Articles & Interviews - Page 18 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-17-2007, 10:15 AM   #256
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute
Default Re: Articles & Interviews

I've been waiting for you all day Merci!

Strange that they didn't ask him about it. Anyway, I don't want to hear it anymore. I brutally stabbed salmon (FISH) with my fork so I have done my anger management
I hope there's no tape around this fist or any bruises today
Advertisement

Old 10-19-2007, 04:28 PM   #257
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

Mathieu n'avait plus de jus

8/10/2007 - 15:57 Par Régis AUMONT
De Sports.fr

Dernier Français en lice à Madrid, Paul-Henri Mathieu n'a rien pu faire ce jeudi pour contrer Mario Ancic en huitièmes de finale de l'avant-dernier Masters Series de la saison. L'Alsacien, finaliste à Moscou la semaine passée et tombeur la veille de Richard Gasquet, a plié en deux sets (6-4, 6-3) devant la puissance du Croate. Ce dernier retrouvera Novak Djokovic au tour suivant tandis que Roger Federer a dompté sa bête noire Guillermo Cañas en deux petits sets (6-0, 6-3). Dans la soirée, Rafael Nadal s'est défait d'Andy Murray (7-6, 6-4).

Deux raisons expliquent la défaite concédée par Paul-Henri Mathieu en huitièmes de finale à Madrid: la fatigue et le match parfait livré par son adversaire. Arrivé de nuit dans la capitale espagnole lundi dernier après avoir fait souffrir pendant deux heures et demie Nikolay Davydenko en finale à Moscou la veille, l'Alsacien avait ensuite enchaîné par deux victoires à l'arraché face à Mardy Fish et Richard Gasquet. Programmé en début de programme ce jeudi, «Paulo», en quête de récupération depuis ses exploits russes, n'avait de surcroît pas été gâté par les organisateurs.

Son adversaire, Mario Ancic, n'était pas préoccupé par les mêmes soucis, lui qui s'était montré expéditif lors de ses deux premiers matches, respectivement contre Marc Gicquel (6-4, 6-2) et James Blake (6-3, 6-4). Le Croate, de retour sur le circuit depuis le mois d'août (il avait été arrêté six moins en raison d'une mononucléose, Ndlr), ne tardait d'ailleurs pas à se montrer comme le patron du court derrière sa principale arme: le service. Impressionnant dans ce secteur, le natif de Split, redescendu à la 56e place mondiale, n'allait d'ailleurs connaître aucune frayeur sur son engagement durant toute la rencontre puisqu'en plus de ne concéder aucune balle de break au Français, il n'allait abandonner que douze points sur ses jeux de service.

http://www.sports.fr/fr/cmc/tennis/2...us_152439.html
Ome is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-02-2007, 09:37 AM   #258
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

"JE VISE LE TOP 10"

PHM est coaché par la Team Lagardère, comme Richard Gasquet, Nicolas Mahut, Julien Benneteau, Mickaël Llodra, Edouard Roger-Vasselin, Thierry Ascione ou Nicolas Devulder.

Samedi, l'Open de Bercy ouvre ses portes pour accueillir les plus grands joueurs du monde, dont les meilleurs Français. Parmis eux, Paul-Henri Mathieu, N°2 français, tout juste éliminé en huitième de finale de Madrid après avoir battu le n°1, Richard Gasquet.

Etes-vous ami avec les autres Français du circuit?
Oui, on se connait bien. Richard Gasquet et Gaël Monfils sont de la même génération. Je suis un peu plus âgé mais on s'apprécie beaucoup. On passe des soirées ensemble sur le circuit avec d'autres Français, comme Julien Benneteau ou Nicolas Mahut, mais aussi les francophones.

Le fait que l'attention des médias soit surtout portée sur Richard Gasquet vous dérange?
Non, ça a été mon tour lorsque j'avais 20 ans. Après, j'ai eu des blessures, on a parlé de moi de façon différente. Je suis content pour lui, mais une surmédiatisation est difficile à gérer.

Votre objectif à court terme?
Je vise le top 10 (il est actuellement 21ème)

Les déplacements incessants sont-ils durs à gérer?
Oui, je déteste les aéroports avec les attentes, les douanes,... C'est difficile. L'autre jour, je jouais à Metz, je reviens à la maison pour une demi-heure, je repars pour Moscou, j'y joue la finale, dès le lendemain, je prends l'avion pour Madrid sans repasser chez moi à Genève... C'est dur pour ma petite amie aussi, et pour mes parents, qui habitent à Strasbourg.

Gasquet, Monfils et vous habitez en Suisse, le climat est meilleur pour s'entraîner...?
Oui exactement ça ! (rires)

Vous jouerez aussi longtemps que Fabrice Santoro (35 ans)?
A ce jour, je dirai non. C'est chouette ce qu'il fait, c'est sa passion qui fait qu'il joue encore aussi bien.

Que faites-vous quand vous ne jouez pas?
Je voyage tellement que je profite de mon "chez moi". Je regarde des DVD, vais au restaurant avec des amis.

Que faites-vous de vos gains? (A ce jour, PHM a remporté près de 2,5 millions de dollars sur le circuit, NDLR)
Bien que je vienne de m'offrir un joli cadeau, une PORSCHE TARGA 4S, car je suis fou de voitures, je suis plutôt économe. La carrière n'est pas longue et on peut se blesser.

Paul-Henri Mathieu en Bref
Surnom : Paulo ou PHM
Droitier, revers à 2 mains
Né : le 12 janvier 1982, à Strasbourg
Poids : 78 kg
Taille : 1,85m
Pro depuis : 1999
Entraîneur : Thierry Champion
Son plus grand souvenir : Sa victoire en Coupe Davis, contre l'une de ses idoles, Pete Sampras
Autres idoles : Stefan Edberg et Boris Becker
Tournois remportés : En 2002, Moscou et Lyon ; En 2007, Casablanca et Gstaad
Il aime : le fondant au chocolat, Les crêpes, Le jus de goyave, Le film Gladiateur, Bruce Willis, Diane Kruger, Coldplay, Les dauphins, L'île Maurice, Les Seychelles, Les Maldives et Buenos Aires.

Credit: http://tinange10.skyrock.com/
Old 11-02-2007, 09:38 AM   #259
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

NEW CAR ALERT!!

MSRP: $97,300.00
(But of course, the actual market price is drop like ATP ranking, he shouldn't pay more than $95,000 )

I'm soooo glad he chose Porsche since I'm a huge fan! I myself prefer Cayman model since it's cheaper, yet still cool. But all 911 models are

Anyway, it's funny how he chose the 4S, of course, its top speed is 180 mph which more than Targa 4 who's at 175. And yeah, 0-62 acceleration is lower than Targa 4 for about 0.4 seconds... (+5 mph and 0.4 second lower acceleration time = $10000 more ) Men

Another thing, these models are not that much bigger than his previous Audi He sure liked the design that didn't care about that. I am surprised that he didn't go for GT model with more sporty look.

Paulo

SHOTGUN!!!
Old 11-03-2007, 09:13 PM   #260
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

On Eurosport (france) on "eurosport buzz" paulo was asked (like other sportmen) his playlist, (3 favorite songs), I just remember he said U turn Lili (Aaron), and 2 songs of Coldplay.

I guess you will show the video very soon on this page: http://www.eurosportbuzz.fr/eurospor...vid52990.shtml

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 10:46 PM   #261
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

it's online http://www.eurosportbuzz.fr/eurospor...vid55923.shtml

Guy Forget
Old 11-04-2007, 05:01 AM   #262
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Thank you, Marine

I remember asking SW ages ago, who heck Aaron was
He talked about this guy a while back, I thought he must be a French artist, but that's all I could dig up

Wait... why his claim to fame was 2002 DC finalist
SOOOOOOO mean
Old 11-04-2007, 05:06 AM   #263
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

U Turn (Lili) Amazing... my new favorite

Lili,take another walk out of your fake world
please put all the drugs out of your hand
you'll see that you can breath without not back up
some much stuff you got to understand

for every step in any walk
any town of any thought
i'll be your guide

for every street of any scene
any place you've never been
i'll be your guide

lili,you know there's still a place for people like us
the same blood runs in every hand
you see its not the wings that makes the angel
just have to move the bats out of your head

for every step in any walk
any town of any thought
i'll be your guide

for every street of any scene
any place you've never been
i'll be your guide

lili,easy as a kiss we'll find an answer
put all your fears back in the shade
don't become a ghost without no colour
cause you're the best paint life ever made

Simply awesome
Old 11-04-2007, 09:01 AM   #264
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

You have to watch the movie now...
http://www.allocine.fr/film/fichefil...lm=108818.html

Guy Forget
Old 11-04-2007, 01:41 PM   #265
Sharon

paulo has nice taste in music
View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-06-2007, 03:56 PM   #266
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
It isn't available on US Amazon I'll look it up on Amazon France now
Old 11-06-2007, 03:58 PM   #267
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sharon View Post
paulo has nice taste in music
Yep, nice taste in music, car...

The only thing that missing is girl

(kidding, Quiterie )
Old 11-24-2007, 10:05 AM   #268
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

I guess you've already seen Thierry leaves Paulo to work again with Gaël.
I posted the article in Gaël's forum, but it's actually more about Paulo:
http://www.menstennisforums.com/show...&postcount=194

It says that last Monday, Champion was still talking with Paulo about their schedule for 2008 (he will play Adelaide and Sydney as a preparation for Melbourne).
But on Wednesday evening, all of a sudden, Champion and Barbarin told him that Gaël was back and that they were going to work again with him. So they suggested to work together as a team, which is not even an option at that level "and they perfectly know that", Paulo says.
He sounds really, really pissed and feels cheated, in the middle of the preparation for 2008, when he's just made his best season ever. He had heard of Gaël being back in the Team, but he couldn't imagine something like that would happen.
Barbarin obviously doesn't feel very comfortable and says they wanted Paulo to work with Gaël, but they understand Paulo wants a full-time coach since his goal is to reach the top 10.
Paulo: "We're going to find somebody, yes, at leat I hope so, then otherwise, I'll need to find a solution. For the time being, luckily, I'm training with Hagelauer."

Last edited by Truc : 11-24-2007 at 11:54 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-24-2007, 10:12 AM   #269
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Just see Jez made a summary in GM in better English:
http://www.menstennisforums.com/show...23&postcount=5
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-24-2007, 10:58 AM   #270
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

Oh dear. Sticky situation.
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules