Mariano news and articles - Page 5 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 12-13-2008, 01:41 AM   #61
country flag basil333
Registered User

basil333's Avatar

basil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond repute
Default Re: Mariano news and articles

just curious. - on the show he says he's playing doubles (I have not seen the show - I cannot get the feeds to work) yet as you can see he's got a wildcard for Salinas for singles - so that kind of contradicts the "only playing doubles theory"

Optimism is a wonderful thing - 1 part Optimism is worth 100 parts Pessimism

A parachute is like the mind - it only works when OPEN
basil333 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 12-13-2008, 02:11 PM   #62
country flag Corina2605
Registered User

Corina2605's Avatar

Corina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond reputeCorina2605 has a reputation beyond repute

I think that was a joke, the only playing doubles part. I am quite sure he is focused on singles I love that this thread is active again

Good luck to Pico Monaco, Juan Chela, Gaston Gaudio, Machi Gonzalez, Edu Schwank, Fabio Fognini, Roger Federer, Marco Chiudinelli, Rafa Nadal, Juan-Carlos Ferrero, Fernando Verdasco, Tommy Robredo, David Ferrer and Marc Lopez

Vamos ARG DC team!!! 2011 is the year to win the title!!!! Vamos!!!
Corina2605 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-13-2008, 08:09 PM   #63
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

kai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond repute

Maybe he will be the coach of the davis cup team with Jaite
the AAT will decide this on tuesday.
he will not be on the chear but yes the 24/7 coach

Code:
Zabaleta al poder

Mariano Zabaleta es el elegido por Martín Jaite para la dupla de
 capitanes que quiere el último coach de Nalbandian.

El tandilense no sería ayudante, asistente ni nada parecido: 
capitán con todas las letras. Eso sí, sólo Jaite se sentaría en la 
silla.

Eso no significa que Mariano se retire: ya armó una gira de 
challengers sudamericanos para enero: San Pablo, Salinas, Iquique 
y Bucaramanga. Su coach en viaje: Leonardo Olguín.

La semana próxima debería estar el nombre del capitán. Huelo a lío
 entre AAT y jugadores si no eligen a Jaite o Gumy.

http://www.fuebuena.com.ar/?p=3151#comment-18000

http://eltenisquenovemos.com.ar
kai. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-14-2008, 01:06 PM   #64
country flag *snowflake*
Registered User

*snowflake*'s Avatar

*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute*snowflake* has a reputation beyond repute

Wow...i did not expect to hear that
~Russian Adoptees~ Сафин|Турсунов|Южный
~G.luck coming back~ Zabaleta|Gaudio
*snowflake* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-16-2008, 07:25 PM   #65
country flag Caio_Brasil
Registered User

Caio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond repute

Zabala will play in São Paulo

Fingers crossed he stays there until thursday so I can take a pic with him

EDIT:this was already known 2 posts above, shame on me
Caio_Brasil is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-17-2008, 07:35 PM   #66
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

kai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond repute

he will not be the new dc coach

Old 01-07-2009, 03:00 AM   #67
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

as soon i have some time i will translate this .. if someone can do it before awsome XD

_

NOTA DE LOS LECTORES
TODAS LAS RESPUESTAS DE MARIANO ZABALETA
El tenista tandilense contestó las preguntas de los lectores de elgrafico.com.ar en la última edición de nuestra revista. ¡Clickeá aquí para leer la nota completa!

–¿Qué había de cierto sobre la posibilidad de que fueras capitán del equipo argentino junto a Martín Jaite? (Ana Albornoz)
–Martín me propuso hacer una dupla, y la verdad es que me encantaba la idea. Yo quiero ser capitán de Copa Davis en el futuro. Soy chico y todavía quiero jugar al tenis. Hubiera sido espectacular que nos eligieran; más a él, que ya estuvo varias veces: como integrante, con Daniel García, como ayudante o doble capitán. Creo que es una idea muy buena la que tiene. Me coparía trabajar con él, me serviría mucho la experiencia para ser capitán en el futuro.

