Grand Prix de Lyon - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 09-28-2003, 12:43 PM   #1
tennisstar059
Registered User

tennisstar059 is on a distinguished road
Default Grand Prix de Lyon

salut a tous!
haha i will be going to the grand prix de lyon ATP tournament which starts (qualifying) either friday october 3 or saturday october 4...i will only be there until monday night, but wanted to know if anyone is planning on going...it might be fun to meet up and put a name to all these faces that post messages here....am hoping to see remi (arnaud's coach) and catch up too ...so anyone who is interested feel free to respond! im a 19 year old university student in london by the way...cheers!
alexandra
tennisstar059 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-01-2003, 03:53 AM   #2
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute
Default Re: Grand Prix de Lyon

wish i was going...but no. lol
have fun and take heaps of photos!
Old 10-06-2003, 05:10 PM   #3
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

(thanks irish...)

(Interview before l'open de moselle)

-Arnaud Clément, comment avez-vous abordé la saison indoor qui vient de commencer?
«En étant très motivé. J'ai commencé tardivement ma saison en raison de ma blessure (NDLR: poignet) et j'ai mis un petit peu de temps avant de retrouver mon meilleur niveau. J'ai été relativement régulier tout au long de la saison mais, par contre, je n'ai pas fait beaucoup de choses très excitantes et, même si j'ai bien joué par exemple sur gazon, ces résultats n'étaient pas en rapport avec les objectifs que je m'étais fixés. C'est pour cela que j'ai abordé cette dernière ligne droite en étant très motivé. J'avais envie de faire un gros truc et j'y croyais, parce que mon jeu est parfaitement adapté aux conditions que l'on retrouve en salle».
-Lyon vous a souvent réussi. Etes-vous content de retrouver ce tournoi?
«Oui, bien sûr! Lyon restera toujours particulier pour moi puisque c'est, à ce jour, le seul titre que j'ai remporté, toutes catégories du circuit confondues! Mais si j'aime venir à Lyon, ce n'est pas uniquement pour cette raison. Lyon, c'est une salle fantastique où il y a toujours une ambiance magique, où les Français sont toujours hyper-soutenus. C'est très excitant et motivant de jouer dans ces conditions-là. Et puis, je ne cache pas que je suis fier de voir mon nom figurer sur les banderolles, au pied du dernier niveau, à côté de ceux de joueurs prestigieux comme Sampras, par exemple».
-Attendez-vous avec impatience d'apporter un petit frère à ce titre que vous avez conquis en 2000 (1)?
«Oui, c'est clair. Ça me manque. Sans être prétentieux, je suis conscient du niveau de jeu que je peux développer et je pense avoir vraiment la capacité de remporter des tournois. Alors, c'est vrai, cela me fait un peu mal de voir que mon compteur reste bloqué. Et puis, j'avoue que j'ai envie de revivre cette sensation si particulière du moment où on lève la coupe quand on vient de remporter un titre».
-Vous avez connu une saison assez bizarre, avec beaucoup de deuxièmes tours et quelques gros matches, notamment contre Hewitt à Hambourg. On a vraiment l'impression que vous aimez ces grands rendez-vous...
«C'est vrai que j'ai multiplié les matches accrochés au deuxième tour, ce genre de rencontres qui peuvent ouvrir de belles perspectives si on les gagne. Il ne me manque pas grand-chose...».
-Pour franchir une étape, on peut penser qu'il va falloir remporter ces matches-là...
«Absolument. Et j'avoue que c'était relativement frustrant d'être stoppé en milieu de semaine après avoir souvent bien joué».
-Comment avez-vous vécu votre forfait, la veille de la finale de la coupe Davis 2002, et les quatre mois d'inactivité qui ont suivi?
«Déclarer forfait était dur, mais logique. Ensuite, cette blessure n'était pas évidente à gérer parce que je n'avais jamais été blessé aussi longtemps. Mais j'ai relativisé, parce que je n'étais pas écarté des courts aussi longtemps que Dip (NDLR: Arnaud Di Pasquale, opéré d'une hernie discale) ou Jérôme Golmard et elle m'a vraiment fait prendre conscience à quel point j'adore ce que je fais».
-Que vous apporte Rémi Barbarin, qui n'avait aucune expérience en tant que coach quand il est devenu votre entraîneur?
«Quand nous avons décidé de faire cette expérience à trois, avec Rémi et Dip, je ne me suis pas dit que je le prenais parce qu'il était mon copain. Pour moi, Rémi, c'est quelqu'un qui a d'énormes connnaissances au niveau de la préparation physique et, aujourd'hui, le tennis est très dur physiquement. Sachant que je ne peux pas jouer si je ne suis pas bien physiquement, j'attendais énormément de lui. Et je ne suis pas déçu, parce que Rémi est, dans ce domaine, très très performant. Ensuite, il a quand même le BE2, a cotoyé de très nombreux joueurs au CNE et a beaucoup appris lors des campagnes qu'il a pu faire en coupe Davis (NDLR: Rémi Barbarin est l'ancien kiné de l'équipe de France). Alors, certes, il ne connaissait pas la vie du circuit, mais il s'est adapté très vite et, aujourd'hui, il me connaît très bien. Notre collaboration n'a pas été évidente au départ, parce que nous avons tous les deux un caractère très fort. Mais chacun a apporté à l'autre et, aujourd'hui, tout se passe très bien».
-Comment voulez-vous faire évoluer votre jeu?
«Je pense qu'il est très très complet. Même si je suis évidemment perfectible dans de très nombreux domaines, je peux bien jouer sur toutes les surfaces et, à la limite, ce qui est difficile quand on sait à-peu-près tout faire, c'est de choisir les bons coups au bon moment. Quand on a un jeu stéréotypé, on ne se pose pas de questions. Moi, mon jeu est peut-être parfois un peu trop classique et il faudrait sans doute que je retrouve un peu de cette folie que j'avais avant. Tout en gardant, évidemment, des axes importants...».
-D'un autre côté, cette palette très large de coups que vous avez en votre possession complique très sérieusement la tâche de vos adversaires...
«C'est clair. Je pense que lorsque je suis en forme et que mon jeu est bien en place je peux être dangereux face à énormément de types de joueurs. Quand je suis bien, il n'y a pas un joueur qui doit me faire peur».
-Vous êtes déjà monté dans le top 10. Pensez-vous pouvoir y revenir?
«Aujourd'hui, je me trouve meilleur. Mon niveau moyen est supérieur à celui des années précédentes et le but est d'être le plus stable possible tout au long de la saison pour franchir plus facilement un cap de temps en temps. Alors, pour répondre à votre question, je ne vois pas pourquoi je ne pourrais pas revenir dans le top 10...».
-Y-a-t-il un malaise en coupe Davis?
«Oui, il y a un petit malaise... Il y a des discussions qui doivent avoir lieu entre certains joueurs et le capitaine. Il y a des choses qui se sont passées, que je ne cautionne pas du tout, que je ne trouve pas bien, et j'en ai d'ailleurs parlé aux protagonistes.. Ce qui me dérange, c'est que je pense que le malaise n'est pas profond. Les petits écarts qu'il y a eu ne vont pas dans le bon sens et je pense que tout cela peut très vite s'arranger, à condition de ne pas tout exposer au monde entier. Ce serait tellement dommage que ça ne s'arrange pas...».

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-06-2003, 07:14 PM   #4
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

ummm...in english it's better I guess ( thanks Irish !!)

Arnaud Clément, how did you approach the season indoor which has just started?

"While being very motivated, I began my season late because of my injury (note: wrist) and I took a little bit of time before finding the right level. I was relatively consistent throughout the season but, on the other hand, I did not do many very exciting things and, even if I played well for example on grass, these results were not in connection with the objectives that I had fixed for myself. It is because of that, that I approached this last stretch being very motivated. I wanted to do something big and I believed in it, because my play is adapted perfectly to the conditions which one finds here ". -

Lyon often made a success of you. Are you glad to play this tournament?

"Yes, of course! Lyon will always be special for me since it is, to date, the only title that I have won! But if I like to come to Lyon, it is not solely for this reason. Lyon, it is a fantastic place where there is always a magical environment, where the French people are always reliable. It is very exciting and motivating to play under these conditions. And also, I do not hide that I am proud to see my name being reproduced on the banners, beside those of prestigious players like Sampras, for example ". -

Do you wait impatiently for this season to bring another title?

"Yes, it is clear. I miss that. Without being pretentious, I am conscious of the level of play that I can develop and I think I really have the capacity to win tournaments. Then, it is true, it seems, badly so that my number remains blocked. And then, I acknowledge that I want to relive that particular feeling of the moment when the trophy is raised when one has just win a title ". -

You have had a rather odd season, with many second round losses and some big matches, in particular against Hewitt in Hamburg. One has really the impression that you enjoy these great appointments...

"It is true that I multiplied the matches lost in the second round, these kind of meetings which can open beautiful prospects if they are won. I do not miss big things... ". -

You reach a stage, where you think that these matches should be won...

"Absolutely. And I acknowledge that it was relatively frustrating to be stopped in middle of week after having often played well ". -

How did you cope with your forfit, the day before of the finale of the Davis Cup 2002, and the four months of inactivity which followed?

"To declare forfit was hard, but logical. Then, this injury was not obvious to manage because I hadn't been injured in a long time. But it is relative, because I was not isolated from the courts as long a time as Dip ((note: Arnaud Di Pasquale, operated on a slipped disc) or Jerome Golmard and it really made me become aware at that point that I adore what I do ". -

What brings Remi Barbarin to you, who did not have any experience as a coach when he became your trainer?

"When we decided to make this experiment with us three, with Remi and Dip, I did not say to myself that I took this opportunity because he was my buddy. For me, Remi is somebody who has enormous knowledge on the level of the physical preparation and, today, tennis is very hard physically. Knowing that I cannot play if I am not well physically, I needed his help enormously. And I am not disappointed, because Remi is, in this field, very very strong. Then, he has the BE2 nevertheless, mixed with very many players to the CNE and learned much at the time of the Davis Cup campaigns (note: Remi Barbarin previously was the physiotherapist of the French team). Then, certainly, he did not know what life was like on the circuit, but he adapted very quickly and, today, he knows me very well. Our collaboration was not obvious at the beginning, because we both have a very strong character. But we bring a lot out of each other today, everything is going very well ". -

How do you want to evolve your play?

"I think that it is very very complete. Even if I am obviously in need of perfecting in very many fields, I can well to play on all surfaces, but with limits - it is difficult when one can approximately do everything, it is choosing the right shots at the right time. When one has a stereotyped play, one does not question it. Me, my play is perhaps sometimes a little too traditional and it would undoubtedly be necessary that I find a little madness which I lack. While keeping, obviously, the important aspects... ". -

On the other hand, there is a very broad pallet of shots which you have in your possession, which very seriously complicates the task of your adversaries...

"It is clear. I think that when I am in form and that my play is good, from there I can be dangerous against many types of players. When I am well, there is not a player who frightens me ". -

You have previously been in the top 10. Do you think you are able to return?

"Today, I am better. My level is higher than that of the previous years and the goal is to be as stable as possible throughout the season to pass through the rounds more easily from time to time. Then, to answer your question, I do not see why I could not return to the top 10... ". -

Is there a depression surrounding the Davis Cup from here?

"Yes, there is a slight depression... There are discussions which must take place between certain players and the captain. There are things that happened, that I do not support at all, that I do not find well, and I spoke to the protagonists about it. What disturbs me, is I think that the depression is not that deep. The small variations that there are do not make common sense and I think that it can all be very quickly sorted, with the proviso of not exposing it to the whole world. It would be a pity not to sort it out... ".

Guy Forget
Old 10-06-2003, 08:01 PM   #5
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Lindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond repute

arnaud
Old 10-07-2003, 05:25 AM   #6
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

thanks irish and marine
Old 10-07-2003, 06:47 PM   #7
country flag irishface
Registered User

irishface's Avatar

irishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond repute

No problemo. Sorry for the mistakes. I was in a hurry.
irishface is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-08-2003, 05:34 AM   #8
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

Clement/Grosjean d Black/Ullyett 75 62
Old 10-08-2003, 08:21 AM   #9
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Lindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond repute
Default Re: Re: Grand Prix de Lyon

Quote:
Originally Posted by esther
Clement/Grosjean d Black/Ullyett 75 62

Santoro b. Safin once again
Old 10-08-2003, 01:27 PM   #10
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

why " " ?

Guy Forget
Old 10-08-2003, 02:24 PM   #11
country flag lizabeth..*
Registered User

lizabeth..*'s Avatar

lizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond repute

Now Now Vale....not someting to be clapping about *broken heart*

She rolled her eyes Marine because for some reason Marat can never beat Fabrice.....head to head is 7-1....

My poor Marat......

GOOD LUCK

Fernando Verdasco | Paul-Henri Mathieu | Richard Gasquet

Jo-Wilfried Tsonga | Marat Safin | Juan Carlos Ferrero | Carlos Moya | David Nalbandian | Mathieu Montcourt | Nicolas Mahut

lizabeth..* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-08-2003, 08:25 PM   #12
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

yes i rolled eyes cos marat cant win a match this year and that's sad.and also cos he had to play santoro again and u know i dislike santoro right now..LOL
Old 10-09-2003, 12:42 AM   #13
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

arnaud beat saretta and is playing second round at 8:30

seb pulled out. am depressed. Guillermo, Ferri AND Seb are all injured. what a bitch
Old 10-09-2003, 05:18 AM   #14
country flag lizabeth..*
Registered User

lizabeth..*'s Avatar

lizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond repute

A few.....inspirational words from the boys....

Mathieu: "My physical condition let me down today. I had difficulty in adjusting my footwork. He didn't give me any chances to get back into the match. This is my fifth straight week. My arm is hurting a little bit, particularly when serving. I am thinking about taking a week off before Paris. I am planning to play Basel and Paris. Barky has always been my main objective of the year."

"My month of September was more or less my year right there. It gave me the chance to win some matches at last. It also meant that I managed to cut my losses, because at one point I was wondering if I would be ranked at 200 at the end of the year. It has been frustrating because I was so impatient to play a full season in 2003."

Right now, I am raveling without a coach. I think I am one of the very few French players who could work with a foreign coach, probably because of my time spent in the US, and I would appreciate the different approach it would bring."

Grosjean: "I first twisted my ankle in Tokyo during my quarterfinal match. I was able to carry on playing then. I came here expecting to be match fit, but the ankle was just getting worse. I actually injured the ankle two years ago and tore two ligaments. Ever since, I’ve had to be really cautious with my ankle.”

“I will try to play Madrid if I can, but hopefully I will be able to play St. Petersburg to defend my title. It’s a real disappointment not to do better here. I always find it special to play well.”

"I need to get used to surface here. I was well concentrated during the match and I know that it's tough to play the exact same level from one week to the next."

"Once you get into the quarterfinals, it's always possible to win a tournament. So tomorrow will be a big match. These last few tournaments are huge for me because I only had three really good results this year."

About Vicente
"He's someone to take seriously and can be dangerous, even on this surface which might not be his best.”

GOOD LUCK

Fernando Verdasco | Paul-Henri Mathieu | Richard Gasquet

Jo-Wilfried Tsonga | Marat Safin | Juan Carlos Ferrero | Carlos Moya | David Nalbandian | Mathieu Montcourt | Nicolas Mahut

lizabeth..* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-09-2003, 08:13 AM   #15
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Paulo
Seb,get well soon!
keep it going,Arnaud!
Reply

Thread Tools

Posting Rules