Robin Haase Cheering Thread - Page 45 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 04-19-2010, 09:01 PM   #661
country flag Tess Gray
Registered User

Tess Gray's Avatar

Tess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond repute
Default Re: Robin Haase Cheering Thread

Up first on court 4 tomorrow at 3pm. Playing against Noam Okun of Israel, ranked 301, never heard of the guy
Tess Gray is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 04-20-2010, 09:58 PM   #662
country flag Tess Gray
Registered User

Tess Gray's Avatar

Tess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond repute

Unfortunately he lost 1-6 7-5 4-6.

Found this interview:

Quote:
15 vragen aan... Robin Haase
Gepubliceerd op 16-04-2010, 02:17 door André van Bochove.

In de rubriek vijftien vragen aan.. dit keer een interview met Robin Haase. De Nederlander timmert weer volop aan de weg nadat hij een half jaar geleden na hersteld te zijn van een langdurige knieblessure zijn rentree maakte in het tenniscircuit. Sportdome.nl sprak met de 23-jarige Haase.

Hoe is het met je knie?

Prima, gaat goed. Nu, zes maanden na m’n rentree, is er niets meer aan de hand. Ik snap niet waarom daar steeds weer over begonnen wordt. Er zit een bepaalde instabiliteit in het gewricht en heel af en toe zit er een beetje vocht in, maar verder heb ik er geen last van.

Ben je al weer helemaal terug op je oude niveau?

Absoluut niet, maar dat is ook logisch wanneer je zo lang niet getraind en gespeeld hebt. Ik speel nu veel toernooien op challengerniveau, dus ik weet niet precies waar ik sta in vergelijking tot het hogere niveau op de ATP-toernooien.

Verbaasde het je dat je onlangs het challengertoernooi in Caltanisetta wist te winnen?

Ik was zeker verbaasd. Ik had meer dan anderhalf jaar niet op gravel gespeeld en er niet op getraind. Dan hoop je op z’n minst één wedstrijd te kunnen spelen. Ik kwam achter in mijn eerste partij en had een matchpoint tegen, maar won ‘m toch. En uiteindelijk schreef ik zelfs het toernooi op mijn naam.

Wat is je doel voor dit jaar en wat is het hoofddoel in je carrière?

Voor dit jaar heb ik niet echt een doel. Vanwege mijn langdurige blessure heb ik een beschermde ranking en kan ik naar bepaalde toernooien toewerken. Na de Davis Cup (Nederland speelt begin mei tegen Italië, red.) ga ik grotere toernooien spelen en het is afwachten hoe dat uitpakt. Volgend jaar kan ik weer echte doelen stellen omdat ik dan weer een tijdje op een hoger niveau heb gespeeld.

Hoe ben je met tennis in aanraking gekomen en hoe oud was je toen?

Door m’n ouders, m’n familie, Mijn ouders tennisten en later ook mijn broer. Ik ging mee en wilde dat ook doen, dus zo ben ik er mee in aanraking gekomen. Ik bleek er talent voor te hebben. Toen ik twee was had ik al een racket in m’n handen. Op m’n vijfde speelde ik tegen spelers van drie jaar ouder en ook in de jaren daarna nam ik het vaak op tegen jongens die een paar jaar ouder waren dan ik.

Op welk moment werd de sport echt serieus voor je?

Ik wilde altijd prof worden. Je begint omdat je het leuk vindt. Toen ik tien was kwam ik in jong Oranje terecht en zo ga je steeds verder.

Welke sporter(s) bewonder je het meest?

Andre Agassi was vroeger mijn idool. Ik vond het gaaf hoe hij speelde en ook z’n imago sprak me aan. Ik vond z’n boek (waarin hij onthulde tijdens zijn carrière drugs te hebben gebruikt, red.) de leukste biografie ooit. Hij is door z’n drugsgebruik niet beter gaan spelen en ook niet van een voetstuk gevallen. Ik vind het jammer dat hij het heeft gezegd omdat hij toch de tennissport heeft beschadigd.

Wat is tot nu toe het hoogtepunt in je carrière?

Ik heb al een aantal mooie toernooien gewonnen, waaronder het sterkstbezette challengertoernooi in de wereld. Ik heb Murray, Baghdatis en andere grote namen verslagen.

Is er één overwinning die boven alle andere uitsteekt?

