Del Potro's News and Articles - Page 26 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-05-2009, 06:51 PM   #376
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

kai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond repute
Default Re: Del Potro's News and Articles

In la nacion today.. 1 interwiev - 3 different subjets..
(sorry i translate this from spanish... )

_

Tenis / Entrevista
"Hay mucho que hablar antes de jugar"
Juan Martín del Potro admite que en la Davis "terminó todo mal", pero quiere dejar atrás las diferencias: "Lo que pasó, ya está"

Por José Luis Domínguez
De la Redacción de LA NACION

En pleno mediodía porteño, Juan Martín del Potro se entrena con Guillermo Cañas en las canchas de cemento del Vilas Club. Al salir, se carga al hombro un bolso desbordante de raquetas: son al menos una docena, y lleva otras tres en la mano aún sin encordar. Después, elonga durante un buen rato en el gimnasio, asistido por su preparador físico, Martiniano Orazi. Para muchos comienza el tiempo de las vacaciones, pero esa etapa de descanso, aunque breve, ya pasó para Del Potro, después de un 2008 que cerró como N° 9 del mundo y también con una derrota y una lesión en la final de la Copa Davis ante España (1-3).

"Me fui de vacaciones a Trancoso, cerca de Bahía, en Brasil, con cuatro amigos y durante una semana para desconectarme de todo. Había Internet, pero mis amigos no me dejaban ni usar el celular, y la verdad es que me vino bárbaro. Fueron vacaciones cortas, pero rendidoras", dice el tandilense, ya recuperado de un desgarro que sufrió en el match ante Feliciano López, y de las uñas rotas de los dedos gordos de ambos pies.

-¿Qué sensaciones te dejó la temporada que terminó?

-Fue la mejor de mi carrera. Recién ahora me doy cuenta de lo que logré. Viví momentos espectaculares, cosas que solamente las soñaba, y cada vez que pasaba algo especial, después aparecía otro momento importante. Sí se puede decir que con la final de la Davis faltó la frutilla del postre para cerrar un año soñado. No se pudo dar, pero igual estoy feliz por lo que viví.

-¿Qué experiencia te dejó la final ante España?

-Fue una semana difícil para todos. Había mucha expectativa... Yo viví muy pocas series, y ahí había una diferencia tremenda con la semifinal; por el clima, por la ilusión, por las cosas que se decían. Era difícil también estar en el circuito y seguir todo lo que pasaba, y lamentablemente hubo cosas que, en vez de sumar, fueron negativas y terminó todo mal. Pero de esto hay que aprender, y sobre todo yo, que solamente tengo cuatro series encima, con 20 años, y viví una semana inolvidable contra Rusia y un momento feo en la final. Ya vi cómo es todo cuando hay tanta expectativa, que hay que tranquilizarse y dejar que las cosas fluyan y no forzarlas. Quizás es fácil decirlo ahora, o darse cuenta de lo que se podría haber cambiado en ese momento, pero cuando estás ahí y te sentís tan cerca de la Davis, no hay nadie que te haga pensar que las cosas son diferentes.

-¿Te influyó todo lo que se habló?

-Y... A nadie le gusta que hablen mal o digan cosas que no son ciertas. Uno puede hablar, pero tiene que saber del tema. Pero no es algo sólo del tenis, es malo en cualquier lado.

-¿Qué hiciste con la réplica de la Copa que recibiste en la final?

-La tengo guardada en mi cuarto. Y en un lugar importante. Porque no somos los primeros, pero después de España venimos nosotros, y para mí es un orgullo tener un trofeo de la Davis. No sé qué pensarán los otros chicos, pero por ejemplo, Pico Mónaco, que también recibió uno -por participar en el equipo durante la temporada-, está contento por haber sido parte del grupo. Es algo que pocos tienen y es muy lindo. Ahora, cada vez que me despierto y la veo ahí, pienso: ojalá que algún día tenga el trofeo de campeón . Y lo podemos conseguir.

-¿Hablaste con (el ex capitán) Mancini después de la final?

-No, no hablé con nadie, sólo con mis amigos. Ellos ya sabían cómo fue todo, les conté mis experiencias de la final; hablé con Mónaco y Zabaleta... Con el resto no se dio. Con David (Nalbandian) nos cruzamos una vez en el Vilas, pero no hablamos de la Davis. Lo que pasó, ya está. Hay que sacar las cosas buenas y las cosas malas que hubo y tirar para adelante, y pensar que este año hay otra Copa Davis y podemos llegar de nuevo a la final.

