Hi everybody ! Seb won !!! - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-23-2004, 04:47 PM   #1
country flag crystal
Registered User

crystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond repute
Default Hi everybody ! Seb won !!!

Hello everyone !!!!
Yeah, seb won, isn't it a marvellous day ????
I'm new on this forum, so I introduce myself :
I'm french (hope I could write a correct english...) , love playing and watching tennis, and my favourite players are (as you can guess it) SEB !!! and JC Ferrero...
I'm a "sebofan" since I noticed him in RG 2000, my first impression was that he was such a brilliant player !!!! Then, everybody here know how astonishing was his 2001 season...
I came to this forum a week ago and I found it very nice and full of photos and news about seb...French forums are not as complete as this !!!
So I should stop now, just wanted to ask Esther : How can you understand french so well ??? Is your mother or father french ???
Congratulations for all your translations of seb's interviews ! And thanks for all your photos !!!
So Seb beat Hrbaty yesterday, so nice ! Next is Ginepri : Go on seb, I'm sure you can do it !!!
crystal is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-23-2004, 04:56 PM   #2
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute
Default Re: Hi everybody ! Seb won !!!

Quote:
Originally Posted by crystal
just wanted to ask Esther : How can you understand french so well ??? Is your mother or father french ???
So, Esther...? (Maybe you didn't told me all)

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-23-2004, 05:05 PM   #3
taremi
Registered User

taremi's Avatar

taremi is on a distinguished road
Smile

Hi, crystal! Welcome!
I'm newbie here and came to this forum a week ago, too. Yea, this forum is very nice!! And I come from the earth.....

I'm so glad to my path crossed with yours.
taremi is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-23-2004, 05:08 PM   #4
country flag crystal
Registered User

crystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond repute

Salut Marine !
New seb's interview !!!! Sorry it is in french... Could you, Esther ... ?
23 janvier 2004

Sébastien, en disposant de Dominik Hrbaty au 3eme tour (2-6, 6-4, 6-1, 6-3), l’aventure continue en Australie.
C’est génial. Hrbaty jouait vraiment très bien au début du match. J’ai été dominé pendant un set et demi. Il menait 6-2, 4-2. Il était vraiment injouable. Même si ça ne passait pas comme je le souhaitais, j’ai continué à m’accrocher. Je me suis alors mis à mieux servir et à prendre plus de risques. Je suis ainsi revenu dans la partie en alignant sept jeux d’affilée. Je jouais bien, je frappais fort. J’ai vraiment réalisé un bon match à partir du deuxième set.
Dominik Hrbaty a réalisé un début de match parfait. Sur le court, tu semblais vraiment impuissant.
C’était infernal. Il effectuait des retours incroyables sur ma première balle. Il prenait énormément de risques parce qu’il était en confiance. Tout restait dans le court. Finalement, tout est devenu plus facile quand je me suis mis à mieux servir. En variant mes coups et en gagnant en longueur, j’ai changé la physionomie du match. Une fois que je me suis mis à jouer à l’intérieur du court, tout est devenu plus facile.
Mais tu n’as pas douté à 6-2, 4-2 ?
Non, je suis resté calme. Je savais que c’était lui qui jouait vraiment bien. Je me suis dit qu’il ne pouvait pas jouer tout le match comme ça et qu’à un moment, il allait baisser de rythme. C’est pour ça que j’ai continué à m’accrocher. J’attendais une ouverture pour m’engouffrer dedans. Il s’est mis à faire quelques fautes, j’ai élevé mon niveau de jeu et le match a basculé en ma faveur.
On l’a bien vu aujourd’hui, avec ta première balle et ton coup droit, tu peux faire énormément de dégâts.
Effectivement. J’ai commis quelques fautes mais j’ai tout même marqué de nombreux points gagnants avec mon coup droit. Quand mon service s’est mis à passer, il a eu un peu plus de mal à retourner. Ça me permettait ainsi de tourner mon coup droit pour l’agresser. Et sur ses deuxièmes balles, je me suis régalé. Mon coup droit giclait parfaitement.
Deux heures après cette victoire, comment te sens-tu physiquement ?
Il est tout à fait normal que je sois un peu fatigué. Mais ça va, je ne suis pas trop atteint. Comme on jouait le soir, on n‘a pas souffert de la chaleur. Avec la journée de repos de demain, tout rentrera dans l’ordre pour le match de dimanche.
Pour ce huitième de finale, tu vas retrouver le tombeur de Nicolas Escudé, Robby Ginepri, que tu as battu l’année dernière en deux sets au tournoi de Los Angeles.
C’est un peu le même style de joueur que Dominik Hrbaty. Il frappe fort des deux côtés et il sert bien. Il est un peu nonchalant sur le terrain, il peut connaître des passages à vide. A moi de jouer tous les points à fond et de m’accrocher. J’ai perdu contre lui la semaine dernière au tournoi exhibition de Kooyong mais ça n’a rien à voir. Là, il s’agit du 4eme tour d’un Grand Chelem, d’un match en cinq sets. C’est tellement différent que je ne tiens pas compte de notre dernière rencontre.
Old 01-23-2004, 05:10 PM   #5
country flag crystal
Registered User

Thanks Taremi ! So you come from the earth...like each one of us....
Old 01-23-2004, 05:40 PM   #6
country flag wilma
Registered User

wilma's Avatar

wilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond repute

welcome, Crystal!
wilma is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-23-2004, 06:39 PM   #7
cpuisette
Registered User

cpuisette's Avatar

cpuisette is on a distinguished road

hi crystal !
I have already seen the same login on sportifonline, is it you?

Have someone video of seb except the interview of eurosport ?
cpuisette is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-23-2004, 06:52 PM   #8
country flag crystal
Registered User

Yes, it's me cpuisette !
Old 01-23-2004, 08:58 PM   #9
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute
Default Re: Re: Hi everybody ! Seb won !!!

Quote:
Originally Posted by Marine
So, Esther...? (Maybe you didn't told me all)
it's always possible, possible......

and of course, congrats to seb winning last night's match... it was on our tv (delayed), but i couldn't find any esther on the stands, nor arnaud. there were people with a big french flag, there was guy, and the bald trainer guy or something, and there was a shot of some two rows of frenchie players in support of seb.... but i couldn't see any arnaud
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-23-2004, 09:57 PM   #10
country flag Alison
Registered User

Alison's Avatar

Alison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond repute

Hello Crystal

Hey,Esther,your reputation as a translator is spreading worldwide
Alison is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-24-2004, 12:40 AM   #11
xuzizhen
Registered User

xuzizhen's Avatar

xuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond reputexuzizhen has a reputation beyond repute

Salut crystal !
I remebered that is you who first recognised me on seb's official forum .
Old 01-24-2004, 08:45 AM   #12
country flag Peta Pan
Same as it ever was

Peta Pan's Avatar

Peta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond repute

Quote:
Originally posted by Via
and of course, congrats to seb winning last night's match... it was on our tv (delayed), but i couldn't find any esther on the stands, nor arnaud. there were people with a big french flag, there was guy, and the bald trainer guy or something, and there was a shot of some two rows of frenchie players in support of seb.... but i couldn't see any arnaud
I was sitting not too far away from that French group of players and Arnaud was there!! I also saw Escude and Mahut. I wasn't close enough to see them all but I used my zoom camera lens on them to see if Arnaud was there and he was! I loved that they all got involved in Mexican waves going around the arena at the changes of ends too.

crystal welcome, even though I'm new myself... you have good taste in players as Sebastien and Juanqui are my 2nd and 3rd favourites behind Jonas Bjorkman

Peta
Peta Pan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-24-2004, 10:08 AM   #13
country flag wilma
Registered User

wilma's Avatar

wilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond repute

Hey pjgirl, welcome! You are so lucky compared to us poor things just hoping and wishing we will see a glimpse of Grosjean on TV.
wilma is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-24-2004, 10:14 AM   #14
country flag crystal
Registered User

Hey xuzizhen !!!
Yes, you were "bix" in the sportifonline forum. You even said you've learnt french language for sebastien...
And what do you think guys about his next match ??? I think he could win, I give him 65% and 35% for Ginepri.
Then we'll see!
Old 01-24-2004, 10:40 AM   #15
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute
Default Re: Re: Re: Hi everybody ! Seb won !!!

Quote:
Originally Posted by Via
but i couldn't see any arnaud
Me neither I didn't see him at tv, but I read in "l'equipe" today, that there were all the french players/staff in the match:
Arnaud, Nico Escudé, Nico Mahut, Julien Benneteau, Micka, Patience, Marion Bartoli, Camille...Guy and all the staff of davis cup (kynés/coaches..) !!!!
In short, everybody cheers Seb !! It's very sweet of them !

Guy Forget said: " Everybody was there, today it was Sebastien's fest ! lol"

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules