Nicolas Mahut - Page 61 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 06-17-2011, 11:33 AM   #901
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute
Default Re: Nicolas Mahut

He asked not to play on court 18, but I think with this first round, he still didn't get what he wanted. I feel sorry for him, now he'll get all the crap from the journalists again. The draw gods at Wimbledon are evil. Poor guy

Old 06-17-2011, 12:58 PM   #902
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

an article on wimbledon site http://www.wimbledon.com/en_GB/news/...313188731.html

Isner, who won last year's encounter, said: "I couldn't believe it, I joked with him last week, and said 'watch us play each other', and he said 'no, there's no way, that's not even funny'. But as it turns out, that's the case. One in whatever the chances, one in 127." Earlier this year a Court 18 plaque was erected to commemorate the memorable contest; whether the tournament organisers choose to schedule the tie on the same court this time round remains to be seen.

Isner added: "It's going to be a crazy, they might put us on a bigger court, put us back on that court. It's going to be pretty nuts. I texted him already. We were supposed to practice tomorrow so we had to cancel that. We might do dinner - we're really good friends now, but obviously we both want to win. We're going to enjoy it and laugh at it at the same time.

With Bennet they'll play Lu / Tipsarevic
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-17-2011, 04:06 PM   #903
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

an interview in french on RMC from today

Nicolas, quelle a été votre première réaction après avoir appris que vous alliez retrouver John Isner à Wimbledon ?
Comme vous, j’imagine (sourire). Je sais que les médias attendent ce match avec impatience. Pour moi, c’est différent. J’ai la possibilité de rejouer face à John. On l’a évoqué tous les deux, on ne l’espérait pas dès le premier tour, d’autant que le match aura lieu mardi et qu’on risque de beaucoup en parler. Mais attention : on ne rejouera pas le match de l’an passé. En 125 ans de Wimbledon, ce n’est arrivé qu’une fois…

Abordez-vous ce match comme une revanche ? Vous l’avez perdu, après tout…
Quelque part, oui, dans un coin de ma tête. J’ai des ambitions dans ce tournoi, et je ne veux pas m’arrêter dès le premier tour. Je veux aller loin à Wimbledon. C’est un match forcément différent des autres, mais j’essaierai de faire encore plus que l’an passé, si c’est possible. Cela reste un premier tour, difficile certes, mais je n’ai peur de personne sur gazon, ma meilleure surface.

Avec peut-être l’honneur de jouer sur le Central de Wimbledon…
Cela m’étonne un peu, mais ce serait formidable. Pour moi, c’est le court le plus mythique, chargé d’histoire. J’aimerais beaucoup y jouer un jour, c’est sûr.

Avez-vous eu l’occasion de parler avec John Isner depuis le tirage au sort ?
Oui, on est amis. On devait s’entraîner ensemble demain (samedi) mais on a dû annuler après le tirage (sourire). On s’est croisé dans les vestiaires, on a échangé quelques messages. On était choqués tous les deux. On a fait un petit pari sur le nom de l’arbitre. Cinq dollars. Lui pense que ce sera le même que l’an passé, moi non. On verra bien !

« Ce que j’ai gagné ? Le respect »

Un an après, quel souvenir gardez-vous de ce match de plus de onze heures, perdu 70-68 face à Isner ?
Ça restera toujours une défaite, même si les gens voient cela différemment. C’est allé au-delà d’un simple match de tennis, malgré tout j’en suis sorti perdant. Mais je me suis prouvé énormément de choses, dans le dépassement de soi-même. Ce match m’a permis de me découvrir. J’ai vécu les plus belles émotions de ma carrière. De la joie, de l’adrénaline, de la peur, de la déception. Je suis très fier d’avoir joué ce match. C’est le plus beau moment de ma carrière, même si je peux vous assurer que la fin a été douloureuse.

L’après-match notamment fut difficile…
Le fait d’accepter la défaite a vraiment été douloureux. Pendant le match, je n’avais pas conscience des records et de l’aspect historique. Je savais juste que je vivais quelque chose que je ne revivrais jamais. Ce qui m’a permis de jouer aussi longtemps, c’est l’envie de gagner. A aucun instant je n’avais imaginé la défaite. Quand la balle de match arrive et que je dois serrer la main ensuite, ça a été très difficile.