–¿Alguna vez aspiraste a ser número 1 en el ranking ATP? ¿O estar en el Top Ten? (Guido Negri)
–Es difícil apuntar a ser número 1, pero cuando te entrenás todos los días, y te levantás cada mañana, querés llegar a lo más alto que puedas en el ranking. Uno de los objetivos que no logré durante mi carrera fue estar entre los diez mejores. Obviamente que no es fácil, porque estamos en un deporte muy competitivo y se juega todo el año, con tenistas que juegan muy bien. Pero sí, todos los días, cuando me levantaba, pensaba en eso.

–¿Qué superficie preferís: cemento, polvo de ladrillo o césped? (Stefanía Enríquez)
–Polvo de ladrillo, porque la mayoría de los argentinos nacimos jugando en este tipo de canchas, por tradición. Los norteamericanos nacen jugando en cemento; nosotros hacemos lo mismo en polvo de ladrillo.

–¿Sentís que esta era la oportunidad para ganar nuestra primera Copa Davis? ¿Cuáles fueron las fallas que no nos dejaron conseguirla? (Guido Negri / Lucas Grosso / Yamil Fesia / Jorge Barrera)
–Fue una oportunidad bastante clara y buena que, lamentablemente, se perdió. Pero creo que la Argentina va a tener otra chance más adelante, porque hay jugadores muy buenos.
Tuvimos la mala suerte de que Del Potro se lesionara; era un jugador clave para la Copa Davis. Pero después, se perdió por no tener un buen dobles formado para ganar ese punto tan importante y definir la final.

–¿Cuál es tu opinión con respecto a la relación entre los tenistas y los periodistas argentinos? (Juan Carlos Lopresti /Sara Silveira Vallejo)
–Eso, yo lo respeto; es algo personal cómo quiere llevarse cada uno con la prensa. Creo que la prensa necesita de los jugadores y los jugadores necesitan, a veces, de la prensa también. Hubo muchos entredichos en la Copa Davis. Lo ideal es que exista una buena relación, y que haya conferencias de prensa así los periodistas pueden informar acerca de lo que sienten los jugadores o cómo están. Y a su vez, que los tenistas no sean molestados porque disputan una final, están muy concentrados y muy nerviosos; y necesitan permanecer tranquilos el mayor tiempo posible.

–¿Vilas tendría que haber sido el nuevo capitán del equipo argentino de Copa Davis? (Daphne Johns)
–Vilas debería tener una oportunidad, ya que es el mejor tenista argentino de la historia y uno de los mejores del mundo. Pienso que sabe muchísimo de tenis, para aportar al equipo. Sí, hay que darle una oportunidad.

–¿Cómo fue tu experiencia personal en Copa Davis? (Guido Negri)
–Nunca tuve la chance de jugar bien. No pude dar mi mejor tenis, ni ganar partidos. Gané uno solo, pero cuando jugaba por Copa Davis yo tenía una sensación espectacular: estaba representando al país. A pesar de que no fue positivo, formar parte de ese equipo fue una de las mejores experiencias que me tocó en la vida.

–¿Cuál fue el mejor partido de tu vida? (Facundo Montoya / Sara Silveira Vallejo)
–El que le gané a Petr Korda, cuando tenía 19 o 20 años, en Roland Garros. El era número dos del mundo y yo venía de la clasificación, le gané en una de las canchas grandes.

–¿Cómo calificás tu momento actual en el tenis? (Guido Negri)
–Y, ahora, hace casi siete meses que estoy afuera del tenis, porque me había cansado. Cumplí 30 años y me agarró una crisis; estaba cansado de viajar y había dedicado toda mi vida al tema de los viajes y al tenis. No me arrepiento de nada, pero me cansé. Dejé de correr y de jugar un par de meses; y ahora, me estoy entrenando otra vez, con ganas de regresar en 2009, por un año más.

–¿Qué pensás de Juan Martín del Potro? ¿Sentís que es consciente de lo que se espera de él? (Pablo Dao)
–El sabe. Yo lo conozco mucho desde chico, porque es de Tandil. Es muy groso todo lo que hizo hasta ahora. Es un tipo tranquilo, está bastante focalizado y con ganas de seguir creciendo y de llegar a lo más alto que pueda.

–¿Cómo planteás profesionalmente el 2009? (Diego Benavídez / Carla Soster)
–Entrenándome bien. Voy a empezar a jugar unos challengers durante este mes, y voy a ver cómo arranco y cómo voy jugando. Pero mi idea es dedicarme durante todo 2009; y evaluar a fin de año cómo termino y cómo estoy. Si voy a seguir o no.