Zo bekijk ik het ik niet. Elk jaar heb je andere doelen en kom je op een ander niveau. Toen ik twaalf was, vond ik het geweldig om nationaal kampioen te worden. Toen ik op Wimbledon de finale van het jeugdtoernooi haalde was dat weer mooi. Ik heb een paar jaar geleden de grootste sprong van allemaal op de ranglijst gemaakt. Voor iemand van mijn leeftijd heb ik een aantal mooie resultaten neergezet. Ik vind dat ik al mooie dingen heb bereikt.

Wat was je gaan doen wanneer je geen tennisser was geweest?

Toen ik mijn middelbare school-diploma had gehaald waren er veel die geneeskunde deden en dat vond ik ook leuk. Ik heb er nooit zo over hoeven nadenken omdat ik al vroeg intensief met tennis bezig was. Ik ben nooit voor die keuze komen te staan.

Doe je buiten het tennis ook aan andere sporten?

Ik heb niet echt heel veel tijd daarvoor. Het seizoen duurt erg lang en in december train je alweer voor het volgende seizoen. Tennis is een zware sport omdat je bijna geen rust hebt. Tijdens de training voetbal ik bijvoorbeeld niet omdat dat in verband met mijn knie niet goed is. Badminton, tafeltennis en basketbal vind ik leuk om naar te kijken, maar ik doe er niet aan mee. Zelfs in de goal staan doe ik niet omdat ik dan misschien toch mee ga doen met alle risico’s van dien.

Welke dingen doe je buiten het seizoen waar je tijdens het seizoen niet aan toe komt?

Je spreekt wat meer met vrienden af, maar verder doe ik weinig speciaals. Je wilt even genieten van die paar vrije weken. Dan ben ik meestal thuis.

Waar kan iemand jou voor wakker maken?

Eten en dan met name sushi vind ik heerlijk. Een heel leuk concert mag je me ook voor wakker maken. Ik luister graag naar muziek, zoals Alanis Morrissette en Red Hot Chili Peppers. Maar ook Trance kan ik waarderen.

Wie is er beter, Thiemo de Bakker of jij?

Thiemo staat hoger op de ranglijst, dus in dat opzicht is hij beter. Hij doet het goed en laat zien dat hij de jongens tussen plaats 80 en lager kan verslaan. Nu moet hij ook de hogergeplaatste spelers gaan verslaan en ik denk dat hij dat kan. Ik moet zorgen dat ik daar bij aan kan sluiten. Maar ik ben daar nu niet mee bezig, want ik moet aan m’n eigen ranking denken. Aan het begin van het seizoen zei mijn coach dat hij al blij zou zijn als ik eind dit jaar bij de top 200 sta en dat is nu al bijna het geval. (Haase staat 206de, red.).

Hoe kijk je tegen de ontwikkeling van het Nederlandse tennis aan?

Igor Sijsling doet het goed, hij staat hoger dan ooit. Hij heeft ook veel pech gehad met blessures. Nederlanders kunnen vaak goed tennissen, maar de mentaliteit is niet altijd goed. Ze willen niet reizen en zo. Thiemo had buiten de wedstrijden andere dingen die ervoor zorgden dat het langer duurde, maar nu werkt hij er harder voor dan ooit. Er zijn een paar spelers in jong oranje die een goede kans maken, maar het is afwachten. Bij de vrouwen zijn er vaak meer getalenteerde spelers, maar zodra ze 16-17 jaar zijn, gaan er vaak andere interesses spelen.
Tess Gray is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-02-2010, 07:46 AM   #663
country flag Klaas_nalbandian
Registered User

Klaas_nalbandian's Avatar

Klaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond repute

Robin played a very good match at Roland Garros.....He could have won against Almagro but more important he had a high level of play. Best match I saw from Robin since his return. Hopefully he dan continue this way

Escude-Kuerten
Dutch players

Gasquet-Ferrero-Lopez-Mathieu

Nadal-Acasuso-Haas-Youzhny-Berdych-Gonzalez-Tursunov

Söderling-Del Potro-Bellucci-Lapentti-Roddick-Verdasco
Klaas_nalbandian is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-02-2010, 11:28 PM   #664
country flag sheva07
Registered User

sheva07's Avatar

sheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond repute

Nice win over Flo Mayer. Little careless when he was twice a break up in the first set and got immediately broke back twice. Next is RRH or Kindlmann.
Berdych - Tsonga - Wawrinka - Del Potro - Gasquet - Haas - Janowicz - Youzhny - Llodra - Hewitt - Haase - Gulbis - Mahut - Schoorel - Sijsling - Huta Galung - De Bakker - Van der Duim - Westerhof - Middelkoop - Fransen/Koolhof