Vous avez même fait une dépression…
Oui, c’est très fort, mais c’est ce qu’il s’est passé. Le tournoi d’après manquait de saveur, j’avais peur de ne pas retrouver ces moments d’excitation. J’étais 130e au moment du match, donc j’ai dû repasser par de petits tournois, je n’avais plus d’objectifs et en plus, je me suis blessé au dos, donc je ne jouais pas comme je voulais. La chance que j’ai eue est d’avoir un entourage exceptionnel. Je pense notamment à ma compagne qui était là quotidiennement.

On dit souvent que les joueurs du top 100 vivent bien, et que les autres galèrent. Est-ce vrai ?
C’est vrai pour les 50 premiers. C’est la belle vie, les grands tournois, les hôtels de luxe. Puis il y a un deuxième circuit, plus difficile. Donc passer cette barrière est un objectif pour la plupart des joueurs. Un joueur dans les 50 premiers gagne 500 000 dollars brut annuels (400 000 euros) environ. Un centième gagne environ 200 000 dollars (160 euros) annuels.

A ce niveau-là, ce match a-t-il changé quelque chose pour vous ?
Absolument pas. Ce que j’ai gagné surtout, c’est le respect quand je rentrais dans un vestiaire. Mais je n’ai signé aucun contrat avec une société. J’ai simplement continué mon partenariat avec mon équipementier.

Racontez-nous l’épisode Nadal…
Après le match, j’ai dû aller en conférence de presse. Le responsable presse me dit « Attends-toi à recevoir un message avec un indicatif espagnol ». Et il me dit que Nadal lui a demandé mon numéro. J’ai reçu un message de sa part vers minuit, en me disant que j’avais été un exemple et que j’avais laissé une belle image du sport pour les enfants. Je n’ai pas effacé le message, ma mémoire du téléphone l’a effacé après six mois. J’ai trouvé ça très classe venant d’un modèle comme Rafa.

La page est-elle définitivement tournée ?
(Il hésite) Oui, pour avancer il le faut. Mais je suis marqué au fer rouge par ce match. Ça va me porter jusqu’à la fin de ma carrière…
Old 06-23-2011, 09:55 PM   #904
country flag Echoes
Registered User

Echoes's Avatar

Echoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond repute

Hi folks,

365 days ago, precisely (on Jun. 23), I was witnessing the most unreal thing I've ever seen on a tennis court.

Nico and Bennet won their doubles match 7/6(5) 6/2, today.

Anyone bought the book "Le match de ma vie" and recommend it to me? It's €22.45 at my bookshop. Not that cheap for my budget but might be worth it.

They said during the coverage of the match against John on Club RTL (Belgian TV) that John and Nico were scheduled to play doubles in Atlanta together. Is that right? Should be great.

Last edited by Echoes : 06-23-2011 at 10:04 PM.
Echoes is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-25-2011, 09:11 AM   #905
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Echoes View Post
Anyone bought the book "Le match de ma vie" and recommend it to me? It's €22.45 at my bookshop. Not that cheap for my budget but might be worth it.
It's a quite nice book not only about that match but about all his career who is the career of a medium ranked player. That's quite interesting if you have interest in Nico in french tennis or this kind of player. Philippe Bouin was a good journalist from L'equipe so the book is well done.

Nico deals with his way since he starts tennis a bit with his personnal like his mother death also deals with his coaches that he have to change often during his career the FFT structure then the team Lagardere of course many things about the life of a tennis player who are not in the top 50.Of course you have all the details about the three days in Wimbledon and indeed all this grass season 2010.

He's a very sensitiv guy and all this changement of coaches have been very painful feeling that nobody trust him. Tulasne and Peyre are the principal ones who have not been fair with him. He speaks as well about the money problems he had his friend like Paulo who helped him. The problems of the fenchies who are great junior and then not as good in seniors well many things.

Well for me it's quite interesting then it's quite expensive but i get it with a purchase voucher.

Quote:
Originally Posted by Echoes View Post
They said during the coverage of the match against John on Club RTL (Belgian TV) that John and Nico were scheduled to play doubles in Atlanta together. Is that right? Should be great.
Same has been said in french media they should play doubles there.
Old 06-25-2011, 09:23 AM   #906
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
It's a quite nice book not only about that match but about all his career who is the career of a medium ranked player. That's quite interesting if you have interest in Nico in french tennis or this kind of player. Philippe Bouin was a good journalist from L'equipe so the book is well done.

