New diary - Page 7 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-29-2003, 04:38 AM   #91
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute
Default Re: New diary

Losing to Nikolay Davydenko, Tim Henmam will be your oponent in the second round of Paris. What are you thinkign about that Seb?
It won't be an easy first match, Henman is a good player and he's good on fast surfaces. But we're playign in front of a French crowd, it's going to be great. I've had good matches against him, i beat him twice on grass this year, at Queens and then at Wimby. it will be an interesting match and i'm going to need to produce a high level of game from the start of the match.

he will have an advantage to have had already played on centre court.
- Yes, it's good for him to have already won a match there. But even if i wasnt playing on Centre i would still be motivated.
I dont want to think about it too much. I'm going to try and enjoy all my matches that i play here. I'm going to play my best and see what happens at the end of the week. But i dont have huge pressure on me. But every year i play Bercy to win.

You are no longer disapointed after ST Pétersbourg ?
Yeah, i'm not because i didnt play a good match.
Even though i won the first set, i didnt play all that well. thats all it was...it's like that. i'm thinking about Bercy now, not that.

*OK...just because he didnt play well doesnt make it alright?!!!! As i keep saying if you are going to be in the top 10 u should be able to pull those matches off...
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-29-2003, 07:38 AM   #92
ubrunjensen
Registered User

ubrunjensen's Avatar

ubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond repute

Absolutely! How can he say that so calmly? It was a QF, he needed those points, it was Corretja for crying out loud, a guy who's like number 100, a guy who's had a horrible year - and Grosjean couldn't win the match?! He should have tried harder. If you're number 10 and have dreams of reaching the Masters it's your freaking DUTY to try harder!
Old 10-31-2003, 10:20 AM   #93
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

29 octobre 2003

« J’ai laissé mes raquettes sur le court »
En s’inclinant mercredi face à Tim Henman (6-3, 4-6, 5-7) dès son premier match à Bercy, Sébastien Grosjean a clôturé sa saison plus rapidement que prévu, lui qui visait la Masters Cup. Désormais, le numéro un français ne pense qu’à une chose : se reposer pour réussir une saison pleine en 2004.

Sébastien, vous avez rencontré un problème évident au service ce soir (mercredi)…
- Oui, c’est là le petit regret sur ce match. Je n’ai pas passé assez de premières balles et pas remporté suffisamment de points « gratuits ». Sur une surface comme ça, assez rapide, c’est un point de jeu important. En revanche, lui a su mettre la pression du début à la fin de la partie.

Cette défaite doit provoquer chez vous une énorme frustration ?
- Oui, je suis toujours déçu de ne pas aller au bout de ce tournoi que j’adore. Mais Tim a parfaitement enchaîné sur une surface qui était favorable à son jeu. Je perds contre un bon joueur qui a tout simplement fait un meilleur match que moi.

Ne vous êtes-vous pas mis en peu trop de pression en pensant à la Masters Cup ?
- Non, j’ai essayé de faire abstraction de ça et je n’ai pas ressenti de pression particulière. Globalement, j’estime avoir fait un bon match, exception faite du service. J’ai essayé de ma faire plaisir. Bien sûr que je voulais aller à Houston puisque c’était mon objectif. Au lieu de cela, j’irai en vacances trois semaines de plus en famille. C’est important aussi pour moi de passer du temps avec mes enfants. J’en ai besoin.

Cela veut dire que si l’ATP vous propose de venir à Houston en tant que remplaçant (compte-tenu des blessures éventuelles), vous refuserez ?
- Non, j ‘accepterai. Mais je n’y pense pas pour l’instant. La preuve, j’ai laissé mes raquettes sur le court et dans les vestiaires (sourire).

Quel premier bilan tirez-vous de votre saison 2003 où vous n’avez remporté aucun titre ?
- C’est sensiblement le même que 2002. Avec quelques blessures en plus qui m’ont handicapé lors de deux tournois du Grand Chelem et de quatre Masters Series. Pour le reste, ma saison fut plutôt bonne notamment sur gazon. L’an prochain, j’espère disputer et réussir une saison complète. Quant à l’absence de titres, c’est bien sûr un échec puisque c’est tout le temps l’objectif. Mais j’ai tout de même fait deux finales (Queen’s et Tokyo) et d’autres bons résultats.

Après les vacances, quel sera votre programme ?
- Je dois encore en discuter avec Thierry (Tulasne) mais je vais reprendre l’entraînement début décembre en Floride. Ensuite, je participerai pour la première fois au tournoi de Doha avant de rejoindre l’Australie et Melbourne pour le premier Grand Chelem de la saison.

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-31-2003, 01:44 PM   #94
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Lindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond repute

at least he'll play Doha,and it's the first tourney of new year and covered by Eurosport

neway he might go to Houston as "reserve".Nalbandian and Moya are injured,Agassi disappeared since USO...there might be some withdrawals! *praying...i wanna him and mark there*
Old 11-01-2003, 12:37 AM   #95
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute
Default Re: Re: New diary

Quote:
Originally Posted by ubrunjensen
Absolutely! How can he say that so calmly? It was a QF, he needed those points, it was Corretja for crying out loud, a guy who's like number 100, a guy who's had a horrible year - and Grosjean couldn't win the match?! He should have tried harder. If you're number 10 and have dreams of reaching the Masters it's your freaking DUTY to try harder!

Couldn't have said it better ...seb is like that TOO often for my liking but i'm not being fickle, i think his year has been pretty good and i'm happy that he'll finish top 10 (he will right?) but i think he needs to realise what fans go thru and should be motivated just knowing how many fans he's got behidn him that were desperate for him to go to Houston!! but...nothing we can do is there
Old 11-01-2003, 12:51 AM   #96
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

translation:

"I left my raquets on the court."
Losing to Henman during his first Bercy match,
Sébastien Grosjean finished his season earlier than expected. The number one Frenchie is only thinking about one thing: resting before having a good 2004.

Sébastien, you had problems with ur serve...
Yeah, thats a regret i have about the match. i didnt have a good first serve percentage and didnt win enough free points. on a surface like this, its fast, so you've got to be able to do this. But he handled the pressure well from start to finish.

This defeat has to make you really frustrated...
Yeah i'm alway disapointed when i dont play my best at this tournament, which i love. But tim played well on this surface. Basically all it was was that i lost to a player who played better than me.

You didn't have the extra pressure of the masters cup in your mind?
Non i tried not to think about it and didnt feel any extra pressure. All in all...i think i played a good match except for my serve. I tried to enjoy the match. Of course iwanted to go to Houston, it was what i was aiming for. But since thats not possible, i'm goign to go on holidays for three weeks with my family. Its something i feel i need to do and i really would love to spend time with my kids.

Whats going to happen if the ATP ask you to go to Houston as a replacement? will u refuse?
no, i'll go. but i'm not thinking about that for the moment. Thing is i left my raquets on the court and in the change rooms...(smiles)

What are your thoughts on your 2003 season...you didnt win any tournaments.
It's a bit like last year's season. With the injuries i've had to endure during two of the GS and MS tournaments. But the rest of it, i was happy with my grass court season. Next year, i hope i can play a complete year. (thats what he always says! hopefully it'll come true next yeeearrr *fingers crossed*

As for me not winning any tournaments, obviously thats disapointing. But i made it to two finals
(Queen’s y Tokyo) and had other good results.

Whats your program for after your holidays?
I'm going to talk about it with Thierry (Tulasne) but i will start trainign again in December in florida. then i'll play Doho for the first time then go down to melbourne for Aus Open.
Reply

Thread Tools

Posting Rules