-Se habló mucho de tu relación con David, de algunas diferencias que hubo?

-Sí, se dijeron muchas cosas. Pero lo que pasó va a quedar en esa semana. Yo tengo que seguir pensando en mi carrera y en cómo puedo ayudar en un equipo de Copa Davis, en qué le puedo ser útil al capitán para tratar de llevar a la Argentina a la final.

-¿Pondrías alguna condición para jugar?

-¡Que se juegue en la Bombonera! Je, la verdad que no. Con que me llamen y me digan que soy parte del equipo ya es suficiente. Sí hay mucho que hablar antes de jugar, y no durante la semana previa, y tener las cosas claras para no querer cambiar nada a último momento. También eso tiene que venir de los dirigentes, que son la cabeza de esto y a veces parece que son más importantes que los jugadores. En España, todos los jugadores querían a un capitán (Albert Costa) y fue el que eligieron? Tendría que haber una cadena de cosas bien programadas para estar todos bien.

-¿Van a hablar en Australia?

-Si se da, sí, pero no es un buen lugar para hablar; estás en medio de un Grand Slam, no es cualquier torneo, y hay temas delicados para conversar. Creo que están equivocados en querer hablar durante un Grand Slam. Se podría haber hecho ahora, a fin de año, pero entiendo que terminamos todos muy tarde y queríamos irnos para pasar el trago amargo lo antes posible. Y si no es en Australia, se hablará a la vuelta, ya habrá un momento para tratar de arreglar todo lo de la Davis de antemano.

-¿Cómo ves esta etapa que empieza con Tito Vázquez?

-Antes de que arranque, el capitán tiene que saber que estamos todos, que queremos ganarla. Quizá se necesitaba un cambio? Ahora hay que esperar. Yo a Vázquez lo conozco de vista, nada más, así que no puedo hablar nada de él. A Rivera lo conozco un poco más, pero hay que esperar y ver qué ideas tienen. Ellos saben que cuentan con mi apoyo para lo que necesiten, y siempre que esté todo bien organizado voy a estar.

41 posiciones escaló Del Potro en la última temporada: empezó 2008 en el puesto 50°, y finalizó en el 9° lugar del ranking mundial

http://www.lanacion.com.ar/nota.asp?nota_id=1086887

Tennis / Interview
"There is much talk before playing"
Juan Martin del Potro in the Davis admits that "over all evil," but wants to leave behind the differences: "What happened is already"

By Jose Luis Dominguez
Writing in La Nacion

Buenos Aires at the height of midday, Juan Martin del Potro trains with Guillermo Cañas in the fields of cement Vilas Club. Upon leaving, is charged to a shoulder bag filled with rackets: they are at least a dozen, and it takes another three in the hand yet encordar. Then elonga for a long time in the gym, assisted by his coach, Martiniano Orazi. For many the beginning of holiday time, but that phase of rest, although brief, has already gone to Del Potro, after ending 2008 as a No. 9 in the world and with a defeat and an injury to the Cup final Davis against Spain (1-3).

"I went on holiday to Trancoso, near Bahia, in Brazil, with four friends for a week to disconnect everything. There was the Internet, but my friends do not let me or use the phone, and the truth is that I came barbaric. holidays were short, but rendidoras, "says tandilense, recovered from a tear suffered in the match with Feliciano Lopez, nails and broken fingers on both big toes.

- What made you feel the season ended?

It was the best of my career. Only now I realize what they got. I lived dramatic moments, things that only dreamed of, and every time something happened, then later appeared important. Yes you can say that with the finals of the Davis missed the strawberry dessert to close one years dreamed. Unable to give, but equally I am happy for what I lived.

- What experience you left the final to Spain?

It was a difficult weeks for everyone. Had great expectations ... I lived a few series, and there was a tremendous difference in the semifinal, for the climate, the enthusiasm for the things you said. It was also difficult to be on the circuit and keep everything that happened, and unfortunately there were things, rather than add, were negative and ended all wrong. But this must be learned, and especially me, who only have four sets above 20 years old, and lived an unforgettable weeks against Russia and an ugly moment in the final. I saw how it is when there is so much expectation, to be calm and let things flow and not force them. Perhaps it is easy to say now, or realize what could have been changed in that time, but when you're there and you feel so close to Davis, there is nobody to make you think that things are different.