Nico deals with his way since he starts tennis a bit with his personnal like his mother death also deals with his coaches that he have to change often during his career the FFT structure then the team Lagardere of course many things about the life of a tennis player who are not in the top 50.Of course you have all the details about the three days in Wimbledon and indeed all this grass season 2010.

He's a very sensitiv guy and all this changement of coaches have been very painful feeling that nobody trust him. Tulasne and Peyre are the principal ones who have not been fair with him. He speaks as well about the money problems he had his friend like Paulo who helped him. The problems of the fenchies who are great junior and then not as good in seniors well many things.

Well for me it's quite interesting then it's quite expensive but i get it with a purchase voucher.
I would love to have it, do you know a place where I can order online?
Or maybe a Belgian fan knows, I'm close to Belgium.

Quote:
Same has been said in french media they should play doubles there.
I believe I also read about that somewhere, I think it was twitter.
Old 06-25-2011, 10:43 AM   #907
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

you can buy it on fnac or amazon then i read i don't remember where Nico saying the book should be translate in english The book is edited by prolongations maybe they can help you to find the best way to buy it in NL http://www.editionslequipe.fr/f/index.php?sp=ct
Old 06-25-2011, 12:37 PM   #908
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

I'd rather buy it in French, so I will try fnac. And otherwise buy it when I am in France again. I don't like translations, most of the time I feel like it takes away someone's personality. So it's better to have it in Nico's original language, I want to start learning French this summer anyway.
Thanks for helping!
Old 06-27-2011, 07:33 PM   #909
country flag Echoes
Registered User

Echoes's Avatar

Echoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond reputeEchoes has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Kezzi View Post
I would love to have it, do you know a place where I can order online?
Or maybe a Belgian fan knows, I'm close to Belgium.
I'm in Namur (Namen, for you). If they have it here. I guess they should have it in Brussels or Liège. If you're in Dutch Limburg, you might try in a bookshop in Liège, for example, but I haven't been there for quite a while, so I can guarantee that they have it.

Thank you, Soulage for the info. I do consider buying it now. After all a 22€ whim, once in a while, is no harm.
Old 06-27-2011, 08:29 PM   #910
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Thanks! I am indeed from Dutch , but closer to Germany than Belgium. Will try in Liège when I am there in November for Nolwenn Leroy's show. I guess the fnac there should have it if they also carry it in their online store. Or otherwise when I am in France again. I don't think it will be sold out in a few months.
Old 07-05-2011, 01:35 PM   #911
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

he's playing his first round today in newport and he looks OK

some pics by racket required http://www.racquetrequired.com/?p=1345

and onthegotennis http://twitpic.com/5l754c

a pratice video by racket required http://www.racquetrequired.com/ and pics http://www.facebook.com/media/set/?s...42555582473558

Old 07-06-2011, 07:26 PM   #912
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

He lost to Rochus in 2sets. I don't like Newport surface i watch some matches and you never feel players eased on that grass the level of play not great. Pity because the field was not amazing.
Old 07-07-2011, 08:04 AM   #913
country flag Echoes
Registered User

Echoes's Avatar

Yeah I've seen the match from mid 1st set on and was really disappointed. 16 BP not converted. A lot of bad bounces, too. I remember seeing Nico getting angry when (bad) bouncing the ball before serve. The surface was worse than the other days I felt, or than on the other courts.

Ollie wasn't at his best either. Little form of consolation, he is in some way my 'neighbour'. I have to go to Auvelais next weekend.
Old 07-17-2011, 08:39 PM   #914
country flag Proton21
Registered User

Proton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond reputeProton21 has a reputation beyond repute

Saw him practicing today. As soon as he got on the court, he took his shirt off and practiced with topless the entire time. I don't blame him; it's so hot there.
Proton21 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-19-2011, 11:55 AM   #915
country flag Echoes
Registered User

Echoes's Avatar

I have the book.

Already a quote made me laugh. It's by Forget: "Isner sert des aces comme on tire une chasse d'eau." (Isner is serving aces like we flush the toilet)

But it's a great read. I was really interested in all his junior performances and the guys he was encountering back then. I didn't know much about all that.

By the way, he's actually partnering Muller in Atlanta. Will have to play Berankis in both singles and doubles.
Reply

Thread Tools

Posting Rules