New diary - Page 2 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-05-2003, 07:45 AM   #16
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute
Default Re: New diary

well he lost
6-7 (5) 2-6

he only lost coz i was out and couldnt follow it! or just coz schuettler was too good *shrugs*
i dunno i'm happy with final...and it's really up to his madrid and paris to make his mark
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-05-2003, 10:45 AM   #17
country flag Lizan
Registered User

Lizan's Avatar

Lizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond repute

Okay my prediction was wrong.
Lizan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-05-2003, 11:32 AM   #18
ubrunjensen
Registered User

ubrunjensen's Avatar

ubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond reputeubrunjensen has a reputation beyond repute

Can't we all fail?
I was so sure he would bag this one!
Grosjean, you freaking loser! Only abusing him coz I'm terribly disappointed...
Hopefully he will make up for the loss in Lyon.
Old 10-05-2003, 01:47 PM   #19
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

im proud
final
after all that time off
only thing i will be mad about is if he screws it up from now on...*not cynical*
Old 10-05-2003, 02:39 PM   #20
country flag Lizan
Registered User

Lizan's Avatar

Lizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond reputeLizan has a reputation beyond repute

Let's hope not.. But he will pass by Schalken, and will have the same points as Lleyton has.. So that will be 10 if I'm right at champions list. We'll see tomorrow!!
Lizan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-08-2003, 08:11 PM   #21
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

new diary before his match against Mahut

(esther... if you want to help your friends, you're the greatest translator of atpworld )

* Sébastien, alors que tu débutes aujourd’hui le tournoi de Lyon face à ton compatriote Nicolas Mahut, as-tu récupéré du décalage horaire avec le Japon ?
- non pasvraiment. Le décalage est assez difficile à gérer. Je suis assez fatigué. L’après-midi, j’ai envie de dormir. Pourtant, hier après-midi, j’ai joué en double avec Arnaud (Clément), et le résultat n’était pas trop mal puisque nous avons gagné. Néanmoins, je ne suis pas encore à 100%. Je suis fragilisé suite à une entorse que je me suis faite au Japon. Enfin, on verra ça après quelques balles.

* icolas Mahut est quelqu’un que tu connais bien puisque tu t’es entraîné à plusieurs reprises avec lui. Comment appréhendes-tula rencontre ?
- Oui, j’ai joué quelques fois avec lui à Paris. Je le connais un peu. Mais le plus important pour moi est de me concentrer sur mon jeu plutôt que sur sa façon de jouer.

* As-tu l’espoir de réaliser une bonne semaine à Lyon malgré tout ce que tu as fait à Tokyo la semaine dernière, et malgré la fatigue accumulée ?
- Ce n’est jamais évident d’enchaîner les tournois comme ça. Je préfèrerais faire une bonne semaine à Madrid et à Bercy. Mais bon, je vais essayer, tout d’abord de me faire plaisir. J’espère m’adapter petit à petit à la surface qui est complètement différente. Le tournoi de Lyon est un peu un tournoi d’adaptation pour moi.

* Revenons à Tokyo où tu as perdu en finale contre Rainer Schuettler en deux manches, 7-6 (7-5), 6-2.
- J’aurai dû gagner le premier set. Mais Rainer est très solide depuis le début de l’année. C’est un très bon joueur, constant, qui garde un niveau de jeu élevé du début à la fin. Il faut hausser le niveau de son jeu pour le battre. J’ai eu une petite baisse de régime, et lui en a profité pour prendre le dessus.

* Dans l’ensemble, es-tu satisfait de ta semaine ?
- Oui, très satisfait. J’ai pris une place au classement, j’ai marqué des points. Donc, il va falloir bien jouer à Madrid et Bercy, car c’est là qu’il y a le plus de points à prendre.

* Sinon, concernant le match de basket entre Memphis et San Antonio, tu ne seras malheureusement pas présent…
- J’aurais bien aimé ressentir l’ambiance de ce match sur place et voir les Spurs. Mais bon, j’irai voir Tony (Parker) en décembre, à l’occasion du match des Spurs à Orlando (le 05 décembre) et à Miami (le 06 décembre).

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-08-2003, 11:29 PM   #22
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

*sigh* Not a particularly positive interview but we’ll see what happens with his ankle and elbow soon I guess…Hope he gets better soon or it will be really disappointing!!
And…Since when did he like basketball?

*Sébastien, you start your Lyon tournament today against compatriot, Nicolas Mahut, have you got over your jet-lag, coming from Japan?
No, not really. The time difference is hard to overcome. I’m pretty tired. I get really tired in the afternoons and need to sleep. However, yesterday afternoon, I played doubles with Arnaud and the result wasn’t too bad considering we won…(obviously…) Anyway, yeah I’m not 100%. I sprained my ankle when I was in Japan. So we’ll see how it goes.

*Nicolas Mahut is someone you know well because you have trained with him during some of your time off. What are you thinking about the match?
Yeah I’ve played with him quite a few times in Paris. I know him only a bit. But the most important thing for me is to concentrate on my game rather than on the way he’s going to play.

*Are you hoping to play well this week at Lyon despite all the fatigue that has accumulated from Tokyo last week?
Yeah you never know after playing tournaments like them. I would like to play well in Madrid and in Bercy. But yeah, I’ll try and have a bit of fun. I hope to adapt a bit better to the surface which is completely different. The Lyon tournament is a bit of a tournament to help me adapt to the change of surface.

*Ok, going back to Tokyo where you lost the final to Rainer Schuettler in two sets
7-6 (7-5), 6-2.
I should have won the first set. But Rainer was very solid and has been since the start of the year. He’s a really good player, consistent, who has a great game from the start to the end of a match. If you want to beat him, you’ve really got to raise the bar. I wasn’t training all that well before that match, and he was able to take advantage of that.

*All in all, are you happy with your week?
Yeah very satisfied. I moved up one place on the rankings and i earnt some points. So, I’m going to have to play well in Madrid and Bercy, as it’s there where you can get the most amount of points.

*Concerning the basketball match between Memphis and San Antonio, you will unfortunately not be able to make it…
I would have loved to be there to see the Spurs. But yeah, I will see Tony (parker) in December, at the Spurs match in Orlando (5th December) and at Memphis (6th December).

Last edited by esther : 10-08-2003 at 11:32 PM.
esther is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-09-2003, 12:04 AM   #23
Andi
Registered User

Andi is on a distinguished road

hi everyone! I feel like a newby since its been so long since I posted and even then it was only twice.

Very entertaining reading through all the comments!

I love the 'best job' stuff! I think they'd have to physically extract me from the court after the umpire kept saying 'time', 'Time', 'TIME!' and I hadn't moved. I did a massage course so I must be well on the way!! Alison you're from England aren't you? I'm from near Reading - where are you? (sorry Esther, I never got back to you)

Poor Seb and all his injuries. If he can be No 11 with all those, imagine what he could be without them.

Can anyone tell me, on Sebs official site he had some videos done a couple of weeks ago...on the one headed 'les inedits, le best of' he sounds he sounds like he's having a whale of a time, but i can't pick up what he's saying. It sounds like 'tous les internautes de sport et veut point effaire' or something but that doesn't make sense to me! He also says 'A bientot sur le site', 'Sa marche' and 'c'est enjoyable', which I'm ok with, but its all a bit fast! Marine, maybe you can tell us, then we can translate?

cheers

Oh, and can anyone tell me how to get those little icons in the messages, instead of in the subject line?
Andi is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-09-2003, 12:22 AM   #24
Andi
Registered User

Oh yeah...basketball?? I haven't heard that one before. It doesn't quite follow on from the Madrid and Bercy comments does it?

Last edited by Andi : 10-09-2003 at 12:51 AM.
Old 10-09-2003, 07:30 AM   #25
country flag Alison
Registered User

Alison's Avatar

Alison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond repute

Hi Andi!

I'm in Yorkshire.Nice to see someone else from England who's not a "Henmaniac' It was so good when Seb beat him at Queens and Wimbledon
Alison is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-10-2003, 03:18 PM   #26
Andi
Registered User

Hi Alison! I'm doing my best to think of t'Yorkshire accent (unsuccessfully).

'Henmaniac' - lol. I am actually pro Tim but don't generally find the need to shout 'henman' at the telly. Was good to see Grosjean play so well at Wimbers though. Have you ever been there?
Old 10-10-2003, 06:03 PM   #27
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

There is a new diary, od today, 10 october:

10 octobre 2003

*Sébastien, ta cheville douloureuse t’a contraint à l’abandon face à Nicolas Mahut au 1er tour du tournoi de Lyon. Quelles sont les dernières nouvelles ?
- J’ai vu le médecin hier et ce midi, je passe une IRM. J’ai un point qui me gêne, surtout quand je réceptionne au service. Dès que j’ai le pied en appui et que tout mon poids est dessus, ça me fait souffrir. La cheville a un peu gonflé mais maintenant, il faut voir ce qu’il y a à l’intérieur. C’est pour ça que je vais passer une IRM tout à l’heure.

*Apparemment, il y a plus de peur que de mal.
- Je l’espère… Contre Mahut, j’ai joué méga strappé. J’avais le pied bien tenu pour éviter qu’il parte. Mais bon, ça me gênait quand même, je n’avais aucune sensation.

*Tu n’as donc pas pris de risques et tu as préféré jeter l’éponge à l’entame de la troisième et dernière manche.
- Même dans les deux premiers sets, c’était ridicule. Je ne pouvais pas courir. Franchement, c’était nul.

*Avant de rentrer sur le court, tu savais que tu n’allais pas pouvoir défendre tes chances ?
- Non, je comptais voir sur les premiers points comment réagissait ma cheville en bougeant. Quand j’ai vu que ce n’était pas trop ça, j’ai eu un peu d’appréhension. C’est pour ça que je n’ai pas préféré forcer.

*Le Masters Series de Madrid débute lundi prochain. Comptes-tu y participer ?
- Pour l’instant, je n’ai rien décidé. Une chose est sûre, je ne fais rien jusqu’à dimanche. Je vais voir tout ça avec le Docteur. J’ai un peu de temps devant moi parce que je risque de jouer mon premier match le mercredi. J’ai un bye pour le 1er tour et j’espère que ça sera suffisant. On verra…

*Tu prendras donc ta décision sur place ?
- Quoi qu’il arrive, je suis obligé d’aller à Madrid parce que je ne vais pas me retirer aujourd’hui. Je vais jouer le coup à fond jusqu’au dernier moment.

*La cuisse, le coude, aujourd’hui la cheville. Depuis le début de l’année, tu n’es pas épargné par les blessures…
- Oui, ça fait un peu ch… Il va falloir se renforcer en décembre pour être plus fort et plus endurant.

*La dernière chose. As-tu pu voir le match de basket qui opposait les Spurs à Memphis ?
- Non, comme je jouais en fin de journée, ce n’était pas possible. Avec la conférence de presse, j’ai terminé trop tard. Au lieu d’être à Lyon, j’aurais mieux fait de venir à Bercy. (Rires) Mais bon, ce n’est pas grave, j’irai voir Tony (Parker) en décembre quand il jouera à Orlando et Miami.

I translate later...

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-10-2003, 06:04 PM   #28
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Lindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond repute

he's always injured,with or without Davis Cup...
Old 10-10-2003, 06:24 PM   #29
country flag Alison
Registered User

Alison's Avatar

Alison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond repute

Quote:
Hi Alison! I'm doing my best to think of t'Yorkshire accent (unsuccessfully).
Very unsuccesful Andi!

We're not all into Rugby League and pigeon racing you know ,but I must admit I am in the minority here

I haven't been to Wimbledon ,but hope to at some point.
Alison is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-12-2003, 01:46 AM   #30
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

i've been to wimbledon!!!! *proud*
newayz *sigh* i guess no new news on sebs injury so hopefully that means hes still goign to play Madrid...
Reply

Thread Tools

Posting Rules