All time: Safin - Schalken - Krajicek - Sluiter - Verkerk - Henman - Ivanisevic - Nalbandian - Ferrero - Philippoussis - Sampras - Siemerink - Blake - F.Gonzalez - Ancic - Haarhuis/Eltingh
sheva07 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-04-2010, 02:56 PM   #665
country flag Purple Rainbow
Registered User

Purple Rainbow's Avatar

Purple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond repute

Kindlmann down, next up Reister.

Haase is turning into quite the German killer!
Old 06-05-2010, 01:39 PM   #666
country flag sheva07
Registered User

sheva07's Avatar

sheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond reputesheva07 has a reputation beyond repute

And another win over a German. 6-2, 7-5 over Julian Reister who's in great form. Big result for Robin!
Berdych - Tsonga - Wawrinka - Del Potro - Gasquet - Haas - Janowicz - Youzhny - Llodra - Hewitt - Haase - Gulbis - Mahut - Schoorel - Sijsling - Huta Galung - De Bakker - Van der Duim - Westerhof - Middelkoop - Fransen/Koolhof

All time: Safin - Schalken - Krajicek - Sluiter - Verkerk - Henman - Ivanisevic - Nalbandian - Ferrero - Philippoussis - Sampras - Siemerink - Blake - F.Gonzalez - Ancic - Haarhuis/Eltingh
sheva07 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 02:54 PM   #667
country flag Tonkie13
Registered User

Tonkie13's Avatar

Tonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond repute

he beat Reister, well done, that guy played roger and won 8 games last week

FITD
Rank : 114 (High : 105) Race : 95

Suicide Tennis
Ranking : 134 (High : 128) Race : 128

Tennis Tipping
Will be added after top 200
Tonkie13 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-06-2010, 08:10 PM   #668
Ivanatis
Registered User

Ivanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond repute

he won Furth over Kamke

5-0 in challenger finals during his career
Ivanatis is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-07-2010, 09:08 AM   #669
Registered User

Purple Rainbow's Avatar

Purple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond reputePurple Rainbow has a reputation beyond repute

Old 06-07-2010, 12:15 PM   #670
country flag Tonkie13
Registered User

Tonkie13's Avatar

Tonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond reputeTonkie13 has a reputation beyond repute

Well Done Robin!

FITD

Suicide Tennis

Tennis Tipping
Old 06-07-2010, 12:32 PM   #671
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Björki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond repute

Robin

Bryans || Djokovic || Paire || Chiudinelli || Nalbandian || Hanley || Rojer || Nadal
Söderling || Verdasco || Wawrinka || Simon || O. Rochus || Leo Mayer

Björkman || Arthurs || Edberg || Rafter || T.Johansson || M.Norman || Aspelin
Björki is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-12-2010, 06:56 PM   #672
country flag anon57
Registered User

anon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond repute

Robin plays his first match at the Unicef Open tomorrow against Simon Greul. I'm still not used to that name and keep wanting to call it Ordina open. I'll probably be going to watch tomorrow, hope he can keep up the German killing streak
anon57 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-13-2010, 08:13 AM   #673
country flag Tonkie13
Registered User

Tonkie13's Avatar

Ordina open is a much better name indeed. To bad, they really had to change it , Simon Greul doesn't have to be very hard, only the question is, Robin's form?!

FITD

Suicide Tennis

Tennis Tipping
Old 06-22-2010, 04:18 PM   #674
country flag anon57
Registered User

anon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond reputeanon57 has a reputation beyond repute

Through to the second round of Wimbledon after defeating Blake 6-2 6-4 6-4. I didn't see the whole match yet, my boss doesn't think that watching tennis is part of my job resposibility. But from what I've seen so far he was playing pretty well too bad Nadal is up next though
anon57 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-25-2010, 12:06 PM   #675
Registered User

Purple Rainbow's Avatar

Robins heroics against Nadal haven't exactly set this thread alight... pity.
Anybody knows about the injury Haase inflicted in the 4th set? Was it his knee again? Is it serious?

Thread Tools

Posting Rules