Open de moselle - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-05-2003, 11:48 PM   #31
country flag lizabeth..*
Registered User

lizabeth..*'s Avatar

lizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond repute
Default Re: Open de moselle

yey!!

GOOD LUCK

Fernando Verdasco | Paul-Henri Mathieu | Richard Gasquet

Jo-Wilfried Tsonga | Marat Safin | Juan Carlos Ferrero | Carlos Moya | David Nalbandian | Mathieu Montcourt | Nicolas Mahut

lizabeth..* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-07-2003, 03:58 PM   #32
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

"Le Parisien", today:

Dimanche, Arnaud Clément a remporté , à 25 ans, le 2ème titre de sa carrière à Metz. Jusqu'à présent, il n'arrivait pas, sur une épreuve, dit-il, "avoir la conviction qu'il pouvait aller au bout." Fausse modestie ou véritables limites ?

3 ans entre vos 2 titres, Lyon 2000 et Metz 2003, c'est long, non ?
- Oui, c'est long. Le + difficile à vivre, en fait, est de voir les joueurs situés entre la 30ème et 40ème place mondiale, comme moi, enquiller des titres alors que je n'ai rien à leur envier. Mes choix de calendrier sont souvent+ basés sur les gros évenements que sur des épreuves mineures (not agree...Gap...Aix, Grenoble ??)

JUsqu'à maintenant, vous abordiez un tournoi sans penser un seul moment pouvoir le gagner. Bizarre, non ?
- Je sais que c'est bizarre. A la base, je n'ai pas la mentalité américaine, qui veut qu'etre numéro 2, c'est nul. J'en suis meme l'opposé ! Tout ce qui m'est arrivé jusqu'alors: etre 10ème mondial, finale de grand chelem, gagner un titre à Lyon, je n'imaginais meme pas que ça soit possible. Mon truc, c'était: "je prend match après match, et je me défonce". Mon entraineur ne voulait plus que je m'en satisfasse. Ca a marché la semaine dernière. Ca veut pas dire non plus que je vais gagner tout le temps maintenant.

Est-ce un manque d'ambition ? Vous vous sous-estimez toujours, meme par rapport aux autres Français...
- Les autres ont un talent hyper visuel sur un court. Moi j'ai surtout la chance de prendre du plaisir dans l'effort: courrir, m'entrainer dur, j'adore. Cette volonté, je ne la transmet pas en arrivant sur un tournoi. Je n'ai jamais eu cette mentalité. J'essaie de changer. Je vais essayer d'aborder ce tournoi de Lyon dans les memes conditions qu'à Metz. meme si le tableau est plus relevé cette semaine...

==) I love Arnaud, he is modest and realistic, he knows he has not the talent of big players, so it's quite normal he never had this "fighting spirit"... sometimes I find he has not enough ambitions, that's sure, but, his mentality is sweet, it's which makes his charm , so I forgive him..

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-07-2003, 05:51 PM   #33
country flag irishface
Registered User

irishface's Avatar

irishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond repute

Merci bcp once again Marine.

**off to translate**

edit

**Back again** Not sure about some of this, but you'll get the idea....

On Sunday in Metz Arnaud Clément won, at 25 years old, the 2nd title of his career. Until now, he did not arrive at an event, he says, "with the conviction that it could go to the end." False modesty or true limits?

3 years between your 2 titles, Lyon 2000 and Metz 2003 is long, no? -

Yes, it is long. And difficult to live with, in fact, to see the players located between the 30th and 40th in the world, like me, enquiller(?) of the titles whereas I do not have anything for them to envy. My choices of calendar are often based on the large events rather than on the minor tests (not agree... Gap... Aix, Grenoble??)

Until now, you approached a tournament without thinking for a moment that you had the capacity to win it. That is odd, isn't it? -

I know that it is odd. Basically, I do not have the American mentality, he that wants to be number 2 is nothing. I am the opposite! All that has happened to me up until now: to be 10th in the world, final of large slam, to win a title in Lyon, I did not imagine that it was possible. My thing was: "I take match after match, and I dig deep". My coach did not want me to satisfied with that. It went last week. That does not mean that I will win all the time now, either.

Is this a lack of ambition? You always underestimate yourself, compared to the other French players... -

the others have an obvious talent on court. Me, I am especially likely to take pleasure in the effort: to race, to train hard, I adore that. This will, I don't transmit it while arriving at a tournament. I never had this mentality. I try to change. I will try to approach the Lyon tournament under the same conditions as Metz if the draw is more elevated this week...

Last edited by irishface : 10-07-2003 at 07:39 PM.
irishface is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-08-2003, 04:30 AM   #34
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

good luck in lyon arnaud!!
Old 10-08-2003, 04:30 AM   #35
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

thanks for posting that btw
Reply

Thread Tools

Posting Rules