- Are you influenced everything that was said?

And ... Nobody likes to talk bad or say things that are not true. One can speak, but you should know the subject. But it is not only in tennis, it's bad anywhere.

- What did you do with the replica of the Cup that got in the end?

-I have kept in my room. And in an important place. Because we are not the first, but Spain came after us, and I am proud to have a trophy to Davis. I do not think those other guys, but for example, Pico Monaco, which also received one-on part in the team during the season, is happy to have been part of the group. It is something that few have and it's very nice. Now, every time I wake up and see there, I think: I hope someday to have the championship trophy. And we can get.

- Did you talk with (former captain) Mancini after the final?

No, I did not talk to anyone, only with my friends. They already knew how it was all over, I told them my experiences of the final, I spoke with Monaco and Zabaleta ... The remainder was not given. David (Nalbandian) once we crossed the Vilas, but did not speak to Davis. What happened, that's it. We must take the good things and bad things and that was to pull ahead, and think that this year there is another Davis Cup and we can get back to the final.

-There is much talk about your relationship with David, there were some differences?

Yes, many things were said. But what happened is going to be in that week. I have to keep thinking of my career and how I can help a team in Davis Cup, how I can be useful to the captain to try to bring Argentina to the final.

- Pondrías any condition to play?

- To play at the Bombonera! Je, the truth is not. They call me and say that I am part of the team is enough. There is plenty to talk about before you play, not during the week prior to keep things clear and not wanting to change anything at the last minute. That, too, must come from the leaders, who are the head and sometimes it seems that are more important than the players. In Spain, all the players wanted a captain (Albert Costa) and was elected to? There should be a string of things well scheduled to be all right.

- Will you speak in Australia?

If there is, yes, but not a good place to talk, you're in the middle of a Grand Slam, is not just any tournament, and there are sensitive topics for conversation. I think they are wrong in wanting to speak at a Grand Slam. We could have done now, at year's end, but I understand that all ended up very late and we wanted to go to spend the bitter drink as soon as possible. And if not in Australia, will be discussed at the turn, you have a moment to try to fix everything from the Davis beforehand.

- How do you see this stage that begins with Tito Vazquez?

-Before you start, the captain has to know that we all want to win it. Maybe a change was needed? Now we have to wait. I know what to Vazquez perspective, nothing more, so I can not talk anything about it. A Rivera know a little more, but we must wait and see what ideas they have. They know they have my support for what they need, and if you are I will be well organized.

Del Potro climbed 41 positions in the last season was 2008 at the 50th and finished in 9th place in the world rankings

__________________________________________________ _______

Tenis / Entrevista
La posibilidad de ser Top 5
El primer semestre será clave para conocer la proyección del tandilense, que dice que tiene mucho por mejorar

La gira de Juan Martín del Potro empezará el lunes próximo en Auckland, y continuará con el Abierto de Australia; luego, hará la gira norteamericana sobre cemento y bajo techo, con participaciones en San José y Memphis, con lo cual no estará en la Copa Telmex, en Buenos Aires. Y regresará para la primera rueda de la Copa Davis, ante Holanda, del 6 al 8 de marzo.

-¿Qué tenés pensado para 2009?

-No tengo aún un objetivo. Obviamente, me gustaría mantener este ranking y el nivel de juego. Tengo una primera mitad de año buena para sumar puntos, y después vendría la parte difícil de defender, pero si estoy bien de salud y de tenis, creo que no hay que pensar en defender los puntos sino en ganarlos.

-¿Creés que en el primer semestre podés apuntar al top 5?

-Sí, sería bueno aprovechar esta parte del año. A mí me vino bien ir al Masters; ahí me encontré con los mejores del mundo y vi que podía jugar contra ellos, pero también sentí que me faltaba mucho para ganarles. Eso me dio la pauta de que tengo cosas para seguir creciendo, y si bien estoy noveno, con tanto para mejorar, en el futuro podría estar más arriba. Pero tampoco quiero presionarme.

-¿Cuánto más arriba estás, más presión se siente?

-Es que la gente te va a ver con la expectativa de que llegues a la final, y uno tiene que demostrar que por algo está ahí arriba. Pero yo siento que, si tengo que devolver algo, es a mi equipo de trabajo. A mí me vino todo muy rápido, no tuve tiempo de pensar en lo que pasó. Siempre tenía otro torneo, otro partido por delante, y eso no me dio tiempo para relajarme hasta el final de la temporada.

