Adrian Mannarino Cheering Thread - Page 15 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-01-2008, 01:29 PM   #211
country flag frici
Registered User

frici's Avatar

frici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond repute
Default Re: Adrian Mannarino Cheering Thread

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
He's on fire. A win in two sets against Seppi. Is it a first win in a ATP tournament ?
Mannarino first won in a Atp tournament

Attila Balazs
http://www.menstennisforums.com/show...=1#post7653654
frici is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-01-2008, 01:35 PM   #212
country flag frici
Registered User

frici's Avatar

frici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond reputefrici has a reputation beyond repute

Metz

Adrian Mannarino(7.)-Eitzinger 1-6, 6-0, 7-6(3.)
Adrian Mannarino(7.)-Guez 6-2, 6-1
Adrian Mannarino(7.)-Serra(1.) 6-3, 6-1

Adrian Mannarino(Q.)-Seppi(6.) 6-4, 6-2
Adrian Mannarino(Q.)-

2008 victory/defeat indicator: 45/23

The results of 2008 tournament:

Winner: Great Britania F2, France F15
Finalist: Great Britania F1, France4
Semifinalist: Germany F1, Cherbourg, France F6, Rome, Surbiton
Quarter finalist: France F2 , Besanscon
2. Round: St. Breiuc, Grenoble
1. Round: Sarajevo, Athens, Cremona, Marrakech, Roland Garros,Bronx, Freudenstadt, Orlenas

Sets won/Sets lost: 98/54

Orbit cover balance 2008:

Hard: 32-13
Carpet: 3-1
Clay: 7-7
Grass: 3-2

Attila Balazs
Old 10-01-2008, 01:36 PM   #213
country flag frici
Registered User

frici's Avatar

Good luck Mannarino!

Alléz Adrian!

Attila Balazs
Old 10-01-2008, 02:58 PM   #214
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

A second round against De Voest is a great opportunity A first quarter maybe.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-01-2008, 07:04 PM   #215
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

I really hope he will make it to the quarter so we can finally see him!
A short report here (go to 13'30): Video

He means in his audio interview on the FFT website that he isn't even playing his best tennis. Seppi arrived in Metz on Tuesday evening, so he knew he would have his chance.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-01-2008, 07:07 PM   #216
country flag lisaplenske
Registered User

lisaplenske's Avatar

lisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond repute

happy for him.Beating seppi in 2 sets is more than good,hopefully he will keep the confidence and go a little bit further there.
Allez Adrian

Tsonga - Simon - Monfils - Mathieu - Chardy - Baghdatis
Mannarino - Safin - Santoro - Gulbis- Nishikori
lisaplenske is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-02-2008, 06:50 AM   #217
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

In L'Equipe:
Quote:
Un espoir nommé Mannarino
À vingt ans, ce gaucher du Val-d’Oise a remporté hier son premier match sur le circuit majeur.

AU PREMIER TOUR des qualifications face à Rainer Eitzinger, avec un break dans la vue au troisième set, Adrian Mannarino (181e) pensait« à tout sauf gagner ». Et pourtant, c’est arrivé (1-6, 6-0, 7-6). « Je n’avais pas envie de jouer », expliquait-il lundi, après avoir finalement franchi le troisième tour (qualificatif) en battant un gros client, Florent Serra, son premier top 100. Il faut dire qu’il arrivait sur la lancée de sa deuxième victoire en Futures de l’année, à Plaisir, et de deux tours au Challenger de Grenoble. Il en avait plein les bottes. À mille lieues de s’imaginer battre Andrea Seppi (28e !). C’est pourtant arrivé hier, et avec la manière (6-2, 6-4). D’un gabarit modeste (1,82 m pour 64 kg), issu d’une famille où tout le monde joue au tennis (son frère est à – 15 et sa soeur 0), Adrian Mannarino, vingt ans, n’est pas un fanfaron : « J’ai envie de monter dans les 100 le plus vite possible, mais je n’aime pas trop voyager. Je suis bien en France. Ça coûte moins cher. »
L’argent est un facteur majeur dans sa carrière. Après avoir bénéficié d’un entraîneur dans le cadre de la filière fédérale (Laurent Raymond, ex-coach de Santoro), ce gaucher qui fait penser à Coria (casquette à l’envers, main de velours et changements de rythme faciles) a été renvoyé dans son club d’Eaubonne. Depuis juillet 2007, son père, Florent, se consacre à sa carrière : « Ça ne se passait pas très bien à la FFT, alors… » Alors, voilà, il se prend en charge et ça lui réussit plutôt bien. Thierry Tulasne, qui l’a entraîné quelque temps entre la fin de son mandat avec Paul-Henri Mathieu et ses débuts avec Gilles Simon, ne pense que du bien de lui : « Il est un peu comme Gilles (Simon). Il a du talent dans le bras et dans l’oeil. Il a une vision du jeu excellente. C’est un des plus grands espoirs du tennis français. »
Quand on lui demande de se comparer aux autres joueurs de vingt ans qui ont déjà percé, Mannarino hésite : « Les Del Potro, Gulbis, Cilic sont tous très grands et servent bien. Ils sont peut-être plus ambitieux. Ils ont plus envie de gagner. Du moins, ils ont plus l’impression qu’ils peuvent gagner que moi. Je ne me rends pas compte du potentiel que j’ai. On dit que j’ai une bonne main, mais il y a des jours où elle n’est pas là, la main ! »
Aujourd’hui, Mannarino se mesurera à un autre qualifié, Rik De Voest (166e), vainqueur d’Arnaud Clément (88e). Pour une place en quarts de finale. Il évitera de compter « les points et le prize-money » mis en jeu (9 200 euros pour les quart-finalistes). « Sinon, je vais me crisper », dit-il en souriant.
DOMINIQUE BONNOT
When he was one break down in the 3rd set of the 1st qualifying round against Eitzinger, he was thinking of "everything but winning". "I didn't feel like playing", he says. He had just won his 2nd Future of the year in Plaisir and 2 rounds in Grenoble, he was fed up. Far away from thinking of a win in straight sets over Seppi (#28)! That's what he did yesterday, though, and in style.
Small build (1,82 m, 64 kg), coming from a tennis family, he reminds of Coria with his cap, his touch and his way to vary the pace with ease.
Mannarino is not a braggart: "I'd like to enter the top 100 as soon as possible. But I don't like travelling. I fell well in France. It's not so expensive."
Money has been a big factor in his career. After having been coached by Raymond at the FFT, he was sent back to his tennis club in Eaubonne and his father has been taking care of his career since July 2007. "It wasn't working very well with the FFT, so..." Now he's taking responsibility for himself.
Tulasne who coached him for a while before Simon is very laudatory: "He's a little bit like Gilles. He has talent in the arm and in the eye. He has an excellent sense of the game. He's one of the biggest French hopes."
Adrian is asked to compare himself with the other guys from his generation who have made their breakthrough: "Del Potro, Gulbis, Cilic all are very tall and serve well. Maybe they are more ambitious. They have a bigger desire to win. Or they have more than me the feeling that they can win. I don't know/realize my potential. People say I have a great 'hand', but my hand is not working every day!"
For today's match he won't think of "the points and the prize money" (9200 euros). "Otherwise I will get tight!" he says with a smile.
Old 10-02-2008, 07:15 AM   #218
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

And in Le Républicain Lorrain:
Quote:
Vous venez de signer votre première victoire sur le circuit ATP. Votre sentiment ? «En jouant sur le court n°1, on ne se rend pas vraiment compte que l'on est au premier tour d'un tournoi ATP, ça nous enlève un peu de pression, du coup, on arrive à jouer un peu plus libéré.»
• En face, il y avait Andreas Seppi, qui n'est pas n'importe qui... «En effet, mais je ne l'avais jamais vu jouer auparavant. Donc je ne sais pas s'il a fait un bon ou un mauvais match, mais je pense qu'il n'était pas dans un bon jour. Je savais qu'il était arrivé hier soir (mardi), il n'était donc pas préparé au mieux pour jouer un tel tournoi. Sur une surface un peu bizarre, je me suis dit qu'il y avait un coup à jouer.»
• Que représente cette victoire pour vous ? «Des points ATP, du prize-money et, ensuite, je vais pouvoir disputer encore un gros match, peut-être sur le central. C'est sympa de participer à ce genre de tournoi et d'aller loin.»
• Vous êtes inconnu du grand public. Un bref portrait ? «Je m'entraîne dans mon club à Eaubonne avec mon père ; Grégory Giraud m'a aussi coaché cette année. Je suis un joueur de Future, de Challenger, je ne m'aventure pas souvent dans les tournois ATP. Je suis 185e mondial, par là (il est n°181). Je suis un contreur : je n'ai pas un jeu d'attaque, ni de défense. J'essaie de me battre.»
• A vingt ans, vous disposez d'une belle marge de progression... «Je ne me rends pas compte. Je ne sais pas trop quel est mon potentiel. Je vais jouer à fond, j'espère encore monter au classement et on verra bien où je m'arrêterai.»
• Avez-vous de l'ambition ? «Un minimum. Ce serait un peu prétentieux de dire que j'ai le potentiel pour être dans les dix ou les vingt. Je vais essayer de voir ce que je peux donner et j'espère monter haut.»
• Avez-vous la sensation de monter en puissance au fil du tournoi ? «Je n'ai pas l'impression de jouer mon meilleur tennis. D'habitude, j'aime bien avancer, jouer vite, mais, ici, les conditions ne s'y prêtent pas. J'essaie plus de faire déjouer mes adversaires que d'imposer mon jeu.»
• Vous êtes en train de découvrir un autre monde. Ca vous donne envie de voyager et d'aller sur les grands tournois ? «Cette année, j'ai joué les qualifications de Grand Chelem, notamment à Wimbledon et l'US Open, j'ai eu une invitation à Roland-Garros : c'est sympa de côtoyer les meilleurs joueurs, je prends énormément de plaisir et j'espère que ça va continuer.»
Old 10-02-2008, 09:27 AM   #219
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Playing on court 1 helps feeling less pressure, one doesn't really realize it's an ATP event.
He had never seen Seppi play before, so he can't really say if Seppi played well or poorly, but he probably was having a bad day at the office. He arrived on Tuesday evening only, he was not well prepared for such a tournament. And the surface is a bit weird, so Adrian knew this was an opportunity for him.
He's training in his club in Eaubonne with his father.
He's a counterpuncher: he has neither an attacking nor a defending game. He tries to fight.
He can't really assess his potential. It would be pretentious to say he can enter the top 10 or top 20. He'll try to give everything and see how far he can go.
He isn't playing his best tennis in his opinion. He likes to play forward and fast, but the conditions in Metz don't really suit him. So he's trying to frustrate/outwit his opponents more than to impose his game here.
Old 10-02-2008, 03:00 PM   #220
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Well done. He caught his chance but against Gicquel or Mahut it will be an other story imo.

What's his schedule after Metz ?
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-02-2008, 03:07 PM   #221
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The Challengers of Rennes and Kolding, I think.
Old 10-02-2008, 03:47 PM   #222
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I really can't wait to see him tomorrow as a coriasimontarde:
"Aujourd'hui, son jeu m'a posé pas mal de problèmes, quand même, parce qu'il jouait encore plus lentement que moi, c'est rare!" (His game gave me some trouble today, he was playing even slower than me, that doesn't happen often!)
Old 10-02-2008, 06:37 PM   #223
country flag frici
Registered User

frici's Avatar

Metz

Adrian Mannarino(7.)-Eitzinger 1-6, 6-0, 7-6(3.)
Adrian Mannarino(7.)-Guez 6-2, 6-1
Adrian Mannarino(7.)-Serra(1.) 6-3, 6-1

Adrian Mannarino(Q.)-Seppi(6.) 6-4, 6-2
Adrian Mannarino(Q.)-Do Voest(Q.) 6-4, 7-5
Adrian Mannarino(Q.)-Mahut or Gicquel

2008 victory/defeat indicator: 46/23

The results of 2008 tournament:

Winner: Great Britania F2, France F15
Finalist: Great Britania F1, France4
Semifinalist: Germany F1, Cherbourg, France F6, Rome, Surbiton
Quarter finalist: France F2 , Besanscon
2. Round: St. Breiuc, Grenoble
1. Round: Sarajevo, Athens, Cremona, Marrakech, Roland Garros,Bronx, Freudenstadt, Orlenas

Sets won/Sets lost: 100/54

Orbit cover balance 2008:

Hard: 33-13
Carpet: 3-1
Clay: 7-7
Grass: 3-2

Attila Balazs
Old 10-02-2008, 06:39 PM   #224
country flag frici
Registered User

frici's Avatar

Good luck Mannarino!

Alléz Adrian

Attila Balazs
Old 10-02-2008, 07:03 PM   #225
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He'll play Gicquel, he said today he prefers to play Mahut because he likes to counter S&V games.

A short report here:
Video (from 09:35)

Last edited by Truc : 10-02-2008 at 09:07 PM.
Reply

Thread Tools

Posting Rules