~~Articles & Interviews about/of GaŽl~~ - Page 10 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 03-22-2007, 05:00 PM   #136
country flag *Ally*
Registered User

*Ally*'s Avatar

*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute*Ally* has a reputation beyond repute
Default Re: ~~Articles & Interviews about/of GaŽl~~

Hi guys, I'm Ally and this is my very first post on MTF!
I found this short article about Gael in L'Equipe, it's not thaaaat bad... Actually I thought they were going to destroy him, LoL

*Ally* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-22-2007, 06:07 PM   #137
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Welcome around and thanks for the article, Ally!

He says everything went wrong, he couldn't cope with the wind and he's "dismayed" it happened here in Miami.
He was ill the day before, he was throwing up and he felt lethargic during the match. He has a cheese allergy, he wonders if he ate some.
(But he also says it's his fault if he wasn't able to deal with that.)
Delaitre: they must work on a minimum of consistency, so he doesn't come down to such a level on a bad day. Bolelli lulled him with his non-rhythm, but Gael should be able to beat that kind of guys even when he doesn't feel well. Really strong players do that. It was a very good week in Sunrise, he beat guys who were at least as good as Bolelli, but it's another setback and they can't afford to waste any more time now.

And it looks like Gael hasn't given up on being picked for the DC. He says it's different on clay and he thinks he has the profile of a DC player because in DC, it's all about playing one big match.

(And in the first part of the article, the journalist compares Sunrise and his paddle title last year - both an interlude between early defeats. But at least something always happens with him.)
I like how the journalist calls him "le Zébulon".
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-22-2007, 06:21 PM   #138
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

JBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Frederic Bernes
Sunrise n'ťtait qu'une fausse ťclaircie.
This guy stole my line...
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Tennis Tipping 2009 Results:
Singles: Cherbourg CH W
Doubles: ...
JBdV is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-23-2007, 01:37 PM   #139
country flag delsa
Registered User

delsa's Avatar

delsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond reputedelsa has a reputation beyond repute

Apparently this match was decided on hold-ups. Bolleli broke in the 1st set on his only BP, then just before or after (i don't remember) the rain delay... And it was over.

About his comments on DC...
delsa is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2007, 01:13 PM   #140
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

In "Le Parisien" today:
Quote:
Gaël Monfils de retour sur terre

«IL CONNAIT vachement bien le tennis... même si j'ai déjà eu un meilleur classement que lui ! » Assis dans un fauteuil de cuir noir du salon des joueurs aux côtés d'Olivier Delaître, son entraîneur depuis début mars, Gaël Monfils, 20 ans, part dans un grand éclat de rire. Le Parisien, qui affronte aujourd'hui le Tchèque Stepanek au 1 e tour du tournoi de Monte-Carlo, n'a pourtant guère eu l'occasion de sourire ces derniers mois.
« Il ne m'apporte que des soucis ! », plaisante Delaître. S'il a remporté le challenger américain de Sunrise, l'ex-n o 1 français n'a en effet plus gagné le moindre match sur le circuit principal depuis sa victoire sur Baghdatis, en janvier, en Australie ! Mais Delaître, qui a déjà coaché Monfils chez les juniors, refuse de s'arrêter à ce triste bilan comptable. « Il ne faut pas oublier qu'avant notre collaboration, il avait passé un mois sans entraînement sérieux (NDLR : Monfils s'est séparé de son éphémère entraîneur, Pier Gauthier, au début de l'Open d'Australie), sans planning, sans structure », tempère l'ancien professionnel messin.

« J'assume et je ne regrette rien »
« Au bout de quinze jours aux Etats-Unis, il a logiquement accusé le coup mentalement et physiquement. Je ne m'inquiète pas du tout. Il a retrouvé les qualités qu'il avait il y a quelque temps. Maintenant, on va pouvoir passer à la phase de développement et amélioration. » La méthode de l'ex-joueur de Coupe Davis est simple : remettre dans le droit chemin un élève qui brille par son inconstance. Et a vu tous ses cadets (Djokovic, Murray...) avancer pendant qu'il faisait du surplace. Avant Monte-Carlo, Monfils - demi-finaliste à Rome et 8 e de finaliste à Roland-Garros l'an passé - a travaillé deux semaines sur terre battue à Sophia-Antipolis. « Il faut bien recadrer son travail, avoir une ligne conductrice, résume Delaître. Quand on n'a pas d'entraîneur, on part un peu dans tous les sens. J'essaie de modifier quelques points précis... mais c'est secret ! En tout cas, il ne peut pas y couper s'il veut entrer dans le top dix. » Les yeux grands ouverts derrière ses lentilles vertes, le n o 45 de l'ATP opine de la tête. « Olivier m'a apporté de la sérénité, plus de confiance en moi et je sais que je peux compter sur lui à 100 %, souffle-t-il. Après, je sais que pour être le meilleur, il faut travailler, bosser à l'entraînement, surveiller l'hygiène de vie, etc. En tout cas, je n'ai pas à effacer ce que j'ai vécu. J'assume et je ne regrette rien. Il faut toujours essayer pour voir... » Monfils a vu. Reste désormais à savoir s'il en a retenu les leçons.
Delaitre sounds confident, says it's normal the US tourney was hard after all this time without a coach, but Gael is back to normal conditions now. They spent 2 weeks training seriously in Sophia-Antipolis. Gael means he feels more serene, he knows he can trust Olivier 100%.
And they seem to have fun together, Gael teases Olivier about his poor ranking when he was a player, Olivier jokes about the fact that coaching Gael only brings worries...
Gael without tatoos anymore, but with green contact lenses!

Last edited by Truc : 04-16-2007 at 01:24 PM.
Old 04-16-2007, 02:17 PM   #141
country flag wenty
Registered User

wenty's Avatar

wenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
In "Le Parisien" today:
Delaitre sounds confident, says it's normal the US tourney was hard after all this time without a coach, but Gael is back to normal conditions now. They spent 2 weeks training seriously in Sophia-Antipolis. Gael means he feels more serene, he knows he can trust Olivier 100%.
And they seem to have fun together, Gael teases Olivier about his poor ranking when he was a player, Olivier jokes about the fact that coaching Gael only brings worries...
Gael without tatoos anymore, but with green contact lenses!
Thanks for the article Truc
wenty is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-08-2007, 12:11 PM   #142
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Oh thank you, I wanted to read that article for so long now!
I'm not disappointed - c'est la totale, là, les pompes extraterrestoriales, "Dans ton cul!" quand il fait un ace...

I don't understand why he doesn't spend more time in the US since he likes it that much. But it won't be very possible with Olivier.
Old 05-14-2007, 07:41 AM   #143
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Originally Posted by Danielafrenchfan View Post
GAEL what are you doing ! i like delaitre
Exactly my feelings, and

Delaître's reaction according to this article is spot on, it reinforces my feelings about him, he seems to be a great guy.
It was the biggest question mark for me with Delaître, the fact that Gael had to give up on his "American dream" (it was obvious Delaître with his 5 children wouldn't be ready to spend half of the year with him in Florida), but he had made that choice, period, and there were so many positive things with Delaître, he seemed to really care about Gael.
I'm so disappointed Gael isn't able to stick to his choice...
He really behaves like a jerk with Olivier. I don't care about the "Team Lagardère", and when he fired Gautier, it wasn't fine, sure, but they still kind of looked like strangers to each other. But how can he do that to Delaître? It's embarrassing.

On the other hand, I was getting sick of the never-ending story with "Renaissance Tennis" and Benhabilès, so at least we will get rid of it.
Old 05-16-2007, 08:15 AM   #144
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The summary of the article in L'Équipe:
His lawyer took care of the deal with Benhabiles (the lawyer was already mentioned a few times in L'Équipe as a person who has a lot of influence on Gael). He says Gael is eager to give it a try in the US, to take a break with his usual environment. It's a fact: they tried things, but it didn't work out. Lagardère, IMG, his friends - all this didn't allow him to focus on his tennis like he wants to do now. All the people around him were just thinking of their own interests.
He also says Gael was dreaming of working with Benhabiles since he was 16 years old because of his "charisma". But he's aware leaving France to live abroad isn't so easy and he warned Gael.

Delaître, who doesn't want to "demolish" Gael in front of the journalists, says Gael was still speaking of long term goals a few days ago, like playing the Hopman Cup in 2008. So he was surprised when Gael called him to tell him it was over. Olivier's answer: If you think it's the right thing for you, do it, but I don't think it is. You fought to have me and 2 months later, you're leaving. It looks like you're running away, like you want to hide away...

The people from the Team Lagardère (TL) are mad. It's been a while they don't agree with Gael's choices (included the collaboration with Delaître, apparently). His priority should be the tennis and have nothing to do with the money. He is going to run out of options by giving it a try with all those private coaches, while it would be so important for him to go back to the basics. TL won't follow him in the US.

There is a legal problem too. Gael's lawyer says he didn't sign for a long time with Tarik, but Benhabilès always likes to have everything in control with his players, the physical preparation, all the contracts, etc. = all the things TL was supposed to take care of. And Gael just signed a new contract with TL 3 weeks ago. TL says they regret the way his lawyer negociates everything and they won't accept this decision just like that.

Last edited by Truc : 05-16-2007 at 12:15 PM.
Old 05-16-2007, 08:18 AM   #145
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

And the little interview with Gael, but he doesn't say anything new. Just that he finally agreed because "deep inside", that is what he always wanted to do (the US, etc.). He sees it as a challenge, he thinks he needs some "fresh air". He's going alone to Zagreb first, but Tarik might be there already for the preparation of Roland-Garros.
He doesn't give a lot of details about how it is going to work, just says he's looking for a place to live in Miami.
People always think he doesn't take time to think about things, but it's not true. He knows the reactions will be harsh because they already were when he left Gautier. And it bothers him people always mean what he's doing is BS. It's tough. But for him, it's a new challenge.
Old 05-16-2007, 09:00 AM   #146
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Benhabilès in L'Équipe today:

L’EX-COACH D’ANDY RODDICK, Nicolas Escudé et Richard Gasquet va se pencher sur le « cas » Monfils. Nous l’avons joint hier : « Oui, je vais donner un coup de main à Gaël. Il a rencontré quelqu’un avec qui je suis en relation dans le travail et lui a demandé de nous mettre en rapport. Moi, je n’allais pas venir à Paris, et lui avait envie de tenter l’expérience américaine. Cela tombait bien. Je suis ravi. J’espère que, cette fois, je vais pouvoir aller jusqu’au bout du boulot (avec Gasquet, en 2003, l’expérience tourna court après quelques semaines seulement pour divergence de points de vue sur les méthodes de travail).
J’ai lu certaines réactions qui ne sont pas toujours positives. Mais il faut noter que, depuis Cédric Pioline, on n’avait pas vu un joueur prendre la décision d’engager un coach privé et décider de prendre sa liberté, son destin en main. Je trouve que c’est le signe d’une détermination qu’il faut respecter. Nous commencerons à travailler ensemble cinq à six jours avant le début deRoland-Garros, que je considère comme un round d’observation.
Dans un premier temps, nous allons apprendre à nous connaître. Et puis nous allons nous y mettre. Ce n’est pas normalqu’avec le talent qu’il a, il descende comme cela. Il y a quelque chose qui ne va pas. Et ce quelque chose, bien sûr qu’il vient de lui, pas des autres ! C’est pourquoi je vais l’aider. Je vais tout orchestrer. J’ai la structure pour. Je vais rechercher ce dont il a besoin. » – D. B.
Old 05-16-2007, 09:08 AM   #147
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He’s „delighted“ and hopes he will be able to work properly this time (a hint at the experience with Gasquet in 2003, it just lasted a few weeks because they didn’t agree on the working methods).
He’s read some reactions which were not positive, but he points out it’s the first time since Pioline a player decides to hire a private coach and to take his destiny in hand. He means that’s a sign of determination and people should respect it.
They will start working together 5-6 days before the French Open, which will be a „round of observation“ for him. They first have to get acquainted with each other.
It’s not normal Gael is s ranked so low with his talent. Something isn’t working. That’s why he will do everything to help him and he will organize („orchestrate“) everything. He’s got the structure he needs to do it.
Old 05-16-2007, 09:15 AM   #148
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

To an outsider, all this looks rather messy. And only time will tell, if it was the right decision. On the short term, the slump might even get deeper, if he does not manage to defend his RG points.

On the other hand, he is still young, a lot can happen within the next year. I would not write him off.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-16-2007, 09:54 AM   #149
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

It's always easier to blame something/someone else. Gael knows he is talented and sure he is, but the problem is talent is not enough to get a win at the end of the day.

He made his chioce and he'd better prove to others that he made the right one

I still can't see what is wrong with Team Lagardère? Seems like (French) haven to me. I'd give up my future in medical profession to train there
Old 05-16-2007, 10:01 AM   #150
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Ome View Post
I I still can't see what is wrong with Team Lagardère? Seems like (French) haven to me. I'd give up my future in medical profession to train there
They might "encourage" you to do things like speaking out for Sarkozy.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules