~~Articles & Interviews about/of Gaël~~ - Page 9 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-21-2007, 09:14 AM   #121
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: ~~Articles & Interviews about/of Gaël~~

French websites write Delaître might be Gael's next coach:

ATP : Monfils avec Delaitre ?
Quelques semaines après avoir congédié Pier Gauthier, Gaël Monfils pourrait s'être trouvé un nouvel entraîneur en la personne d'Olivier Delaitre.
Le bouillonnant parisien, actuellement engagé à Rotterdam, pourrait finaliser l'accord dans les jours qui viennent.

http://www.sport365.fr/depeches/fili...elaitre-.shtml
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-04-2007, 11:35 AM   #122
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

An interview of Delaître in Le Républicain Lorrain:
Quote:
Olivier Delaitre : « Le jeu en vaut la chandelle »
La grande aventure. Demain, l'entraîneur messin s'envolera pour les Etats-Unis en compagnie de Gaël Monfils, à la recherche de son meilleur tennis. Revoilà Olivier Delaitre sur le circuit des stars pour un sacré challenge.

- Surpris que Gaël Monfils insiste pour vous avoir à ses côtés ? « Non. Déjà en septembre, il m'a demandé si j'habitais toujours Paris. Je lui ai répondu que j'étais un peu déconnecté et proposé un autre entraîneur, Pier Gautier, avec qui, finalement, cela n'a pas marché. Mais c'est comme dans un couple, l'entente marche ou pas... »
- Ensuite ? « Il m'a redemandé de l'aider quand il jouait en Australie. On devait parer au plus pressé. Je l'ai recadré un peu car il avait beaucoup de choses à penser à la fois ! Nous en avons reparlé au Luxembourg, où Gaël est venu passer quelques jours. J'étais d'accord pour l'accompagner sur les étapes du Grand Chelem et les tournois importants, il a refusé, me voulant à plein-temps... Ce qui n'était pas envisageable avec mon travail, j'attendais un bébé et je ne voulais pas trop repartir sur le circuit sachant que ce serait compliqué. J'avais raison. Ça l'est ! »
- Delaitre - Monfils, l'histoire recommence ? « Oui, je m'en suis occupé de 2001 à 2004 quand il est devenu champion du monde junior. »
- Qu'attend Gaël de vous ? « Chaque entraîneur apporte une pierre différente à l'édifice. Je ne suis pas meilleur que les autres mais mon discours, actuellement, est celui que veut entendre Gaël. Peut-être se parle-t-on davantage tous les deux. J'aime dire les quatre vérités en toute franchise et voir les choses en face. Je ne me gêne pas. A l'Insep, cela m'a valu deux ou trois frayeurs mais bon, Gaël encaisse ces vérités. »
- Et Olivier Delaitre, comment voit-il son nouveau poulain ? « Nous avons toujours été en relation, c'est un mec sympa, il a un côté tout fou que je n'ai pas. J'ai accepté de faire pour lui ce que je n'aurais pas accepté pour un autre. Sa personnalité est attachante, intéressante. Il n'y a pas d'autres raisons. »
- Ce jeune champion traverse en ce moment une période délicate. Que lui proposez-vous pour qu'il explose son énorme potentiel ? « Potentiel physique et technique, oui. Il est même sans limite. Mais n'oublions pas le paramètre qui crée la différence, celui de Federer : le mental. Gaël saura-t-il en imposer à son adversaire, c'est la question. Dans le domaine tactique, ça dépasse ce que l'on peut imaginer... Parviendra-t-il mentalement à intégrer les changements ? »
- Le garçon a une réputation de sportif, disons, un peu dilettante. Vrai ? « Il doit se donner les moyens de son ambition. Aller où il veut aller ne supportera pas le moindre écart de conduite. Je ne pourrai que lui montrer une route droite et rectiligne. A chaque sortie de route, il perdra du temps. »
- Lui et vous risquez gros. Beaucoup de monde vous attend au tournant, non ? « La pression est terrible, de tous les côtés. La situation n'est pas facile. La presse, la Fédération d'où j'ai été prié de partir, le milieu ne nous louperont pas. En plus, Gaël entre dans une période où il a plein de points à défendre. Si les résultats ne suivent pas, il pourrait se retrouver 100e mondial en juin ! »
- Dans sa nouvelle vie, Olivier Delaitre était pourtant peinard... « Exact. Je dois faire des concessions sur le plan familial et vivre 24 h sur 24 avec un joueur est un job nouveau pour moi. Mais ce sacrifice est aussi une chance. Il m'apportera de l'expérience. Je l'aurai fait et n'aurai donc pas de regrets. C'est une opportunité que je ne pouvais pas manquer. Il y a plus malheureux. Si le choix s'est révélé difficile, il reste dans le sport. Le jeu en vaut la chandelle. »
Alain THIÉBAUT
Old 03-04-2007, 12:16 PM   #123
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Gael already contacted Delaître in September when he was looking for a new coach, Delaître felt a bit "disconnected" at the time and *he* suggested Gautier. It didn't work, but it's like a couple, sometimes it works out, sometimes it doesn't.
Then he helped Gael during and after the AO. Delaître agreed to work with him for the Grand Slams and the big tournaments, but Gael wanted to have a full-time coach. Delaître couldn't do it because of his job, plus his wife is pregnant and it was too complicated (what I don't really get in the interview is why he is doing it now if it seemed so complicated one month ago??)
He was taking care of Gael at the INSEP from 2001 to 2004 when Gael became the number 1 in the Juniors.
Delaître is very frank, not everybody likes that, but Gael deals with it. He isn't better than other coaches, but what he says is what Gael wants to hear at the moment.
He says Gael is a nice guy, he has a crazy side Delaître hasn't. Delaître wouldn't have done this for anybody else. He finds Gael's personality interesting, engaging. That's the only reason for his decision.
Technically and physically, Gael's potential is unlimited, but the mental strength is deciding, as we can see with Fed. Can Gael impose himself upon his opponents? And tactically, it's beyond the imaginable. Will Gael be able to integrate so many changes? (Delaître himself asks those questions when he is asked about Gael's potential, not the journalist.)
Regarding Gael's lack of discipline, he says Gael can't afford this and he is wasting time with each "lapse".
The pressure will be terrible, he knows that. The media, the French Federation who fired him some time ago, the tennis world, everybody will be merciless if they fail. All the more since Gael will have a lot of points to defend now - if he isn't doing well right now, he'll be ranked #100 in June!
The journalist asks him why he's doing all this then and why he's giving up his "cushy" life with his family. Delaître says he is making indeed a lot of concessions, to live 24 hours a day with a player will be a new experience for him. But it also is a chance, it would have been a waste not to use this opportunity. It's worth it.

