Articles, News, Quotes ... - Page 11 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 07-04-2007, 07:44 AM   #151
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Björki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond repute
Default Re: Articles, News, Quotes ...

what are the topics?
does it mean (at the end) he will go back to Sweden after his career?

Tuffare motstånd för fenomenet Björkman

LONDON. Jonas Björkman är ett fenomen. Att en spelare som har åldern inne för veterantouren ska spela åttondelsfinal i Wimbledon väcker uppmärksamhet även här i England. DN har träffat den 35-årige smålänningen för ett samtal om tennisen, familjen och livet efter karriären.

Sverige hade bara tre spelare med bland de 128 i herrsingeln. Hur ser återväxten ut?
- Man vill alltid att det ska vara många svenskar men jag är i Sverige så sällan så jag har inte riktigt rätt att uttala mig om hur det ser ut på hemmaplan. Alla idrotter har sina svackor, för tio år sedan trodde väl ingen att Sverige skulle ha så bra friidrottare. Handboll, pingis och tennis har haft en lång period med enorm framgång, och nu kommer vi kanske att ha en period när det går lite sämre.

Efter karriären, kan du tänka dig att jobba med tennis hemma i Sverige?

- Vi får se. Först måste man få lite distans till det. Resandet vill jag trappa ner på, ta det lite lugnt och vardagligt och vara hemma i helgerna. Det kommer att bli något nytt som jag ser fram emot.

Hur många nätter om året sover du borta från hemmet?

- Det ligger mellan 30 och 35 veckor.

Och så har det varit i 15 år nu. Är det fortfarande kul?
- Ja, förvånansvärt. Men packningen är förbaskat tråkig. Att flyga går fortfarande bra, man kan sitta och läsa, jag är bra på att sova. Men, vilket är fullt förståeligt, de tuffa säkerhetskontrollerna tar lång tid. Det var lättare att resa förr. Det är bra att kontrollerna finns, men det blir påfrestande att gå igenom dem två-tre gånger varje vecka.

Du reser ju ofta med din familj. Vem sköter all logistik?

- Vi är rätt duktiga både jag och min hustru Petra. Vi bokar flyg själva, vi är ordningssamma och gillar att ha koll. Man kan ha agenterna till hjälp, men så strular nåt och då står man där. Det känns skönare att ha koll själv.

Hur tycker er son Max det är att resa jorden runt?
- Det har gått fantastiskt bra de första fyra åren. Han är lik sin pappa och har lätt för att sova på flygplan. Han pratar nästan flytande engelska redan, och nu har han börjat förskola hemma i Monaco och är på väg att bli trespråkig. Han kommer att ha en otroligt bra grund att stå på. Men nu kommer det nog att bli tuffare, det blir viktigare för Max att ha sin bas på hemmaplan. Så fort jag får en stund över vill jag fokusera på honom. Han har ju blivit äldre och smartare. I början kunde han säga "vad synd att du förlorade, pappa" och ge mig en klapp på kinden, men nu säger han "pappa, jag är inte ledsen", för nu vet han att jag får mer tid för honom då.

Det måste vara bästa trösten du kan få efter en förlust?
- Ja, hela papparollen har betytt jättemycket för mig. Jag tror det är därför det går så pass bra fortfarande. Jag kopplar bort tennisen på ett annat sätt, man kan komma hem och få världens goaste kram och då är de där matcherna inte så viktiga längre. Jag kan acceptera förluster på ett helt annat vis nu.

Hur är det att säga hej då när du reser iväg utan familjen?
- Det är tufft, för Max också. Man ser att han blir ledsen ibland. Vi vet inte hur länge tennisen kommer att hålla på, vi vet ju att jag är inne på sista resan. Jag ska försöka njuta av det så mycket som möjligt. Tennisen har varit en så stor del i mitt liv och kommer att betyda mycket även efter den dag jag slutat. Därför är det viktigt att jag har familjen med mig, från och till. Nu har det ju blivit tuffare eftersom Max börjat förskolan.

Du har varit med länge och följt utvecklingen på nära håll. Det finns nya regler som hawk eye och kortare dubbelmatcher. Hur mår tennisen i dag?
- Vi mår bra. Vi har nytt bra folk i ledningen som kommer från annat håll, en från Coca Cola och en från Manchester United. De har en helt annan syn på tennisen och kommer med många bra idéer. Vi tjänar fortfarande bra, men jämför man med andra idrotter så har vi tappat mark till fotboll, hockey och framförallt golf. Vi har knappast ökat våra prispengar på 15 år. Nu gäller det att ge bättre förutsättningar för ungdomen, framtidens stjärnor. De i toppen tjänar alltid bra, men man måste se på dem som ligger på nivån under ATP-touren. De tjänar inte så bra och många tvingas kanske sluta i förtid, spelare som kunde blivit riktigt bra om de haft andra förutsättningar.

Var kommer du att bo efter karriären?
- Sverige, som det känns nu. Monaco har varit fantastiskt, vädret är suveränt året runt. Men vi flyttar nog för barnens skull. Det är så litet allting, det finns knappt en grön yta där man kan gå ut och spela fotboll. Sedan är det många barn som utvecklar allergier. Det ligger ju mitt emellan havet och bergen och det är mycket avgaser.

Blir det hem till Småland?
- Nej, Stockholm.

Då kan du gå och kolla på Bajen?
- Precis.

Hur bra koll har du?
- Jag följer det bra. Det var lättare förr. Utan familj kunde jag sticka till Stockholm i tre dagar och kolla en match. I fjol kunde jag inte se en enda match. I år har jag sett matchen mot AIK på tv, tyvärr gick det inte så bra. Jag kommer att följa det mer framöver, absolut.

Claes Sjödin

http://www.dn.se/
Björki is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 07-04-2007, 09:46 PM   #152
country flag Sommarsverige
on clouds...

Sommarsverige's Avatar

Sommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond repute

I am sorry, I don´t have time to translate the whole article, but basic parts are:
how tennis has changed in Sweden with now only 3 players in the top 128 draw, Jonas says that it has been quite easy to travel with Max. He says that Max is growing up with 3 languages and he is already speaking quite good english, so this will help him a lot in the future.

Jonas says that it is sometimes very difficult to leave Max and Petra, but it has been more difficult to take the whole family with him to the tournaments since Max started pre school.
Then Jonas says that they will live in Stockholm when he stopped playing tennis and he says that it is great for him, because then he can always see his favourite soccer team, Bajen, play in Stockholm

These are the main points

Peggy, I think next time I can translate the interview into German, it seems there are not so many other people here apart from us

Pico Monaco ~ Edu Schwank ~ Stan Wawrinka ~ Dani Gimeno ~ David Marrero ~ Marc Lopez ~ Marco Chiudinelli ~ Marcel Granollers

I miss you on tour, Nors, Bjösse, Simon & Pim Pim
Sommarsverige is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-06-2007, 06:38 AM   #153
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Björki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond repute

Thanks Birte I believe only Nadie and Kristen are interested too.

Bryans || Djokovic || Paire || Chiudinelli || Nalbandian || Hanley || Rojer || Nadal
Söderling || Verdasco || Wawrinka || Simon || O. Rochus || Leo Mayer

Björkman || Arthurs || Edberg || Rafter || T.Johansson || M.Norman || Aspelin
Old 07-06-2007, 07:30 PM   #154
country flag Nadie
Registered User

Nadie's Avatar

Nadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond repute

it's good that I used to study Deutsch
Nadie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-15-2007, 11:17 PM   #155
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Jonas will become a daddy again. probably in January. It was written in a Swedish newspaper last week.

Bryans || Djokovic || Paire || Chiudinelli || Nalbandian || Hanley || Rojer || Nadal

Old 07-16-2007, 12:22 AM   #156
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Petra och Jonas Björkman har väntat med att skaffa ett till barn på grund av tennisen. Men nu var läget rätt. Foto: Sven Lindwall

Björkmans babylycka

Jonas Björkman får allt fler skäl att lägga racketen på hyllan. SPORT-Expressen kan i dag avslöja att hustrun Petra väntar parets andra barn.
- Det ska bli fantastiskt kul, säger Björkman.

Jonas Björkman, 35, ser slutet på karriären.
– Jag spelar det här året ut och kanske ett till. OS nästa år hade varit jäkligt kul att spela.
Vill vara med

– Det är fortfarande otroligt kul med tennis. Jag har glädjen och glöden. Men man försakar mycket.
– Jag lägger mig på mycket minus med Max (sonen). Man vill gärna vara med så mycket som möjligt, säger han.
Och snart får Björkman ett barn till att ta hand om.
– Vi ska bli föräldrar igen i januari. Vi sa förut att jag skulle lägga av innan vi skaffade ett till – men jag slutar ju aldrig (skratt).
Har avvaktat