–¿Tenés algún sueño pendiente? (Julián Corrado)
–Sí, tener hijos.

–¿Tu mayor tristeza en el tenis? (Guido Negri)
–Fue cuando perdimos la semifinal de Copa Davis con España, allá. Estabamos dos iguales, y el último punto le había tocado definir a Gastón Gaudio. Los dos habíamos perdido en singles, el doble lo ganaron Lucas Arnold y Calleri, que también ganó su single cuando me reemplazó el domingo. Cuando Gastón entró a definir, perdimos. Eso me puso muy triste, el partido lo había perdido yo, estuvimos muy cerquita.

–¿Por qué creés que hay tanta diferencia entre Rafa Nadal y el resto? ¿Qué tiene él que no tenga otro? (Guido Negri)
–Es un tocado con la varita. Es diferente, demasiado. Mucha diferencia física con el resto, es un dotado. Sumale el talento tenístico increíble que tiene y ese resultado da Rafael Nadal.

–¿Por qué, en su momento, hubo mala onda con Guillermo Coria? (Federico Aimetta)
–Yo nunca tuve mala onda con él. Están equivocados. Me llevo rebién; no somos íntimos amigos, pero nos llevamos muy bien.

–¿Cómo surge la idea de hacer Tenis Pro? (Lucas Nahuel Lucero)
–Me llamaron para hacer un programa de entrevistas a los jugadores. Después de varias idas y venidas, acepté. Les hice notas a todos los jugadores y, cuando contaban alguna historia o anécdota, yo siempre filmaba, porque me gusta mucho filmar. Entonces, empezamos a pasar esos videos. Las entrevistas las hicimos en uno o dos meses, porque solo se conversaba con los ocho mejores tenistas argentinos. Estuvo muy bueno. Después surgió la idea de mostrar esas filmaciones, la gente se copó. Es un programa muy sano, que al público le gusta mucho.

–¿Cómo y por qué integraron a Gaudio? (Guido Negri)
–El Gato es muy amigo mío y este año estaba sin jugar, y la idea con Chela era seguir con el programa. Le preguntamos si quería integrarse un poco más, y creo que a la gente le gusta ver a Gastón Gaudio, al personaje y a él como persona. Después, es muy groso en el tenis y que integre el programa es espectacular.

–¿Es verdad que lo que más influye en la elección de los torneos que disputás es la calidad de las mujeres del lugar? (Nacho Pinto)
–Nooo, es mentira.

–¿Ves renovación en el tenis argentino? ¿A qué jugadores imaginás integrando esa nueva generación? (Andrés Parravicini)
–Está Del Potro, a la cabeza. David Nalbandian todavía es joven, tiene un par de años más para poder estar entre los mejores del mundo, tiene nivel. Después está Juan Mónaco, Acasuso, Schwank, que viene un poco más atrás; o sea, hay jugadores jóvenes para integrar un buen equipo de Copa Davis. Después, está la camada de Gaudio, Cañas, Calleri y Chela; porque ya todos tenemos 30 años y vamos a jugar un par de añitos más y nada más.

–¿Siempre hay enfrentamientos entre jugadores argentinos, a la hora de jugar partidos definitorios como en este caso la Davis? (Julián Corrado)
–No es normal, hay roces como en todos los ambientes. Se pelearon o se pelean… son discusiones de vestuario que no tendrían que haber salido a la prensa. Pasa siempre, como pasó con Gastón y Coria en su momento, pero son situaciones pasajeras.

–¿La mala relación entre Del Potro y Nalbandian influyó en el resultado de la final de la copa Davis? (María Rivemi)
–No creo que haya influido en algo. Lo que sí, si yo fuera integrante del equipo argentino o capitán, algún día, pensaría en que todo el equipo, no digo que sean íntimos amigos, pero al menos que haya una buena relación. Con una cierta alegría dentro del equipo se rinde mucho más.

–Si no fueras tenista, ¿a qué te habrías dedicado? (Julián Corrado)
–Ni idea. Si tuviera que elegir algo para estudiar ahora, sería arquitectura, porque me gusta la construcción.

–¿Qué sentís al ser sobrino de Teté Coustarot? (Julián Corrado)
–Estoy agradecido de la vida que me tocó por tía a Teté y no…, no voy a decir ningún nombre, un “gato”. Es la tipa más correcta del mundo, una tía de primera, es hermana de mi vieja y la quiero mucho como al resto de mis tías.

–¿Cuál es la anécdota más graciosa que tenés de Tenis Pro? ¿Y en el tenis? (Guido Negri / Lucio Di Giuseppe)
–Creo que la del zapatero, la gente que ve el programa dice que fue esa. En Italia, entramos a la única zapatería de Biella, con Gustavo Marcaccio, para que nos arreglaran un par de zapatillas y el tipo nos sacó corriendo. Después, hay miles de anécdotas. Como que haya venido Maradona a jugar al tenis con nosotros, conocí y filmamos a mucha gente, porque la gente lo veía y se copaba.

–¿Cómo y por qué integraron a Gaudio? (Guido Negri)
–El Gato es muy amigo mío y este año estaba sin jugar, y la idea con Chela era seguir con el programa. Le preguntamos si quería integrarse un poco más, y creo que a la gente le gusta ver a Gastón Gaudio, al personaje y a él como persona. Después, es muy groso en el tenis y que integre el programa es espectacular.

–¿Es verdad que lo que más influye en la elección de los torneos que disputás es la calidad de las mujeres del lugar? (Nacho Pinto)
–Nooo, es mentira.

–¿Ves renovación en el tenis argentino? ¿A qué jugadores imaginás integrando esa nueva generación? (Andrés Parravicini)
–Está Del Potro, a la cabeza. David Nalbandian todavía es joven, tiene un par de años más para poder estar entre los mejores del mundo, tiene nivel. Después está Juan Mónaco, Acasuso, Schwank, que viene un poco más atrás; o sea, hay jugadores jóvenes para integrar un buen equipo de Copa Davis. Después, está la camada de Gaudio, Cañas, Calleri y Chela; porque ya todos tenemos 30 años y vamos a jugar un par de añitos más y nada más.

–¿Siempre hay enfrentamientos entre jugadores argentinos, a la hora de jugar partidos definitorios como en este caso la Davis? (Julián Corrado)
–No es normal, hay roces como en todos los ambientes. Se pelearon o se pelean… son discusiones de vestuario que no tendrían que haber salido a la prensa. Pasa siempre, como pasó con Gastón y Coria en su momento, pero son situaciones pasajeras.

–¿La mala relación entre Del Potro y Nalbandian influyó en el resultado de la final de la copa Davis? (María Rivemi)
–No creo que haya influido en algo. Lo que sí, si yo fuera integrante del equipo argentino o capitán, algún día, pensaría en que todo el equipo, no digo que sean íntimos amigos, pero al menos que haya una buena relación. Con una cierta alegría dentro del equipo se rinde mucho más.

–Si no fueras tenista, ¿a qué te habrías dedicado? (Julián Corrado)
–Ni idea. Si tuviera que elegir algo para estudiar ahora, sería arquitectura, porque me gusta la construcción.

–¿Qué sentís al ser sobrino de Teté Coustarot? (Julián Corrado)
–Estoy agradecido de la vida que me tocó por tía a Teté y no…, no voy a decir ningún nombre, un “gato”. Es la tipa más correcta del mundo, una tía de primera, es hermana de mi vieja y la quiero mucho como al resto de mis tías.

–En uno de los partidos de Davis se te vio en la tribuna, muy compenetrado. ¿Sentís que deberías haber ocupado un lugar dentro de la cancha? (Romina Fernández)
–No. Me compenetré porque lo veía como hincha, como argentino, como tenista, como ex jugador de la Copa Davis, donde jugué varias series. Obviamente, quiero que la Argentina salga campeón, porque creo que todos los que hemos jugado Davis por muchos años tenemos que sentirnos parte de ese logro. Si se hubiera ganado, habría sido un trabajo de muchos años, de muchos jugadores, no sólo de los cuatro que jugaron la final.

–¿Creés que algún día vas a recuperar el nivel que tuviste un tiempo atrás? (Lucas Grosso)
–No es fácil, eso fue hace 8 o 9 años. No es lo mismo el tema mental y físico cuando tenés 20 o 21 años, que a los 30 o 31. Con recuperar menos nivel y menos ranking, estaría muy feliz igual.

–¿Qué se te pasaba por la cabeza en el mejor momento de tu carrera, allá por 1999 y siendo número 21º del mundo? (Pablo Dao)
–Siempre fui muy tranquilo y traté de disfrutar el momento, el día a día. Soy una persona que disfruta de la vida, con pequeñas cosas. No decía “Guau, estoy jugando bien”; nunca fui recontra ambicioso con el tema del ranking. Sabía que si jugaba bien, iba a mejorar; y si no jugaba bien, no iba a poder mejorar. Llegué a donde llegué en el ranking por toda la dedicación y el esfuerzo que hice.

–¿La agresión que sufrieron vos y tu papá en la serie de Copa Davis contra Chile, de visitante, afectó de alguna manera el desarrollo posterior de tu carrera? (Carlos Crespo)
–No creo. Sí, claro que me afectó mucho porque hasta ahí, venía todo normal y fue algo muy raro lo que pasó. Pero no creo que ello me haya marcado.

–¿Quiénes son tus referentes en el mundo del tenis? (Julián Corrado)
–No sé si tengo referentes, la verdad. Me gusta mucho la forma de ser de Gustavo Kuerten, él como persona y como tenista, no intentaba copiarlo. Pero me gustaba mucho cómo era él.

–¿Qué mensaje les dejás a los jóvenes que quieren llegar a ser grandes tenistas y recién comienzan? (Julián Corrado)
–Que sepan que es un deporte exigente; pero si realmente les gusta y aman jugar al tenis, que se entrenen con todo.

–¿Qué le falta a la Argentina para poder tener un número uno? (Marco Quintana)
–Estuvimos cerca. Con David Nalbandian, creo que se estuvo cerca. Todavía le pongo fichas porque es joven, puede. Pienso que la esperanza está en Del Potro, que lo dije siempre, por el nivel y la cabeza que tiene puede apuntar a ser número uno del mundo si él quiere. Es el mejor jugador de la Argentina.

–¿Por qué creés que el tenis se ha vuelto más popular? (Bruno Perrone)
–Porque salieron muchos jugadores… nuestra camada, esta, Coria y Nalbandian. Los últimos seis o siete años del tenis argentino fueron increíbles. Los torneos que se ganaron, todos los años dos o tres tipos entre los diez mejores. No es común para un país contar con tantos jugadores. Antes, a la gente le gustaba Vilas o Clerc y, si no le gustaba Vilas, no miraba tenis. Ahora tiene ocho tipos para elegir, eso generó que la gente se prendiera mucho más.

–¿A tu entender, en qué lugar se encuentra el tenis hoy en día, en relación a otros deportes? (Bruno Perrone)
–En tercer lugar, detrás del fútbol y del automovilismo.

–¿Cambiarías algo del reglamento del tenis? (Sara Silveira Vallejo)
–Por ahí, que en el calendario no se jugaran tantos torneos. Que los jugadores tuvieran más descanso, como en la NBA, el béisbol y el fútbol americano: juegan siete meses y descansan el resto. Los tenistas tendrían que descansar tres meses, no un mes y medio, o veinte días.

–¿Cómo son las mujeres del tenis? (Cristian Orellana)
–Nunca me gustaron mucho las mujeres tenistas. Quizás las que juegan, que son femeninas, pero son muy pocas. Me gustan que sean bien femeninas.

http://www.elgrafico.com.ar/notacomp...hp?id=795&sc=1

Old 01-07-2009, 03:33 AM   #68
country flag Snoo Foo
Registered User

Snoo Foo's Avatar

Snoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond repute

ALL THE ANSWERS FROM MARIANO ZABALETA
The tennis player from tandil answered questions from readers of elgrafico.com.ar in the last edition of our magazine.

¿What's the story behind the possibility of you being the coach of the argentine team along with Martin Jaite? (Ana Albornoz)
–Martín proposed the pairing, and the truth is I loved the idea. I would like to be the Davis Cup captain in the future. I'm young and I still want to play tennis. It would have been spectacular if they'd selected us; more for him, since he already was a few times: as a member, with Daniel García, as assistant or doubles captain. I think he had a very good idea. I would love to work with him, the experience would serve me well for being the captain in the future.

¿Did you ever aspire to be number 1 in the ATP ranking? ¿Or to be in the Top Ten? (Guido Negri)
– It's difficult to aim to be number 1, but when you train every day, and you wake up every morning, you want to get as high as you can in the ranking. One of the goals that I didn't achieve in my career was to break into the top 10. Obviously it's not easy, because we're in a very competitive sport that's played all year, with players who play very well. But yes, every day, when I woke up, I thought about this.

¿What surface to you prefer: hard, clay or grass? (Stefanía Enríquez)
–Clay, because the majority of argentines were born playing on this surface, out of tradition. Northamericans are born playing on hard; we're the same way on clay.

¿Do you feel this was the chance to win our first Davis Cup? ¿What were the failures that prevented us from making it? (Guido Negri / Lucas Grosso / Yamil Fesia / Jorge Barrera)
–It was clearly a good opportunity which, unfortunately, was lost. But I believe Argentina will have another chance, in the future, because we have very good players.
We had the bad luck that del Potro was injured; he was a key player for Davis Cup. But then, it was lost by not having a good doubles team to win this important point and define the final.

¿What is your opinion with regard to the relationship between the players and the argentine press? (Juan Carlos Lopresti /Sara Silveira Vallejo)
–This, I respect it; how each of us interacts with the press is personal. I believe that the press needs the players and the players, at times, also need the press. There were many doubts in the Davis Cup. It would be ideal if there were a good relationship, that there were press conferences so the reporters can find out how the players are feeling or how they are. And in turn, that the players aren't bothered because of doubts about the final, they're very focused and very nervous; and they need to stay calm for as much time as possible.

[Kai if I made mistakes please fix, I'm not proud ]

Last edited by Snoo Foo : 01-07-2009 at 06:45 PM.
Snoo Foo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 04:28 AM   #69
country flag Snoo Foo
Registered User

Snoo Foo's Avatar

Snoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond repute

–¿Should Vilas have been the new captain of the Argentine Davis Cup team? (Daphne Johns)
–Vilas should have a chance, he's already the greatest argentine tennis player in history and one of the best in the world. I think he knows a whole lot about tenis, to contribute to the team. Yes, he must be given a chance.

–¿How was your personal experience in Davis Cup? (Guido Negri)
–I never had the chance to play well. I couldn't give my best tennis, or win matches. I only won one, but when I played Davis Cup I had a spectacular sensation: I was representing the nation. Even though it wasn't positive, to be part of the team was one of the greatest experiences of my life.

¿What was the best match of your life? (Facundo Montoya / Sara Silveira Vallejo)
–The one I won against Petr Korda, when I was 19 or 20, at Roland Garros. He was number 2 in the world and I came through the qualleez, I beat him on one of the big courts.

¿How would you categorize your current state of tennis? (Guido Negri)
– Well, now, after almost seven months of being out of tennis, because I was worn out. I turned 30 and a crisis grabbed me; I was tired of traveling and I had dedicated my entire life to travel and tennis. I don't regret anything, but I got tired. I stopped running and playing for a couple months; and now, I'm training again, hoping to return in 2009, for one more year.

–¿What do you think about Juan Martin del Potro? ¿Do you think he's aware of all that's expected of him? (Pablo Dao)

–He knows. I've known him well since he was a little boy, because he's from Tandil. Everything he's done up until now is huge. He's a calm guy, he's focused enough and he has the desire to keep growing and to go as far as he can.

–¿What are your professional plans for 2009? (Diego Benavídez / Carla Soster)
–Training well. I'm going to start by playing some challengers this month, and I'm gonna see how it goes y how I'm playing. But my idea is to dedicate myself for all of 2009; and at the end of the year evaluate how I finish and how I'm playing. If I'm going to continue or not.

–¿Do you have some unrealized dream? (Julián Corrado)
–Yes, to have kids.

–¿Your greatest sadness in tennis? (Guido Negri)

–It was when we lost the Davis Cup semifinal against Spain, over there. We were two equals, and Gastón Gaudio had been tapped to play the last point. We had both lost in singles, Lucas Arnold and Calleri won the doubles, he also won the singles when he replaced me on Sunday. When Gastón came in, we lost. This made me very sad, the match I had lost, we came so close.

–¿Why do you think there's such a big difference between Rafael Nadal and everyone else? ¿What does he have that nobody else has? (Guido Negri)
–He's touched with the magic wand. He's different, too much. Much physical difference from the rest, he's blessed. Combine this with the incredible tennis talent he has and the result is Rafael Nadal.

–¿Why, at the time, was there bad blood with Guillermo Coria? (Federico Aimetta)

–I never had a beef with him. They're wrong. I get along with him very well; we're not intimate friends, but we get along very well.

–¿Where did you come up with the idea for Tenis Pro? (Lucas Nahuel Lucero)

–They called me to do an interview show with the players. After a lot of back and forth, I accepted. I took notes on all the players and, when they told some story or anecdote, I always filmed it, because I really like to film. Then, we started to pass around these videos. We did the interviews in one or two months, because we only talked with the 8 best argentine tennis players. It was very good. Then the idea of showing these films came up, the people were excited. It's a very good show that the audience likes a lot.

–¿How and why did you get Gaudio involved? (Guido Negri)
–El Gato is my very good friend and this year he wasn't playing, and the idea with Chela was to continue with the program. We asked him if he wanted to get a little more involved, and I think the people like to see Gastón Gaudio, as a character and as a person. Then, he's huge in tennis and his involvement in the show is spectacular.

¿Is it true that the biggest factor influencing which tournaments you choose to play is the quality of the women? (Nacho Pinto)
–Noooo, that's a lie.

¿Do you see a renaissance of Argentine tennis? ¿What players do you see becoming members of this new generation? (Andrés Parravicini)
–It's Del Potro, at the top. David Nalbandian is still young, he has a couple more years to be among the best in the world, he's at that level. Then it would be Juan Mónaco, Acasuso, Schwank, coming a little further behind; that is, there are young players who would make good Davis Cup members. Then, there's the group of Gaudio, Cañas, Calleri and Chela; because now we're all 30 and we're only going to play a couple more years.

¿Are there always confrontations among Argentine players when it's time to play definitive matches like at Davis Cup? (Julián Corrado)
–It's not the norm, there's friction just like in any environment. The fought or they fight… they're locker room conversations that should not have been released to the press. It happens all the time, like it happened with Gastón and Coria at the time, but these are fleeting situations.

Last edited by Snoo Foo : 01-07-2009 at 06:48 PM.
Old 01-07-2009, 06:01 AM   #70
country flag Snoo Foo
Registered User

Snoo Foo's Avatar

–¿Did the bad relationship between del Potro and Nalbandian influence the outcome of Davis Cup? (María Rivemi)
–I don’t think it influenced anything. What does influence it, if I was a member or the captain of the Davis Cup team, one day, I would think that in the whole team, I’m not saying they should be intimate friends, but at least that they have a good relationship. With a certain happiness in the team you go a lot further.

–If you weren’t a tennis player, ¿what would you have done? (Julián Corrado)

–No idea. If I had to choose something to study now, it would be architecture, because I like construction.

¿How do you feel about being the nephew of Teté Coustarot? (Julián Corrado)
–I’m thankful that life blessed me with having Teté for an aunt and not…, I’m not going to say a name, a “cat.” She’s the most upright person in the world, a first class aunt, the sister of my mom and I love her very much like the rest of my aunts. [who the fuck is Tete Coustarot???]

–¿What’s the funniest story you have about Tenis Pro? ¿And about tennis? (Guido Negri / Lucio Di Giuseppe)
–I think it was about the cobbler, people who watch the show say that was it. In Italy, we went into the only shoemaker in Biella, with Gustavo Marcaccio, so they’d fix a pair of shoes and the guy ran us out. Then, there are thousands of stories. Like how Maradona came to play tennis with us, I met and filmed a lot of people, because they saw it and were excited about it.

–At one of the Davis Cup matches, you were in the stands, very involved. ¿Did you feel that you should have had a place on the court? (Romina Fernández)
–No. I was involved because I saw it as a fan, as an argentine, as a tennis player, as an ex Davis cup player, where I’d played some ties. Obviously, I want Argentina to come out on top, because I believe that all of us who’ve played Davis Cup must feel part of this success. If we’d won, it would have been the work of many years, of many players, not just the four who played in the final.

–¿Do you think that one day you will regain the level you had in the past? (Lucas Grosso)
–It’s not easy, that was 8 or 9 years ago. Your mental and physical composition aren’t the same at 20 or 21, as they are at 30 or 31. Regaining at least a little of the level or the ranking would make me very happy as well.

–¿What was going through your mind at the best moment of your career, back in 1999 when you were 21 in the world? (Pablo Dao)

–I was always very calm and I tried to enjoy the moment, from day to day. I’m a person who enjoys life, the little things. I didn’t say, “Wow, I’m playing well”: I never was ambitious about ranking. I knew if I played well, I’d get better, and if I didn’t play well I wouldn’t be able to get better. I got to where I got in the rankings with all the dedication and effort I had.

–¿Did the aggression that you and your dad suffered at the Davis Cup tie against Chile, as visitors, in some way affect the later development of your career? (Carlos Crespo)
–I don’t think so. Yes, of course it affected me because up until then, everything was going fine and what happened was something very unusual. But I don’t think it scarred me.

–¿Who are your [role models?] in the world of tennis? (Julián Corrado)

–I don’t know if I have role models, to be honest. I really like Gustavo Kuerten’s manner, as a person and as a tennis player, I don’t try to copy him. But I really liked how he was.

–¿What message would you give to young people just starting out who want to become great tennis players? (Julián Corrado)

–That they know that it’s a demanding sport; but if they really like it and they love to play tennis, that they give training their all.

–¿What is Argentina missing to have a number 1? (Marco Quintana)
–We were close. With David Nalbandian, I think we were close. I still back him because he’s young, he can. I think the hope is in Del Potro, as I always said, for his level the mind he has he can aim to be number 1 in the world if he wants. He’s the best player in Argentina.

–¿Why do you think tennis has become more popular? (Bruno Perrone)

–Because a lot of players came out… our gang, Coria and Nalbandian. The past six or seven years of argentine tennis were incredible. The tournaments they won, all the years of having 2 or 3 guys in the top 10. It’s uncommon for a country to have so many players. Before, the people liked Vilas or Clerc and, if they didn’t like Vilas, they didn’t watch tennis. Now they have eight guys to choose from, this gets the people a lot more turned on.

–¿In your opinion, in what position would tennis be, in relation to other sports? (Bruno Perrone)
–In third place, behind fútbol and auto racing.

–¿Would you change anything about the tennis rules? (Sara Silveira Vallejo)
–That you don’t play so many tournaments in the calendar. That the players had more rest, like in the NBA, baseball and American football: they play seven months and they rest the rest of the time. Tennis players should have three months of rest, not a month and a half, or twenty days.

–¿How are tennis women? (Cristian Orellana)
–I never much liked tennis women. Maybe those who are feminine, but they are very few. I like them to be very feminine.

Last edited by Snoo Foo : 01-07-2009 at 06:44 PM.
Old 01-07-2009, 11:58 AM   #71
country flag VolandriFan
Registered User

VolandriFan's Avatar

VolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond repute

Thanks for the translations Snoo. He sounds like a very intelligent, sincere and down-to-earth kind of guy.

Fognini|Mathieu|Falla|Bolelli|Muller|Verdasco
Monaco|Garcia-Lopez|Dancevic|Granollers|Massu|Schwank
Wolmarans|Xristos|Ferrer|Monfils|Alcaide|Starace
VolandriFan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 05:22 PM   #72
country flag Bobble
Registered User

Bobble's Avatar

Bobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond repute

Yes, thanks for all the time you put into that. Makes me really sad to hear the obvious...that guys like him, canas, coria, and gaudio will only try for a few more years, if at all.

Muzza

Fogna

Dolgopolov, Petzschner, Kamke, Malisse, Haase, Andujar, Riba
Bobble is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 09:24 PM   #73
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

thanks snoo

Old 01-08-2009, 01:53 AM   #74
country flag Snoo Foo
Registered User

Snoo Foo's Avatar

Quote:
Originally Posted by kai. View Post
thanks snoo
now can you please tell me who Tete Coustarot is? an old model?
Old 01-08-2009, 11:44 AM   #75
country flag basil333
Registered User

basil333's Avatar

basil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond reputebasil333 has a reputation beyond repute

Google!

Optimism is a wonderful thing - 1 part Optimism is worth 100 parts Pessimism

A parachute is like the mind - it only works when OPEN
basil333 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules