts devant du monde. Ce sont des moments magiques".

Rochus a en tout cas parfaitement débuté l'année et semble prêt à sortir de l'ombre de Kim Clijsters et Justine Henin-Hardenne. "Elles ont été numéro 1 et 2 mondiale, ont gagné des Grands Chelems, donc c'est sûr qu'elles sont un cran au-dessus de nous", rétorque Olivier Rochus.

"Ce qui a changé, c'est mon attitude", reconnaît Rochus. "Car ma préparation a été la même. Elle fut même plus courte avec 4 semaines au lieu de cinq, dont une semaine de maladie. Mais j'ai travaillé très fort physiquement. Et puis je fais beaucoup plus attention à mon alimentation, à mes soins, aux massages du kiné, aux heures d'étirement. En match, je pense à me relâcher entre les points, à ma respiration, à prévenir les crampes. J'ai trouvé l'équilibre."

eSpeCiAlLy:

Olivier Rochus

Also good luck to ~Jarkko Nieminen~Juan Carlos Ferrero~Filippo Volandri~

"Rochus' career serves as tennis proof that size does matter — the size of a player's heart — and the smallest man on the ATP Tour continues to come up big in that area."
zoeziepoezie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-29-2005, 04:31 PM   #70
country flag freesbee
Silly Nando Chica!

freesbee's Avatar

freesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond repute

he's so cute

The Tipsy Chat Thread
Nando's Chicas' and Chico Milan's Chat World
Je suis une Chardette spreading the Cute in the Lovely Thread
!
Quote:
Originally Posted by Paul
u shouldnt like people based on hotness
you need to be more like me
freesbee is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-29-2005, 06:42 PM   #71
country flag Izebel
Registered User

Izebel's Avatar

Izebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant future

Today I read in the newspaper that he will become number 38 on monday
Old 01-29-2005, 09:12 PM   #72
country flag freesbee
Silly Nando Chica!

freesbee's Avatar

freesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond reputefreesbee has a reputation beyond repute

whoohoo!! is that the highest ranking he ever had??

The Tipsy Chat Thread
!
Quote:
Old 01-29-2005, 09:41 PM   #73
country flag Izebel
Registered User

Izebel's Avatar

Izebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant futureIzebel has a brilliant future

Yes it is indeed his best rank ever .... and it is also the best rank Filip dewulf once had... maybe it is even the best rank a belgian man once had?? so that's not bad at all!!!
Old 01-29-2005, 09:53 PM   #74
country flag freesbee
Silly Nando Chica!

freesbee's Avatar

Xavier was once top 20, or am I wrong?

The Tipsy Chat Thread
!
Quote:
Old 01-29-2005, 10:57 PM   #75
country flag Izebel
Registered User

Izebel's Avatar

Tennis hoogste rankschikking heren

BELGISCHE HEREN (nog actief)

Pim Van Mele - 1459 - 17 januari 2005

Frederic De Fays - 1157 - 15 november 2004

Niels Desein - 1428 - 15 november 2004

Steve Darcis - 314 - 20 september 2004

Stefan Wouters - 291 - 30 augustus 2004

Gilles Elseneer - 97 - 12 juli 2004

Julien Onclin - 1408 - 10 mei 2004

Kristof Vliegen - 92 - 10 mei 2004

Olivier Rochus - 47 - 12 januari 2004

Dick Norman - 95 - 11 november 2002

Jeroen Masson - 283 - 14 october 2002

Xavier Malisse - 19 - augustus 2002

Dominique Coene - 406 - 4 maart 2002

Tom Vanhoudt - 36 dubbelspel - 10 september 2001

Christophe Rochus - 65 - 9 october 2000

Timothy Aerts - 241 - 1 november 1999

oeps ja.... maar toch, het is al even geleden... dan toch de tweede belg maar momenteel wel de beste

Thread Tools

Posting Rules