The part of the interview about the pressure is a bit scary, but he's right, unfortunately. And the journalist and Delaître keep insisting on how much he is going to give up for this, etc. (He's got 5 kids, I didn't know that.)
On the other hand, he really seems to have a good feeling with Gael, he sounds nice - so fingers crossed!

(That's not in the article, but I've read Rémi Barbarin and Nicolas Perrotte will be his physical trainers, btw. He was already working with Barbarin when Champion was coaching him.)

Last edited by Truc : 03-05-2007 at 07:14 AM.
Old 03-05-2007, 08:01 AM   #124
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Thanks! I was about to buy L'Équipe just for this interview, I'm glad I took a look here first since I only read the tennis section in L'Équipe.
I really like what he says in these interviews, it's exactly how I feel about Gael ("parce que je suis tout l’inverse de lui, il me fait rire")!
It sounds good to me, except when he points out he has no connection anymore to the circuit and doesn't even really know the actual players.

Last edited by Truc : 03-06-2007 at 08:39 PM.
Old 03-06-2007, 08:40 PM   #125
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I don't have much time for translation/summaries atm, sorry. Here is another interview, of Gael this time:
Quote:
Gaël Monfils : « Très heureux ! »
Le champion français s'est envolé hier après-midi vers les États-Unis où l'attend une tournée difficile. Avec, à ses côtés, Olivier Delaitre, son nouvel entraîneur. Embarquement pour le bonheur à deux et un destin glorieux. A bâtons rompus juste avant le décollage...

• Content, on suppose, de cet accord et de cette association avec Olivier Delaitre ? « Oui, trop content ! Je le désirais profondément, en réalité. A partir du moment où je l'ai contacté, c'était évident. Sinon, je n'aurais pas fait la demande. Alors, effectivement, je suis très heureux de cet accord avec lui ! »
• Entre lui et vous, c'est une vieille histoire (ils ont passé trois ans ensemble jusqu'au titre de champion du monde juniors) ! « Disons que l'on se connaît parfaitement l'un et l'autre, que l'on s'entend aussi super bien. »
• Question évidente : pourquoi ce coach ? « Pour sa personnalité, sa façon dont il travaille. Par le passé, il m'a apporté beaucoup de choses. J'apprécie ses explications, sa vue sur le jeu, je partage son opinion sur le tennis en général. Olivier sait plein de choses sur mon fonctionnement et moi, j'aime assez sa façon d'être. »
• Mais vous paraissez assez différents. Du moins extérieurement ! « Différents ? Pas sûr. Pour certains, nous sommes différents. En fait, on a pas mal de points communs. Oui, c'est même sûr, on n'est pas si éloigné que ça... »
• Avez-vous bon espoir de remonter la pente ? « Mais il n'y a pas de pente (il hausse le ton) qui tienne ! Que signifie remonter la pente... Je suis quand même 50e mondial (49e exactement) et N° 3 français (au classement national), ce n'est pas si nul, non ? »
• J'entends remonter la pente par rapport aux possibilités, énormes, que l'on vous prête. « Je ne suis peut-être pas au mieux. Je n'ai pourtant pas de "bon espoir" à avoir. Parce que j'ai des objectifs : gagner des titres. En étant 50e ou pas. »
• Ces dernières semaines, un flot de critiques s'est abattu sur vous. Plus ou moins justifiées d'ailleurs. Dures en tout cas. « Il faut simplement remettre les choses dans leur contexte. Si moi, je ne suis pas à la hauteur en étant au niveau où je suis, les autres joueurs français qui sont derrière moi, où sont-ils ? Dans le trou noir total ? »
• Dans un avenir proche, quel but sera recherché ? « Le même qu'avant : gagner ! Je ne me suis jamais aligné dans un tournoi sans avoir l'intention d'aller au bout ! Donc, remporter un tournoi le plus vite possible. »
• Et en cas d'échec ? Vous imaginez facilement que l'on vous attend au tournant de la gloire ! « Je suis conscient que je dois mieux jouer qu'actuellement. Mais je ne suis pas encore 100e au classement ! Et les gens peuvent écrire ou dire ce qu'ils veulent, cela ne me gêne pas. »
• Le basket est aussi votre passion. Lors de cette tournée US qui débute, vous irez à Miami, champion en titre NBA. Tentant ? « Si j'ai l'occasion, j'irai voir un match. Mon équipe préférée reste Denver Nuggets ! »
• Un choix original. « Je suis dingue de deux de leurs joueurs : Carmelo Anthony et Iverson qui vient d'arriver. Denver, j'adore ! »
• Gaël Monfils est plus Nba ou championnat de France ? « Nba. Déjà parce que tous les Français qui y jouent sont mes potes (Parker, Diaw, Pietrus...). Je suis cependant la Pro A où, pareil, je connais pas mal de monde. Je fais attention aux résultats des copains : Amara Sy, Yohan Sangaré (Villeurbanne), Yannick Bokolo (Le Mans) etc. J'étais à l'INSEP avec eux. »
• Petite curiosité : vous dunkez après les séances de tennis ? « Oui... No problem. »
• Revenons sur le court. Pas de Gaël lors du dernier Open de Moselle, contrairement à 2005. Vous verra-t-on à Metz, en octobre ? « Pourquoi pas ? »
Alain THIÉBAUT.
Quote:
Delaitre : « Il y a du travail »

