Fabrice News and Articles - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 12-08-2006, 09:03 AM   #31
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Fabrice News and Articles

Here you are:
"LE PLAISIR DE LA CUISINE FRANÇAISE
FABRICE SANTORO, DE PAR SON STYLE ATYPIQUE ET SA CARRIÈRE PONCTUÉE DE PERFORMANCES ICONOCLASTES, INCARNE À LA PERFECTION LE PLAISIR ET LA PASSION DU JEU. INTERVIEW SANS DÉTOUR D'UN VIRTUOSE À DEUX MAINS QUI N'A PAS FINI DE NOUS SURPRENDRE.

Le plaisir du tennis, c'est obligatoirement la victoire ?
Tout joueur de tennis est un compétiteur. Pour exister à ce niveaulà, il faut prendre du plaisir dans la victoire, mais moi il m'arrive aussi d'en prendre dans la défaite. Bien sûr Il ne faut pas qu'il n'y ait que des défaites, mais j'ai en ai quelques unes dans ma carrière qui restent de très bons souvenirs.

Est-ce que comme Arnaud Clément, tu es plutôt dans le trip douleur ?
Oui, comme Arnaud, j'aime la douleur. Donc je reconnais qu'il faut effectivement un côté un peu sado pour évoluer à ce niveau-là. Quand je commence à lutter, je prends du plaisir. C'est un challenge que j'apprécie plus que les autres.

C'est quoi ton hit-parade du plaisir ?
Disons que depuis le début de ma carrière en 1988, j'ai dû jouer plus de 1500 matchs, donc je ne me rappelle pas de tout. Dans les dernières années, je retiendrai surtout parmi les moments de plaisir intense une défaite, celle à l'US Open 2005 face à Federer. Tous les paramètres étaient réunis : New- York, la nuit, le numéro 1 mondial en face et 23000 personnes. La seule inconnue qui aurait pu gâcher la fête, c'était mon niveau de jeu. Mais ce soir-là j'ai joué un match extraordinaire, le meilleur tennis de ma carrière.

Qu'est-ce que les gens disent sur ton jeu atypique ?
De temps en temps des joueurs viennent me voir pour me dire : « J'adore voir tes matchs ». Ce sont toujours des mots extraordinaires qui m'aident à continuer. Ces gens me donnent de l'énergie.

Tu as fait tous les centraux du monde, est-ce qu'il y a un Graal que tu voudrais encore atteindre ?
Hum…je crois que j'ai désormais boucler la boucle. J'ai été extrêmement gâté dans ma carrière, beaucoup plus que je ne l'imaginais quand j'ai commencé. Tous les grands courts, je les ai foulés, j'ai participé à trois Olympiades. A cela il faut rajouter des rencontres mémorables en Coupe Davis. Ce que je veux vivre ce sont des émotions fortes dans les évènements qui me tiennent à coeur : les tournois du Grand Chelem ainsi que ceux en France car je n'aurai plus souvent l'occasion de jouer devant mon public.

Du chip, des montées au filet, des volées, pourquoi y en a-t-il de moins en moins ?
Ca fonctionne par cycle. Le chip, tout le monde disait que cela allait disparaître, que c'était terminé. Moi en coup droit, je ne fais que ça et cela ne m'empêche pas de jouer à haut niveau. On le voit aussi avec Federer. S'il y a moins d'attaquants, c'est tout simplement parce qu'on apprend d'abord aux joueurs à frapper fort des deux côtés. Et la deuxième raison, ce sont les cordages et les balles qui ont beaucoup changé. Les conditions de jeu ont été considérablement ralenties.

Est-ce que tu n'as pas l'impression de tourner en rond sur le circuit ?
Si je suis là, c'est encore pour vibrer sur le terrain, pour échanger avec le public. Parce que plus le temps passe, plus il faut faire d'efforts pour maintenir ses sensations. Je suis là parce que j'adore la compétition mais il est certain que ma vie est plus riche en dehors de la compétition.

Une carrière de coach, ça te tente ?
J'adorerais faire coach. Je pense avoir en effet des choses à transmettre. Maintenant me retrouver dans les hôtels toute l'année, j'ai du mal à l'envisager.

Le Trophée Lagardère, tu t'y vois ?
Je pense que je le jouerai. Je n'y participerai pas pour la même raison que Rios. J'adore le tennis, j'ai commencé ce sport quand j'avais six ans, parce que j'adorais jouer avec la balle.

Je te coupe. Cela veut dire qu'il y a des joueurs sur le circuit qui n'aiment pas le tennis ?
Oui, cela existe, c'est évident… Ils ont eu les moyens d'arriver là, mais il n'y a pas que des passionnés dans le tennis mondial.

Si on est passionné, on est forcément fétichiste ?
J'ai une pièce, mon bureau où je garde certaines choses. J'ai 33 ans, le tennis c'est 27 ans de ma vie. C'est beaucoup donc je ne peux pas tout oublier mais je n'ai pas envie qu'il soit présent dans toutes les pièces de ma maison.

Tes enfants jouent au tennis ?
Ma fille joue au tennis une heure par semaine. Elle est extrêmement contente de jouer, elle adore ça, comme elle adore son cours de piano ou de danse. Parfois elle me demande de jouer une heure de plus, c'est ce que je fais avec le plus grand sérieux mais je ne veux pas la pousser. Le tennis c'est ma passion, pas celle de mes parents. Si je suis là c'est que j'en ai toujours eu envie. Mes parents m'ont toujours soutenu mais jamais étouffé."
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 12-08-2006, 09:32 AM   #32
country flag lau
.

lau's Avatar

lau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond repute

Thanks Truc
And if someone feels like translating it....
No rush, of course I understand some parts...., but I´m really not good at French
lau is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-08-2006, 09:38 AM   #33
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Yes, of course, I'm just posting around a few interviews in French because I don't have much time right now, I'll come later to see if people need a translation.
Old 12-08-2006, 12:24 PM   #34
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Well, I just made a quick translation and there isn't anything new, actually, so I'll post just the rough translation.

Like I said, that's a magazine with a series of articles on that topic (tennis et plaisir) and Fabrice is mentioned a lot, by other players, etc. Nothing new there, but it's nice to see one more time that people associate him with that idea.*
But the interview itself isn't so interesting, I'm afraid:

The pleasure in tennis – does that necessarily mean the victory?
All tennis players are competitors. To exist at that level, you have to enjoy the victory. But I also take pleasure in some losses. Of course you don’t if you lose all the time, but I’ve had a few defeats in my career which remain as very good memories.

Are you more into the “pain trip” like Arnaud Clément?
Yes, like Arnaud, I like the pain. I admit you need a sadistic streak to play at that level (I don’t know if it’s a mistake and he means masochistic ). When I begin to fight, I take pleasure in it. I like that challenge more than any other.

Your personal ranking in “pleasure” matters?
Since the beginning of my career in 1988, I’ve played more than 1500 matches, so I don’t remember them all. In the past few years, the most intense moment of pleasure I remember was a defeat, the one against Federer at the US Open 2005. Everything was there: New York, the night, the world number 1, 23 000 spectators. The only unknown quantity, which could have ruined the party, was my level of tennis. But I played an extraordinary match on that day, the best tennis of my entire career.

What do people say about your unusual game?
Sometimes people come to me and say: “I love watching your matches”. These are extraordinary words which help me go on. Those people give me energy.

You played on all the center courts in the world, is there anything you still miss in your “quest for the Graal”?
Hmmm… I think I’ve “closed the circle”. I’ve been extremely lucky in my career, much more than I thought I would be when I started. I’ve played on all big courts of the world, I took part to 3 Olympic Games. Let’s not forget the memorable matches in Davis Cup. What I want is to experience strong emotions in events which mean a lot to me: the Grand Slams and the tournaments in France because I won’t have many more occasions to play before my home crowd.

Slice, attacking game, volleys – why does all this disappear more and more?
It’s cyclic. As for the slice, everybody said it was going to disappear, it was over. I play only slice with my forehand and it doesn’t prevent me from playing at a high level. You can see that with Federer too. There are less offensive players because they teach the players first to hit hard on both sides, that’s all. And the second reason is that the strings and the balls have changed a lot. The whole “conditions” have been considerably slowed down.

Don’t you have the feeling that you’re going round in circles on the tour?
If I’m still there, it’s for the thrill, the “exchange” with the people. Time goes by and I need to work harder and harder to keep up those feelings. I’m still here because I love the competition, but my life certainly is richer apart from the competition.

Do you consider a career as a coach?
I’d love to work as a coach. I do think that I have things to pass on. But I can’t really imagine living in hotels day in day out.

And what about the Trophée Lagardère?
I think I will play that event. But I won’t take part for the same reason as Rios. I love tennis, that’s why I began to play when I was 6 years old, because I loved playing with the ball.

Sorry for cutting you short, but do you imply that some players on the tour don’t love tennis?
Yes, some players don’t, that’s obvious… They were able to reach that level, but the tennis world isn’t only composed of passionate people.

If you’re passionate, that means you’re a “fetishist” too?
(Sorry, I don’t know how to say that in English)
I’ve got a room at home where I keep certain things. I’m 33 years old, tennis has been 27 years of my life. That’s a lot. I can’t forget all that. But I don’t want tennis to be present in the other rooms of the house.

Do your kids play tennis?
My daughter plays one hour a week. She really enjoys it, she loves playing, like she loves her piano lessons or her dance lessons. Sometimes, she asks me to play one more hour. I do it very seriously then, but I don’t want to “push” her. Tennis is my passion, not the passion of my parents. If I’m here, it’s because I always wanted to do that. My parents supported me, but they never "overdid" it (I don’t know the exact word once again).

* That's also the reason why they chose him for the cover:
Attached Images
File Type: jpg Couverture Grand Chelem.jpg (271.8 KB, 13 views)

Last edited by Truc : 12-08-2006 at 04:23 PM.
Old 12-08-2006, 02:19 PM   #35
country flag lau
.

lau's Avatar

lau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond repute

Thanks for the translation!!
I like the cover
lau is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-08-2006, 05:20 PM   #36
country flag Fabrice Fan
Registered User

Fabrice Fan's Avatar

Fabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond repute

Thank you very much for the translation!!!
Fabrice Fan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 09:56 PM   #37
country flag Eden
# Support the Swiss

Eden's Avatar

Eden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond repute

`I have reached the highest level I could'

Vijay Parthasarathy

CHENNAI: Age, it seems, is catching up with Fabrice Santoro. Back pain forced the 34-year-old to pull out of the doubles event at the Chennai Open on Wednesday; his continuance in the singles is uncertain.
It is perhaps a fair assessment to peg Santoro between Henri Leconte, the fabulous French touch artiste of the eighties, and Mansour Bahrami, the Iranian-born French genius who continues to entertain with his performances on the Champions Tour.
Santoro's smile is goofy, gap-toothed. "Yes," he reflects, "maybe I am the Bahrami of the Pro Tour." The Tahiti-born Santoro is less self-indulgent in his shot selection, but his ability remains just as outrageous.
Bahrami's circumstances were, of course, special: as a boy growing up in Tehran, he learnt to play tennis by improvising with a dustpan or even his hands because he couldn't afford a racquet. The Revolution interfered with his career; by the time he had switched nationalities, his best years were past.
By those standards, Santoro's evolution has been unremarkable. "I've always played the same kind of game," he says. "I started with a two-handed split grip because the racquet was too heavy for me as a kid. I never changed that." While he likes to "experiment with new shots sometimes when a ball is called long," Santoro's strength obviously lies mainly in drawing his adversary to the net.

A unique player
"There aren't many players who rely on touch anymore. That makes my game unique." Santoro's game is too nuanced to be one-dimensional, plain exotic. Opponents have always struggled to cope with his heavy underspin and sudden drops in pace. The advantage Santoro speaks of is in a sense similar to what is enjoyed by left-handers. There are only a few in the professional game, and it takes a little longer than usual for a right-hander to settle into a rhythm.
Incidentally, the right-handed Santoro switches to his left occasionally while employing the forehand and his follow through transforms into that of a backhand slice. Such eccentricities have helped ease the pressure on his body; his style has prolonged his career.
Santoro, who by the way has never played Nadal, can subvert the power game; his 7-2 head-to-head against Marat Safin is proof enough. "Being told I was to play Santoro was like being told I was to die," the Russian once famously remarked.
Having turned pro in 1989, `The Magician', as Santoro is known, is one of those few to have played both Sampras and Federer at their peak. He has troubled both; but the Swiss is the better player in his estimate.
"Federer is a more complete player, he has more variation," says Santoro.
Santoro's shotmaking talent and vast range of trick shots — like Bahrami's and Leconte's — are especially suited to doubles. Although he was for a while ranked inside the top 20, he has only made the singles quarterfinals at a Grand Slam once — at last year's Australian Open — and he last won a tournament in 2002.
"The fact that I haven't won a Slam, or reached number one has nothing to do with my kind of game, my preference for touch," Santoro explains. "I have reached the highest level I could. I simply wasn't able to progress beyond."

Source: http://www.hindu.com/2007/01/04/stor...0413932100.htm
Eden is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-04-2007, 03:02 PM   #38
country flag Vialator
Registered User

Vialator's Avatar

Vialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond reputeVialator has a reputation beyond repute

Great article, thanks for posting it
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Vialator is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-04-2007, 06:05 PM   #39
country flag Fabrice Fan
Registered User

Fabrice Fan's Avatar

Fabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond reputeFabrice Fan has a reputation beyond repute

Excellent article! Thanks for sharing it with us
Fabrice Fan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-09-2007, 04:07 PM   #40
country flag Choupi
Registered User

Choupi's Avatar

Choupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond repute

Fab will take part to an exhibition in Cyprus on April 10th, with Marcos Baghdatis and Marc Gicquel. This is a charity fund raising event, organized by the bank Société Générale of Cyprus.
Old 04-16-2007, 03:06 PM   #41
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

here's an article on fabrice. not sure why federer's picture is pertinent here ?

http://www.sportvox.fr/article.php3?id_article=12792
higherlaw is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-17-2007, 10:29 AM   #42
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Here’s what Fabrice the rebel says today in l’Équipe about the ATP reforms:
Quote:
« Où est la démocratie ? »
FABRICE SANTORO profite du mouvement des joueurs pour rappeler qu’ils n’ont jamais l’occasion de voter.

COMMENT RÉAGISSEZ-VOUS à l’appel lancé par Federer et Nadal pour contrer les réformes de l’ATP ?
– Je ne suis pas au courant des détails de cette démarche, mais si Federer et Nadal sont dans le coup, ça lui donne unsacré impact. Et c’est bien qu’un jeune comme Nadal se lance dans la bataille. Moi, à son âge, je n’en aurais pas été capable.
– Au fond, où est le malaise ?
– Pour moi, c’est simple : l’ATP représente les joueurs ET les tournois. Or, il ne devrait être question que des joueurs. Nous ne sommes pas majoritaires dans le « board » qui prend toutes les décisions. Qui a décidé, par exemple, que les trois Masters Series sur terre battue cette année devenaient des tournois de 56 joueurs au lieu de 64 (Santoro est 57e à l’ATP) ? Pas les joueurs, en tout cas. Dommage pour moi. Ça me coûte trois engagements. En fait, on ne décide jamais de rien. Lors des réunions trimestrielles des joueurs du top 100, je n’ai aucun souvenir d’avoir jamais voté, pas même àmain levée. Au lieu de nous mettre devant le fait accompli dans ces réunions, on devrait y provoquer un débat d’idées. Ça n’a jamais été le cas. Où est la démocratie ?
– La fracture a donc l’air assez profonde. Mais Federer and co ne semblent pas vouloir aller au clash…
– Pourtant, il n’y a pas trente-six solutions. Prenez le mois de mars avec les deux Masters Series américains à Indian Wells et Miami. Voilà deux tournois qui bouffent un mois plein du calendrier alors que le reste de l’année, la plupart des autres tournois se marchent sur les pieds. Pour moi, c’est une aberration. Depuis quelques années, je proteste modestement du haut de mon classement en refusant en général d’enchaîner les deux. Il paraît que ces deux tournois drainent plein de spectateurs. Facile avec la mixité. La mixité d’ailleurs, parlons-en. J’entends bien ce qu’on en dit dans les vestiaires. La majorité est contre. Mais voilà, le contrat des deux tournois a été signé jusqu’en 2025. Dès lors, de deux choses l’une : ou on se couche, ou on boycotte. » – P. Co.

Last edited by Truc : 03-08-2008 at 02:41 PM.
Old 04-17-2007, 10:44 AM   #43
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Here is a very, very rough translation:

- What is your reaction to Federer's and Nadal's move against the ATP reforms?
I don't know the details of their action, but if Federer and Nadal are both part of it, it gives it a great impact. And it's good to see a young guy like Nadal fighting too. At his age, I wouldn't have been able to do that.
- What is the problem, actually?
To me, the problem is simple: the ATP represents the players AND the tournaments. It should only represent the players. We are not in the majority in the "board" which is taking all the decisions. Who decided for example that the 3 AMS on clay were going to have a 56 players draw this year instead of 64 [Santoro is #57]? Not the players, that's sure. Too bad for me. It costs me 3 tournaments. Actually, we never decide anything. During the quarterly players' meetings, I can't remember having ever voted anything, not even by just rising the hand. Instead of telling us during those meetings what has been decided, they should encourage the debate. They never did. Where is the democracy?
- The "fracture" seems pretty deep. But Federer & Cie obviously don't want a clash...
But there aren't many solutions. Look at the month of March with the 2 American AMS in IW and Miami. Those 2 tournaments take one whole month of the calendar while most of the other tournaments are competing with each other during the rest of the year. For me, it's absurd. I've been protesting against it for a few years now with my modest ranking by refusing to play both in a row. They tell us those tournaments have the biggest audience. It's easy with a mixed event. And let's speak about the mixed events. I know what people are saying about it in the locker rooms. Most people are against it. But both tournaments have signed a contract until 2025. In these conditions, 2 solutions: you obey or you boycott.
Old 04-17-2007, 10:58 AM   #44
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Originally Posted by higherlaw View Post
here's an article on fabrice. not sure why federer's picture is pertinent here ?
And the author of the article complains about it in the first comment, he says he will give a pic next time he writes an article for Sportvox because the pic they chose is not very pertinent.
The comments are interesting too, the author of the article explains in the last comment one of the main reasons of the "dispute" between Fab and Forget in DC.
Thanks for the heads up, higherlaw.
Old 04-20-2007, 05:05 PM   #45
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Santoro et Monte-Carlo, une histoire d’amour qui finit mal

Présents à Monte Carlo nous avons été surpris d’apprendre que le comité d’organisation a refusé de donner une wild card à Fabrice Santoro qui venait jouer sa quinzième édition. Au pied du rocher, la finesse et la ruse font pourtant partie du patrimoine de la Principauté.

«Les organisateurs n’ont pas su prendre leur responsabilité » nous a d'abord glissé un membre éminent du tennis tricolore (en off) alors que l’on apprenait également de source sûre qu’une fête devait être organisée pour les 15 ans de Fabrice à Monaco. C’était tellement officiel que Fabrice n’avait pas pris le soin de s’inscrire aux qualifications. Au final, le sésame a été obtenu par Florent Serra, et Santoro qui en a vu d’autres est resté au bord du Rocher pour participer au tournoi de double. «Il a été choqué, et selon ses proches, il ne devrait plus revenir ici » commentait un confrère bien informé. On le serait à moins. Il est en effet carrément impensable de se priver des qualités de ce joueur atypique à l’heure où les frappeurs de fond de court font la loi sur tous les terrains du monde. Si le tournoi de Monte-Carlo est un vrai délice, si le lieu est magnifique, il est aussi évident que certains membres de l’organisation ne sont pas à la hauteur. Enfin, si l’ATP s’est permis également d’évoquer la sortie du tournoi des Masters Séries, il faut y voir aussi un peu d'amateurisme de la part de certains dirigeants, et une suffisance monégasque qui pourrait se payer chère.
http://www.grandchelem.net/mon_weblo...o_et_mont.html

"Santoro & Monte-Carlo, a love story with a bad ending"
The article doesn't give any further explanation for the WC decision either, is more wondering about it and criticizing pretty harshly the tournament organization. It says the tournament had even planned a kind of party to celebrate Fab's 15 years in MC, it was so official that Fab didn't enter the qualies. When they gave the WC to Serra then, he was shocked. He probably won't come back according to people around him.
Reply

Thread Tools

Posting Rules