Fabrice News and Articles - Page 7 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 07-12-2008, 07:36 PM   #91
country flag Bobble
Registered User

Bobble's Avatar

Bobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond repute
Default Re: Fabrice News and Articles

nice win over Spadea today...7-6 6-1. good luck in the final

Muzza

Fogna

Dolgopolov, Petzschner, Kamke, Malisse, Haase, Andujar, Riba
Bobble is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 07-14-2008, 05:23 PM   #92
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Thanks for the article about Newport, Tangy, I find it weird none of the English articles seems to quote him saying he will come back next year. I haven't seen it on the ATP website either. According to L'Equipe, he said it clearly after his win. That's even the title of the article about his Newport title ("Santoro will be back!"), they can't have made that up.

Santoro reviendra !
L’INFO DU JOUR, c’est bien sûr cette promesse faite aux organisateurs : « Après les quarts, raconte Fabrice Santoro, ils m’ont dit : “ Ici, tout le monde vous aime. On voudrait vous revoir l’an prochain. ” Je leur ai répondu: “ O.K. si je gagne le titre. ” C’est fait. « Je tiendrai ma promesse, confirme-t-il. » Pas de retraite, donc, à la fin de cette saison. L’an prochain, à Newport, il aura trente-six ans et demi.

The news of the day is, of course, this promise made to the organizers: "They told me after the quarters: 'Everybody likes you here. We'd love to see you again next year." I answered: 'OK, I will if I win the title.'" He did it. "I'll keep my promise", he says. Therefore, no retirement at the end of the year.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-14-2008, 08:56 PM   #93
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

Here's an article in English where he says he'll be back in 2009:
Both men said they would return to the Hall of Fame Championships in 2009. Amritraj was quite adamant in his promise to come back, whereas Santoro said he changed his mind. Santoro and Andre Agassi are the oldest players to win a tournament since Jimmy Connors won at 36 in Washington, D.C., in 1988. Agassi was 35 when he won in Los Angeles in 2005.

Santoro said he had planned to play only 10 tournaments in France, plus the Grand Slam events, next year. But after he won his first match here, he made a deal with himself.

“I said, ‘I love this tournament, I love to be here. So if I win this year once again, I’ll be back next year,’” he said. “So I have to be back, and I have to be back in good shape, which is even more difficult. To be back is easy.”

The link:
http://www.newportdailynews.com/arti...d314671949.txt

ps Newport is an awesome place!
higherlaw is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-15-2008, 06:38 AM   #94
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

In l'Equipe today:
Quote:
Santoro dit banco
En annonçant qu’il défendra en 2009 son titre décroché avant-hier à Newport, le Français a signé ipso facto pour une 21e saison.

En battant dimanche le jeune Indien Prakash Amritraj (6-3, 7-5), Fabrice Santoro s’est engagé pour un nouveau bail d’un an avec le tennis. La retraite est reportée, mais son statut de père et ses jambes de trentenaire vont sans doute le pousser à une saison à la carte. On en saura plus après le prochain US Open où il dévoilera officiellement ses intentions.
NE S’USE PAS, MADAME quand on s’en sert ! Inoxydable Santoro, qui vient de décrocher à trente-cinq ans et demi son sixième titre. Au moment où le Suédois Björkman, guère plus âgé (neuf mois de plus), décide de raccrocher, le Français, lui, annonce qu’on le reverra sur un terrain dans un an. « Ce titre, il va falloir le défendre. » Avant-hier, malgré la friture sur la ligne de son portable, la réponse est revenue claire : « C’est prévu. Les organisateurs m’avaient dit après les quarts qu’ils voulaient me revoir l’an prochain. Je leur ai dit : “O.K. pour 2009, si je gagne le titre.” » Amritraj n’a pas pu faire jouer le fluide de son père, Vijay, trois fois couronné à Newport, pour ravir à Santoro le titre conquis l’an dernier. Et voilà comment on se retrouve avec un rendez-vous dans douze mois. Avait-il besoin de cette perche pour se convaincre qu’il sera encore compétitif la saison prochaine ? Mais il lui fallait des points pour passer l’hiver au chaud. Pour pouvoir rentrer dans les Grands Chelems, mais aussi dans les tournois autres que les Masters Series. C’est fait.
En renvoyant Amritraj à son tennis échevelé d’attaquant à outrance, il a empoché 175 points, plus que le total glané dans ses quatre derniers tournois du Grand Chelem. Les matches en trois sets gagnants, ce n’est plus son truc. Même s’il est quasiment assuré de pouvoir participer l’an prochain à son 14e Wimbledon et à son 20e Roland-Garros. La retraite attendra, même si l’idée de raccrocher est devenue une compagne fidèle. « J’ai de plus en plus de mal à rester loin de ma fille, confiait-il après sa défaite au dernier tournoi de Halle, à la mi-juin. Demain, je prends le premier avion. Je vais me lever à 4 heures du matin, mais je n’attendrai pas quelques heures de plus pour la retrouver. » Djenae vient d’avoir sept ans et son père se veut responsable. L’idéal serait de raccrocher, mais le démon du tennis crache encore quelques feux.
Santoro a toujours géré sa carrière comme la construction de ses points sur un court. C’est méthodique, quasi chirurgical. Il connaît sans doute, bien qu’il s’en défende, la manière dont il tirera sa révérence. « Après l’US Open, je ferai une déclaration à ce sujet. »On peut deviner ce qu’il va annoncer : une saison à la carte. Une tournée des adieux de ses endroits préférés : il y aura sans doute une des deux salles où il s’est imposé en France (Marseille et Lyon), un des deux émirats du golfe Persique où il a été couronné (Dubaï ou Doha) et bien sûr Newport, où il a déjà signé. Il le fera pour lui, mais aussi pour sa fille. « Quand elle voit Federer à la télévision, raconte-t-il, elle me dit aussitôt : “Papa ! celui-là je le connais, je l’ai vu avec toi.” »
Papa peut faire encore bonne figure. À trente-cinq ans et demi, il est certes le doyen du top 100 mondial, mais douze autres joueurs ont franchi le cap de la trentaine. Et il ne faut pas remonter très loin dans la hiérarchie pour trouver plus vieux. Younes el-Aynaoui, 165e, fêtera ses trente-huit ans dans deux mois.
Santoro, avec son jeu en finesse, peut encore voyager un bout de chemin sur des surfaces rapides. « Il y aura bien un jour où je n’aurai plus envie », avouait-il à Halle. Pour le physique, pas de problème. « J’ai toujours eu de la rigueur dans ma vie. Pas d’excès d’alcool, de table, de sommeil. Ce n’est pas mon truc. » Donc il court toujours. Et il en redemande. Comme cette wild-card obtenue à Indianapolis cette semaine. Et, coup de bol, le tirage lui offre un autre invité (Rajeev Ram) pour commencer, avant un deuxième tour très abordable puis un quart théorique avec Blake. Djenae attendra une semaine de plus. « Mais après, j’arrête cinq semaines, annonce-t-il. Je n’en connais pas beaucoup qui coupent aussi longtemps. » Il sera alors temps, à Flushing Meadows, de réussir un coup pour jouer les glorieux papas à la télé.
PASCAL COVILLE
This title in Newport was important for his decision because it gives him the points he needed to be almost sure to enter the next RG and Wimbledon and the other ATP tournaments next year (except the Masters Series).
He often thinks of retiring, though. After his 1st round loss in Halle he told the journalist that he was going to stand up at 4 o'clock the next day to catch the first plane back home because he wanted to see his daughter as soon as possible.
He says that he will make an announcement after the US Open - most probably to announce he will play another season with a light schedule and only his favourite tournaments (French tournaments, Doha and Dubai + Newport, of course).
He isn't the kind of person who will drink alcohol or eat a lot anyway, so it's not a problem for him to keep that way of life.
So far, he still feels like playing. That's why he also asked for a WC in Indy. But the he will take 5 weeks off after Indy and come back for the US Open.
Old 07-23-2008, 07:49 PM   #95
country flag tangerine_dream
Last dance, Andy

tangerine_dream's Avatar

tangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond reputetangerine_dream has a reputation beyond repute

ESPN.com featured Fabrice today.

http://sports.espn.go.com/sports/ten...oel&id=3501513
The distress of a root canal easier than facing Santoro
By Joel Drucker
Wednesday, July 23, 2008

Photo caption: With his unorthodox style, Fabrice Santoro has been inflicting damage on opponents for two decades.

In most cases, a tennis player's legacy is best shaped by his or her results. Grand Slam wins, of course, carry the most impact, followed by notable efforts in Davis Cup, tournament titles and, to a lesser degree, compelling losses.

Then there's Fabrice Santoro. He is 35 years old and has never been ranked higher than 17 in the world. In 64 Grand Slam singles tournaments, only once has he made it to the quarterfinals. In 108 tries, he has only twice reached the semifinals of an ATP Masters Event.

All of which means little in assessing this man's impact on tennis.

Santoro recently won his sixth career singles title, earning a grass-court victory at Newport. That win also was his 451st career singles win, a mark exceeded among active players only by Roger Federer, Carlos Moya and Lleyton Hewitt.

"When you start a career at 16, never can you imagine that you will win a tournament 20 years later," Santoro said. "I played my first French Open in 1989. I have the same passion for the game as 15 years ago, maybe more."

But even then, Santoro's value to tennis has less to do with longevity and more to do with his approach to the game -- an approach that has profound implications for that tricky topic known as player development.

The sad truth is that tennis players often develop their games under the rubric of a home nation and an inherently provincial approach to stroke production and tactics (but not always, particularly at Nick Bollettieri's Florida-based academy, a veritable yellow-balled Ellis Island).

As tends to happen amid a top-down institutional environment, many players from current tennis powerhouses Spain and Russia appear to be issued a particular style -- in both cases, a technically proficient, power baseline game based heavily on repetition, with scarcely an emphasis on nuance, variety or alternative game plans. In many cases, players from these nations are the equivalent of a college student who knows a great deal about composition but little of literature. Certainly they are proficient, but how well such a playing style ages is a lively debate topic.

Then there's France. As you might expect, creativity is valued -- and no one personifies this more than Santoro. "A player may learn the fundamentals in France, but he is encouraged to build his own kind of playing style," said George Goven, a former pro and current French Fed Cup captain. "Tennis is something you play."

Santoro's double-double-handed playing style -- that is, he hits his backhand and forehand with two hands -- is a textured mix of spin, pace and assorted tactics. His nickname is The Magician, but even that underestimates his true genius.

Many years ago the all-time great player Bill Tilden wrote a book titled, "Match Play and the Spin of the Ball." The work is often considered a bible for understanding how to win tennis matches. Tilden wrote: "Let me open this discussion by a sound tennis maxim: Never give your opponent a chance to make a shot he likes."

Photo caption: Santoro didn't win first ATP title until 1997, but he has won in Newport, R.I. the last two years.

Santoro has applied this principle with a vengeance. He is a disrupter par excellence; whether in victory or defeat, he puts his opponents through agony. Marat Safin -- 2-7 lifetime versus Santoro -- was once asked his biggest fear. "Going to the dentist," Safin said. "On second thought, I would rather have a root canal than play Santoro."

There's no question, of course, that Santoro's genius has taken him only so far. In many ways, he's the equivalent of the crafty veteran at a local park, a riddle that must be answered if a player is to advance to a higher level. And now, at 35, it's apparent that many players have the goods to hit through him. It's also notable, alas, that many French players veer more towards form over function. The likes of Richard Gasquet and Jo-Wilfried Tsonga have yet to match the results of their Spanish and Russian counterparts.

But the lesson to be learned from Santoro is vivid. Players such as Santoro and, at a higher level, the multifaceted Federer, did far more when they were coming up than obediently nod their heads at instructors and merely keep cracking crosscourt drives. Such has also been the case in recent years for Rafael Nadal. Having declined the chance to work at a national training center in his youth, Nadal in recent years has added new tools to his game, including a beefed-up serve and a useful slice backhand.

What's even clearer is that the variety and thought that go into Santoro's game keep him continually engaged. His body might betray him, but it's hard to see his mind ever burning out. No one more eloquently personifies the notion of tennis as a sport for a lifetime.
Attached Images
File Type: jpg fabrice_espn.jpg (225.6 KB, 129 views)
File Type: jpg ten_a_santoro_580.jpg (78.2 KB, 2 views)
File Type: jpg ten_a_santoro_200.jpg (16.0 KB, 3 views)
"What kind of shape am I in now? Well round is a shape." said Roddick with a laugh. "I had a very detailed retirement plan, and I feel like I've met every aspect of it: a lot of golf, a lot of carbs, a lot of fried food, and some booze, occasionally — I've been completely committed ... The results have shown."

Mugs Tennis Forums
tangerine_dream is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-14-2008, 07:45 AM   #96
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

An interview of Fabrice in L'Equipe today:
Quote:
« J’irai là où ça me fera plaisir »
FABRICE SANTORO veut avant tout profiter de sa dernière saison sur le circuit, qui prendra officiellement fin en octobre 2009 à Bercy.

Pull à col roulé blanc sur un jean, tennis aux pieds, Fabrice Santoro ne craignait pas le froid en arrivant à notre rendez- vous dans un pub de la porte d’Auteuil, histoire de prendre un café et de discuter de son avenir proche. « Je n’ai pas touché une raquette depuis trois semaines, c’est repos total », s’exclamait-il avec entrain avant d’ajouter : « Le plus dur pour moi, c’est toujours de m’y remettre, je dois me forcer pour reprendre l’entraînement mais après c’est comme une drogue, c’est violent. » Justement, ce que l’on voulait savoir, c’était si ça allait être « violent » en 2009. Et tout de suite, Santoro a certifié qu’il serait présent au gré de ses désirs sur le circuit l’année prochaine mais que ce serait – juré, craché – sa dernière saison.

« ON SAVAIT que vous aviez mis l’Australie à votre programme, mais on avait des doutes pour la suite de la saison…
– Il n’y a plus de doutes. Ça y est, ma décision est prise. 2009 sera ma dernière saison. Le but n’est pas d’effectuer une simple tournée d’adieux mais de me faire plaisir sur les tournois que j’aime en restant compétitif. Je ne serai pas là pour prendre une tôle chaque lundi. Et si tout va bien, s’il n’y a pas de blessures, je compte jouer mon dernier tournoi à Bercy, devant le public parisien. C’est comme ça que j’ai envie de partir et je me préparerai soigneusement pour ce dernier tournoi, en espérant soit que j’aurai le classement pour intégrer le tableau, soit qu’on me donnera une wild-card.
– Cela fait bien deux ou trois ans qu’on vous entend parler d’une éventuelle retraite, mais à chaque fois vous repartez pour une nouvelle saison. Qu’en est-il cette fois ?
– Cette fois, la décision est mûrement réfléchie. Forcément, quand on a largement dépassé la trentaine (Santoro aura presque trente-sept ans en octobre prochain à Bercy), on pense à la retraite. C’est vrai que, ces dernières années, je me suis posé pas mal de questions. Et puis, voyant que mon classement était toujours suffisamment bon pour entrer dans les tableaux, je me disais qu’il n’y avait pas de raison d’arrêter tout de suite. Et j’en reprenais pour une saison, et puis pour une autre.
– Vous dites depuis quelques années que vous avez de plus en plus de mal à vous entraîner pour rester compétitif. Qu’est-ce qui vous pousse à continuer, alors ?
– L’amour du tennis et de la compétition. Tout ce qui entoure la compétition, ça me gave, comme devoir me lever le matin pour aller m’entraîner, faire du physique, faire mes valises, prendre des avions, dormir dans des hôtels. Cela fait plus de vingt ans que ça dure. Je peux rester trois ou quatre semaines ou plus sans toucher une raquette, le tennis ne me manque pas. Je dois alors me forcer pour reprendre l’entraînement, mais dès que je retouche la raquette, ça devient une drogue, c’est violent. L’envie de« matcher », de me battre face à un adversaire est toujours là. Vous ne pouvez pas imaginer le plaisir que je prends à être sur un court pour jouer un match, que ce soit devant vingt mille spectateurs ou sur un tout petit stade pour un tournoi Challenger. Le plaisir de jouer est plus fort que tout.
« Je pourrais encore jouer trois ans »
Tant que je tiens ma place, que je suis capable de jouer un super match contre Jo Tsonga à Lyon même si je le perds (6-2, 5-7, 6-3), que je peux gagner un tournoi Challenger au fin fond de l’Ukraine à trente-six ans (à Dniepropetrovsk), j’obtiens la réponse aux doutes que je pourrais avoir quant à ma compétitivité.
– Pourquoi alors décider de tout arrêter fin 2009 ?
– Sans vouloir paraître prétentieux, je pense que je serais capable de continuer encore deux ou trois ans au niveau que j’occupe car je ne souffre d’aucune douleur physique, je mène une vie on ne peut plus saine, je me connais par coeur, mon corps est prêt. Mais, à force de me poser des questions, j’en suis arrivé à une nécessité profonde de passer à autre chose. C’est une chance d’arriver à cet âge en se disant qu’on va pouvoir démarrer une nouvelle vie. Celle d’un joueur de tennis professionnel n’est pas une vie normale. Je n’avais que quinze ans quand je suis entré dans un tunnel qui va me faire faire mon 21e tour du monde ! À partir de 2010, je mènerai une vie plus classique, qui me permettra de passer plus de temps avec ma fille, ma famille, mes amis.
– Changer de vie sans transition lorsqu’on a une belle notoriété, ce n’est sans doute pas facile…
– Mon père m’a toujours dit : “ Un sportif de haut niveau est un homme qui meurt deux fois. ” La première mort, c’est la fin de la carrière sportive, il faut savoir la gérer. Certains n’y arrivent pas. Je pense que j’y arriverai.
– Que comptez-vous faire après ?
– J’ai pas mal de projets intéressants dans les domaines du tennis et des médias. Je pourrai vous en parler dans quelques mois.
– En attendant, comment allez-vous vous organiser pour 2009 ?
– J’irai jouer là où ça me fait plaisir, là où j’ai de bons souvenirs, sans coach à plein temps. Je m’intégrerai dans un groupe ou dans un autre du Team Lagardère, au gré des tournois, et pour l’Australie j’emmène mon meilleur copain avec moi. Ce sera chouette. »
ALAIN DEFLASSIEUX
Old 12-14-2008, 08:06 AM   #97
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

2009 will be his last season, there's no doubt about it anymore. The idea isn't to have a farewell season, but to play tournaments he likes, still being competitive. And if he isn't injured, he wants to play his last tournament in Bercy. That's clearly how he wants to leave the tour and he hopes that he will still be ranked high enough to enter the main draw of Bercy or that he will get a WC (a little hint at the fact that he didn't get one this year).
He's been thinking about a retirement for a while, but since his ranking was still good enough to enter the draws, he thought he would play another season and another one and another one...
He keeps playing for the love of the competition only. Everything around the competition really bores him, like having to practice every morning, the physical training, the travelling, the life in hotels. He's been doing that for more than 20 years now. He can spend 3-4 weeks without touching a racquet and he doesn't miss it. But when he forces himself to start playing tennis again, it's like a drug then, very intense, the desire to compete still is so strong. People can't imagine how much he enjoys playing a match, no matter if it's in front of 20.000 people or in a small Challenger. It's all about the love for the game. As long as he feels able to play great matches like against Jo in Lyon or to win a Challenger tournament at the other end of the Ukraine by the age of 36, he knows he's still competitive.
So why retire at the end of 2009?
He doesn't want to sound conceited, but he means he would be able to play 2-3 more years at the top level because he feels no pain at all, has a very healthy life, he knows himself so well and means his body would allow it. But he's been wondering and thinking about it for so long now, it's time to do something else. It's a great feeling to start a new life. Tennis players don't have a normal life. From 2010 on he will have a normal life.
His father always tells him: "A high level sportsman dies twice." The first death is the end of the sports career. Some can't deal with it. He thinks he will.
He has a lot of interesting projects related to tennis and the media, he will tell more about it in a few months.
In the meantime, he will play in 2009 the tournaments he likes and where he has great memories. He won't have a full-time coach, he will work with different groups of the Team Lagardère, depending on his schedule. As for Australia, he will go there with his best friend. It'll be fun.
Old 12-19-2008, 03:33 AM   #98
country flag Fabrice Fan
Registered User

Fabrice Fan's Avatar

Fabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond repute

Thanks for the article Truc. I will miss Fab, but he has to do what is right for him.
Fabrice Fan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-31-2009, 08:37 AM   #99
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Old man of the courts still has some magic
By NICHOLAS SPANGLER

The oldest, trickiest, Frenchiest player at this year's Sony Ericsson Open is Fabrice Santoro, who won his first-round match against a towering Brazilian 15 years his junior in two hours and change last week.
Santoro is 36, ranked 50th in the world, playing his 20th and, he says, final year of professional tennis. He is small by tour standards, a mere 5-foot-10, and plays a peculiar two-handed-on-both-sides, slicing, moonballing, airy, pace-less game. He hits few winners and even fewer errors.
His type is infuriating and familiar to anyone who has ever played a weekend tournament down at the public courts: He is a pusher.
In that sweaty circle -- fiercely competitive, modestly talented, mostly male -- pusher carries a whiff of dishonor. The pusher will not trade groundstrokes, but will make you run; he'll risk nothing, but will gladly profit from your errors. It's like cheating but worse, because it's not even covert. It's like trying to box someone who keeps kicking you in the shins.
All that goes out the window when you're watching the best pusher in the world take on any of the giants dominating the upper reaches of the world rankings, or even a Brazilian giant of little note. You root for the human, not the super-mutants with strength coaches, training routines, specialized diets and winning odds.
Santoro has no strength coach and is not currently traveling with a coach. His training routine is as follows: sprints for 10 minutes a day, or maybe some biking; some resistance work for his shoulders; some abdominal crunches and twists. He eats bread and butter for breakfast every day and pasta for lunch. At dinner, he eats fish and skips dessert. He doesn't drink alcohol during tournaments, doesn't smoke cigarettes, but consumes more than his fair share of red wine and foie gras because, as he says, ``I like to eat. I am French.''
You could (and probably should) do something like this for your own health, but it does not follow that doing so will make you play at the level of the 50th-best tennis player in the world.
Watch how he bounces the ball six times on the edge of his racket before balancing it there and holding it for seconds; watch that lob, hit on the run, that arcs unhittably to catch the baseline; watch that skidding slice that arrests its forward progress so abruptly the Brazilian must stoop and jump forward to flick at it before the second bounce.
Santoro -- ''the Magician,'' he is sometimes called -- performs these feats or feats like them again and again, hundreds of times in the match. He seems to enjoy himself, even if he can no longer perform as neatly or as dependably as he used to.
He was ranked 17th in the world in 2001. ''I have lost a little bit,'' he says in the small interview room at Crandon Park, the Brazilian deposed. He would like to spend more time with his daughter and friends, and he would like to take some vacations.
He has two lessons for you, the weekend warrior. One is to make practice fun, because ''it is much easier to work hard when you do it with a smile.'' The other is to ``learn how your body works when you're a kid, 18, 20, 22: You must see then how your body functions. It will make it easier to practice and play tennis.''
And if you're no longer a kid? He doesn't have an answer for that.
http://www.miamiherald.com/sports/te...ry/974839.html
Old 03-31-2009, 06:14 PM   #100
country flag Fabrice Fan
Registered User

Fabrice Fan's Avatar

Fabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond repute

What a great article Truc. Thanks!
Fabrice Fan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-24-2009, 06:23 PM   #101
country flag Ad Wim
Registered User

Ad Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond repute

Probably said before here, but I'm very curious. Any has any idea when he retires exactly? I heard somewhere that it will be after Newport. Or is he playing till the end of the year?
Ad Wim is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-24-2009, 07:21 PM   #102
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He'll retire after Bercy.
He's already asked for a WC in Bercy.
Old 04-28-2009, 12:46 PM   #103
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
He'll retire after Bercy.
I have two jobs to offer him after that, both are great.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-02-2009, 12:03 AM   #104
country flag docking34
Registered User

docking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond reputedocking34 has a reputation beyond repute

anyone confirm that he will play madrid? if so, i will try to watch him there
docking34 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-02-2009, 07:10 AM   #105
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He won't play Madrid, he's playing the Challenger of Bordeaux during that week.
Reply

Thread Tools

Posting Rules