new interview - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-05-2004, 02:25 PM   #1
country flag wilma
Registered User

wilma's Avatar

wilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond repute
Default new interview

There's a new interview on Seb's site. Where are you, Esther????

Sébastien, tu effectues ta rentrée cette semaine au tournoi de Doha. Dans quel état d’esprit abordes-tu ce premier tournoi de l’année ?Assez bien. J’ai fait un bon mois d’entraînement à Boca Raton. Je suis arrivé ici vendredi dernier pour m’habituer aux conditions de jeu. C’est un peu différent de Boca parce que nous jouons sur un rebound ace. Le rebond est un peu plus haut que sur un greenset, il faut courir un peu plus que sur le ciment. En tout cas, je ne tape pas trop mal la balle depuis que je suis arrivé. J’ai par contre un peu de mal avec le décalage horaire. Il y a 8h avec la Floride, ce qui fait que je rencontre des difficultés le matin pour me réveiller. C’est pour ça que je me lève assez tard.

Comme les premiers matchs débutent à 15h, cela te laisse du temps pour être opérationnel.
(Rires) Oui, ça fait du bien. Je peux dormir tranquillement. En fait, on vit à un rythme espagnol ou sud-américain. On mange et on se lève plus tard. Maintenant, il faut attendre le match de demain pour savoir où j’en suis. Même si je ne joue pas très bien, je dois essayer de garder ma concentration. C’est ce qu’il y a de plus dur à retrouver quand on reprend les tournois.

Contrairement aux années passées, tu as eu deux mois pour te reposer et t’entraîner. Comment te sens-tu physiquement et mentalement à l’entame de cette nouvelle saison ?
Ça va assez bien. J’ai une grosse envie de rejouer parce qu’après un mois d’entraînement, on en a un peu ras-le-bol. Dans un premier temps, il va falloir retrouver la concentration sur les points importants. Ensuite, je dois mettre en pratique ce que nous avons fait à l’entraînement. Je sais très bien que tout ne va pas se remettre dans l’ordre dès le premier match. Ça va se faire progressivement.

Que penses-tu de ton adversaire du 1er tour, l’Allemand Markus Hantschk ?
Je trouve que c’est un bon tirage. Pour le premier match de la saison, je vais peut-être avoir le temps de mettre mon jeu en place. C’est un joueur qui frappe bien des deux côtés, il joue derrière la ligne de fond de court. Comme il sort des qualifications, il a déjà disputé trois rencontres. C’est donc un adversaire à prendre au sérieux.

Tu as déclaré un peu partout que Roland-Garros était ton objectif de la saison…. (il coupe)
J’ai envie d’aller au bout à Roland-Garros. Pour y arriver, cela passe par de bons résultats dans les premiers mois de l’année et une bonne préparation sur terre battue. Après, si je gagne un autre grand chelem, je serai également très content. (Rires)

Il y a deux ans, tu parlais de la première place mondiale. Est-ce toujours ton objectif ?
Complètement. A mon avis, pour y arriver, cela passe par une victoire en grand chelem. Je ne peux pas être n°1 mondial sans gagner un tournoi du grand chelem. Si j’arrive à en gagner un et à jouer toute une saison, c’est tout à fait possible. Maintenant, mon objectif numéro un est quand même de jouer une saison pleine et d’être à 100% sur tous les tournois.

Mais quand tu vois des Roddick, Ferrero ou Federer s’emparer des premières places mondiales, cela ne te donne pas des idées ?
Si, je sais que j’ai ma place parmi eux. Contrairement aux années passées, il n’y a plus un joueur qui domine, comme Sampras ou Agassi ont pu le faire. Il y a beaucoup de mouvements dans le top 10 et tout le monde peut finir n°1. J’ai battu tous les joueurs du top 10, c’est donc très encourageant.
wilma is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-05-2004, 03:24 PM   #2
country flag Alison
Registered User

Alison's Avatar

Alison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond repute

c'mon Esther,please!
Alison is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2004, 12:08 AM   #3
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute
Default Re: new interview

translated at http://funkychicken.hyperboards2.com/index.cgi

i can see people have been on that site but why is no body posting?!!!!!!
Old 01-06-2004, 12:54 AM   #4
country flag michelleg
Registered User

michelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond repute

OK I just joined. Promise to go post something.
michelleg is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2004, 01:08 AM   #5
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

*in process of translating*
Old 01-06-2004, 07:29 AM   #6
country flag Alison
Registered User

Alison's Avatar

Alison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond repute

thanks Esther
Old 01-06-2004, 10:29 AM   #7
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

posted at: http://s3.invisionfree.com/French_Musketeers/
Old 01-10-2004, 10:12 AM   #8
luckystar
Registered User

luckystar's Avatar

luckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond repute

nice interview!
luckystar is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-10-2004, 10:34 PM   #9
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

hi luckystar!
Old 01-12-2004, 08:51 AM   #10
luckystar
Registered User

luckystar's Avatar

luckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond reputeluckystar has a reputation beyond repute

hi
I just realized: are you the only person who speaks French here? Well, then we're two! C'mon people learn French
luckystar is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-12-2004, 09:07 AM   #11
cpuisette
Registered User

cpuisette's Avatar

cpuisette is on a distinguished road

i speak french too because i'm french but i don't speak english very well.
cpuisette is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-12-2004, 10:18 AM   #12
country flag wilma
Registered User

wilma's Avatar

wilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond repute

Hello cpuisette & luckystar

Yes, we really should, shouldn't we? Even if it's only for the off-chance of ever meeting Grosjean in the flesh and impress him by being able to speak French. I can read it a little bit now (thanks to the interviews) but as for spoken French: don't know where one word ends and the other begins
wilma is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-12-2004, 04:03 PM   #13
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

We're 3

cpuisette, you're new here ? you come from seb's official forum ?

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-13-2004, 01:02 AM   #14
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

well i'm the only one who speaks french as a first language...of course...
Old 01-13-2004, 11:35 AM   #15
country flag Alison
Registered User

Alison's Avatar

Esther :
Quote:
well i'm the only one who speaks french as a first language...of course...

Wilma:
Quote:
but as for spoken French: don't know where one word ends and the other begins
same here,Wilma.But I am trying!
Reply

Thread Tools

Posting Rules