– Det här är något vi har sett fram emot men vi har som sagt avvaktat på grund av min tennis.
Ännu ett skäl till att sluta med tennisen?
– Ja det är klart, det blir betydligt tuffare att resa med två barn.
– Framför allt för Petra som får dra det stora lasset.
Lille Max har hunnit bli 4,5 år nu och är en frågvis ung man.
– När jag skrek på domaren i Wimbledon frågade han varför jag blev så arg. Jag försökte förklara att jag inte gillade domarens domslut, säger Björkman och skrattar.
Tuff uppgift väntar

Han har precis slagit sig fram till andra omgången i Båstad – för första gången på fyra år.
I dag väntar spanjoren Almagro – en mycket tuff uppgift för svensken.
– Jag får chansa en del om jag ska slå honom.
Old 08-02-2007, 07:54 PM   #157
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Bjorkman: Cocky Americans lose

Eurosport - Wed, 01 Aug 18:34:00 2007

EXCLUSIVE! Jonas Bjorkman tells Eurosport that over-confidence could prove the US team's downfall when they visit Sweden in the Davis Cup semi-finals.

The 35-year-old elder statesman of tennis talked to Eurosport.se about his career plans, his doubles prospects at the US Open, and Sweden's Davis Cup tie with the United States in September.

Q: Things have been going well for you in the singles this year, with round of 16 appearances at both Wimbledon and the French Open. Why have things started to happen now?

Bjorkman: "I have done pretty well this year, even though my results have been uneven. In January I did okay only to play badly a couple of weeks afterwards. Then things started to happen during the French Open and especially in Wimbledon. I wasn't really surprised considering that grass is my favourite and last year I made it to the semi-finals there. But generally I have a more relaxed attitude to tennis today, maybe that can explain the results. It's great that I can still challenge the younger players and still do okay in the rankings. But the most important thing is that I still enjoy playing at this point of my career."

Q: James Blake is sure of winning the semi-finals against Sweden in the upcoming Davis Cup in September. He has said, (quote) "We have the world's best doubles pair players and Andy Roddick's serve is a killer." What is your response?

Bjorkman: "Self-confident Americans who come to Sweden and play in the Davis Cup have always been welcomed, because they lose every time. On the paper they are stronger, but that has never been a guarantee of victory. With the support from the audience and well prepared players we still have a great chance at winning. We are not afraid of the United States, even if they are big favourites."

Q: You have been in tournaments since 1991 and you only have a couple of years to go as a professional, for how long will you keep playing?

Bjorkman: "I cannot answer that at this point, I consider my results from the last two years as a pure bonus, if I were to fall to 120-150 in the rankings, I would quit. But things are looking good for me now. I had 600 points to defend from last year's grass season and I ended up with 400 so I lost a little. But at the same time I had to leave the US Open early last year, which gives me the opportunity to make up for that during the autumn. It would be great to be part of the Olympics next year, but we'll see."

Q: What's your goal this year? Is it to reach the top 50 in the singles rankings or focus more on the doubles?

Bjorkman: "I've haven't had any specific goals as for the rankings in the last couple of years. The most important thing for me has been to rank well enough to be able to play the big tournaments. The day that that is no longer possible, I'll probably quit."

Q: You played the doubles with compatriot Thomas Johansson in Båstad, will you and Belarusian partner Max Mirnyi continue to play together?

Bjorkman: "Yes, we have played as many tournaments together this year as all the other years: Monte Carlo, Rom, Hamburg, Paris, Queens and Wimbledon. Max is off every day I play at Båstad and due to lack of results in the singles, he plays several tournaments when I have off and the same thing happened last year. So luck has not been on our side but now we're focusing on the US Open."

Q: How do you explain this year's poor doubles results?

Bjorkman: "Both me and Max play singles as well as doubles in the big tournaments so we don't have much time to play together, but go straight into the doubles when we lose in the singles. That means that we don't have enough time to get back into the game as we had last year."

Q: Did you get tired of all the media attention that followed your row with the referee at Wimbledon?

Bjorkman: "(Laughter) The thing that surprised me the most was all the stir it caused at home. I have been angry at referees before but it has never been publicised in Sweden. It is very common that players express their opinions on a decision. To me it was not a big deal and today I don't think about it at all."

Q: Is it true that you are going to settle down in Sweden?

Bjorkman: "I like it a lot in Monte Carlo, but when tennis is over I might move back to Sweden".

Q: Will you become an agent when your career is over?

Bjorkman: "Yes, I have already started to work for Daniel Wessfeldt's company which works with a lot of our top sports stars. And now they are looking to work with tennis and that's where I come in, even though I don't have a specific job title yet".

---

The US Open kicks off in New York on August 27th and Sweden will meet the United States in the Davis Cup semi-finals on September 21st.
Interview by Peter Juman (Translated by KB) / Eurosport

Old 09-25-2007, 07:31 AM   #158
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

www.jonasbjorkman.com
Quote:
2007-09-24
USA better

We couldn´t move USA this time. We were facing a team that is incredibly strong on paper, and which played on top of their ability in real life. At the same time things didn´t work to our advantage with injury on Robin Söderling and with Thomas Johansson sick prior to the last two single matches. In the double match we would have needed to win the first very close set. When we all are in our best shape we have a tremendous team, but this time USA were the better team. We have made a strong season though, reaching the semi final, which means that we will be seaded next year.

2007-09-24
Strong Russians

It will be interesting to follow the Davis Cup final between USA and Russia. Russia have a very impressive team. When they turned the semi final against Germany around by winning the last two single matches, they did it with Davydenko - ranked 4 in the world - on the bench. A player like Marat Safin didn´t even make into the team. USA have a slight advantage playing at home, but they are more vulnerable, while Russia have five or sex top players to chose from for the singles.

2007-09-24
A slight chance

Max Mirnyi and I still have a slight chance of reaching the playoffs, but we need to win in either Madrid or Paris and go far in Stockholm Open and St Petersburg.

2007-09-24
Time off

No matches this week. I will stay with family and friends in Sweden. Next week I will start preparing for Stockholm Open in Stockholm.

2007-09-21
It´s time

Joachim Johansson will face Andy Roddick in the first single match of the Davis Cup semi final against USA in the Scandinavium arena in Gothenburg, and Thomas Johansson goes head to head with James Blake in the second single match. Joachim has everything to win against Roddick, who has an uncomfortable task here. Joachim has been away injured for eight months, but he has shown before that he can play fantastic tennis directly in his comeback (he beat Nadal immediately in a similar situation earlier), and he has beaten Roddick in big matches before. Jochim has been looking great in practise. If we win the first single, the second will be wide open, with a slight advantage for Thomas mentally.

2007-09-21
Good build up

We´ve had the best possible preparations for this semi final against USA. Started up already last Thursday, and we have been able to build ourselves up without stress. Everyone is in good shape, and the atmosphere is full of hope.

2007-09-21
Important doubles

Of the last 20 years, the team who has won the double match have also won the whole Davis Cup final, which shows how important the doubles are. The Bryan´s are very strong and consistent, really a team that USA can rely on. But I think that Simon Aspelin and I have a slight chance on Saturday. We have been able to practise enough together this time, and Simon has a giant confidence since his US Open victory, which also rubs off on me. The Bryan´s have said that this might very well be their toughest DC challenge yet.

2007-09-21
Sensational Scandinavium

Sweden v.s. USA is a modern classic by now. I know that the Americans are aware of the sensational support that we enjoy in the Scandinavium arena. We have great memories here – having beaten USA 3 out of 3 times. I have been playing in two of these matches, and they have given me memories that I will carry close to my heart forever.
USA have a great team (Roddick, Blake, The Bryan´s) and they are clearly favorites. But they might underestimate us, and with a injection of the Scandinavium atmosphere, we will do everything in our power to keep a fine tradition alive!
Old 10-15-2007, 08:52 PM   #159
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

www.jonasbjorkman.com
Quote:
2007-10-15
First of the season

Max Mirnyi and I beat Arnaud Clement and Michael Llodra in the Stockholm Open final, 6-4, 6-4. Our first title of the year, finally! We have had a tough season, which has dropped our self confidence a little bit. Therefor it felt really good to play maybe our best tennis of the year at this point, and that we could bring it on in Stockholm

2007-10-12

Stockholm finalists Max Mirnyi and I are through to the final of Stockholm Open! We beat Olivier Rochus and Rohan Bopanna in the semi today, 6-3, 7-5.

2007-10-11

Swedish results Filip Prpic, Björn Rehnquist and Michael Ryderstedt - through to the second round of Stockholm Open. Very positive for Swedish tennis that our players outside the Davis Cup team reaches good results - especially on our home ground.

2007-10-11

Lost against Blake Inglorius enough, I lost against James Blake in the first round of Stockholm Open, 7-6, 5-7, 3-6. It was a close one. It felt like I was the better of us in the first two sets. In the second set I had 4-2 and 5-4 with 30-30 and 40-40, just two points from winning. It was a very good match. Both of went for it, putting pressure on each other with good returns. I needed to serve better, but there is still positive facts to bring with me from this match.

2007-10-10

Through with Max... Max Mirnyi and I won against Becker and Haggard, 6-1, 7-6, in the first round in Stockholm. Luczak and Hernandez are next.

2007-10-10

Changed plans Petra and I are expecting a new family member in January during Australian Open, as we did with our son Max. Therefor I might play a few challengers directly after Paris if Max Mirnyi and I fail to reach the play offs, to shorten the gap between this years last tournament and the first of next year.

Last edited by Björki : 10-17-2007 at 08:08 PM.
Old 10-31-2007, 09:12 AM   #160
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

www.jonasbjorkman.com

Quote:
2007-10-23
We have a chance

Max Mirnyi and I played a few really good matches and reached the semi final in Madrid last week, where we lost against Fyrstenberg and Matkowski, 6-7, 7-5, 6-10. We should have earned 25 race points if we had won the semi final, so that was a petty, but all in all we have instead earned a chance to reach the playoffs by strong performances lately, from being almost counted out. We have 11 points to gain on Erlich and Ram, and everything will be decided in St Petersburg this week and in Paris next week.

Old 10-31-2007, 12:17 PM   #161
country flag Sommarsverige
on clouds...

Sommarsverige's Avatar

Sommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond repute

Thanks Peggy

I so hope they will make it to Shanghai

Pico Monaco ~ Edu Schwank ~ Stan Wawrinka ~ Dani Gimeno ~ David Marrero ~ Marc Lopez ~ Marco Chiudinelli ~ Marcel Granollers

I miss you on tour, Nors, Bjösse, Simon & Pim Pim
Sommarsverige is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-31-2007, 12:35 PM   #162
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

me too

I put some money on Melzer/Kerr

Old 10-31-2007, 07:57 PM   #163
country flag Nadie
Registered User

Nadie's Avatar

Nadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond reputeNadie has a reputation beyond repute

http://www.timesonline.co.uk/tol/spo...cle2767725.ece

an article about Jamie Murray’s search for the doubles partner

and one part from it

Quote:
Jamie is as eager to play as his sibling, having arrived for the BNP Paribas Masters on Friday, finding the place so free of hitting partners that he practised with his mother, Judy. The brotherly combination here is a stop-gap arrangement as Jamie continues to see who he can tempt to join him for the 2008 campaign and beyond.

Leander Paes, of India, had been his first choice, but that arrangement was scuppered and he then approached Kevin Ullyett, of Zimbabwe, who has agreed to join him until Jonas Björkman, the veteran Swede, returns to the tour for a final year after the birth of his second child, which is due in January.
Old 11-01-2007, 09:48 AM   #164
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

WTF

Lets see and wait. I really like Paul Hanley and it would be sad if he and Kevin wont play together next year.

Old 11-01-2007, 10:05 AM   #165
country flag Nadie
Registered User

Nadie's Avatar

I guess anyway he won't play with Max anymore

from atptennis:
Quote:
Bjorkman/Mirnyi Clinch Final Shanghai Berth
Oct. 31, 2007 - Third seeds Max Mirnyi and Jonas Bjorkman (pictured) will have the chance to defend their Masters Cup doubles title after clinching the last berth for the season finale with a 7-5, 6-1 victory over Austrian/American pairing Jurgen Melzer and Todd Perry at the BNP Paribas Masters on Wednesday.

Bjorkman and Mirnyi won their first title of the season recently in Stockholm, defeating Wimbledon champions Clement and Llodra in the final. The Swedish/Belarusian duo also finished runners-up at the Australian Open at the start of the year (l. to Bryan/Bryan). In last year’s Masters Cup they defeated Knowles/Nestor in the final, and will have the chance to defend that title in Shanghai 11-18 November.

Afterwards, Mirnyi said: "Having won it last year it would have been so sad not to have had the opportunity to defend the title. It's what you play for - to be there in the last week of the season. We want to re-live it once again. We're thrilled to have qualified and now we can focus on winning matches this week instead of counting the points.

"After losing in the third round of the US Open we knew we didn't have enough points to qualify, so we looked at the schedule and knew that we had to play every week. But we also needed some of our rivals not to do so well. The title in Stockholm gave us some points and confidence."

Bjorkman added: "It's pretty sweet. It was a win-win situation. Go home and have a holiday or qualify for Shanghai and play the Masters Cup. We haven't had a great year but it's great to have a chance to defend our title. We have nothing to lose going into Shanghai."

Pairing up for just the second time this season, Perry and Melzer were finalists in St. Petersburg last week, losing to Nestor/Zimonjic in the final.
Reply

Thread Tools

Posting Rules