Del Potro's News and Articles - Page 6 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 12-05-2006, 05:56 PM   #76
country flag *Ljubica*
Occasional Visitor

*Ljubica*'s Avatar

*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute
Default Re: Del Potro's News and Articles

Here is some more information about the exhibition with a link to the website (only in Spanish) http://www.lunapark.com.ar/

Thursday 7th:
COPA DESAFIO INTERNACIONAL
Acasuso VS Tursunov
Del Potro VS Robredo
Calleri/DelPotro VS Tursunov/ Robredo

Friday 8th:
EXHIBICION GUILLERMO VILAS
Gaudio VS Robredo
Calleri VS Tursunov

Saturday 9th:
3rd place VS 4th place
FINAL

Supporting Djoković, Tipsarević, Soderling, Tursunov, Youzhny, Cilić and quite a few more
*Ljubica* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 12-06-2006, 11:13 AM   #77
country flag maria87
Registered User

maria87's Avatar

maria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond repute

HI Rosie and everyone!! i have tickets for the opening evening, so i opened a thread to comment the Cup!

i will try to post matches highlights so everyone could see the action!
Old 12-06-2006, 02:39 PM   #78
country flag cobalt60
Pacific Northwest Home

cobalt60's Avatar

cobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by maria87 View Post
HI Rosie and everyone!! i have tickets for the opening evening, so i opened a thread to comment the Cup!

i will try to post matches highlights so everyone could see the action!
Merci!
cobalt60 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-07-2006, 10:30 AM   #79
country flag lau
.

lau's Avatar

lau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond repute

Short interview in Clarin. I will try to translate it later, I can´t now.
I posted the pic in the photos thread

http://www.clarin.com/diario/2006/12...es/d-06601.htm
TENIS : "A PARTIR DEL US OPEN ME DI CUENTA QUE ESTABA AHI Y QUE PODIA JUGARLE A CUALQUIERA", DIJO EL CHICO DE TANDIL

Del Potro, un adolescente que asoma entre las figuras

Tiene 18 años y esta temporada ganó dos challengers. Además, venció a Moya, a Ginepri y escaló hasta el puesto 92º en el ranking mundial.

Marcelo Maller
mmaller@clarin.com

Si hay algo que Juan Martín Del Potro no cambió en su irrupción en el circuito grande, es su cara de adolescente.

A los 18 años, el chico que orgullosamente pasea sus 195 centímetros de altura por el mundo, está terminando un gran año. Campeón en los challengers de Segovia y Aguascalientes, vencedor de Carlos Moya, Robby Ginepri y Juan Chela y 92º en el ranking (ascendió esta temporada desde el puesto 158º), el tandilense inauguró la gran carrera que todos imaginaban. A horas de jugar la Copa Vilas, donde será uno de los protagonistas, charló con Clarín.

Antes la gente te quería ver porque eras una promesa y ahora porque estás dando que hablar.

Este año tuve muy buenos resultados. En Buenos Aires me fueron a ver como una promesa y cerca de fin de año me ven como uno más de la camada.

¿Qué es lo más importante que te pasó en 2006?

Tuve una buena parte final del año. Hice buenos partidos, le gané a Moya, a Ginepri y me sentí bien en canchas rápidas. Allí me siento mejor que en las de polvo de ladrillo. Y después me vi de igual a igual con los buenos. A partir del US Open me di cuenta que estaba ahí, que podía jugarle a cualquiera y eso me dio más confianza.

¿Qué tenés que hacer ahora para seguir mejorando?

Mejorar todo. Mejoré mucho el saque y eso me vino bien porque en este nivel, teniendo un buen saque se te facilitan las cosas. Pero para ganarle a los buenos necesito sacar diez veces mejor. Y ponerme fuerte físicamente para aguantar partidos de Grand Slam.

¿En esta etapa tuviste algún miedo?

En la última parte del año estaba con mucho miedo porque tenía que defender muchos puntos y mi objetivo era terminar entre los cien. Sabía que estaba complicado y todo el tiempo estaba pensando en el ranking. Hasta que llegó Basilea y me tocaba con Murray. Me puse muy triste, pensé que no iba a cumplir con mi meta. Pero él no jugó, Dios me dio una chance y la aproveché. Me relajé y pude disfrutar lo que venía haciendo.

También es gratificante que Mancini te haya tenido en cuenta.

Me enteré en Eslovaquia y luego hablé con Luli. Para mí lo mejor fue que haya ido Cañas porque le podía aportar muchas cosas al equipo. Si yo iba era para sumar experiencia. Para mí carrera tampoco era conveniente porque tuve un año duro, necesitaba descansar y prepararme para el 2007 para estar 100% físicamente.

¿Tus objetivos para 2007?

Ponerme bien físicamente, aguantar cinco sets y jugar torneos ATP. Y una vez que me afirme, ir limando los errores que tengo para poder llegar lo más alto posible.

Luego dos perlitas. Porque habla de Roger Federer: "Entrené con él y me ayudó para que me dieran una invitación en Basilea", dijo. La otra: la semana que viene se recibirá de bachiller en el SEADE.
lau is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-07-2006, 11:28 AM   #80
country flag maria87
Registered User

maria87's Avatar

maria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by cobalt60 View Post
Merci!
you are welcome, i am very excited looking forward to see him playing live...i will let you know my impressions and posted pics! i will try also a match highlights video.