-En el US Open llegaste por primera vez a un cuarto de final de un Grand Slam. ¿Eso te marcó?

-Un poco sí; también, porque es mi favorito. Pero en ese momento no pensaba lo lindo que era estar entre los ocho mejores de un Grand Slam. Aunque siempre quiero más, sé que puedo estar ahí y enfrentar a los mejores. Es una motivación para seguir subiendo y obtener buenos resultados en esos torneos donde los buenos jugadores rinden más.

-¿Te ves como favorito en un Grand Slam?

-No, los candidatos siguen siendo Nadal, Federer y Djokovic; el resto todavía somos del montón. Es bueno salir como preclasificado para evitar un cruce fuerte en las primeras ruedas, aunque en un torneo tan grande no se gana con el ranking. Son partidos largos, y hay que estar bien de tenis, de físico y de la cabeza. Acá hay que arrancar a full , no te podés relajar nada.

http://www.lanacion.com.ar/nota.asp?nota_id=1086916

_

Tennis / Interview
The possibility of a Top 5
The first half will be key to meet the projected tandilense, saying he has much to improve

Tour Juan Martin del Potro will start next Monday in Auckland, and will continue with the Australia Open, then will tour the U.S. on cement and indoors, with holdings in San Jose and Memphis, which will not be in the Cup Telmex in Buenos Aires. And back to the first round of the Davis Cup, with the Netherlands, from 6 to 8 March.

- What do you think for 2009?

-I have a goal yet. Obviously, I would like to maintain this ranking and the level of play. I have a good first half of this year to add points and then came the hard part to defend, but if I'm in good health and tennis, I think we should not think of defending the points but to win.

- Do you think in the first half you can target the top 5?

-Sí, sería bueno aprovechar esta parte del año. I came to the Masters go well, I met there with the best in the world and saw that he could play against them, but I also felt I was missing a lot to win. That gave me the pattern of things that I have to keep growing, and while I am the ninth, with so much to improve in the future could be higher. But I do not want to press.

- How much are you up, you feel more pressure?

It is that people will see you in the expectation that they get to the final, and you have to show that something is up there. But I feel that if I have to give something back, it's my team. I came across very quickly, I did not have time to think about what happened. I had another tournament, one game ahead, and that gave me no time to relax until the end of the season.

At the U.S. Open first came to quarter-finals of a Grand Slam. Does that set?

-A little yes, but also because it is my favorite. But at that time did not think it was nice to be among the top eight of a Grand Slam. Although we always want more, I know I can be there and face the best. It is a motivation to keep going up and get good results in those tournaments where the good players do best.

- You look like a favorite in Grand Slam?

No, the candidates remain Nadal, Federer and Djokovic, the rest are still in the pile. It's good to get out as to avoid crossing preclasificado strong in the first round, although not as big a tournament to earn the ranking. There are many parties, and we must be good for tennis, physical and of the head. There must be a full boot, you can not relax you anything.

__________________________________________________ __________

Tenis / Otra pasión
Boca, una alegría en el final del año

Como buen fanático de Boca, Juan Martín del Potro disfrutó a pleno la conquista del torneo Apertura. El tandilense, amigo de Martín Palermo desde hace unos meses, se dio el gusto de vivir la consagración bien de cerca, ya que siguió a su equipo preferido en el triangular decisivo. "Fue una alegría enorme, estar en la cancha y festejar con ellos fue lo máximo. Me hicieron sentir uno más del plantel", cuenta. De la final contra Tigre se llevó la camiseta 14 de Rodrigo Palacio.

-¿Eras bueno como futbolista?

-Jugaba de 5, de 8 y de delantero? y era malo en todos lados, me movieron por todas las posiciones hasta que me mandaron al banco. Pero me encanta, veo mucho fútbol todo el tiempo.

http://www.lanacion.com.ar/nota.asp?nota_id=1086888

-

Tennis / Another passion
Boca, a joy at the end of the year

As a good fan of Boca, Juan Martin del Potro enjoyed to the full achievement of the Apertura tournament. The tandilense, a friend of Martin Palermo from a few months ago, was happy to live either near the consecration, and following his favorite team in the triangular decisive. "It was a great joy, to be on the field and celebrate with them was the best. They made me feel more than one campus," he says. In the final against Tigre shirt took 14 Rodrigo Palacio.

- Were you a good footballer?

