New diary - Page 6 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-22-2003, 08:21 PM   #76
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Lindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond repute
Default Re: New diary

SEB'S INTERVIEW in english

(plz forgive me for my eventual mistakes but english isnt my mothertongue and french either )

Seb,you just won ur match vs Koubek.u fought hard but u won it and u r still in course...
- yes it was a tough match.I'm happy I didnt lose.First rounds arent always easy.It's good to be in second round.I'm still in and i want to make some points here.Today i have a free day,my match vs Dupuis is scheduled tomorrow.It will be a good match.

How can u explain ur first set lost to Koubek?
- Koubek is a player who hits hard on every ball,with forehand and backhand.He played great at the beginning.He broke me twice and I went down 3-0.I was able to comeback but I didnt play well in the tiebreak.My tennis became more aggressive at the end of first set.I played better in second set and I won it logically.

What happened in third set?
- apart from first games,we never had the chance to break each other.the only chance came on 6-5 and I was able to break him.

What do you think of ur next opponent,Dupuis?
- I played him once at Roland Garros 2001,I won that match in 5 sets.It will be a interesting match.He's a good player,with a good hand (maybe he means..a good touch?) but he can have some lacks during a match.
I have to play well and show him that I'm the better player (patron,literally) since tghe beginning

What's ur schedule for this afternoon?
- I need to take some massages.apart from that,nothing!I practised this morning and after my coffee I'm going to take my massage and then I go straight to my hotel.
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-22-2003, 08:40 PM   #77
country flag Alison
Registered User

Alison's Avatar

Alison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond repute

Let's hope he can do it a little easier than yesterday
Alison is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-23-2003, 07:41 AM   #78
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

hehe thanks for doing that for me vale

and of cooourse he's so nice to do so many interviews!! i think its really sweet even if they are repetitive..lol
Old 10-23-2003, 06:44 PM   #79
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

· Sébastien, au 2eme tour du tournoi de Saint-Pétersbourg, tu as écrasé Anthony Dupuis 6-2, 6-2. Il était difficile d’espérer mieux…
- Oui, j’ai fait un bon match. J’ai bien servi, il n’a pas eu la moindre balle de break de tout le match. Je l’agressais dès que je pouvais. Je l’ai fait jouer un maximum de balles parce qu’il est assez fragile. Il a un beau jeu mais il est à chaque fois sur la corde raide. Il frappe des deux côtés, il cherche souvent les lignes. Je l’ai bien contré et dès que j’avais une balle courte, il craquait. C’était un bon match solide.

· Ce qui est également intéressant, c’est que tu n’as pas eu besoin de puiser dans tes réserves. Physiquement, tu es frais pour le match de vendredi contre Alex Corretja.
- Tout à fait, c’était un match assez rapide. C’est bien parce que demain, je m’attends à jouer plus de balles contre Corretja. Ça sera complètement différent, c’est évident.

· En tout cas, tu as un bon coup à jouer contre l’Espagnol.
- C’est vrai mais je prends ce match très au sérieux. Il va falloir aussi bien jouer qu’aujourd’hui. Corretja aime bien les rallyes, ça sera donc à moi d’être agressif. Après, il ne faut pas confondre agressivité et précipitation. Je vais tenter de m’appuyer, comme aujourd’hui, sur un bon service et de l’agresser dès qu’il y aura une ouverture.

· C’est un joueur que tu as rencontré à plusieurs reprises ?
- J’ai joué une seule fois contre lui. C’était en 2001, en demi-finale de Roland-Garros. Depuis cette défaite, je n’ai jamais eu l’occasion de le retrouver sur le circuit. J’ai donc une revanche à prendre. (Rires)

· Contrairement à l’ancienne génération, Alex Corretja a montré que les espagnols savaient également jouer sur surface rapide.
- Corretja a un peu chuté au classement mais tous les Espagnols qui sont aujourd’hui bien classés jouent bien sur surface rapide. Il ne faut pas oublier que Corretja a déjà remporté le Masters ou le tournoi de Lyon. Comme Ferrero et Moya, Corretja est un mec qui peut sortir un gros match.

· Sébastien, au 2eme tour du tournoi de Saint-Pétersbourg, tu as écrasé Anthony Dupuis 6-2, 6-2. Il était difficile d’espérer mieux…
- Oui, j’ai fait un bon match. J’ai bien servi, il n’a pas eu la moindre balle de break de tout le match. Je l’agressais dès que je pouvais. Je l’ai fait jouer un maximum de balles parce qu’il est assez fragile. Il a un beau jeu mais il est à chaque fois sur la corde raide. Il frappe des deux côtés, il cherche souvent les lignes. Je l’ai bien contré et dès que j’avais une balle courte, il craquait. C’était un bon match solide.

· Ce qui est également intéressant, c’est que tu n’as pas eu besoin de puiser dans tes réserves. Physiquement, tu es frais pour le match de vendredi contre Alex Corretja.
- Tout à fait, c’était un match assez rapide. C’est bien parce que demain, je m’attends à jouer plus de balles contre Corretja. Ça sera complètement différent, c’est évident.

· En tout cas, tu as un bon coup à jouer contre l’Espagnol.
- C’est vrai mais je prends ce match très au sérieux. Il va falloir aussi bien jouer qu’aujourd’hui. Corretja aime bien les rallyes, ça sera donc à moi d’être agressif. Après, il ne faut pas confondre agressivité et précipitation. Je vais tenter de m’appuyer, comme aujourd’hui, sur un bon service et de l’agresser dès qu’il y aura une ouverture.

· C’est un joueur que tu as rencontré à plusieurs reprises ?
- J’ai joué une seule fois contre lui. C’était en 2001, en demi-finale de Roland-Garros. Depuis cette défaite, je n’ai jamais eu l’occasion de le retrouver sur le circuit. J’ai donc une revanche à prendre. (Rires)

· Contrairement à l’ancienne génération, Alex Corretja a montré que les espagnols savaient également jouer sur surface rapide.
- Corretja a un peu chuté au classement mais tous les Espagnols qui sont aujourd’hui bien classés jouent bien sur surface rapide. Il ne faut pas oublier que Corretja a déjà remporté le Masters ou le tournoi de Lyon. Comme Ferrero et Moya, Corretja est un mec qui peut sortir un gros match.

rtsp://a1966.r.akareal.net/ondemand/7/1966/191

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-24-2003, 11:24 AM   #80
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

basically: good match against Dupuis didnt have a break point against him once. He says he'll be fresh for his match against Corretja (says he wants revenge after losing against him in the RG semis hehe) and that he's going to take the match really seriously and try and serve as well as he has been and be agrresive as possible from the start.
Old 10-24-2003, 12:59 PM   #81
ubrunjensen
Registered User

ubrunjensen's Avatar

ubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond repute

Didn't seem to be fresh enough and his serve wasn't that great - or maybe Corretja just suddenly outdid himself and played some great tennis? Anyway, think Grosjean looked a little tired or possibly just sad? Would be, too, if I was on the verge of winning important points in my race for Masters and then found myself being overpowered by Corretja, a player who's supposed to be inferior!
Old 10-24-2003, 01:33 PM   #82
country flag Alison
Registered User

Alison's Avatar

Alison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond repute

I thought he looked sad or maybe just fed up.But Corretja DID pick his game up after the first set.Maybe the fact there was no-one there watching the match didn't help him.

Oh well,it's not as if this loss affects me personally;so why does it feel like it?
Alison is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-24-2003, 01:39 PM   #83
country flag Lizan
Registered User

Lizan's Avatar

Lizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond repute

I also had the impression that he was really sad (sorry esther).. Ah well, maybe next year.. LET"S BE POSITIF

Me Appy

Lizan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-24-2003, 02:05 PM   #84
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

heh u dont have to apologise!!
i mean i didnt even see it properly but he didnt look happy playing here last year either...maybe its sth about the tournament that makes him look sad i dunno

he never looks sad when he plays in australia...:P
Old 10-24-2003, 09:02 PM   #85
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

When Seb wins, he gives news...when he loses, it's Tulasne who does it

Thierry Tulasne, comment expliquez-vous la défaite de Sébastien face à Alex Corretja (4-6, 6-2, 7-6 (7-5)) alors qu’il avait le match bien en main ?
- Contrairement à Corretja, Sébastien a très bien commencé. Il a mené facilement 4-0, puis 5-1 et il s’est laissé endormir après avoir gagné le premier set. C’était presque trop facile. Corretja a alors pris le dessus. Sébastien n’a pas eu de réaction. Il a perdu la seconde manche 6-2 et s’est retrouvé mené 3-0, 0-40, dans le dernier set. A partir de là, Sébastien a une superbe réaction. Il s’est mis à reprendre le dessus, à frapper plus fort, à faire le jeu. Mais Corretja a bien tenu et ça s’est joué sur trois fois rien. Le seul regret que je peux avoir, c’est que Sébastien n’a pas réagi assez tôt. Pour le reste, il a très bien joué.

C’est un match qui ressemble étrangement à sa défaite la semaine dernière contre Younes El Aynaoui.
- Exactement, c’est un peu le même cas de figure. Mais j’ai préféré le match d’aujourd’hui parce que Sébastien a eu une superbe réaction au 3eme set qui a failli le faire revenir dans le match. Il s’est bagarré jusqu’au dernier point.

Pour gagner sa place au Masters de Houston, Sébastien n’a désormais plus le choix. Il doit « claquer » une performance à Bercy la semaine prochaine.
- Tout à fait. C’est peut-être comme ça, en se libérant, en jouant pour gagner le tournoi qu’il va réussir. En tout cas, il joue bien et il se sent bien physiquement. Il a tout pour réussir quelque chose à Bercy mais pour ça, il ne doit pas se mettre de pression.

Vous pensez réellement que le coup est jouable ?
- Il a les capacités d’atteindre cet objectif. Il l’a déjà fait il y a deux ans en remportant Bercy. Il est déçu par sa défaite contre Corretja mais il est super motivé pour Bercy. En plus, il va arriver plus tôt que prévu. Dans cette défaite, il y a tout de même du positif.

I hope he is motived, because he could play Henman at the second round !!

Guy Forget
Old 10-26-2003, 03:45 AM   #86
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

i dont think that they should be saying that...theyre just kidding themselves
Old 10-26-2003, 06:41 PM   #87
ubrunjensen
Registered User

ubrunjensen's Avatar

ubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond repute

How could he possibly dislike a tournament that he's won? Then again, it must be strange to play and do your best when there's absolutely nobody watching your match. It was so empty and you could hardly hear any applause even if a few Russian girls did try to spice up the event, holding up posters saying "Go Seb Grosjean, we love you".
How can you help loving that man? Especially when he looks as lost and sad as he did when losing to Corretja...makes me go all maternal and soft, I just want to comfort him and assure him that everything will be alright, in the end!
Old 10-26-2003, 06:52 PM   #88
ubrunjensen
Registered User

ubrunjensen's Avatar

Default Seb the sad

Quote:
Originally Posted by Alison
Oh well,it's not as if this loss affects me personally;so why does it feel like it?
Know just the feeling...
Sure I'm too old to feel like this just because some man, that I don't know in person, has lost a match - but I really get all worked up when I support my favourites, be it football or tennis! Good thing I'm not somebody's coach, my hair would go all grey and my blood pressure would be much too high!
And besides, no one can look more unhappy, hurt, and vulnerable than our Grosjean after a loss! Never looks more irrisistible either...something to do with the little-boy-lost look, I guess.
Old 10-28-2003, 01:27 PM   #89
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

New diary

Tombeur de Nikolay Davydenko, Tim Henmam sera ton adversaire au 2eme tour du Masters Series de Paris-Bercy. Quel est ton sentiment, Sébastien ?
- Ce n’est pas un premier match facile, Henman est un bon joueur de surface rapide. Maintenant, je vais jouer à Bercy, devant le public français. Ça va être génial. J’ai aussi de bons souvenirs contre lui. Je l’ai battu deux fois cette année sur gazon, au Queen’s et à Wimbledon. Ça va être un match intéressant, il va falloir produire un bon niveau dès le début.

Il aura l’avantage d’avoir déjà joué un match sur le Central de Paris-Bercy.
- C’est vrai que c’est bien d’avoir déjà gagné un match. Mais même si je n’ai pas beaucoup joué sur le Central parce que c’est difficile avec les matchs, avec l’envie de bien jouer et la motivation, ça devrait aller.
C’est vrai que c’est bien d’avoir déjà gagné un match. Mais même si je n’ai pas beaucoup joué sur le Central parce que c’est difficile avec les matchs, avec l’envie de bien jouer et la motivation, ça devrait aller.
C’est clair mais je ne veux pas y penser. Je vais essayer de profiter de tous les matchs que je vais disputer ici. Je compte les jouer à fond et on verra bien le résultat à la fin de la semaine. Mais tout ça se fera sans pression particulière. Après, comme chaque année, je joue à Bercy pour m’imposer.

As-tu évacué la déception de Saint-Pétersbourg ?
- Oui parce que je n’ai pas réalisé un très bon match. Même si je gagne le premier set, je ne jouais pas très bien. C’est tout, c’est comme ça. J’avais peut-être une belle carte à jouer mais je ne veux pas vivre avec le passé. Aujourd’hui, je suis concentré sur Bercy. Le reste m’importe peu.

Guy Forget
Old 10-28-2003, 01:34 PM   #90
ubrunjensen
Registered User

ubrunjensen's Avatar

Help! Translation, anyone?
Reply

Thread Tools

Posting Rules