Chucho News and Articles - Page 4 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-08-2006, 11:02 AM   #46
country flag maria87
Registered User

maria87's Avatar

maria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond repute
Default Re: Chucho News and Articles

an interview from Ole. he says he changed his attitude on court thanks to his psichologist, he improved his attitude to make the opponent feel he is on court fighting..he said also that he worked hard to be stable, to play all the week well and not only 1 or 2 matches, this is the clue for the change he said: stability, work, more discipline, to be more calm and wise to make decisions during the match.

"I always was like that: a quiet guy, a little slow in my movements, easy, walking looking down (with my eyes down) and i won't change that but i need to maek feel the opponent that i am out there fighting"

He said also that he worked a lot on second service to feel more security with that, and that he started to play doubles to improve volley and return, and never thought he would be 27 in the world. Said also that he didn't know if Mancini will make him play singles but if not he will be cheering for the team anyway all the time.

"Cambié la actitud" (I changed my attiude)

JORGE VIALE Y BERNARDO VAZQUEZ

José Acasuso espera sentado a Olé en un sillón negro del gimnasio del área de jugadores. Es la estrella del día: cientos de pibes se habían acercado a pedirle el autógrafo, la prensa lo acosó más que a Nalbandian y una decena de custodios lo acompañaban donde fuera. Juan, su hermano mayor (Chucho es un calco de él) nos guía hasta José, y el campeón de Viña del Mar se dispone a charlar acerca del mejor momento de su carrera, del título en Chile, de sus expectativas ante el inminente debut como integrante del equipo de Copa Davis.

Tiempo de revancha para este misionero de 23 años, aquella promesa que irrumpió en el circuito en el 2001 llegando a la final del ATP de Buenos Aires pero que luego se fue desinflando, víctima de las lesiones. El año pasado encontró la regularidad necesaria para instalarse definitivamente entre los 50 mejores y comenzar a soñar con objetivos grandes, acordes a su tenis, que sigue creciendo día a día.

—En la premiación de Viña estabas emocionado: pasaste el micrófono sin poder terminar una frase. ¿En qué pensabas?

—Me emocioné porque pasé momentos malos antes de llegar acá. Y mi preparador físico, Cristian (Elseser), no estaba ahí, se lo merecía también. El título era para mi equipo, me bancó siempre.

—¿En qué se diferencia este título con los dos anteriores (Sopot 02 y Bucarest 04)?

—La principal diferencia es que en Viña del Mar jugué bien toda la semana, sólo perdí un set. Estuve más tranquilo que en los anteriores. Me siento más maduro.

—Se te ve más tranquilo en la cancha, tratando de armar la jugada. Antes tirabas todo el tiempo, eras más lancero.

—Sí, es cierto. Para mejorar eso fue fundamental trabajar lo mental. Antes tenía altibajos, semanas buenas y no tanto. Trato de ser regular, veo con mayor claridad lo que tengo que hacer en la cancha, no me apuro tanto ni soy ansioso. Soy más disciplinado.

—También se te nota más expresivo: cuando le ganaste a Massú festejaste con ganas.

—Es que cambié la actitud. Es un tema que siempre charlamos con mi psicólogo, Pablo Pécora, el asunto de la postura. Ahora busco que mi rival vea que estoy ahí, que sigo prendido, imponer presencia. Si me veo en un partido de dos años atrás, me doy cuenta de cuánto cambié.

—Antes eras más quedado...

—O sea, siempre fui un tipo muy tranquilo, de caminar lento, movimientos pausados, mirar para abajo... Es mi esencia y no la voy a cambiar. Pero si el lenguaje corporal indica presencia, el rival se da cuenta de que estoy prendido.

Una de las razones por las que Chucho no lograba afianzarse en el pelotón de arriba eran sus escasos resultados en superficies rápidas. En el 2005, el panorama cambió: hizo cuartos en Cincinnati, Basilea y octavos en Madrid. "No era que no sabía jugar. Necesitaba partidos para tener continuidad. Así ocurrió y por eso me fue bien en cemento y carpeta", cuenta José, que en el 2005 logró 11 victorias en rápidas, récord en una temporada para él.

—También mejoraste el saque, resulta difícil quebrártelo.

—En realidad, al tener un buen segundo saque, me da confianza para arriesgar en el primero. En la final de Viña del Mar no metí muchos primeros, pero el segundo me ayudó ya que no dejaba que Massú tomara la iniciativa.

—¿Cómo manejaste los rumores de tu convocatoria para la Davis mientras jugabas en Chile? Seguiste concentrado.

—Sí, la verdad es que manejé muy bien ese tema. Si antes de la semifinal me hubieran dicho "estás convocado", habría seguido jugando de la misma manera. Lo hablé con mi entrenador (Daniel Orsanic), de pensar sólo en Viña. Estaba encaminado al título, no necesitaba motivarme.

—En la Davis podés ser hasta alternativa en dobles. Cuando empezaste a jugar con Prieto, ¿imaginaste llegar tan lejos?

—Nunca pensé que en poco tiempo sería 27ø del mundo y ganar cuatro títulos. Empecé para mejorar en la red y la devolución, y como un extra en lo económico. Tengo claro que uso el doble como complemento del singles.

—¿Soñás ser titular el viernes?

—Me encantaría, por supuesto. Pero me voy a sentir parte del equipo aunque no juegue un punto, alentaré desde afuera.
maria87 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 02-08-2006, 11:36 AM   #47
country flag Effka
Registered User

Effka's Avatar

Effka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond repute

Here is the full translation (babelfish machine only, but i think it's really good)

Jose Acasuso hopes seated to Olé in a black armchair of the gymnasium of the area of players. It is the star of the day: hundreds of pibes had approached to request the autograph to him, the press harassed it more than to Nalbandian and a ten of guards accompanied it where outside. Juan, his older brother (Chucho is I trace of him) guides to us until Jose, and the champion of Vine of the Sea arranges itself to chat about the best moment of his race, of the title in Chile, its expectations before the imminent debut like member of the equipment of Glass Davis. Time of revancha for this missionary of 23 years, that promise that burst in into the circuit in the 2001 arriving at the end of the ATP of Buenos Aires but that soon it went away deflating, victim of the injuries. The last year found the regularity necessary to settle definitively between the 50 best ones and to begin to dream about great, agreed objectives to its tennis, that continues growing day day. - In the premiación of Vine you were moved: you passed the microphone without being able to finish a phrase. About what you thought? - I was touched because I passed bad moments before arriving here. And my physical preinn, Cristian (Elseser), was not there, also deserved it. The title was for my equipment, me bancó always. - In what east title with both previous is different (02 Sopot and Bucharest 04)? - the main difference is that in Vine of the Sea I played well all the week, I only lost a Seth. I was calmer than in the previous ones. I feel more mature. - it is seen you calmer in the field, treating arm the play. Before you threw all along, eras lancero. - Yes, it is certain. In order to improve that it was fundamental to work the mental thing. Before it had bumps, good weeks and not as much. Treatment of being to regulate, I see with greater clarity which I must do in the field, me hardship as much nor I am not anxious. More I am disciplined. - Also one notices to you more expressive: when you gained to Massú festejaste to him with desire. - It is that I changed the attitude. It is a subject which always we chatted with my psychologist, Pablo Pécora, the subject of the position. Now I look for that my rival sees that I am there, that I follow caught, imposing presence. If I see myself back in a party of two years, I realize of how much I changed. - Before eras more been... - That is, always I was a very calm type, to walk slow, slowed down movements, to watch for down... It is my essence and I am not going it to change. But if the corporal language indicates presence, the rival realizes of which I am caught. One of the reasons for which Chucho did not manage to hold fast in the squad of above was their little results in fast surfaces. In the 2005, the panorama changed: it made quarters in Cincinnati, Basel and eighth in Madrid. "it was not that it did not know to play. It needed parties to have continuity. Thus it happened and for that reason it was to me in cement and folder well ", counts Jose, that in the 2005 it gained 11 victories in fast, record in one season for him. - Also you improved the serve, is difficult quebrártelo. - In fact, when having a good second service, gives confidence me to risk in first. In the end of Vine of the Sea I did not put many first, but the second helped me since it did not leave Massú took the initiative. - How you handled the rumors of your call for Davis while you played in Chile? You followed concentrated. - Yes, the truth is that I handled very well that subject. If before the semifinal they had said to me "you are summoned", it would have continued playing in the same way. I spoke it with my trainer (Daniel Orsanic), to think only about Vine. It was directed to the title, did not need to motivate to me. - In Davis podés to be until alternative in doubles. When you began to play with Dark, you imagined to arrive so far? - I never thought that in just a short time he would be 27ø of the world and to gain four titles. I began to improve in the network and the return, and like an extra in the economic thing. I know clearly that use the double as complement of singles. - Soñás to be to title Friday? - it would enchant to Me, of course. But I am going away to feel part of the equipment although a point does not play, I will encourage from outside.
Old 02-08-2006, 11:38 AM   #48
country flag Effka
Registered User