He played for-5, 8 and striker? and was bad everywhere, I am moved by all the positions until I was sent to the bank. But I love, I see much football at all times.

http://eltenisquenovemos.com.ar

Last edited by kai. : 01-05-2009 at 07:17 PM.
kai. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-05-2009, 09:41 PM   #377
country flag michelleg
Registered User

michelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond repute

thanks Kai!

"How wrong it is for a woman to expect the man to build the world she wants, rather than to create it herself."

Anais Nin
michelleg is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2009, 12:27 AM   #378
country flag cobalt60
Pacific Northwest Home

cobalt60's Avatar

cobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond repute

Thanks as well Kai for all these articles
cobalt60 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2009, 09:41 AM   #379
country flag Getta
Registered User

Getta's Avatar

Getta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by kai. View Post
In la nacion today.. 1 interwiev - 3 different subjets..
(sorry i translate this from spanish... )
Thanks, Kai. It's much appreciated.
Getta is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2009, 02:04 PM   #380
country flag skywater
Registered User

skywater's Avatar

skywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond repute

oh~~~Kai,thank u very much
skywater is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2009, 02:04 PM   #381
country flag skywater
Registered User

skywater's Avatar

skywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond reputeskywater has a reputation beyond repute

oh~~~Kai,thank u very much
Old 01-14-2009, 06:21 PM   #382
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

kai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond repute

Del Potro ready to make giant leap

Wednesday 14 January 2009
By Martin Seldes

If Juan Martin Del Potro’s serve and forehand are on song as they were in 2008, the giant Argentine will almost certainly be a contender at the Australian Open in January.

After recovering from a leg injury late last season, the 198cm Del Potro is looking forward to achieving at least his first Grand Slam semifinal showing in Melbourne.

“I learned many things in the last year's big tournaments, and my goal now is to get to the final in Australia,” he said.

“I still have many things to improve, but I feel ready to win the Open. I don’t know if I’ll be able to do it in 2009 or the following year”.

Del Potro suffered a leg injury while playing the Davis Cup final against Spaniard Feliciano Lopez in November last year, and makes his comeback in Auckland this week.

“I’ve had a long time to prepare for Melbourne. Sometimes it’s good to have an injury. In this case I was able to rest before my pre-season,” reasoned Del Potro.

While 2008 was a breakthrough season for Del Potro, the 20-year-old suffered more than his fair share of injury worries.

A back injury forced him to withdraw from the Australian Open in the second round last year and continued to hamper him for a couple of months. When Del Potro recovered, he went on a 23-game winning streak, winning four titles on end. It was the second-longest unbeaten run by a teenager in the Open era, behind only Rafael Nadal.

Del Potro also had problems with his feet, brought on in part by the enormous amount of matches the Argentine star played in the middle of the year, and also suffered a tear to his right thigh in November.

Del Potro acknowledged he will have to “get used to playing so many matches in a year.”

“Now, I think I’m ready for long-term games,” he said. “I will have to face the top players in Australia, and it’s hard to beat them”.

Del Potro finished 2008 with a 46-16 record, winning four tournaments, making another final, and recording his best Grand Slam result in making the US Open quarterfinals, where he lost to eventual runner-up Andy Murray.

He beat five other top-10 players throughout the season, clinched a Masters Cup berth, and helped fellow countryman David Nalbandian lead Argentina to the Davis Cup final.

Normally, Argentine players prefer playing on clay, but Del Potro has shown he can adapt to any type of court, especially hard surfaces. Despite his standout performances in 2008, Del Potro expects to have even better results in '09.

“I want to win a Grand Slam and get to be the No. 2 or 3 in the world ranking. I'm not ready yet to be a No. 1,” admits Del Potro, a fan of Australian Lleyton Hewitt as he grew up.

"I have matured and I’m now a top 10 player. I’m still learning how to take care of my body and my mind in big tournaments”.

Del Potro has retired from second-round matches in Melbourne in his two previous visits, withdrawing in the fifth set against eventual finalist Fernando Gonzalez in 2007 and in the third set against Spain’s David Ferrer 12 months ago. He’s confident that won’t happen again in 2009.

“My body will be exactly as I want it to be by January, so I hope I don’t have to retire this year,” he said.

Juan Martin, who is from the quiet town of Tandil, a three-and-a-half-hour drive from Buenos Aires, deposed Nalbandian from being the top-ranked South American last year, and his popularity has increased enormously.

Del Potro started playing tennis when he was seven when most of his friends of the same age chose soccer.

“I like soccer but I have always loved this sport,” he said. “And I dream of winning a Grand Slam and the Davis Cup.”

Old 01-27-2009, 06:08 PM   #383
country flag Getta
Registered User

Getta's Avatar

Getta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond reputeGetta has a reputation beyond repute

http://www.timesonline.co.uk/tol/spo...cle5598132.ece

From Times Online
January 27, 2009

Roger Federer outclasses Juan Martin Del Potro to reach semi-finals of Australian Open

Roger Federer expressed sympathy for Juan Martin Del Potro after thrashing him 6-3, 6-0, 6-0 to advance to an Australian Open semi-final with Andy Roddick.

Federer won the final 13 games against Del Potro in a match that lasted only 80 minutes on Rod Laver Arena. The 20-year-old Argentinian eighth seed, playing in his second grand slam quarter-final after losing to Andy Murray at the US Open last year, started with some promise before being broken in the fourth game of the first set.

That seemed to shake his confidence and, although he held serve for two more games after that, he went on to lose the set 6-3 then went into meltdown.

"The last couple of games were not that much fun, let's put it that way. You want to almost put him out of his misery because you know how tough it is for him to come back," Federer said.

"He's trying shots he shouldn't be trying. He's accepting defeat the last few games. It's tough."

Del Potro had no answers for why he could not reproduce the form that saw him overcome qualifier Florian Mayer, Gilles Muller and 19th seed Marin Cilic on his way to the quarter-finals.

"I just had a bad day. He's Roger Federer. If you aren't good, you lose. I played badly, but he did everything very well," a despondent Del Potro said.

Federer's smooth passage means he has reached a record 19th consecutive grand slam final.

"I'm very happy, of course," Federer added. "Things went much better than I expected. I was really happy the way I came out and played. I kind of felt good from the start. The longer the match went, the more he struggled and the better I got.

"Juan Martin, he hits heavy off both sides. He's up and coming and dangerous. I've always played well against him every time we've played.

"I thought it was going to be a tough match in the beginning... but I was very mistaken. I'm happy about that."

Federer was in a class of his own and showed no ill effects from his five-set victory over Tomas Berdych in the previous round.

He was on the front foot from the fourth game and barely put a foot wrong after that, hitting 12 aces and 38 winners as he mixed his elegant ground strokes with some sublime drop shots and passes that had Del Potro, the youngest quarter-finalist at the Australian Open since Richard Krajicek in 1992, completely overwhelmed.

Having won the first set with the minimum of fuss, the 13-time grand slam champion rattled off the next 12 games to wrap up the win.
Getta is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-31-2009, 12:24 AM   #384
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

Juan martin donate all the sistem for "neonatologia" of the public child hospital in Tandil..

Old 01-31-2009, 12:34 AM   #385
country flag cobalt60
Pacific Northwest Home

cobalt60's Avatar

cobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond reputecobalt60 has a reputation beyond repute

I think it reads Incubators for the neonatology unit at the hospital. Good for him. Nice donation.
cobalt60 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-31-2009, 02:00 PM   #386
country flag skywater
Registered User

skywater's Avatar

he is a good boy
god bless him~~~
Old 01-31-2009, 07:33 PM   #387
country flag smitty8
Registered User

smitty8's Avatar

smitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond reputesmitty8 has a reputation beyond repute

How sweet, helping out the tiny babies.
Old 02-02-2009, 06:11 PM   #388
country flag kallisto
Registered User

kallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond reputekallisto has a reputation beyond repute

I really liked del potro but the way he acted at the aussie open was not very fair.. i thought that he is a fair sportsmen but after a dfeat it is not okay to say things like that.. i am not a roger fan but to say thta he is the son of a bitch is definitely not okay...

On nous cache tout , on nous dit rien..

Nole, Ernests,Marat,Enano,Rafa, Tommy, Juan,
kallisto is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-02-2009, 07:45 PM   #389
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

His aptitude in the AO he didnt do anything wrong

Old 02-03-2009, 04:13 PM   #390
country flag gauloises
Registered User

gauloises is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by kallisto View Post
I really liked del potro but the way he acted at the aussie open was not very fair.. i thought that he is a fair sportsmen but after a dfeat it is not okay to say things like that.. i am not a roger fan but to say thta he is the son of a bitch is definitely not okay...
I must have missed something - when did he say that?!
gauloises is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules