~~Articles & Interviews about/of GaŽl~~ - Page 7 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-19-2007, 01:07 PM   #91
country flag delsa
Registered User

delsa's Avatar

delsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond repute
Default Re: ~~Articles & Interviews about/of GaŽl~~

From L'Équipe's site after his R3 exit:

Gaël Monfils : «J'avais un peu de mal au début, je n'étais pas bien, pas dans le match. Quand je prenais les balles, je voyais la tribune de Richard (Gasquet) avec tout le monde, alors que la mienne était presque vide. Après le premier set, je me suis dit : putain, merde, il faut que je réagisse sur le terrain ! Richard jouait vachement bien, moi, je me suis réajusté. Il avait une bonne tactique et il s'y est tenu. Moi, il m'a justement manqué d'avoir une tactique de rechange. J'étais seul, je n'ai parlé à personne avant le match, et franchement, ça manque. J'espère trouver quelqu'un assez rapidement et mon choix sera plus réfléchi que le dernier. Vraiment.»

Gaël...

I really love both guys' post-match audio interview... Very gracious to each other.
delsa is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-19-2007, 05:44 PM   #92
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

You're welcome for the translations, it helps me to improve my English. But I can't really translate with my limited English, just give the gist of it.

Richard's audio interview on the FFT website is indeed so cute, he says so many nice things about Gael, it's adorable.
Gael said he is happy about his tournament, but he does sound a bit sad, here's his interview from the Eurosport website:
Quote:
Monfils : “Un peu seul”
Fin de parcours pour Gaël Monfils. Malgré la défaite face à son ami Richard Gasquet au troisième tour de l’Open d’Australie, le Français tire des enseignements positifs de son parcours à Melbourne. Le 59e joueur du classement ATP va désormais se concentrer sur la recherche d’un nouveau coach.

GAËL MONFILS, j'imagine que la déception prédomine ...
GM : Non, pas tant que ça en fait. Même si je n'ai pas très bien débuté mon match, je ne me reproche pas grand-chose. J'ai donné tout ce que je pouvais. J'apprends, j'observe et aujourd'hui, il faut reconnaître que Richard était plus fort que moi.

Que vous a-t-il manqué pour vous imposer ?
GM : Tactiquement, Richard a vraiment su aborder la rencontre de la bonne manière en montant régulièrement au filet et en jouant haut lifté sur mon revers. Comme d'habitude, j'aurai peut-être dû être plus proche de ma ligne de fond et être plus agressif mais dans l'ensemble, je suis assez satisfait. Je pense que l'absence de coach a cependant pesé aujourd'hui. Il est toujours délicat de n'avoir personne pour vous conseiller avant un tel match.

Vous semblez vivre cette situation difficilement...
GM : Oui, c'est pesant. Je me sentais un peu seul. Il suffisait de voir mon box au bord du court, pratiquement vide, et le comparer avec celui de Richard, composé notamment de son coach, des membres du Team Lagardère et du capitaine de Coupe Davis. Ce n'était pas évident ! Alizé, mes amis étaient présents mais il me manquait le regard d'un coach pour me guider. J'espère trouver quelqu'un rapidement mais il faut que je prenne mon temps pour trouver la personne adéquate. Pour l'instant, ma réflexion n'a pas vraiment avancé.

Ce n'est jamais évident d'affronter un ami.
GM : En effet, ce n'est pas facile. En début de rencontre, notamment, j'avais du mal à exprimer mes émotions comme j'ai l'habitude de le faire. Je suis rentré sur le court avec un tout autre état d'esprit que contre Marcos Baghdatis. Ce n'était pas vraiment l'effet de la pression mais je n'étais pas vraiment là en début de match. J'avais du mal à mettre la machine en route. Par la suite, j'ai réussi à me libérer un peu plus.

Pensez-vous que Richard va se hisser en quart de finale ?
GM : Même si Robredo est solide, je le vois passer. J'aimerai sincèrement le voir affronter Federer en quart de finale.

Pensez-vous que votre bon parcours ici, notamment votre victoire face à Baghdatis, pourrait vous ouvrir les portes de l'équipe de France de Coupe Davis ?
GM : Non, je ne pense pas. L'année dernière, à la même époque, j'étais numéro un français, 31e au classement mondial et récent finaliste au tournoi de Doha et pourtant, je n'avais pas été sélectionné. Il n'y a donc pas de raison que ça soit différent. Je serai très honoré de défendre les couleurs de la France, mais je n'y crois pas trop.

Pensez-vous que votre côté "instable" joue contre vous ?
GM : Je crois que l'on a une mauvaise image de moi. Ce n'est pas parce que sur le terrain, j'exprime énormément mes émotions, que dans la vie, je suis un peu fun, que je suis forcément quelqu'un d'instable. Etre sans coach ne doit effectivement pas parler en ma faveur, mais je pense avoir démontré pas mal de choses cette semaine.
http://www.eurosport.fr/tennis/open-...o1060079.shtml
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-19-2007, 05:48 PM   #93
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

And my "translation":
I guess you're disappointed...
- No, not that much. Even if I didn't start my match very well, I don't have much to reproach myself with. I gave everything. I'm learning, I'm watching and today, I have to admit that Richard was stronger.

What did you lack today to win the match?
- Richard played a good match tactically, he was attacking a lot and playing high bouncing balls on my backhandside. As usual, maybe I should have stayed closer to my baseline or been more agressive, but all in all, I'm satisfied. The fact that I didn't have a coach was a factor today though. It's always difficult to have nobody to brief you before such a match.

This situation seems to give you a hard time...
- Yes, it's a burden. I was feeling a little bit alone today. I was seeing my box next to the court, almost empty, and then the box of Richard which was full, with his coach, the people from the Lagardère Team, the Davis Cup captain... It's not easy! Alizé and my friends were there, but I was missing the presence of a coach to support me. I really hope I'll find somebody soon, but I also need to take my time in order to find the right person. I don't know yet what I'm going to do.

And it's never easy to play a friend...
- It wasn't easy indeed. At the beginning of the match in particular, I didn't feel at ease showing my emotions like I use to do. I entered the court in a different state of mind than against Baghdatis. It wasn't really a question of pressure, I just wasn't there in the first part of the match. I didn't manage to "start up the machine". But I was able to "free myself" after a while.

Do you think Richard will make it to the 1/4?
- Robredo is a solid player, but I think Richard will win. Sincerely, I'd love to see him against Federer.

Do you think your good run here gives you a chance to play in Davis Cup?
- No, I don't think so. At the same time last year, I was the French number 1, #31 in the world, finalist in Doha, and yet, Forget didn't pick me. There is no reason it will be different this time. I would be very proud to play for France, but I don't see it happening.

Do you think your unsteadiness is penalizing you?
- I think people have the wrong image of me. I'm showing my emotions on the court, I like to have fun in real life, but that doesn't mean I'm unsteady. I guess not having a coach is penalizing me, yes, but I think I proved a few things this week.

Last edited by Truc : 01-19-2007 at 09:42 PM.
Old 01-20-2007, 12:14 AM   #94
country flag delsa
Registered User

delsa's Avatar

delsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond repute

A bit sad indeed. Thanks God he's got faithful friends including Alizť (what a nice girl she is, my... Really sweet.) and Richard (when he's not playing against him...). Why did most of the LagardŤre and DC guys only stayed in Richard's box when GaŽl is also a member of LagardŤre's PJB plus has already been in the DC team (even before Richard, even though he was only a reserve player, actually...)?

Find a coach and then you'll be able to get back to your best level and open yourself the doors of the French DC team again, GaŽl...

Hopefully.

