Chucho News and Articles - Page 12 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-06-2006, 10:46 AM   #166
country flag lau
.

lau's Avatar

lau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond repute
Default Re: Chucho News and Articles

Misiones is the northestern Argentine province Chucho is from.
http://www.cfired.org.ar/imagenes/pr...in/mapabco.gif
lau is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-09-2006, 02:40 AM   #167
country flag Action Jackson
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

Action Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond repute

This is the full list for the Copa de Argentina tenis exho held in the middle of December.

The list so far

José Acasuso
Guillermo Cañas
Juan Ignacio Chela
Juan Mónaco
Agustín Calleri
Gaston Gaudio
Juan Martin Del Potro
Carlos Moyá
Nicolas Massú
Luis Horna
Martín Vassallo Argüello
Mariano Zabaleta

Wilander on Dimitrov - "He has mind set on imitating Federer and yes it looks good. But he has no idea what to do on the court".

Quote:
Originally Posted by Filo V. View Post
I definitely would have preferred Gaba winning as he needs the points much more, but Jan would have beaten him anyway. I expect Hajek to destroy Machado, like 6-1 6-2.
Machado wins 6-2 6-1
Action Jackson is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-09-2006, 05:21 AM   #168
country flag Choupi
Registered User

Choupi's Avatar

Choupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond repute

Sounds like a great list for sure. Thanks.
Old 10-29-2006, 06:53 AM   #169
country flag lau
.

lau's Avatar

lau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond reputelau has a reputation beyond repute

This interview appeared in the October issue of "Solo Tenis" Magazine. Sorry for the delay Won´t be able to translate it, sorry. Maybe George or someone else can make a summary. IMHO, what`s new is what`s in the last 4 questions (apart from the "ping pong" if you`re interested to know what`s his favourite colour )
Already posted the pic of the magazine in the pics thread http://www.menstennisforums.com/show...&postcount=252

site of the magazine: www.tenniscom.com

Chucho la tiene re-clara
por Eduardo Puppo

Ping pong
¿Asado a pasta?
Asado
¿Vino tinto o blanco?
Tinto
¿Mar o montaña?
Mar
¿Frío o calor?
Calor
¿Un color?
Amarillo
¿Un auto?
Audi
¿Amanecer o atardecer?
Amanecer
¿Vida nocturna o diurna?
Nocturna
¿Deporte fuera del tenis?
Básquet
¿Una ciudad?
Buenos Aires
¿Un número?
10
¿Tipo de música?
Rock and roll

José Acasuso fue algo así como el héroe que derrotó al villano en una película inolvidable, durante el comienzo de la primavera de nuestro país. A un mes y medio de la final mundial de la Copa Davis analiza su lugar en el equipo y las consecuencias del éxito.

Al ganarle al “malo” del fin de semana histórico, José “Chucho” Acasuso se convirtió en el personaje más buscado luego de la victoria sobre los australianos. No hubo medio periodístico que no intentara tenerlo como invitado y dio más notas que en los últimos años como jugador profesional. Su triunfo sobre Lleyton Hewitt lo catapultó a otro escalón en su pirámide de valores deportivos. Es uno de los indicados para estar junto a David Nalbandian en Diciembre frente a los rusos aunque con la parsimonia que lo caracteriza, este misionero alto y callado prefiere manejarse con cautela y esperar a ver la evolución de los posibles integrantes para el “asalto final” hacia la conquista de la Copa Davis. Horas después de la gran batalla, Acasuso estuvo en la presentación de la serie de challengers que se disputará en Latinoamérica, como abanderado de los que “alguna vez” participaron en esas giras cruciales para la evolución de un tenista. Más tranquilo que durante la copa Davis habló de sus comienzos en ese tipo de torneos, de cómo ve la serie con Rusia y un plus relacionado con las exigencias que se le presentan de ahora en más.
¿Cómo quedaste después de tres días tan intensos en la Copa Davis?
Juga Copa Davis desgasta más que jugar por uno mismo. Hay tantos valores diferentes en juego que uno termina agotado, más mental que físicamente. Ahora que ganamos y conocemos al rival, no hay que relajarse. Hay que mentalizarse para la última parte del año.
¿Te sentís titular asegurado?
No, para nada. Es muy importante mantener el nivel para poder ser convocado para la final, algo que todos soñamos jugar apenas empuñamos una raqueta. Yo creo que si los cuatro chicos que estuvimos en las tres primeras series mantenemos el buen nivel, vamos a tener prioridad para ser elegidos. Pero hay que seguir enfocado en el circuito para obtener resultados, algo que puede servir para que nos llegue esa convocatoria. Tienen que jugar los que mejor estén en ese momento de acuerdo al país que tenemos que enfrentar.
¿Cómo tenés previsto entrenar para llegar en condiciones óptimas si te eligen?
Creo que todos vamos a tratar de jugar en canchas similares a la que nos pondrán en la final. Obviamente no es lo mismo, porque varían las velocidades y porque también tendremos un clima muy diferente, con muchísimo frío. Pero el equipo debería viajar a Rusia con la mayor antelación posible para adaptarse a las condiciones. Seguramente será una cancha muy rápida y al menos hay que disponer de diez días para aclimatarse. Si mantenemos el nivel tendremos muchas chances de ganar. Yo aspiro a salir campeón como también a seguir mejorando mi ranking, pero no me vuelvo loco porque sé que en cualquier momento puede llegar.
Ahora que te conocen todos, que te llaman para notas, que la gente se saca fotos con vos…¿Cuáles son las exigencias menos soportales cuando llegás tan alto en un deporte? ¿Qué cosas no te gustan?
Quizás la presión que pone la prensa, aunque entiendo que el lógico que así sea y más si estamos viviendo un momento tan especial como disputar la final mundial de la Copa Davis. Ahora tal vez no somos tan favoritos como lo fuimos en las series anteriores. Iremos de punto y entonces aquella presión baja un poco. Pero en líneas generales el exitismo del periodismo, que quiere que sigamos ganando es un tema para sobrellevar y se convierte en una carga extra. Pero repito que es lógico, no es una crítica. Y por supuesto también está la gente que desea la victoria tanto como nosotros. Pero son todas cosas buenas y positivas que tenemos que tratar de disfrutar y aprovechar al máximo. No hay mucha contras. Sin dudas todo va de la mano. Si a uno le va bien hay más gente que te sigue, o la prensa misma. Son las reglas del juego cuando las cosas marchan correctamente. Cuando te va mal nadie se acuerda de vos. Es normal.
¿Cuándo te fue mal pensaste alguna vez en dejar el tenis?
Y… Sí. Aunque en realidad no cuando me fue mal, sino cuando estuve mucho tiempo lesionado. Pensaba que nunca más volvería a estar bien físicamente. Creía que si entraba a una cancha me iba a lesionar de nuevo y así siempre… En ese instante la incertidumbre fue fatal, realmente sentía que si jugaba me podía lesionar. Por suerte logré superarlo y hoy estoy muy contento de estar donde estoy, de mi evolución como jugador y también como persona.
¿Quién te informó que eras jugador de Copa David?
Me llamó Luli (Mancini) a Viña del Mar este año. Justo había terminado de jugar las semifinales de singles y recibí el llamado a mi celular cuando iba a jugar la final de dobles junto a Prieto. Había rumores por allí que yo era uno de los candidatos, pero también estaban los otros jugadores que tenían todo el derecho de formar parte del equipo. Yo siempre mantuve la ilusión de ser llamado algún día y para eso debía hacer lo mejor posible jugando en el circuito. Aquel día, cuando llegué al club por la mañana, abrí los diarios en internet y leí que Gaudio no jugaba y yo era el siguiente, en todos los medios aparecía mi nombre muy firme, pero no quería pensar demasiado en eso. Entonces sonó el teléfono. Era Luli y me confirmó. Fue el primero en decírmelo.
¿Cuál fue tu reacción?
Me sentí muy, pero muy feliz. Aunque tenía la cabeza en el torneo porque hacía minutos nada más me había clasificado para la final contra Massú. Veía cumplido el sueño que me faltaba: jugar por mi país nada menos que por la Copa Davis.
Finalmente estuviste apoyando la gira de torneos challeger. ¿Es una forma de reconocer su importancia en los pasos iniciales del profesionalismo?
La mayoría pasamos por estos torneos. Lo necesitamos. Es muy honorable el esfuerzo que se hace para organizarlos aún luego de los problemas que tuvimos con el tema del dólar que complicó muchísimo su continuidad. Ojalá sea una fiesta. Tengo los recuerdos más lindos porque mi primer torneo importante fue en el ´99, en esta gira, y me sirvió para tomar confianza y hacerme conocido en Buenos Aires.
Old 11-06-2006, 03:49 AM   #170
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

Action Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond repute

Are you going to translate this Lau or do I have to make a summary?

Wilander on Dimitrov - "He has mind set on imitating Federer and yes it looks good. But he has no idea what to do on the court".

Quote:
I definitely would have preferred Gaba winning as he needs the points much more, but Jan would have beaten him anyway. I expect Hajek to destroy Machado, like 6-1 6-2.
Machado wins 6-2 6-1
Old 11-06-2006, 11:22 AM   #171
country flag lau
.

lau's Avatar

I think I`ll be able to do it today or tomorrow. I have more time these days.

There`s something for you in the Luli Mancini appreciation thread
Just kidding
Old 11-06-2006, 06:44 PM   #172
country flag anna10
Registered User

anna10's Avatar

anna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond repute

Thanks, lau. I'm trying to make out parts of it, but Spanish is really non-existent for me.

Also sorry if this is already posted; I recall other discussion -somewhere- about it and have been a good girl and tried a search but can't find it at all, but if the little spanish I can manage is correct, it seems Chucho will the final player for the Copa Vilas in december. As I recall he was named originally then a day or two later it was a "another player to be determined."

http://www.misionesonline.net/pagina...s2006&id=15386

El Chucho jugará la Copa Vilas
José Acasuso, otro de los jugadores titulares del equipo argentino de Copa Davis, ha sido confirmado como el sexto jugador invitado para la edición 2006 de la Copa Vilas, que se disputará los días 7, 8 y 9 de diciembre en el Luna Park.

José Acasuso, otro de los jugadores titulares del equipo argentino de Copa Davis, ha sido confirmado como el sexto jugador invitado para la edición 2006 de la Copa Vilas, que se disputará los días 7, 8 y 9 de diciembre en el Luna Park.

De esta manera, Acasuso se suma al nombre de Agustín Calleri, el otro integrante del equipo de Copa Davis que unos días antes disputará la final por la Ensaladera de Plata en Moscú, Rusia.

Los otros jugadores que serán de la partida de la Copa Vilas son el ruso Nicolay Davydenko, el español Tommy Robredo (ambos clasificados para el Masters de Shanghai), y los argentinos Gastón Gaudio y Juan Martín del Potro.

Horarios de los Juegos

Cada una de las tres jornadas, 7, 8 y 9 de diciembre, comenzará a las 20.30.
anna10 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-07-2006, 08:27 PM   #173
country flag lau
.

lau's Avatar

Yes anna10, you`re right. According to the article he`ll play the Copa Vilas.

And I think I`ll be able to post the translation in some hours
Old 11-08-2006, 02:44 AM   #174
country flag lau
.

lau's Avatar

First of all, this is a quick translation, didn´t read it after finishing, so it has typos and mistakes fot sure.

Second…, an explanation…. “tenerla clara” is a typical argentine expression. It means knowing what you`re talking about or something similar.., means that something is crystal clear for you …, so the title is

“Chucho knows what he’s talking about” or something like that

José Acasuso was something like the heroe that defeated the villain in an unforgettable movie, in the beginning of our country´ spring. A month and a half away from the Davis Cup final he analyses his place in the team and the consequences of success

Ping pong

Asado or pasta?
Asado
Red or white wine?
Red
Sea or mountain?
Sea
Cold or hot?
Hot
A colour?
Yellow
A car?
Audi
Sunrise or sun dusk?
Sunrise
Night life or day life?
Night life
Sport besides tennis?
Basketball
A city?
Buenos Aires
A number?
10
Kind of music?
Rock and roll

By winning to the “bad boy” of the historic weekend, José “Chucho” Acasuso became one of the most requested characters after the victory over the Australians. There was no media that didn’t try having him as guest and he gave more interviews than in the last years as professional player (this is probably true in Argentina). His victory over Lleyton Hewitt catapulted him to another step in his sporting values pyramid. He is one of the chosen to be next to David Nalbandian in December facing the Russians, although with the calm that characterizes this tall and quiet missionary he prefers being cautious and wait to see the evolution of the possible members of the team for the “final assault” towards the conquest of the Davis Cup. Hours after the big battle, Acasuso was in the presentation of the challengers series to be played in Latin America, as the flagman of the ones who once participated in this crucial tour for the evolution of a tennis player. More calmed than during the Davis Cup he talked about his beginnings in this kind of tournaments and about how he sees the tie against Russia and the exigencies to come from now on.

How do you were after three days so intense in the Davis Cup?
Playing Davis Cup “erodes”/tires you more than playing for yourself. There are so many different values at stake that you end up exhausted, more mentally than physically. Now that we won and we know the rival, we don’t have to get relaxed. We have to focus in the last part of the year.

Do you feel you’re a confirmed player?

No, not at all. It’s very important to keep the level to be called for the final, something all of us dream about since we took a racquet in our hands. I believe that if the four guys that played the three first ties keep the good level we’ll have priority in being called. But we have to continue focused in the (ATP) tour to have good results, something that could help us for being called. The ones with the best level, according to the country we’ll face are the ones that have to play.

How do you plan to train to reach the best condition if you are chosen?

I think all of us will try to play in similar courts to the ones we`ll have in the final. Obviously, it´s not the same, because the speed changes and we`ll have to play in a very different weather, very cold. But the team should travel to Russia as advanced as possible to adapt to the conditions. It will surely be a very quick surface and we`ll need at leats ten days to adapt. If we keep the level, we`ll have chances to win. I aspire to we champion as much as improving my ranking, but I won´t become crazy because I know it can happen in any moment.

Now that everyone knows you, you are called for interviews, people take photos with you, … which are the things you hardly bear with when you reach such a high level in a sport? Which are the things you don´t like?
Maybe the pressure of the press, although I understand that it happens and even more when we are living such a special moment as playing a Davis Cup final. Now we are not the favourites, like we were in the previous ties. We are not favourites so that pressure is not so big. But, generally, the “positively biased” journalism, that wants us to keep on winning is something you have to bear with and it becames an extra pressure. But I repeat, I think it´s logic, it´s not a criticism. There are not many “cons”. Without doubts, everything comes together. There are the rules of the game when things work. When you are not doing things well anyone reminds you. It´s normal..

When things wree wrong, did you ever think of leaving tennis?
Well…..Yes. Although, it was not when things (results) were that bad, it was when I spent a long time injured. I though that I would never be physically well again. I though that if I wen to court I would get injured again and again and again… In that moment the uncertainty was terrible, I really felt that if I played I could get injured. Luckily, I could get over it and today I`m very happy whith the place I`m at, my evolution as player and also as a person.

Who informed you you were a Davis Cup player?
Luli (Mancini) called me to Viña del Mar this year. I had just finished playing the singles semifinals and received the call in my cell phone when I was going to play the doubles final with Prieto. There were rumours that I was one of the candidates, but there were other players that had their right to be part of the team too. I always kept the illusion of being called some day and for that I had to do the best playing in the (ATP) tour. That day, when I went to the club in the morning, I opened the newspapers on the Internet and read that Gaudio wouldn´t play and Y was the next, in every media my name appeared very strong, but I didn´t want to think much about it. So, the phone rang. It was Luli and he confirmed me. He was the first one in telling me.

What was your reaction?
I felt very, but very happy. Although I had my mind in the tournament because minutes ago I classified for the final against Massú. I saw my dream that was missing coming true: playing for my country nothing less than for the Davis Cup.

Finally, you were supporting the challenger tour. Is this a way of acknowledging it importance of it in the first steps of professionalism?
Most of us went through this tournaments. We needed it. It is very honorable the effort that is made to organize them even with the problems we had with the dollar issue, what complicated a lot their existence. I hope it´s a party. I have the prettiest memories of my first important tournament in ´99, in this tour, and it helped me gain confidence and making me known in Buenos Aires.
Old 11-08-2006, 02:53 AM   #175
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

Gracias Lau for the translation and Chucho behind the sleepy and stoned appearance is a very thoughtful guy. I wish he was more thoughtful on court though.

Quote:
Machado wins 6-2 6-1
Old 11-08-2006, 03:37 PM   #176
country flag Choupi
Registered User

Choupi's Avatar

Choupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond reputeChoupi has a reputation beyond repute

Thanks a lot Lau for the translation. You know it's really appreciated. And, though Chucho has been a good target for journalists, when Argentina qualified for DC final, it's not like there were many insightfull interviews of him available. Hence why I'm gratefull for your hard work.
Old 11-08-2006, 04:53 PM   #177
country flag anna10
Registered User

anna10's Avatar

anna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond reputeanna10 has a reputation beyond repute

lau, thank you very much for this translation - I know it takes some time to do it. The article gives a nice impression of him.
Old 11-09-2006, 10:21 AM   #178
country flag anna10
Registered User

anna10's Avatar

Here is another nice article for those who understand Spanish, from La Nacion today. My Spanish is sufficient for a translation now, but if I get brave I may offer one over the weekend.

Mainly about the coming Davis Cup final, and at the end Chucho talks about how important Luli is for his play in these matches.

http://www.lanacion.com.ar/deportiva...nota_id=857097

"Ir de punto nos favorece, vamos a jugar más relajados"

José Acasuso se entrena pensando en la final de la Davis ante Rusia y se ilusiona: "Si me toca jugar, será el single más importante de mi carrera"

El Vilas Club parece una feria del tenis. No son las mismas la fisonomía y el ritmo de las jornadas, a unos pasos de la estación Lisandro de la Torre, del Ferrocarril Mitre. El Challenger de Buenos Aires, por la Copa Petrobras, es el principal culpable. Pero también está Guillermo Coria, que no resiste la ansiedad de agarrar una raqueta y pelotea con Guillermo Cañas. El Guillermo más grande, Vilas, no deja de entrenarse ni un día y cada aparición suya convoca siempre un buen número de personas.

Pero hay otro mundo en el Vilas, el que está del otro lado del edificio principal, allí donde José Acasuso se entrena en las canchas rápidas pensando en la final de la Copa Davis frente a Rusia, que se realizará en Moscú entre el 1° y el 3 del mes próximo.

"Por ahora estoy tranquilo", dice Chucho entre el verde y el aire puro, en la sombra, donde el calor no golpea y donde se escucha el canto de los pájaros. Tratándose de él, sería raro que no estuviera calmo. Sigue contando: "Seguro que a medida que se vaya acercando la fecha se va a sentir un poco más. Pero como voy a llegar bien preparado, eso me va a ayudar a sentir menos la ansiedad".

Acasuso cree que su buen partido ante Safin, aunque perdió, es una buena medida. Pero enseguida aflora la máxima: "La Copa Davis es algo totalmente diferente".

Además de tranquilo, el misionero, 27° del ranking, está contento porque la gente le muestra cariño en la calle, porque le dicen que "van a seguir al equipo, que van a alentar. Para nosotros, saber que la gente está atrás nuestro y confía es fundamental. Les garantizamos que vamos a dejar todo para ganar; si lo logramos o no ya es una cuestión de resultado".

Acasuso analiza. Sabe que, en los resultados, el cierre de la temporada no fue de lo mejor, salvo por David Nalbandian, pero su fe tiene base: "Siempre levantamos el nivel en la Davis. Va a ser una serie difícil, pero David tuvo buenos resultados en indoors, le ganó a Safin, Chela ganó casi siempre que jugó contra Davydenko... Todas estas cosas hay que tenerlas en cuenta más allá de los últimos resultados. Ellos vienen jugando bien y son locales, pero ir de punto nos favorece a nosotros, porque vamos a jugar más relajados y la presión la van a tener ellos".

-¿La concentración a 50 kilómetros de Moscú va a favorecer la unión y la química del grupo antes del choque?

-Esos días nos van a servir para acostumbrarnos al clima, al cambio horario, es distinto poder estar allá con anticipación. Las concentraciones siempre nos vinieron muy bien. Por suerte, en este equipo la relación entre nosotros siempre fue muy buena y eso es muy importante.

-¿Van a ser los tres días más importantes de tu carrera?

-En este momento, sí. Si me toca jugar será el single más importante de mi carrera. Hay que tomarlo con calma. Lo bueno es que creo que nosotros todavía no nos damos cuenta de lo que logramos hasta ahora y de lo que estamos por jugar. Me parece que ninguno cayó y eso es bueno, porque si nos damos cuenta por ahí nos juega en contra, nos ponemos nerviosos. Ojalá siga todo así hasta que empiece la serie.

-¿Cuánto aporta Mancini para que tengan esa tranquilidad que decís que necesitan?

-Luli tiene mucho que ver. A mí, particularmente, me dio mucha tranquilidad cuando debuté con Suecia; antes de la serie con Australia, él habló con Agustín y conmigo, y nos dio mucha tranquilidad a los dos. Dentro de la cancha habla mucho y eso es muy bueno. En mi caso particular, en Croacia, me puso para jugar el dobles; yo venía con un buen año en dobles, pero no soy doblista; era una presión extra y Luli me dio una tranquilidad muy grande. Es muy importante saber que si mirás para afuera está él.

4 partidos ganó Acasuso en la Copa Davis, tres en singles y uno en dobles; está invicto.

Por Maximiliano Boso
De la Redacción de LA NACION

Edit:
Let's see how my level of quick comprehension is, with this very quick, basic overview of the article:

Mostly it’s talking about Davis Cup this year. Chucho says if he does play in the final, it will be the biggest match of his career so far. He says he’s staying calm right now, that he’s sure as the tie approaches he’ll be more anxious, but he’s working to be well-prepared.

Chucho says it’s nice to know people are supporting the team and this helps.

About the final, he says that they know it will be difficult, but the pressure is on Russia so it will be easier for the Argentines to be more relaxed.

Finally, he talks about Mancini, and how important Luli is to the team - that for him (Chucho) especially, he has a good, calming effect and this has been helpful in his DC matches.

Last edited by anna10 : 11-09-2006 at 02:44 PM.
Old 11-13-2006, 11:13 PM   #179
country flag sophia_c
Registered User

sophia_c's Avatar

sophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond reputesophia_c has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by GeorgeWHitler View Post
This is the full list for the Copa de Argentina tenis exho held in the middle of December.

The list so far

José Acasuso
Guillermo Cañas
Juan Ignacio Chela
Juan Mónaco
Agustín Calleri
Gaston Gaudio
Juan Martin Del Potro
Carlos Moyá
Nicolas Massú
Luis Horna
Martín Vassallo Argüello
Mariano Zabaleta

Ita s good line up..as will the line up for the Telemex in Feb...damn it I was there last year..well this year officially for the Telemex.....no whether I can make it to BS AS in Feb 2007 is a different story..i thik at this stage France....even in winter will win....although..i would love to be in BS AS...my favourite city in the world ...by far!!!
sophia_c is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-21-2006, 10:09 PM   #180
country flag lau
.

lau's Avatar

http://www.lanacion.com.ar/deportiva...nota_id=860876

In the airport, before taking the plane to Geneva

Quote:
Chucho dixit. Para Acasuso la Argentina "tiene posibilidades" de ganar. "Estamos tranquilos. Ellos son favoritos y eso nos va a quitar algo de presión", comentó.
Trans.:
Quote:
Chucho dixit. For Acasuso Argentina "has chances" of winning. "We are calmed. They are favourite and that is going to take pressure off us", commented

BTW, it seems they`ll meet David there. They`ll train in Geneva for approximately 4 days and then go to Moscow.

Last edited by lau : 11-21-2006 at 10:32 PM.
Reply

Thread Tools

Posting Rules