Old 12-07-2006, 11:38 AM   #81
country flag *Ljubica*
Occasional Visitor

*Ljubica*'s Avatar

*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute*Ljubica* has a reputation beyond repute

Enjoy yourself Maria - and thanks for the article Lau - and the photos.

Supporting Djoković, Tipsarević, Soderling, Tursunov, Youzhny, Cilić and quite a few more
Old 12-07-2006, 12:07 PM   #82
country flag maria87
Registered User

maria87's Avatar

Quote:
Originally Posted by lau View Post
Short interview in Clarin. I will try to translate it later, I can´t now.
i can help if you have no time! Brief translation

"SINCE US OPEN I REALIZED I WAS JUST THERE AND THAT I COULD PLAY TO ANYONE", SAID THE KID FROM TANDIL

Del Potro, a teen ager that grows between the stars

If there is a thing JMDP didn't change when he appeared in the big circuit, this is his teen ager's face.

At his 18 year old, the kid that proudly walks his 1,95 for all over the world, he is finishing a great year. Champion in Segovia y Aguascalientes challengers, winner over Moya, Ginepri and Chela and 92 in the world (he arrived there from the 158), the kid from Tandil started the big career how it was expected. Just a few hours before playing the Copa Vila, he talked to Clarin.

Interview

R. Earlier this year the people went to see you as a promise and now you are already in the big news

JMDP. This year i had very good results. In Buenos Aires (the tournament) they were going to watch me as a promise and now i am one more between the argentinian's tennis players.[/b]

R: ¿What was the more important thing that happened to you in 2006?

JMDP: I had a good first part of the year. I made a few good matches: i beat Moya, Ginepri and i felt very well on fast surfaces. I feel there better than on clay. And then i felt myself in equal conditions with the best players. Since USOPEN i realized that i was jsut there, that i could play to anybody and that gave me a lot of confidence

R ¿What do you need to improve?

JMDP. I need to improve everything. I improved a lot my serve and that was very good, because on this level a good serve makes things easier. To beat the best i need to serve even 10 times better. And i have to be physically stronger to handle with long matches during a Grand Slam.

R. ¿In which stage did you feel fear?

JMDP During the last part of the year i was with a lot of fear because i had to defend a lot of points and my goal was to finish between the top 100. I knew it was very complicated to achieve and i was all the time thinking on the ranking. Till i had to face Murray. I was sad thinking that wouldn't arrive but he couldn't play and God gave me a chance and i took it. I got relaxed and could enjoy what i was doing.

R ¿Is also good that Mancini counted on you (for Davis Cup)?

JMDP. I knew in Slovakia and after then i talked to Luli. To me the best thing was Cañas going because he could give a lot to the team. Me, I just could achieve experience there. To my career, it wasn't good too because i had a hard year,and i need rest to prepare 2007 to be 100% fit.

R. ¿Your goals for 2007?

JMDP To be physically strong, to be able to handle 5 sets and to play ATP. And then after i get a stable position there, i will try to correct my errors to arrive to the highest level i could.

Then 2 pearls. Because he said about Federer: "I trained with him and he helped me to get a Basilea's invitation.". The other pearl: He will be "Bachiller" (high school title) next week.

Hope this help, sorry for my English.

Last edited by maria87 : 12-07-2006 at 01:41 PM.
maria87 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-07-2006, 12:23 PM   #83
country flag Choupi
Registered User

Choupi's Avatar

Choupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond repute

Thanks for the translation Maria.
Old 12-07-2006, 01:35 PM   #84
country flag maria87
Registered User

maria87's Avatar

you are welcome, Choupi

i tried to improved a little bit the translation with the edits.

Last edited by maria87 : 12-07-2006 at 01:42 PM.
maria87 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-07-2006, 01:44 PM   #85
country flag *Ljubica*
Occasional Visitor

*Ljubica*'s Avatar

Quote:
Originally Posted by maria87 View Post
you are welcome, Choupi

i tried to improved a little bit the translation with the edits.
I always do that too! Word for word translations quite often do not work because expressions in one language to not sound or mean the same in another. Thanks for doing it - I am at work so didn't have a chance to do it.

Old 12-07-2006, 07:04 PM   #86
country flag maria87
Registered User

maria87's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rosie View Post
I always do that too! Word for word translations quite often do not work because expressions in one language to not sound or mean the same in another. Thanks for doing it - I am at work so didn't have a chance to do it.
yes, thats' right...i am a literary translator (english-spanish) so sometimes the sport expressions and the orientation Spanish-English are difficult to me. Anyway i love to translate and i will do it anytime i have a chance, Rosie!
Old 12-07-2006, 08:18 PM   #87
country flag cobalt60
Pacific Northwest Home

cobalt60's Avatar

cobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond repute

Thanks Maria. Your english is superb Fun article to read.
cobalt60 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-07-2006, 09:23 PM   #88
country flag marti_228
Registered User

marti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond repute

Nice interview, thanks. And it's good to see that he finished high school.
marti_228 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-07-2006, 10:40 PM   #89
country flag lau
.

lau's Avatar

lau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by marti_228 View Post
Nice interview, thanks. And it's good to see that he finished high school.
You read my mind
lau is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-08-2006, 07:19 AM   #90
country flag *Ljubica*
Occasional Visitor

*Ljubica*'s Avatar

And he won BOTH his exhibiton matches last night

Reply

Thread Tools

Posting Rules