This guy needs a big big big big big hug...
Old 01-21-2007, 10:08 PM   #95
country flag Audrea
Registered User

Audrea is on a distinguished road

Audrea is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-22-2007, 09:17 AM   #96
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Merci!
Oh, I think Gael would cope with South-American crowds as well as any other Frenchie, he's used to booing crowds. It's different, it's nothing personal.
But it's true he seems oversensitive when it comes to Forget & Cie. He has good reasons to be, but he should try to get over it.

("Quand je suis arrivé ici, tout le monde m'avait dit qu'il faisait n'importe quoi"... Poor Gaelou.)
Old 01-22-2007, 07:02 PM   #97
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Some articles in English for a change:
Quote:
Monfils stretches the boundaries
Jessica Halloran - January 19, 2007

HIS limbs seem to stretch like elastic and he has an incredibly powerful game. A 190kmh forehand, in fact, which he uses with mixed success to blast opponents off the court. But Frenchman Gael Monfils, with ankles that crack and shoes that break because of his rubber-limbed antics, is ultimately a showman.

He is known to do handstands and often does the splits in matches. He has twirled chairs around his head during games and always enjoys pumping his chest and screaming to fire up the crowd. He also likes to stick out his tongue.

"I don't want to be too serious," Monfils says.

Dramatically throwing his 193-centimetre frame around the green stage is his trademark and he's expected to do much of the same in his third-round match against fellow Frenchman and world No.17 Richard Gasquet today.

"It feels very good, very good," Monfils said of his advancement after beating Marcos Baghdatis 7-6 (7-5), 6-2, 2-6, 6-0 on Wednesday night. "But it's still a long tournament."

And as much as the 20-year-old's reckless lunges delight fans and win games, they take a heavy toll on his body. Stress fractures and sprains in his ankles bother him most.

Monfils finished in the top 50 for the second year straight last season but a back injury forced him out of two tournaments, he missed the European summer clay-court circuit with a right-foot injury and he withdrew from the Asian circuit with a stress fracture in his left foot.

After bowing out of Wimbledon in the first round he spent two months out of the game, again with inflamed ligaments in his right foot. He played the US Open but then a left-foot stress fracture sidelined him. He was back on the court last October in Madrid but he sprained his right ankle in that tournament.

While his body causes him grief, it's his attitude that frustrates his critics most. The disappointment that lingers around Monfils is that he is too immature at times. "He's a kid," said one observer. "Childish."

Monfils is without a coach for almost the first time in a decade after he fired Pier Gauthier, his second coach in five months, soon after arriving in Melbourne.

There are whispers he at times prefers nightlife over the practice court. Others wonder if he'd rather be a breakdancer, a hip-hop artist or a basketballer for his beloved NBA team the Detroit Pistons. He looked very much the basketballer on Wednesday night, dressed in a white vest, baggy khaki shorts and black socks pulled up high.

He is a close friend of Arsenal striker and compatriot Thierry Henry and often wears a Gunners shirt between matches. They share the same Caribbean background, Monfils' father comes from Guadeloupe and his mother from Martinique.

He is often criticised for his erratic form on court - will it be the boy or the man, the showman or the tennis player, turning up to play? But whoever Monfils chooses to be, it is guaranteed he will entertain.

On Wednesday night he brazenly stole the show from last year's cult hero Baghdatis.

From the moment Monfils sauntered onto the court the evening was his. Monfils said he had felt a sparkle in the air when he entered Rod Laver Arena.

"It's something magic," he said.

But nerves soon took over. "The stadium was full," he explained. Yet the nervous bubbles of energy disappeared and his win over Baghdatis filled him with elation. "So to win was magic, that's the word - magic," he said.

He's acrobatic lunges and splits had television commentator and former Australian Open champion Jim Courier crying: "That's so ridiculous that it is ridiculous."

Before his second-round match, Monfils had been worried the crowd would give him little support.

"I was thinking this was like the film Troy," Monfils told The New York Times before the Baghdatis match. "The story of a guy all alone against an army. I'm going to have to put the few Australians there are in the crowd in my pocket."

In the end the excitable Frenchman stole the masses from the Cypriot.

Today Monfils plays Gasquet, both are 20 years old and reside in the tax haven of Switzerland and are considered the future of French tennis. They have met twice on the tour, with the score at one match a piece.

"Yeah, two times," Monfils said. "Yes, good friends, so it would be a good match."

Monfils' best result at a grand slam is the fourth round at the French Open last year. Can he go further? "Step by step," Monfils said. And slide by slide.

GAEL MONFILS
Nickname: Lamonf.
Birthdate: September 1, 1986.
Birthplace: Paris, France.
Residence: Nyon, Switzerland.
Height: 193cm. Weight: 80kg.
Plays: Right-handed.
Music: R'n'B. Food: McDonald's.
Turned pro: 2004.
Coach: Pier Gauthier sacked just before the Australian Open.
Ranking: 59.
Highest ranking: 23 (June 12, 06).
Best result at a slam: fourth-round, French Open 2006.
http://www.smh.com.au/news/tennis/mo...095907209.html

And the article from the NY Times, I love the pic they picked:
http://www.nytimes.com/2007/01/17/sp...=1&oref=slogin
That's the article with the Denzel Washington quote which was quoted in GM:
Quote:
(...) During the third set, Monfils began limping around between and during points as if he had done something seriously wrong to his left ankle. He explained later that the problem came from the new pair of shoes that he had donned in the second set after damaging the ones he was wearing.

The new shoes were irritating his taped ankle and after he received a medical time out after losing the third set, Monfils removed the tape before returning to the court to start the fourth set. He was soon running and lunging like an opponent’s nightmare once more.

(...) Though Baghdatis declined to complain, Monfils’s sudden transformation from gimp to gazelle had Jim Courier, the former Australian Open champion turned entrepreneur and edgy television commentator, smelling gamesmanship. He called Monfils "an actor" on air and later followed up in a lighter tone but with the same message during an on-court interview that caused Monfils, whose English is limited, much more stress than the match.

"Courier can think and say what he wants," Monfils said later. "I was hurting, and when I got rid of the tape, you could see all the compressed blood in the foot. If he thinks I’m an actor, he should give me a job with Denzel Washington. I’ll take it."

Monfils, who chose to spend the short off-season at the IMG-operated Nick Bollettieri Tennis Academy in Florida, is considering leaving his tax-friendly base in Switzerland and moving to the United States. (...)

Last edited by Truc : 01-22-2007 at 08:32 PM.
Old 01-22-2007, 07:04 PM   #98
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Here is another article written before the match between Gael and Richie on Tennis Week, nothing new, but a few things are funny to read, I like the part about Gael looking like he's launching himself into shots off a mini-trampoline while Richard's footwork reminds of a man mimicking a matador (that's what Gael was saying in his interview in Tennis Magazine):
Quote:
French Flair Comes To Court In Gasquet-Monfils Oz Open Match

(...) Gael Monfils plays tennis as if he's a featured performer in the cast of Cirque du Soleil. Richard Gasquet strikes shots with such severe spin sometimes you half-expect the vibration dampner on his Head racquet to orbit his string bed like a ball circling a high-speed roulette wheel.

Together, these occasional doubles partners bring so much French flair to the court, it's difficult to imagine more creative flash unless strobe lights were installed above the court.

The animated Monfils plays with such explosiveness — and exuberant enthusiasm — he should consider enlisting a stunt double to celebrate his winners as the practice has proven to be a health hazard for him in the past. Monfils' celebratory leap abruptly came to a calamitous crash landing in Madrid in October when the festive Frenchman strained ligaments in his right ankle on an awkward landing after a post-point jump of jubilation in the second set of his Tennis Masters Series-Madrid match with Dominik Hrbaty. The injury limited him to one match for the rest of the 2006 season.

The 6-foot-4, loose-limbed Monfils has an elastic ability to bend his body into positions previously realized only by cartoon characters and contortionists. He bounced back from that injury to knock 2006 Australian Open finalist Marcos Baghdatis out of the tournament with a stirring 7-6(5), 6-2, 2-6, 6-0, triumph in the second round. Baghdatis, whose soft touch enables him to produce eye-opening drop shots, was left mesmerized by Monfils' go-for-broke style.

"He's playing with nothing to lose. He's very confident," Baghdatis said. "The tennis he has, it's amazing tennis."

Monfils can produce periods of amazing shots, while Gasquet is capable of sustained stretches of astounding shot making. Monfils often looks like he's launching himself into shots off a mini-trampoline. Monfils never met a shot he wouldn't prefer hitting from mid-air, preferably with his legs split and hair seemingly springing out of his scalp.

In contrast, Gasquet's footwork, when he's playing well, comes with the short, measured steps of a man mimicking a matador. Watch how quickly Gasquet makes those precise, preparation steps to create the ideal space between his body and the ball while striking perhaps the most brilliant one-handed backhand in men's tennis. Playing a practice set with Tommy Haas, another primary practitioner of the one-handed backhand at its best, a few days before the start of the 2006 U.S. Open, Gasquet was producing such severe angles off the backhand and consistently handcuffing Haas in the backhand exchanges, he soon had Haas shouting at himself in German before launching his racquet in frustration.
(...)
http://www.sportsmediainc.com/tennis...&bannerregion=

Last edited by Truc : 01-22-2007 at 08:32 PM.
Old 01-22-2007, 07:11 PM   #99
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I see Tennix X had his interview in English after the match against Richard, but it's not very interesting. Here's the link though:
http://www.tennis-x.com/story/2007-01-19/p.php

And UK Eurosport for example made a pretty big deal out of the gamesmanship story, Rusedski criticized Gael's "acting", etc., here are the links to the blog entry with all the reactions:
http://www.eurosport.com/tennis/aust...o1058008.shtml
http://annabelcroft.blogs.eurosport....ry-antics.html
Old 01-23-2007, 12:15 PM   #100
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Wilander is pretty much in love with Gael. Vialator posted the scan of L'Équipe yesterday in Richard's forum, here is the part about Gael:

"(...) Je finirai par Monfils. Ce gars est génial, il apporte un vent d'air frais, un truc super fun à regarder. Il est dingue, dans le bon sens du terme. Il ne ressemble pas à un joueur qui aurait appris le tennis auprès d'un prof, mais plutôt à quelqu'un qui aurait ramassé une raquette et se serait mis à jouer comme ça, au gré de son inspiration. Je n'arrive pas à croire que quelqu'un ait pu lui apprendre le coup droit qu'il a, ni lui dicter sa technique de service qui ressemble dans la préparation à celle de Roddick. C'est un peu comme un joueur "fait maison", qui est aussi un sacré athlète naturel.
Mais il faudra rapidement qu'il se dise la chose suivante: "Je peux continuer à jouer comme ça et m'installer parmi les quinze premiers joueurs au monde pendant cinq ou six ans sans problème, mais je ne pourrai jamais intégrer le top 5 si je ne me mets pas à travailler des choses précises, comme prendre la balle plus tôt".
J'espère qu'il va se stabiliser professionnellement, il a besoin de trouver quelqu'un en qui il aura confiance et qui pourra lui dire: "Reste naturel, comporte-toi comme tu l'entends, mais travaille sur tes bases, sur ton jeu.
"
http://www.menstennisforums.com/show...postcount=1437

(Roughly:
This guy is great, he brings some fresh air, really fun to watch. He's crazy, in a good way. He doesn't look like a player who learned tennis with a tennis teacher, more like somebody who picked a racket and started playing just like that. I can't believe somebody told him to play the FH like he does or taught him his serve technique which reminds of Roddick in the preparation. He's like a "home made" player with amazing athletic abilities.
But now he has to say to himself: 'I can keep playing like that and easily (???) be in the top 15 during 5 or 6 years, but I will never be a top 5 player if I don't work on some things in particular, like taking the ball earlier.'
I hope he will stabilize, he needs to find somebody he will trust and who will tell him: 'Stay like you are, behave like you want, but work on the basics, on your game'.)

Last edited by Truc : 01-23-2007 at 02:20 PM.
Old 01-23-2007, 02:08 PM   #101
country flag delsa
Registered User

delsa's Avatar

Thanks for the article Audrea, things gets more understandable now... Apparently it's more Gaël who made a little fuss about it than anything else... The FFT guys weren't in Richard's box.

Yep, i noticed Wilander liked Gaël too.

And about the British press, well the term "PC Brigade" was almost invented for them only... They should get off their high horses and look at the whole picture...
Old 01-24-2007, 03:18 PM   #102
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

An interview of Jean-Claude Perrin about Gael.

Perrin is not a tennis coach, I don't know why they interview him about Gael, it's not very interesting. But never mind, here you are:
Quote:
PAROLE DE COACH : « Monfils est capable de choses irréalisables »
Chaque semaine Jean-Claude Perrin revient sur un fait d’actualité marquant. Cette semaine, l’ancien entraîneur des équipes de France d’athlétisme a choisi de s’attarder sur Gaël Monfils.

Quel regard portez-vous sur la prestation de Gaël Monfils à Melbourne ?
Ce n’est pas du tout curieux. Monfils joue et agit comme on voit le personnage. Il a du talent, il est imprévisible, pas toujours constant. Il a besoin autour de lui de gens énergiques, compétents et surtout pas complaisant.
Croyez-vous qu’il soit facile de le gérer ?
Il est ingérable et c’est pour cela que son cas m’intéresse. Monfils fait partie de ceux qui peuvent faire des choses irréalisables. Il a certes moins de talent de tennis que Gasquet mais il est capable de choses imprévisibles qu’il faut seulement canaliser.
Ne pensez-vous pas que canaliser un joueur de la sorte puisse le brider ?
Non, pas du tout. Canaliser ne veut pas dire mettre dans un moule, plier… Ce n’est pas ça. Canaliser c’est apporter des touches pour réussir.

« Se séparer de Gauthier est une grave erreur »
Il lui faut une sorte de guide en quelque sorte ?
Oui. Il y a eu de très grosses fautes, de fait, commises avec lui ces dernières années. On voulait le fabriquer comme un deuxième Noah, on voulait faire de lui un promoteur médiatique… Il n’était pas prêt pour cela.
Que lui manque-t-il pour être prêt ?
De la maturité, d’avoir durant plusieurs mois une rigueur et quelqu’un qu’il écoute. Là, véritablement, on verra un tigre qui jouera bien au tennis.
Qu’avez-vous pensé de sa séparation avec Gauthier à l’entame de l’Open d’Australie ?
C’est une grave erreur. Gauthier était très bien. Le fait qu’il ait bien joué sans entraîneur ne m’impressionne cependant pas du tout. Les entraîneurs servent à préparer, ils ne servent pas pendant les tournois. Ça, ce sont encore des images de journalistes qui passent leur temps dans les tribunes de presse. La force d’un entraîneur est dans le guide, dans l’entraînement et non le cul dans les tribunes à 50 mètres d’un athlète.

« Monfils, ça peut être Cantona… »
Certains joueurs semblent, malgré tout, avoir besoin de la présence de leur entraîneur à leur côté, un contact physique, un contact oculaire…
C’est de l’imagerie populaire tout ça. Ce qui est important c’est lorsque l’on a quelqu’un sur le banc, comme en Coupe Davis. Le soutien dans la tribune, c’est juste un soutien affectif et ce rôle peut être endossé par les parents, comme on l’a vu souvent pour Santoro par exemple, des amis proches, un entraîneur fidèle… C’est multiple mais, un entraîneur, c’est autre chose.
Avez-vous rencontré beaucoup de « Monfils » au cours de votre longue carrière ?
Il y en a très peu dans le sport. Monfils, ça peut être Cantona, Safin… Des gens comme ceux-là. Mais il y en a d’autres, en aviron, en ski etc. Il y en a partout mais tous ne défraient pas la chronique.
Pourrait-on résumer en disant que ce sont des têtes brûlées ?
Non, pas vraiment, je suis encore trop imprégné par la qualité du feuilleton pour pouvoir dire cela mais, Monfils, c’est un sujet sur lequel on reviendra. Ce garçon, entraîné tous les matins dans le froid, sur la piste, à Colombes à 8h00 du matin, je peux vous dire qu’on lui ferait donner ce qu’il a dans les tripes.
http://www.sport365.fr/tennis/grands...isables-.shtml
Old 01-25-2007, 01:27 AM   #103
country flag delsa
Registered User

delsa's Avatar

^ Oh...

I hesitate between "Spot on" and "Huh, huh...".

Last edited by delsa : 01-25-2007 at 01:49 AM.
Old 02-03-2007, 10:27 AM   #104
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Gael played yesterday the exo against Richard in Tarbes ("Les petits as"), here's his interview:
Quote:
Rencontre. Il était, avec son copain Gasquet, la vedette de la soirée.

Quinze jours après s'être rencontrés sur l'Open d'Australie (6/0,4/6,7/5,6/3 pour Gasquet), Richard et Gaël Monfils se sont retrouvés aux Petits As, hier soir. Séance de dédicace, conférence de presse, match exhibition, les deux anciens Petits AS, en 1999 et 2000, se sont prêtés de bon coeur à leurs retrouvailles tarbaises. Gaël Monfils, 20 ans, le showman, tombeur de Baghdatis à Melbourne, s'est livré à l'orée d'une année importante pour lui.

Gaël, quels souvenirs gardez-vous de votre passage à Tarbes ?
"Ca fait bizarre...En fait, je n'étais pas resté longtemps (Ndlr : il avait été éliminé en 16e de finale) et je ne me souvenais pas qu'il y avait autant de monde, autant d'ambiance. Ca fait plaisir de revenir ici sept ans après. C'est un tournoi connu partout dans le monde, tous les joueurs connaissent les Petits As. On en parle, parfois, sur le circuit.

Quels sont vos objectifs pour 2007 ?
Je n'ai pas l'habitude de les dévoiler...Mais, en gros, c'est de m'amuser sur un terrain, d'aller le plus haut possible et de faire péter un grand chelem dès cette année! Parce que la seule chose qui compte sur les grands chelems, c'est d'aller au bout et de gagner. Les bons parcours, pour moi, ça n'existe pas.

En quoi estimez-vous devoir progresser le plus ?
Dans tous les secteurs de jeu ! Je dois m'améliorer partout pour devenir le n°1, ça prendra le temps que ça prendra...

Vous vous êtes séparé récemment de votre coach, Pier Gauthier. Vous l'avez remplacé ?
Pas encore. Je cherche, mais ce n'est pas facile à trouver, un coach qui correspond bien. J'ai des propositions, mais je prends mon temps. Ca va prendre le temps que ça va prendre, mais je ne m'en fais pas. Pour l'instant, je travaille tout seul, je me prépare pour la saison de mon côté, sans me poser de questions.

Vous avez reculé à la 51e place ATP, pensez-vous jouer la coupe Davis, la semaine prochaine ?
Ce n'est pas dit que je joue, il y a d'autres joueurs devant moi. Mais je m'entraîne, je me tiens prët pour aller à Clermont-Ferrand (les 9, 10 et février contre la Roumanie) au cas où...
Propos recueillis par STEPHANE BADOUARD - La Nouvelle République des Pyrénées
http://www.lespetitsas.fr/medias/ind...itleName=revue
Nothing new, except that he confirms he hasn't found a coach yet. He's got proposals, but it's not easy to make a choice and he's taking his time. He's working alone for the time being.
He's getting ready for Clermont-Ferrand just in case...
Old 02-03-2007, 10:53 AM   #105
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

And more interesting, his interview in L'Équipe today, he sounds so disappointed because of the DC...
Quote:
«Ça va commencer à me gonfler…»
GAËL MONFILS aurait aimé être retenu dans l’équipe de France de Coupe Davis contre la Roumanie.
Décidément, les jours d’exhibition aux Petits As deTarbes sont propices aux légers psychodrames. L’an dernier, Fabrice Santoro versait ici quelques larmes en ruminant sur sa non-sélection en Coupe Davis. Hier, just eavant de parader contre son copain Richard Gasquet ,Gaël Monfils a ruminé à son tour sur sa condition d’éternel exclu. Toujours sans coach, privé de France-Roumanie (9-11 février à Clermont- Ferrand), le mal-aimé (?) du capitaine Guy Forget a partagé son désarroi.
TARBES – de notre envoyé spécial
« QUE RESSENTEZ-VOUS par rapport à votre non-sélection en Coupe Davis ?
– Je suis déçu, je pensais être sélectionné. Mais voilà, je ne suis pas pris. Pas de soucis, je commence à y être habitué. Même si je ne suis pas à mon sommet, je ne joue quand même pas trop mal. Mais il ne me prend pas. C’est comme ça. Même si je n’avais été retenu que comme cinquième homme, j’aurais pu m’entraîner avec le groupe. J’aurais aimé partager un truc. Guy a vu autrement. Je le respecte, mais c’est un peu dur.
– Vous êtes quand même sur la liste des remplaçants au cas où…
– Ouais, ça veut dire quoi ? C’est un peu horrible quand même. Et ce n’est qu’en simple, si un mec se blesse. Faut faire avec, mais je suis sceptique.
– C’est-à-dire ?
– Peut-être va-t-il falloir prendre un jour une décision par rapport à la Coupe Davis.
– Renoncer définitivement à la sélection ?
– Tout ça, ce sont des trucs qui marquent. Qui restent. C’est chiant, quoi. J’ai l’impression d’être dans cette équipe de France sans y être. Là, ça passe encore. Mais ça va peut-être commencer à me gonfler.
« Je sais où je vais »
– Vous ressentez un problème avec Guy Forget ?
– Je ne pense pas. Quand je le vois, ça se passe bien. Je le respecte. Mais je ne suis pas dans ses choix. Et il ne me prend pas. Bon, je relativise en me disant que Federer ne joue pas non plus trop en Coupe Davis. Onpeut faire carrière sans la jouer…
– Sinon, où en êtes-vous dans votre quête de coach ?
– C’est très dur. En fait, je me rends compte qu’il n’y a pas beaucoup de choix. Il n’y a pas tant de personnes que ça ! Je ne trouverai pas un entraîneur comme ça. Je cherche, je prends mon temps, il ne faut pas que je me précipite, quitte à faire quelques tournois tout seul même si ce n’est pas la solution (Monfils jouera prochainement les tournois de Marseille, Rotterdam, Las Vegas). Avec Delaitre, j’avais des exigences qu’il ne pouvait pas tenir.
– Comment faites-vous pour le moment pour vous entraîner ?
– Je suis tout seul et je vais un peu partout. Je joue avec qui veut… Après l’Australie, Olivier (Delaitre) m’a donné un coup de main une semaine au Luxembourg. Après, j’étais à Genève avec Fab (Santoro) et quelques Suisses. Et hier (jeudi), j’étais au CNE à Roland-Garros avec avec Jo (Tsonga).
– Ce n’est pas l’idéal, non ?
– Tout ça me renforce. Pas mal de gens disent du mal. Mais je sais où je vais et je m’entraîne dur. »
FRANCK RAMELLA
Reply

Thread Tools

Posting Rules