News Arnaud - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-27-2004, 08:11 PM   #1
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute
Default News Arnaud

New diary

Bonjour à tous

Je viens d'arriver à Genève aujourd'hui. Difficile de retrouver le froid et même la neige, c'est surprenant. Comme vous pouvez le savoir, je suis assez déçu de ma tournée Australienne. J'ai vraiment accusé le coup au lendemain de ma défaite contre Davydenco au premier tour de l'Open d'Australie. Aujourd'hui, avec plus de recul je me dis que cette défaite, dans manière dont le sénario du match s'est déroulé, était plutôt prévisible.

Blessé en fin de saison et contraint de ne pas participer à l'Open de Paris Bercy, j'ai retardé au maximum le début de ma préparation hivernale. Ce retard a été très délicat à gérer, l'organisation était différente des années précédentes. Personnellement, j'ai besoin de m'entrainer très durement sur le plan physique pour me sentir à l'aise dans mes frappes de balles. Dès lors que j'ai le froncier nécéssaire, passer plusieurs jours à frapper la balle devient un régal. On sent une certaine marge qui émerge. J'adore cette sensation et c'est ce qu'il m'a manqué dans ce début de saison je pense : Une marge physique.

Comme je vous le disais dans mon précédent journal, je suis parti à Adelaïde souffrant d'une contracture à la cuisse. Plusieurs jours sans taper, je suis entré dans le tournois dans des conditions très particulières. A Sydney, même si j'atteinds les 1/4 de finale, je perds contre Hewitt en trois sets sans avoir le sentiment de faire un gros match. Physiquement, j'étais constemment dans la peur de me reblesser, cela à même été très limite avant mon départ pour Melbourne et l'Open d'Australie. La encore, j'ai dû réduire ma quantité d'entrainement.

Open d'Australie : Ce fameux match qui tourne mal. Un cauchemard. Le mal de ventre qui me prend au beau milieu du troisième set. Je ne pense pas avoir mangé quelque chose de mauvais. Cela venait de la fatigue physique qui s'est faite sentir de cette manière. Quelques fois on a des contractures, et d'autres fois mal au ventre ou ailleurs, c'est comme cela il faut faire avec ! D'ailleur au cinquième set je ne ressens plus rien. C'était donc très bizarre. Mieux préparé, je n'aurai jamais ressenti une chose pareil, j'en suis persuadé.

Aujourd'hui, je regarde devant. J'ai quelques jours pour travailler très durement en vue de la Coupe Davis à Metz. C'est encore un bel évènement qui donne toujours une motivation très particulière. Se retrouver ensemble est toujours très agréable. Guy prendra comme à son habitude les décisions les meilleurs pour l'équipe et notre victoire dans ce premier tour. J'espère d'ailleur que vous viendrez très nombreux, c'est toujours très agréable de se sentir porter par le public, mais je sais que l'on peut vous faire confiance pour cela !

Voila, je vais vous laisser car je suis vraiment fatigué par le voyage et le décalage horaire. Et puis je dois être en forme pour l'entrainement dès mercredi.

Je vous remercie pour tout votre soutien que vous m'avez adressé durant cette tournée Australienne qui s'achève.

merci

Arnaud

Without Seb (probably) and Fabrice, Arnaud is sure to play in Metz...

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-27-2004, 08:23 PM   #2
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Lindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond repute
Default Re: News Arnaud

he would have played in singles also with Seb and Fab in.neway it's nice to read of him
Old 01-27-2004, 10:03 PM   #3
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

thanx marine!!!

so..... he blames his physical condition, instead of his mental condition
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-28-2004, 11:03 PM   #4
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute
Default Re: Re: News Arnaud

Hi everyone,
i just came back to Geneva today. Its hard to come back to the cold and snow, it's a little shocking at first. As you know, i'm a bit disapointed with my australian open. It was only the day after when i understood my stupid behaviour (whyyyyyyy did i ask him what had happened *ashamed*. But now that i look back on it...the way the match went along i guess it wasn't that surprising.

Injured at the end of the season which mean i couldnt play at Bercy, i trained hard during winter. It was different to most other years because i usually didnt start it so early. Personaly, i need to train hard physically to be able to train well tennis wise.

LIke i said in my previous journal, i left for Adelaide with a bit of pain in my thigh. A few days after that i went into the tournament in quite different conditions. In sydney i reached the quarters and i lost to Hewitt but i think i played a big match. Physically i was scared i'd aggrevate an injury so i coudlnt play to my maximum before Melbourne. So i couldn't train at my best there either.

Australian Open: the famous match which turned sour. was a nightmare. I had a stomach ache in the middle of the third set. I think i ate something bad. Then i started to get fatigued..then felt sick too so it wasnt easy to play with that! But in the fifth set, i didnt feel any of that anymore. Was pretty weird. I was better prepared but i couldnt pull it off.

So now im looking ahead. I have a few days to work hard for the DC. It's a great event which brings out a certain motivation in all the players. To be together with the other guys is great. Guy will have to make some decisions for the team to ensure we are at our best for the first round. I hope that you will come and support us and knwo the public is behind us, but i dont have any doubt that you will do that!

So i have to go because im tired from the jet lag. And hoepfully i'll be right for training on wednesday.

I thank you for your support which was given to me during my australian tournament.
thank you,
Arnaud
Old 01-28-2004, 11:04 PM   #5
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

fernando verdasco got sick around the same time so they could have eaten the same thing or something. talk about bad luck
Old 01-28-2004, 11:50 PM   #6
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

ooooo...... arnaud was indeed stretching his thighs at the other bench chair in sydney (me and kat and another girl were sitting on one, so arnaud was forced to use the other, lol...)
Old 01-29-2004, 02:03 AM   #7
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

lol?!!
Old 01-29-2004, 08:28 AM   #8
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

gosh it does read funny now that i read it again.....

i certainly didnt mean i sat on one of arnaud's thighs....lol !!!!!!!!!!!!!

he did some of his exercises on a bench chair... but not the one closest to him bc.... it was occupied by crazy fans
Old 01-30-2004, 01:18 AM   #9
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

LOL i was thinking...
Old 01-30-2004, 03:42 AM   #10
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

come to *think* of it, why not........it'd be good exercise for him
Old 01-30-2004, 04:55 PM   #11
country flag irishface
Registered User

irishface's Avatar

irishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond repute

Many thanks Marine, and Esther for your translation. Poor Nono.

Sitting on one of Arnaud's thighs? Hmmmm.

See - I give him one second of sympathy and then I'm back to perving. I'm such a tart.
irishface is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-30-2004, 09:54 PM   #12
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

yes....... should've taken a pic of his thigh stretching.... *sigh* blame it on the other girls. if irish was there, we would be running around arnaud to capture the best angle...
Old 01-31-2004, 09:12 AM   #13
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

LOL
see ur real thoughts are finally surfacing Via...while Kat was probably sitting there all embarased and blushing you were thinking about sitting on his thighs!! LOL
Old 01-31-2004, 07:00 PM   #14
country flag michelleg
Registered User

michelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond repute

You are all too tame. I was thinking more about sitting square on BOTH thighs...
michelleg is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-01-2004, 12:36 AM   #15
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

lol.....

can't you tell that arnaud felt quite safe alone on that court..... he knew he wouldn't be sexually assaulted by those three girls
Reply

Thread Tools

Posting Rules