~~Articles & Interviews about/of Gaël~~ - Page 14 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-23-2008, 09:00 PM   #196
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute
Default Re: ~~Articles & Interviews about/of Gaël~~

thanks for the update Julie, I miss Gael
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 02-27-2008, 07:03 AM   #197
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Eysseric said in Cherbourg he practiced a lot with Gaël last week in Paris, so apparently he's training hard...
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-29-2008, 12:39 PM   #198
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

I am sure this will make some of you happy :

Tennis - ATP - Dubaï - Monfils revient enfin
Eloigné depuis cinq mois des courts par une succession de blessures, à un poignet puis à un genou, Gaël Monfils va enfin renouer avec la compétition la semaine prochaine, à Dubaï. Le 51e joueur mondial accède directement au tableau principal, après qu'une place s'est libérée pour lui.

«Ces trois dernières semaines, il s'est entraîné dur, on a poussé assez loin et le genou a répondu, alors..., raconte son entraîneur Thierry Champion vendredi dans L'Equipe. Je peux même dire que j'étais agréablement surpris par son niveau à l'entraînement.»

Source: http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...094135Dev.html

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-29-2008, 05:54 PM   #199
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Yep, I posted the article of L'Equipe in the other thread this morning, Gaëlou's forum is a mess - it will get better when we will have tournament threads to post in:
http://www.menstennisforums.com/show...6&postcount=21
http://www.menstennisforums.com/show...2&postcount=22
It was such an awesome start to the day when I saw the "Monfils ready to take off again" headline!
The right elbow problem mentioned at the end worries me a little bit, but I've felt all day!
Old 02-29-2008, 09:46 PM   #200
country flag The Freak
Registered User

The Freak's Avatar

The Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond repute

Yay!

Tim Henman--Gael Monfils--James Blake--Rafael Nadal--Jo-Wilfried Tsonga--John Isner--Janko Tipsarevic--Juan Martin Del Potro--Donald Young--Richard Gasquet.

The Freak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 06:27 AM   #201
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

There even is an interview in L’Equipe today! With a pic, I don’t know if it’s taken in Dubai.
Quote:
« Je vais me donner à fond »
GAËL MONFILS, impatient de reprendre la compétition la semaine prochaine, se sent renforcé par ses six mois d’arrêt pour blessure.
Arrivés mercredi soir à Dubaï, Gaël Monfils et son entraîneur, Thierry Champion, ont eu un emploi du temps chargé, ne serait-ce que pour s’installer puisqu’ils durent changer deux fois d’hôtel. Le premier entraînement, d’après Champion, n’a pas été fameux : « Gaël n’avait pas joué à l’extérieur et sous le soleil depuis six mois. Il ne pouvait pas trouver tous les ajustements en une ou deux heures de temps. » Mais, très vite, la routine des tournois s’est réinstallée et, hier, ce sont deux bonnes séances que se sont offertes le joueur et son coach sous les yeux de Nicolas Perotte, préparateur physique. Près de six mois après son dernier tournoi, revenu d’une période de soins et de repos pour guérir une blessure à un poignet puis une autre à un genou, Monfils piaffe d’impatience avant son premier tour, lundi.
« ÇA FAIT QUOI de retrouver l’ambiance du circuit après une si longue absence ?
– Je suis content, je retrouve ma vie de joueur. Mais le tournoi n’a pas encore commencé et j’espère que rien de fâcheux ne m’arrivera d’ici à lundi.
– Ces six mois sans compétition ont-ils été durs à vivre ?
– Ce n’était pas facile, c’est sûr, mais je m’y suis fait. Je me dis qu’il y a des phases comme ça et il faut espérer que ça ne reviendra pas de si tôt parce que ça fait long, toute cette période sans tournois, et ça fait surtout bizarre de ne plus pouvoir faire ce que vous faites le mieux dans la vie. Je ne suis pas une exception et j’ai essayé de ne pas trop m’attacher au fait que j’étais blessé. Tout est une question de volonté. Mais ce n’était pas évident car, après avoir fait le boulot pour le poignet, je me suis blessé à un genou et il a fallu tout recommencer. Mais, bon, j’étais fataliste. On apprend les difficultés du métier dans ce genre de situation. Ça forge le caractère. Et cette période n’a pas été que négative parce qu’en me sortant du milieu du tennis j’ai fait pas mal d’autres choses, j’ai appris pas mal de trucs.
– Vous voulez dire par là que vous avez appris à mieux vous connaître ?
– Bien sûr, parce qu’on a le temps de réfléchir à beaucoup de choses, de prendre du recul, d’analyser les erreurs qu’on a pu faire et, comme je le dis, on découvre d’autres horizons que le tennis. Ça ne fait pas de mal car, quand on revient au tennis, on a encore plus envie de jouer qu’avant.
– Qu’avez-vous appris de particulier sur vous-même ?
– Difficile de préciser mais, alors que j’ai l’impression d’être quelqu’un de très ouvert, je me rends compte que, lorsque je joue au tennis, le champ de vision est restreint, tandis que lorsqu’on a la liberté de faire ce qu’on veut, l’horizon s’élargit.
– Vous avez beaucoup voyagé pendant votre convalescence ?
– J’ai pas mal bougé, oui, mais pas trop loin, à part un tour en Guadeloupe pour voir mon papa. Surtout, je ne suis pas resté à Paris, j’en avais un peu marre. J’ai donc passé beaucoup de temps chez moi, à Genève, je suis allé à la montagne et j’ai vécu pas mal de bons moments avec des potes. Ensuite, il a fallu revenir à Paris pour reprendre l’entraînement physique et tennis.
« C’est Jo qui m’a poussé à regarder de nouveau le tennis »
– Vous ne vous êtes jamais senti en manque de compétition ?
– Le moment où on se sent le plus en manque, c’est dès le premier jour quand on est blessé. Soudain on se dit : “Mais qu’est-ce que je vais faire de ma journée ?” Après, on s’habitue et on s’organise. Mais, à la seconde où le médecin dit qu’il faut tout arrêter, c’est dur parce qu’on a vraiment envie d’aller sur le court, on ne comprend pas tout de suite pourquoi il faut laisser les raquettes à la maison.
– Avez-vous suivi ce que les autres Français on fait pendant votre absence ?
– Pendant un bon moment,je suis resté complètement out du tennis. Je n’ai pas suivi ce qui se passait sur les tournois, j’étais vraiment déconnecté. Et puis, en janvier, j’ai quand même entendu parler de ce que faisait Jo (Tsonga) à Melbourne. Et alors là, oui, j’ai suivi sa fin de parcours. J’étais super content pour lui, pour mon pote. C’est donc Jo qui m’a poussé à regarder de nouveau le tennis. Sinon, comme je savais qu’il me restait encore quelques semaines avant de revenir sur le circuit, je ne me serais pas reconnecté aussi tôt.
– Vous avez passé beaucoup d’heures sur le court avant de venir ici ?
– Ça n’a pas été facile. Il y a eu une longue période pendant laquelle je m’entraînais une journée, mais je n’arrivais pas à enchaîner les séances et il me fallait deux ou trois jours de récup avant de revenir sur le court. J’ai quand même fait quelques matches d’entraînement, mais, franchement, je ne sais pas ce que ça va donner pour mon premier tournoi. Je vais surtout me dire qu’enfin je peux refaire ce que j’adore et je vais retrouver du plaisir à cent pour cent. Je serai de nouveau dans mon élément. Après, le reste viendra. Je vais me donner à fond et on verra les résultats. »
ALAIN DEFLASSIEUX
Attached Images
File Type: jpg Dubai.jpg (23.9 KB, 11 views)
Old 03-01-2008, 06:58 AM   #202
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

They arrived on Wednesday already, the start was a bit bumpy, they had to change the hotel twice, the first training was not pretty: "Gaël hadn't played outdoors for 6 months, he was not going to adjust in 1 or 2 hours", Champion says. But the routine is coming back and yesterday, he had 2 good training sessions with Champion and his physical trainer Perotte. After having been out for almost 6 months, he is "champing at the bit".

The interview:
He's happy to be back, but the tournament hasn't started yet and he hopes nothing bad will happen until Monday.
The last 6 months were not easy for sure, it's weird not to be able to do what you do best in life. But he's no exception. And it was not entirely negative because he learned many things. He had time to analyze what he's done wrong. He means he's basically a very open person, but when he plays tennis, his "field of view" narrows.
He went shortly to Guadeloupe to see his Dad. He was fed up with Paris, so he spent a lot of time in Geneva, went to the mountains, had fun with his friends. But he had to come back to Paris for the training.
The first day when you get injured, you think "What am I going to do all day?" but you get used to it. When the doc says for the second time you have to stop everything again, it's tough though.
He stayed completely out of the tennis world for a long time, had no idea of what was going on on the tour. Until he heard of Jo's run in Melbourne in January. He was so happy for him, it made him pay attention to the tour again. Otherwise he knew he still had many weeks out and wouldn't have followed tennis again.
And when he's asked about how much he has trained before Dubai: during a long period of time, he was training 1 day and needed 2 or 3 days recovering before he could practice again, so it isn't easy. He tried to play a couple of matches in training before coming here, but frankly, he doesn't know what to expect for this tournament.

I don't know why Champion said yesterday he is nicely surprised by his level of game, that's not exactly how it sounds in Gaël's interview, let's keep the expectations low.
It's so cute when he says he hopes nothing will happen again until Monday...

Last edited by Truc : 03-01-2008 at 08:53 AM.
Old 03-01-2008, 03:32 PM   #203
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Danielafrenchfan View Post
Ca fait plaisir d'entendre des news de Gael
c'est clair, thanks Truc
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-02-2008, 01:35 AM   #204
country flag The Freak
Registered User

The Freak's Avatar

The Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond repute

Did he cut his hair?

Tim Henman--Gael Monfils--James Blake--Rafael Nadal--Jo-Wilfried Tsonga--John Isner--Janko Tipsarevic--Juan Martin Del Potro--Donald Young--Richard Gasquet.

The Freak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-02-2008, 07:38 AM   #205
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
I've felt all day!
Quote:
Originally Posted by AgentZero View Post
Yay!
Quote:
Originally Posted by Danielafrenchfan View Post
Ca fait plaisir d'entendre des news de Gael
Quote:
Originally Posted by amdany View Post
c'est clair
Lol, I see Gaëlou's comeback makes everybody .
Old 03-02-2008, 07:39 AM   #206
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Originally Posted by AgentZero View Post
Did he cut his hair?
Apparently, yes. I know the pic was awful, I just posted it to check his current hairdo!
Here is another one of the Team Lagardère which was probably taken before he left Paris. I mean he looks good:
Old 03-06-2008, 03:34 AM   #207
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

From Gulnews:

French youngster driven by Gael force
By Alaric Gomes, Senior Reporter
Published: March 06, 2008, 00:53

Dubai: After spending more than six months out in the wilderness, French youngster Gael Monfils has not waned in the pursuit of his dream of clinching the world No 1 spot.

"The goal is to be the No 1 player in the world. I have been out for some time, and now is the time to keep working hard and be patient for the results to fall in," Monfils said.

The 21-year-old was forced out of the US Open last year with a knee problem. Over the past six months he has patiently regained his health and kept faith with his dream of being the best player in the world one day.

Currently, Monfils is ranked at No 52 on the ATP Men's Tour, and his best-ever career ranking was in the middle of 2006 when he reached No 23.

The French youth is known for his versatility on different playing surfaces and against top stars.

To date, he has registered wins against some of the top ten players, including No 5 Nikolay Davydenko and No 7 Tommy Robredo.

But all this is of the past as he is keenly looking forward to what lies before him. "The fact is that I am here now, and I am here to be the best. The secret now lies in keeping the confidence and the hard work going," Monfils stated.

The French player, who has Caribbean roots, finished 2004 as the world's No 1 junior, having won three of the four Grand Slams [Australian Open, French Open and Wimbledon].

But he failed to join Stefan Edberg as the only player to win the 'Junior Grand Slam' when he lost in the third round of the US Open to Viktor Troicki of Serbia.

Rising star

Named ATP Newcomer of the Year, the tennis fraternity sees Monfils as one of the rising stars in the men's game.

However, on Tuesday, he went down in straight sets to eighth seed Tomas Berdych. "I do not have too many expectations from myself at this moment," Monfils said.

"The result was really not that important. The idea was to get out there on court and get a feel of a competition match. I am pleased with the way I have played my first match after such a long time."

He said that he is still continuing with rehabilitation work on his knee.

However, one week ago he started having a problem with his ankle. "I can now play almost my best game," Monfils said.

"The idea now is to keep on believing in myself and my ability to play at my best level in the near future."

Source: http://www.gulfnews.com/sport/Tennis/10195220.html
Old 03-06-2008, 06:47 AM   #208
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Thanks, but I doubt he meant he was pleased with the way he played, that makes him look like a complete idiot... He definitely says the opposite in the French interviews. (It's not the only thing they got wrong in the article, it's the elbow which is bothering him now and not the ankle, it seems a few things got lost in translation.)
The parts about his goal and his faith are correct.
Old 04-25-2008, 11:24 PM   #209
country flag lilibel13
Registered User

lilibel13's Avatar

lilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond repute

An itw before his match against fed ( it funny) but sorry it's in french i will translate when i ve got time

http://www.grandchelem.net/mon_weblo...e-fe.html#more

And i add a commentary of someone i can't stop laughing!!

"(ceci est un commentaire futile)

coupe toi la méduse qui te tombe sur les yeux par pitié Gael !! En interview il est obligé de la virer constamment. On dirait qu'il a trop trainé dans le 6° arrondissement c'est insupportable )
Entre ça et sa breloque autour du cou...il a pas l'air très fut-fut... Ce que confirme à sa façon Fédérer : j'aime bien jouer Gael il tente des coups pas normaux comme ce coup droit parti dans la bâche à 2000 km/h. Foufou inoffensif avec un look de collégien donc."
lilibel13 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-26-2008, 08:30 AM   #210
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

There already is a sort of translation of the interview with the bets about the Fed match on the MC website, you don't need to translate it.

I have to say the "Medusa" comment is pretty much spot on, his hair does look very annoying in interviews, it would drive me nuts too!
But what's wrong with his necklace? He explained it last time in interviews: "It comes from my family, on my father's side. It's a sort of good luck charm. It's something with my father and my uncle Marius and another tennis player in Guadeloupe." He sometimes gets criticized for the most trivial things, really. Nobody cares about Jo's "good luck charm" earring, for example.
Reply

Thread Tools

Posting Rules