Olivier Delaitre, chantre du réalisme, ne promet pas le rêve à Gaël Monfils. « Même si j'ai assisté à sa progression : je l'ai connu classé 15, il est arrivé 20e mondial ! Certains prétendent qu'il peut réaliser un coup mais lequel ? Dans un Grand chelem ? je ne pense pas qu'il puisse s'imposer dans un tel tournoi avant deux ou trois ans. D'accord, tout est possible mais il faut remporte sept matches difficiles contres les meilleurs. Il y aura toujours sur la route Federer, Nadal, Roddick, Blake et la nouvelle génération des Berdych, Murray, Djokovic. Alors quand on me pose la question : quand Gaël deviendra-t-il N°1 ? Je préfère répondre : dans quatre ou cinq ans... C'est d'ailleurs le temps nécessaire, souvent. Federer, depuis son titre de champion du monde junior, a eu besoin de ce temps pour enlever un grand titre. »
L'entraîneur mosellan d'avoir pleinement confiance en son poulain tout en mettant en garde l'entourage du champion : « On a fréquemment le tort d'oublier qu'il y a une forte concurrence, qu'il n'existe pas beaucoup de place pour passer. » La carrière de Richard Gasquet, pour l'instant, illustre bien cette difficulté ! Outre la rigueur, l'entraîneur messin a mis au programme de Gaël Monfils quelques pistes de travail indispensables : « Il faut qu'il apprenne à se connaître totalement sur le plan tennistique, qu'il trouve véritablement sa filière. Gaël doit jouer plus juste, plus simple, s'améliorer tactiquement. En ce domaine, il peut progresser de 80 %. Sur le plan du jeu pur, trois axes : la volée, le retour, le service. Tout ça peut prendre du temps... »
(Both articles from the "Républicain Lorrain")
Old 03-07-2007, 06:18 AM   #126
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The summary of the last articles:
They left for IW on Monday. Delaitre stresses the "unknown" factors, he hasn't been on the tour since 2000, doesn't even know the actual players well, just saw them on TV. As for Gael, he kept practicing during his time without a coach, but not in the right way.
The first point will be to teach Gael some "principles". Gael loves the spontaneity in his game, but you can't expect to enter the top 10 with this attitude.
Having somebody in the stands during the matches might help him for IW. His game is still there: the serve and the big, explosive FH. He must avoid long matches because he'll probably be too short physically. So the plan for IW is to attack more.
His serve is good, but his 1st serve percentage is too low and his 2nd ball lacks "volume". It always has been his problem. When he was younger, he could only slice his 2nd serve. Now he's able to serve in a different way, but he doesn't know how to use it. Delaitre means he serves better than he did though.
Gael just doesn't know how to volley, he still has to learn it.
His personality isn't as strange as people say. He's honest, he wants people to tell him the truth, but it must remain between himself and his coach. Gael can't stand it when people criticize him without knowing him.
There are a few things he can't afford anymore if he wants to become a top 10 player. He can't keep wasting time. It will be a question of ambition.
He's a bit crazy, but Delaitre likes that because he didn't have this "crazy side" at all as a player. Gael makes him laugh.
He lost time in the past few weeks, for sure, but maybe it will have taught him a few things.
Delaitre has absolutely no ambitions for himself as a coach, it's really all about Gael and maybe that's what Gael appreciates. He wouldn't have done it for anybody else. Gael is a touching guy, blablabla.
He will coach him officially until Bercy, but they will see after the US Open if they want to go on.
They're going to work with the Lagardère Team and not the French Federation, although the FFT was ready to pay more. They get a better support from the Lagardère Team in sport matters (like the physical preparation). But they're not completely part of the team, Delaitre gets paid by Gael.

And I posted some reactions when they were interviewed at the airport:
Gael sounds extremely happy about the collaboration and reacts pretty angrily when he is asked about his poor form (if he's that bad, what about the other guys who are behind him in the rankings?)
Delaitre stresses Gael is far from being able to win a big thing yet. He'll probably need 4-5 sorry 2-3 more years. The competition is so strong. Gael must still find his real game. Improvement margin in tactical matters = 80%. The main lines for the training will be the volley, the return, the serve. It can take time...

Last edited by Truc : 03-08-2007 at 01:53 PM.
Old 03-07-2007, 07:00 PM   #127
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Georges Deniau's article about Gael's and Richie's game in the French Tennis Magazine this month:
Attached Images
File Type: jpg Du neuf et des occases.jpg (84.4 KB, 24 views)
File Type: jpg Du neuf et des occases 2.jpg (108.7 KB, 23 views)
Old 03-07-2007, 11:24 PM   #128
country flag 2moretogo
Registered User

2moretogo's Avatar

2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute

Thanks for all of the translations. Wow. A very talkative bunch. Still don't understand why now is better than say 4 months ago, but maybe he wanted to make sure Gael understood how had it would be to go it alone?

Anyhoo, we shall see Bercy is quite sometime, but Gael needs some stability right now.
2moretogo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-08-2007, 12:08 PM   #129
country flag Godiva
Registered User

Godiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond reputeGodiva has a reputation beyond repute

Thanks Truc for the translation. Do I understand Delaitre correctly as saying it will take 4-5 years for Gael to win something big? That makes no sense to me.
Godiva is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-08-2007, 12:42 PM   #130
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
They're going to work with the Lagardère Team and not the French Federation, although the FFT was ready to pay more. They get a better support from the Lagardère Team in sport matters (like the physical preparation).
Nobody outside France understands that differentiation anyway. Is it a competition or a healthy rivalry? And what is the relation to the French DC-team? Both teams' players play for DC, no?

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-08-2007, 01:50 PM   #131
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I don't get that differentiation either, but well, I live outside France too!
It doesn't look healthy at all to me, especially in Gael's case, it's a big mess and the guy really doesn't need that at the moment.
Delaitre isn't in very good terms with the French Federation, as far as I know, but I don't know if it might have consequences for Gael.
I don't get this never-ending story, I'm just sick of it.
Old 03-08-2007, 01:52 PM   #132
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

You're right, Godiva, my little summary was wrong (one more time ), he says 2-3 years! I'm sorry, I didn't read carefully enough. (How do you "lapsus révélateur" in English? "Revealing mistake"?)
Here's more or less what Delaitre says:
"Some people mean Gael can make a big thing. But which thing? In a Grand Slam? I don't think he can do it until 2-3 years. OK, everything is possible, but you have to win seven tough matches against the best players. Federer, Nadal, Roddick, Blake will always be on his road, plus the new generation with Berdych, Murray, Djokovic. So when people ask me 'When will Gael be number 1?', I prefer to say in 4-5 years... It's the time players often need. That's the time Federer needed to win his first big title after being junior number 1."

The comparison is a bit weird because it's been a while since Gael was junior number 1.
But his interviews do sound a little bit like they're starting from the scratch again - like they're starting from the point where he left Gael 3 years ago.

(And I can't translate the article of Deniau now, but basically, that's his point too, he says Gael has to start from the scratch again because he doesn't play tennis - he makes shots, but he doesn't play tennis.)

Last edited by Truc : 03-08-2007 at 02:37 PM.
Old 03-08-2007, 07:41 PM   #133
country flag delsa
Registered User

delsa's Avatar

delsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond repute

Lapsus révélateur = Freudian slip i think Fran.

Thank you a lot for all those articles and translations.
delsa is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-09-2007, 04:01 PM   #134
country flag 2moretogo
Registered User

2moretogo's Avatar

2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute

Thanks for the clarification. I think it is fair to say 2-3 years, simply bec. Gael has taken some steps backwards and formed some bad habits.

I don't understand what the hay is going on with the French Federation conflict, but ok...
2moretogo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-16-2007, 07:49 AM   #135
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

An entry about Gael in Bricker's blog:
Quote:
Monfils: Back to His Roots

SUNRISE --Gael Monfils' (guy-EL moan-FISS) victory Thursday night at the $100,000 ATP Challenger here looked all too familiar. Several spectacular shots accompanied by several wild forays and crazy choices.

His game looks much the same as it did when he came out of the juniors two years ago, armed with predictions of greatness from people who don't understand there's a mental part of this game that is as important as the physical factors.

Yet he is only 3-5 for this season after losing to obscure Dutch Dennis van Scheppingen in the first round at Rotterdam a few weeks ago. That seemed to be the loss that finally made him reconsider his future. Tired of losing to players he should have handled easily, he phoned his old junior coach, Olivier Delaitre, and here they are, in Sunrise, back together again.

"I must be crazy," Delaitre joked earlier in the week. Small French joke. Crazy maybe because Monfils has not always been easy to tutor. But you could tell Olivier is ready for this challenge. He was one of a small cadre of French Federation coaches who squired Monfils aound the junior circuit. Now, however, Delaitre is working for himself and, hopefully, he is the man to finally bring this fabulously gifted 20-year-old athlete to full maturity.

"I want to help him find the simple way to play the game," Delaitre explained. Translation: He is going to show Monfils, though I suspect Gael knows this already, that there are smart choices to make on almost every shot. He doesn't have to set off fireworks every time he strikes the ball.

Although his game today looks relatively the same, there are some differences. The serve is more consistent, though still not consistent enough. And that on-court arrogant streak seems to have abated. He no longer swaggers around the court as if he owned it. A few embarrassing losses have a way of taking that out of anyone.

He had some trouble Thursday night with Dusan Vemic, an extremely aggressive Serbian who spent a lot of time playing inside the service line and out-thinking Monfils in the play around the net. But, ultimately, Gael had too much talent for him and won 7-6 (3), 6-4.

It's such a pleasure to watch this young Frenchman play. How many players are athletic enough to slide on a hardcourt? His speed: Electric. And the power in his forehand: Foreboding. It's all so good that it makes you want to excuse the wild shots he goes for.

Now, if he listens to Delaitre, that's going to come under control. The most important thing here is that Monfils apparently wants to succeed, and badly. He made the call to Delaitre. He's the one who gives a full effort in every match, even if it's not the brainiest effort out there.

You can't under-estimate his desire to win. You had only to watch his five-set victory over James Blake at the French Open last year to understand how highly motivated he is. But now, he needs more than motivation and pure talent. He needs to understand the game better. Only when he does will he climb back into the top-20, or top-10. There are a lot of outstanding young players in the game right now. None of them has the potential of Monfils.
http://blogs.sun-sentinel.com/sports...s_back_to.html
Reply

Thread Tools

Posting Rules