Effka's Avatar

Effka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond reputeEffka has a reputation beyond repute

I'm really happy for Chucho. It really sounds that there's been a big change and it didn't take much time till his results showed it.
Old 02-08-2006, 02:01 PM   #49
country flag lau
.

lau's Avatar

lau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond repute

Politicians never cease to amaze me!!
Of course, I´m not taking nothing away from Chucho, it is just that the timing.... At least it would be nice if they do something for Misiones´ sport "in honor to José´s success" or something like that... even if it´s a litle thing...
Whatever..., it´s a great honor to José and I certainly know that I would feel like that if my provincial legislature (exists this word in English?... like provincial congress...) would like to express their "beneplácito" (something like "approval", but that implies being proud and happy for something, too) for something I did.

Legisladores expresan su beneplácito con el tenista Acasuso
El diputado de la Unión Cívica Radical Norberto Hein presentó hoy un proyecto de declaración expresando el beneplácito de la Legislatura misionera por la convocatoria, realizada por la Asociación Argentina de Tenis, al tenista misionero José "Chucho" Acasuso para integrar el equipo argentino que enfrentará a Suecia por la Copa Davis entre los días 10 y 12 de febrero de dos mil seis.El legislador expresó en los fundamentos de su iniciativa que "los éxitos deportivos, de coterráneos, en cualquier disciplina siempre nos llenan de orgullo y es lógico que sea así porque se convierten en un modelo a imitar para las nuevas generaciones de misioneros". También, entre los fundamentos, el legislador resaltó los éxitos deportivos obtenidos por el deportista que se coronó campeón del Movistar Open, tanto en la categoría singles como en la de dobles, donde también se llevó el trofeo mayor conjuntamente con otro argentino: Sebastián Prieto.

brief translation:
Deputy Norberto Hein (from Unión Cívica Radical party) presented a project to declare the "beneplácito" of the Misiones Legislature for the call done for the AAT to the misionero tennis player José "Chucho" Acasuso to be part of the Argentine DC team that will face Sweden. The deputy expressed in his project that the sports successes of misioneros, in any discipline make us proud and it is logic that this happends because like this they are role models (geeeez, I admit I hate the "role model" crap) for the new generations of misioneros. Of course, in the project Chucho´s titles in Viña are mentioned.

link: http://www.territoriodigital.com/not...02556206815763

As I said, despite some of my comments, i don´t take nothing away from Chucho and this must really be a happy news for him. And I´m sure some little misioneros will start playing tennis inspired by José , I just don´t think sportmen should be called "role models", the family (and the school) should be a role model...., if you know what I mean.....
But whatever, I´m sure a lot of people is proud for him

Last edited by lau : 02-08-2006 at 02:04 PM.
lau is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-09-2006, 01:48 AM   #50
country flag marti_228
Registered User

marti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond repute

Acasuso is the second singles player against Sweden. Mancini, the team captain said that chucho has a lot of confidence now and that he knows he has a lot of potencial.

Congrats and good luck chucho!!
marti_228 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-09-2006, 04:13 AM   #51
country flag Hendu
Registered User

Hendu's Avatar

Hendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond reputeHendu has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by marti_228
Acasuso is the second singles player against Sweden. Mancini, the team captain said that chucho has a lot of confidence now and that he knows he has a lot of potencial.

Go Chucho!

show Johansson how to play on clay.
Hendu is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-09-2006, 10:14 AM   #52
country flag maria87
Registered User

maria87's Avatar

maria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond reputemaria87 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by marti_228

good luck, Chucho111 That will be a great match to see, hope Chucho can return Johansson's serve and pass him!!

in the thread started for the Big Guy in Davis i posted a very nice comment of Ole explaining the reasons why Mancini picked up Chucho for the singles matches.

Last edited by maria87 : 02-09-2006 at 10:30 AM.
Old 02-10-2006, 05:22 AM   #53
country flag Action Jackson
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

Action Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond repute

http://www.sportinglife.com/tennis/n...Davis_Cup.html

ACASUSO ANXIOUS FOR DAVIS CUP DEBUT

Jose Acasuso will make his Davis Cup debut for Argentina against Sweden after the draw was made on Thursday.

David Nalbandian will open the tie against Robin Soderling before Acasuso tackles Thomas Johansson in the two singles rubbers on Friday.

Acasuso, who won the Movistar Open in Chile last week, said: "I'm very happy. To represent his country is the dream of every sportsman.

"I hope I can maintain my good form and help Argentina win."

Argentina and Sweden will play at the Parque Roca stadium which can hold 10,000 fans.

Sweden skipper Mats Wilander said: "When Sweden play in the Davis Cup, we always think we'll win the tie."

Jonas Bjorkman and Simon Aspelin play Nalbandian and Agustin Calleri in Saturday's doubles match before the reverse singles on Sunday.

Wilander on Dimitrov - "He has mind set on imitating Federer and yes it looks good. But he has no idea what to do on the court".

Quote:
Originally Posted by Filo V. View Post
I definitely would have preferred Gaba winning as he needs the points much more, but Jan would have beaten him anyway. I expect Hajek to destroy Machado, like 6-1 6-2.
Machado wins 6-2 6-1
Action Jackson is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-10-2006, 08:58 AM   #54
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

Action Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond repute

http://www.diariohoy.net/notas/verNo...l/html/215597/

Acasuso: "Estoy cumpliendo un sueño"

El misionero José Acasuso, quien mañana debutará en la Copa Davis, dijo hoy que está "cumpliendo un sueño", porque todos los tenistas quieren jugar "en la selección".

"Jugar la Copa Davis es como jugar en la selección nacional y es el sueño de chiquito que tenemos todos", comentó Acasuso, quien mañana jugará en el segundo turno de la serie de Copa Davis frente a Suecia.

David Nalbandian, número uno del tenis argentino y sudamericano, se medirá mañana con el sueco Robin Soderling en el primer punto, mientras que Acasuso se medirá a continuación con Thomas Johansson.

"Estoy pasando por un gran momento, es indudable que el título en Viña del Mar me dio un gran envión y hoy estoy muy feliz por ser parte de este equipo", agregó el misionero.

Acasuso, 33 del mundo entró al equipo por la lesión de Gastón Gaudio, y le ganó la pulseada por el segundo single a Juan Ignacio Chela.

Con respecto al partido frente a Johansson, Acasuso dijo que "él seguramente buscará jugar puntos cortos y yo tendré que tener mucha paciencia y esperar mi momento".

Translation

Acasuso: I am fulfilling a dream

The missionary José Acasuso, who tomorrow will debut in the Cup Davis, said today that is "fullfiling a dream", because all the tennis players want to play "in the team".

"To play the Davis Cup is like to play in the national team and is the dream that all small child have ", commented Acasuso, who tomorrow will play in the second match of the series of Davis Cup set against Sweden.

David Nalbandian, number one of the South American and Argentine tennis, tomorrow with the Swedish one will play Robin Soderling in the first match, while Acasuso will be measured subsequently with Thomas Johansson.

"I am passing for a great moment, it's unquestionable that the title in Viña del Mar gave me a great shove and today I am very happy by being part of this team", added the missionary.

Acasuso, 33 of the world entered the team by the injury of Gastón Gaudio, and gained the pulseada by the second one single Juan Ignacio Blonde.

With respect to the game against Johansson, Acasuso said that "he surely will seek to play short points and I will have to have a lot of patience and to wait for my moment".

Wilander on Dimitrov - "He has mind set on imitating Federer and yes it looks good. But he has no idea what to do on the court".

Quote:
I definitely would have preferred Gaba winning as he needs the points much more, but Jan would have beaten him anyway. I expect Hajek to destroy Machado, like 6-1 6-2.
Machado wins 6-2 6-1
Old 02-10-2006, 08:31 PM   #55
country flag Effka
Registered User

Effka's Avatar

Acasuso crushes Johansson to put Argentina in control
Davis Cup debutant Jose Acasuso defeated Thomas Johansson 61 61 63 in under two hours to put Argentina 2-0 up against Sweden in Buenos Aires.
Acasuso riding high

Acasuso, who was a late addition to the Argentine team, is riding high after winning in Vina Del Mar last week and plays Davis Cup on a career high ranking of no. 33.

There was great expectation in the run up to the match against Johansson, whose ranking is just outside the top ten. All eyes were on Acasuso to see how he would react to the pressure of playing for his country for the first time. Any doubts were quickly answered when he swiftly took the first set in just over 36 minutes and downed the Swede by 61.

Acasuso overpowered his opponent from the baseline particularly with his backhand down the line, which proved impossible to return and is evidence of growing confidence of the Argentine player. His game left the Swede looked disoriented and bewildered. The Buenos Aires resident broke his opponent’s serve many times despite the steady Swede getting 60% of his first serves in.
Johansson shows his frustration

The second set went much the same way with Acasuso dictating play from the baseline and even mixing in some effective drop shots. Showing his frustration, Johansson smashed his racket into the red clay but was unable to turn the match around. Acasuso held his nerve and closed out the match in one hour and 47 minutes to give Argentina a confident 2-0 at the end of day one. Earlier David Nalbandian had defeated Robin Soderling36 62 64 61 to give Argentina the first point in this Davis Cup by BNP Paribas World Group first round tie.

A disappointed Johansson said, “I couldn’t convert my games and I was completely stunned by Acasuso`s game today. There was nothing I could do. I believed that in the third set I could take the lead after breaking his serve however he never budged at that point and continued to play outstandingly well.”

Delighed with his performance Acasuso commented, “I am extremely happy with my debut in the Davis Cup. It is very nice and very different to what I am used to on the circuit. The crowd was great the way they support the home team, this must put great pressure on the visiting team. I feel very confident and winning in Viña del Mar has given me the extra boost that I needed. The Davis Cup is a really incredible experience.”

Old 02-10-2006, 09:32 PM   #56
country flag lau
.

lau's Avatar

lau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond repute

16:30 | JOSE ACASUSO

"Soñaba con un debut así"
"I dreamed with making a debut like this

José Acasuso jugó un partido tremendo. Barrió al sueco Johansson y le dio a Argentina el segundo punto en la serie por los octavos de final. Fue 6-1, 6-1 y 6-3 y recibió una ovación del público que lo trató como un ídolo.

“Soñaba con un debut así. Jugué realmente bien, mejor de lo que uno imaginaba. Tenía mucha incertidumbre pero estaba confiado. Entré muy tranquilo, sin nervios. Es más, estuve más nervioso el domingo pasado en la final de Viña del Mar que hoy”, dijo el Chucho.
I dreamed with making a debut like this. I played really well, better than what I imagined. I had a lot of doubts but was confident. I went on court calm. In fact, I was more nervous last Sunday in Viña´s final than today

“El apoyo del público fue increíble. Dejé todo en la cancha y logré el punto fundamental para estar 2-0 arriba. Ojalá mañana podamos quedarnos con el doble. Este triunfo me gustaría dedicárselo a mi familia, que me bancó en las malas, y a este equipo, que es bárbaro”, contó Acasuso a TyC Sports.
"The public support was incredible. I left everything on court and I won an important point to be 2-0 up. I wish tomorrow we can win the doubles. This victory I want to dedicate it to my family, that supported me in the bad times and to this team that is incredible"

link: http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pag...?pagId=1139673

16:35 | ALBERTO MANCINI

"Chucho tuvo un debut infernal"

El capitán del equipo argentino, Alberto Mancini, se mostró satisfecho por lo realizado por Nalbandian y Acasuso en el arranque de la Serie de la Primera Ronda ante Suecia. Mañana, en el dobles, si Argentina gana se clasificará a los cuartos de final.

“Lo de Chucho fue increíble, jugó en gran nivel. Estuvo fenómeno, muy confiado y tranquilo. Tuvo un debut infernal”, dijo Luli.
"What Chucho did was incredible, he played with a great level. He was phenomenal, very confident and calm. He had a "infernal" debut" ( Don´t know how to translate it )

“Imaginaba que podía hacer un gran partido, pero debo reconocer que aguardaba un marcador más cerrado. No lo dejó jugar a Johanssen y, cuando pudo, le pisó la cabeza”, agregó Mancini.
"I imagined he could play a great match, but I have to admit that I expected a closer scoreline. He didn´t let Johansson play and, when he could, he "stepted on his head" " ( Just a sports expression, nothing as agressive as it sounds in English )

También tuvo elogios para Nalbandian, que “tiró su experiencia en un momento complicado y se llevó el partido”. Además, habló sobre Diego Maradona, que estuvo en el Parque Roca presenciando el partido. “Tiene una energía increíble. Transmita algo especial por la camiseta argentina. Antes de que jugara Chucho estuvo en los vestuarios y nos contagió su pasión”.
About Maradona: "He has got an incredible energy. "Transmits" something special for the argentine shirt. Before hucho played he was in the locker room and "transmited" (sorry my vocabulary is limited today) his energy"
link:http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pag...?pagId=1139675

Disclaimer: The translation is not the best one I did what I could considering my brain hurts today

Last edited by lau : 02-10-2006 at 10:05 PM.
Old 02-11-2006, 01:28 AM   #57
country flag lau
.

lau's Avatar

Acasuo upsets Johansson, gives Argentina 2-0 lead over Sweden

Feb. 10, 2006
CBS SportsLine.com wire reports

BUENOS AIRES, Argentina -- Jose Acasuso made his Davis Cup debut by upsetting 13th-ranked Thomas Johansson in three sets Friday as Argentina won both opening singles to lead Sweden 2-0 in their first-round World Group tie.

Acasuso needed only 80 minutes to beat Johansson 6-1, 6-1, 6-3 on the outdoor clay at Parque Roca stadium a crowd of 9,000,(according to argentine press more than 10,200 tickets were sold for today, breaking the Arg. attendance record for a single day) giving Argentina control after David Nalbandian won the opening singles over Robin Soderling 3-6, 6-2, 6-4, 6-1.

"I'm very happy to have such a debut. I didn't expect it to be so easy, but the key was to be focused and play on Johansson's faults," the 33rd-ranked Acasuso said after a packed homecrowd thundered with a standing ovation.

Johansson, who looked bewildered at times, lauded Acasuso after his a phenomenal day.
"I would be surprised if any player in the world would have beat Acasuso the way he played today," Johansson said. "If he continues like that, he should have an excellent year." (I hope so )

Acasuso allowed Johansson to hold his serve only once in the first set, and broke the Swede four times in the second set.

After Acasuso led 3-0 in the third set, the match was more even but stayed on serve until the Argentine prevailed.

In the earlier match, Nalbandian neede exactly twice as much time as Acasuso -- 2 hours and 45 minutes exactly -- to subdue Soderling.

Soderling won the first game at love, then broke the Argentine in the eighth game for a 5-3 lead.

Nalbandian recovered in the second set, leading 3-2 before breaking the Swede twice to even the match.

In what amounted to a baseline duel, the third set opened with five straight service breaks until Soderling held for a 4-2 lead. But Nalbandian then held before earning two more service breaks to win the set.

Nalbandian claimed the fourth by running Soderling all over the court.

Although Nalbandian improved his Davis Cup record to 13-2, he said he didn't expect such a fight from Soderling.

"I was surprised how well he played, with strong shots," he said. "I think I won because I moved around a lot and it seemed to work as he lowered his level of play in the fourth set."

Soderling acknowledged the clay courts made damp by an overnight rain were a factor even if he felt he played well in only his second Davis Cup outing.

"Clay is not my best surface and to win, I would have had to serve better, which is not really the strong part of my game," he said. "For me the court was also very slow but I tried my best."

Saturday's doubles match teams Argentines Nalbandian and Agustin Calleri against Jonas Bjorkman and Simon Aspelin, ahead of Sunday's reverse singles.

The winner of the tie faces the victor of Croatia-Austria in the next round.

AP NEWS

source: http://www.sportsline.com/tennis/story/9223455
Old 02-11-2006, 09:42 AM   #58
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...16&lpos=lasMer

Thomas Johansson utklassad av reserv
Publicerad 10 februari 2006 - 20:21
Uppdaterad 10 februari 2006 - 21:08

Den argentinske reserven Jose Acasuso utklassade Thomas Johansson med 6-1,6-1,6-3 och nu är Sverige i brygga inför DC-fortsättningen.

Laget ligger under med 2-0 och nu måste Simon Aspelin/Jonas Björkman vinna morgondagens dubbel för att hålla liv i matchen.

-Det var en kille på banan. Han var mycket bättre än jag idag och hade inget att sätt emot, menar Thomas Johansson enligt TT.

Mats Wilander menade efter matchen att Jose Acasuso är bäst i världen.

Thomas Johansson outclassed by replacement

The Argentine reserve Jose Acasuso outclassed Thomas Johansson 6-1 6-1 6-3 and now Sweden are in the bridge about DC continuation

The team is down 2-0 and Simon Aspelin/Jonas Björkman must now win tomorrows doubles to keep alive in the match.

"There was a guy on court. Today, he was much better than me and had nothing to stand up against", believed Thomas Johansson according to TT

Mats Wilander believed "after the match that Jose Acasuso is the best in the world".

I like Chucho, but that's funny.

Quote:
Machado wins 6-2 6-1
Old 02-11-2006, 11:49 AM   #59
country flag maria87
Registered User

maria87's Avatar

Quote:
Originally Posted by GeorgeWHitler
Mats Wilander believed "after the match that Jose Acasuso is the best in the world".

thanks, Lau and Geroge for all the articles! my computer was off yesterday so i couldn't read anything and now i have a great reusume here!

and agree, George, Wilander forgot a pair of the best player in the tour: (at least 2: Federer and Marat Safin! BUT we can say Chucho is playing as a top ten now!!!! and i am very happy!!!
Old 02-11-2006, 12:38 PM   #60
country flag lau
.

lau's Avatar

Quote:
Originally Posted by GeorgeWHitler

He acted as if Chucho is the best in the world You could see the resignation in his face during the match... BTW, felt sorry for ToJo in the third set...
Reply

Thread Tools

Posting Rules