Articles & Interviews - Page 15 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-30-2007, 11:43 PM   #211
country flag karo_em9
Registered User

karo_em9's Avatar

karo_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond repute
Default Re: Articles & Interviews

«C’est bon signe»

Paul-Henri, était-ce un match pratiquement parfait ? On vous a senti en contrôle du début à la fin...

Paul-Henri Mathieu : parfait je ne sais pas. Quand on passe le premier tour, on est content et quand c'est en trois sets, c'est encore mieux. On économise des forces. J'ai fait un bon match du début à la fin. J'étais bien, solide.

Avez-vous été surpris de la marge dont vous disposiez ? Même si ce n'est pas sa meilleure surface, vous êtes pourtant assez proche l'un de l'autre au classement...

Paul-Henri Mathieu :
Dernièrement, j'ai mieux joué que lui sur terre battue. Même s'il était tête de série, je ne sais pas s'il est une ou deux places devant moi... Je n'étais pas surpris. J'ai fait un beau match. Sur terre battue, j'étais plus à l'aise que lui. Je ne l'avais jamais joué. Ce n'est pas évident quand on joue contre un joueur que l'on n'a jamais joué. Je savais qu'il avait un jeu atypique. Je me suis bien adapté.

L'an dernier, vous aviez de grosses ambitions, avant de tomber sur Nadal au 3e tour. Qu'en est-il cette année ?

Paul-Henri Mathieu :
Je veux aller le plus loin possible. Aujourd'hui, j'ai passé le 1er tour. Place maintenant au 2e, et ainsi de suite.

Cela risque d'être Gilles Simon au prochain tour. Pouvez-vous nous en dire un mot ?

Paul-Henri Mathieu :
C'est un joueur atypique. Il joue bizarrement. Il ne donne pas trop de rythme. Il aime bien jouer en contre. C'est largement jouable.

Santoro, Clément, Grosjean... Tous ont perdu aujourd'hui. Pensez-vous qu'il y a un changement de génération, une fin de cycle qui s'opère et que c'est à vous, les plus jeunes, de prendre la succession ?

Paul-Henri Mathieu :
Ils n'ont pas eu des tirages évidents. Fabrice jouait Chela, qui est un gros morceau sur terre battue, surtout en Grand Chelem. Arnaud jouait Ljubicic, qui a fait demi-finale l'année dernière. Ils n'ont pas eu des bons tirages. Après, j'ai gagné, Richard a gagné facilement aussi. Gaël a gagné. Il a fait un bon match. Il est bien qu'il ait pu enchaîner après son dernier tournoi. Forcément, à un moment il y aura un roulement. Ils vont arrêter. Il n'y aura plus que nous.

Un mot sur les conditions. Comment avez-vous trouvé les balles, le terrain ?

Paul-Henri Mathieu :
Il n'est pas évident de s'adapter aux conditions. Il a plu les deux derniers jours. Je me suis entraîné la semaine dernière, il faisait 30°. On a tous des problèmes de tension. Les courts sont plus trempés que la semaine dernière. Il faut s'habituer de nouveau à ce changement de climat. On s'habitue, c'est pareil pour tout le monde.

On vous a vu glisser une fois. Repensez-vous à votre cheville et à ce qui s'est passé à Melbourne ?

Paul-Henri Mathieu :
On parlait de conditions. Je n'avais jamais joué sur le court 1. Il est plus glissant que les autres courts, j'ai glissé une ou deux fois. Même quand je suis tombé, je n'y ai pas repensé. Comme c'est sur terre battue, on glisse un peu. Sur dur, c'était plus brutal.

Fte: http://www.sport24.com/sport24_artic...e__16589.html#

KARO;

John Isner - Diego Junqueira - Daniel Koellerer - Santiago Giraldo - Ricardo Hocevar

www.eltenisquenovemos.com.ar
karo_em9 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 06-02-2007, 05:11 PM   #212
country flag karo_em9
Registered User

karo_em9's Avatar

karo_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond reputekaro_em9 has a reputation beyond repute

Day 6 - An interview with Paul-Henri Mathieu - Friday, June 1, 2007

Q. You must be relieved. It is very difficult to play against a French player in such conditions?

PAUL‑HENRI MATHIEU: No, it's quite difficult. I was a little bit cramped at the start of the match. It certainly is difficult to address these matches. I'm relieved with this win.

Q.
There are two key moments in the match: The 4‑4 game you saved six breakpoints. Are you happy with your attitude?

PAUL‑HENRI MATHIEU: Yes, of course. I mean, I got off to a bad start. I was eager to win, but I was tight and I couldn't go for my shots.

And in the middle of the second set, I mean, I could go for my shots. I mean, the 4‑4 game was quite important, because I saved some breakpoints. Say it was a decisive moment.

Q. So you saved some match points? What did you think at the time.

PAUL‑HENRI MATHIEU: I felt poorly. So 5‑4, 40‑15, I had in mind Canas a few years ago. I thought to myself: It's not possible. I'm not blessed at all on this court. So my first serve was quite good, and he returned well.

And for the second breakpoint, I mean, I didn't control the ball. Then 5‑All, but I was able to come back at 6‑5. My game was quite okay, and the tiebreaker was quite good. So I was able to overcome my fear.

Q. Has something changed?

PAUL‑HENRI MATHIEU: It was tough today, as I told you. When you save some match points at 5‑All, it's quite difficult in your mind. So I won 7‑6, and at match point at 5‑4.

Q. Your physiotherapist came to the court. What did he do?

PAUL‑HENRI MATHIEU: I fetched the physiotherapist. I took some aspirin this morning because of a sore throat. So he gave me two tablets of aspirin.

Q. What about the next matches, how do you feel?

PAUL‑HENRI MATHIEU: I feel good. We should have played yesterday. I'm going to play tomorrow. But with regard to my fitness, I feel well. And it's not easy to play every day. It's going to be a tricky match. But I think that I can win the match.

Q. Do you fear this opponent? I mean, you played against him, did you?

PAUL‑HENRI MATHIEU: Of course, I fear him. He wouldn't be here. The last time I played against him, I was thrashed, so I can remember that. So I need to take my revenge, but I've already beaten him last year. He was injured.

But he is very good on clay. Bear witness his results. So it's going be to a very tough match, obviously.

Q. If you reach the Round of 16, do you think that everything will be possible as Mr. Gasquet ‑‑ as Richard Gasquet thinks?

PAUL‑HENRI MATHIEU: It's true that once you've reached the Round of 16, that's good. If I have the opportunity to reach the last 16 because, when you reach the last 16, it's another tournament which starts. You need to forget about the first week, and you need to concentrate on the second week.

But I haven't reached this stage yet. There is still a match to play.

Q. How can you beat your next opponent? I mean, do you feel that you will have to be better?

PAUL‑HENRI MATHIEU: I mean, it is true that every day is different. It's going to be tough to beat Andreev. I mean, it's going to be a difficult match. I will have to play my game, and that's it. I'm not going to change anything.

Q. In Davis Cup, I mean, you had a bad impression against Russia?

PAUL‑HENRI MATHIEU: As part of the Davis Cup tie, I mean, physically I was not good. I was tired. And I couldn't go for my shots. And he killed me, and I remember that every match against him was unbelievable. But I produced one of my worst performances. So tomorrow will be a totally different day. That's for sure.

KARO;

John Isner - Diego Junqueira - Daniel Koellerer - Santiago Giraldo - Ricardo Hocevar

Old 06-02-2007, 05:18 PM   #213
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

Day 7 - An interview with Paul-Henri Mathieu - Saturday, June 2, 2007

Q. Did you feel like changing something in your game at one stage?

PAUL‑HENRI MATHIEU: Maybe, but I just couldn't. He didn't give me time to adjust my game anyway. His shots are just wonderful. He's a bit like Nadal, and I was not in the best condition to fight against him.

Q. When did you understand that you'd have difficulties with your physical condition?

PAUL‑HENRI MATHIEU: Well, quite early in the match I felt it would be difficult. I felt I had no game. I had difficulties in moving on the court. You always have hopes, but after an hour and a half, it wasn't coming. And he gave me no opportunities to come back.

Q. It was a bit like in Moscow, a bit? Not as tough?

PAUL‑HENRI MATHIEU: Well, yes, a bit. Well, in Moscow, I wasn't feeling well. But against a player like him, if you don't feel physically fit, he just plays left, then right, then all you have to do is run.

Q. How does he play his forehand?

PAUL‑HENRI MATHIEU: A bit like Nadal, but he is right‑handed. But it's exactly the same thing, except it goes in the other direction.

Q. He also served very well, and, physically, you had difficulties in returning his serve?

PAUL‑HENRI MATHIEU: He has a beautiful service. Even when I'm in a very good physical condition, I have difficulties in returning his service. The ball comes very high, and it's very difficult for me to return.

Q. It's very difficult to play two players in a row, because usually you're quite fit.

PAUL‑HENRI MATHIEU: Well, I don't want to try and find any excuses to my defeat. Of course, it's not easy to play two matches in a row. And it's true that he started his match the day before yesterday, he played two sets, and then he played two sets yesterday. So it's just like practicing for him. Whereas, I played almost four hours yesterday, three hours and 45 minutes on a big court like this one. Of course, it's tiring.

Q. And what about the draw?

PAUL‑HENRI MATHIEU: No, it doesn't mean anything. Andreev was a good opponent for any third round. It could have been Djokovic or Andreev. Then he is going to play Baghdatis. Well, Baghdatis is capable of defeating just anybody today. Clay is not necessarily his best surface.

Of course, I could have of done something, but on one match, you never know. It's always easy to say beforehand, but it was better than playing Nadal or Federer.

Q. Last year, it was very frustrating for you after Nadal. So what would you say after this match today?

PAUL‑HENRI MATHIEU: Well, it wasn't a good day for me today. I need to analyze this and understand why. I couldn't run that well today. And, you know, there are days when life is more difficult than others.

Q. You say you like playing on grass.

PAUL‑HENRI MATHIEU: Well, it's fun. All my friends laugh at me when I say that because I've never won any match. But when you look at my draws over the last three years, I never had very good draws, whether in Wimbledon or in Queens. One year it was Philippoussis. The other year it was Draper. The other year it was Nalbandian. So, I mean, the draws were not very good draws for me.

And today, all I want to do is come back in the top 20. And if I can win points on grass, I'll do everything I can.
Old 06-02-2007, 05:20 PM   #214
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

Quote:

Q. You say you like playing on grass.

PAUL‑HENRI MATHIEU: Well, it's fun. All my friends laugh at me when I say that because I've never won any match. But when you look at my draws over the last three years, I never had very good draws, whether in Wimbledon or in Queens. One year it was Philippoussis. The other year it was Draper. The other year it was Nalbandian. So, I mean, the draws were not very good draws for me.

And today, all I want to do is come back in the top 20. And if I can win points on grass, I'll do everything I can.

Great to know he likes it. Nice attitude, Paulo!
Old 06-02-2007, 06:25 PM   #215
country flag Invisible
Registered User

Invisible's Avatar

Invisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Ome View Post
PAUL‑HENRI MATHIEU: Well, it wasn't a good day for me today. I need to analyze this and understand why. I couldn't run that well today. And, you know, there are days when life is more difficult than others.
for Paulo
Invisible is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-03-2007, 08:42 PM   #216
country flag karo_em9
Registered User

karo_em9's Avatar

«Physiquement, je n’étais pas à la hauteur»

L’alsacien s’est éteint samedi face au Russe Igor Andreev (6-7, 0-6, 3-6), c’est une vraie déception.

Parmi les déceptions à Roland Garros, où se situe cette défaite?
C’était un jour sans. Voila, il faut juste que je sache pourquoi. Je ne suis pas arriver à bouger. Il y a des jours comme ça où c’est plus dur.

C’est dommage, car ton tableau semblait jouable
Cela ne veut rien dire. On peut dire qu’Andreev est un bon troisième tour, mais au final il m’a déchiré. Si j’étais passé j’aurai joué Bagdhatis, et Marcos peut battre n’importe qui alors…

Sur son service tu as eu beaucoup de mal...
C’est vrai il m’a gêné, et même si j’avais été très à l’aise physiquement, son service reste très difficile à retourner.

Est-ce que pour l’emporter tu aurais dû changer ton jeu?
Il ne m’a pas laissé le temps de jouer. Sa frappe est vraiment très impressionnante, c’est un peu comme Nadal mais en droitier. Malheureusement, physiquement je n’étais pas à la hauteur pour rivaliser avec lui.

KARO;

Old 06-07-2007, 08:59 PM   #217
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Federer et Mathieu, c'est fruité !

La remise des récompenses de la 27e édition des "Prix Orange, Citron et Bourgeon" (une tradition à Roland-Garros) a eu lieu ce jeudi au Club des Loges. Le "prix orange", décerné à un champion "extra fruité" du circuit qui allie fair-play, disponibilité et "esprit sport", est revenu à Roger Federer. Le "prix citron", celui qui selon les organisateurs marie un "fort caractère" et un "personnalité bien trempée", a été attribué à Paul-Henri Mathieu. Enfin, le prix Bourgeon, celui de la "révélation du tennis international" de l’année, a été donné à Novak Djokovic.

I don't understand why paulo got this prize !!!

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-08-2007, 03:42 AM   #218
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

Oh dear...
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-08-2007, 05:35 AM   #219
country flag wenty
Registered User

wenty's Avatar

wenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond reputewenty has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
Federer et Mathieu, c'est fruité !

La remise des récompenses de la 27e édition des "Prix Orange, Citron et Bourgeon" (une tradition à Roland-Garros) a eu lieu ce jeudi au Club des Loges. Le "prix orange", décerné à un champion "extra fruité" du circuit qui allie fair-play, disponibilité et "esprit sport", est revenu à Roger Federer. Le "prix citron", celui qui selon les organisateurs marie un "fort caractère" et un "personnalité bien trempée", a été attribué à Paul-Henri Mathieu. Enfin, le prix Bourgeon, celui de la "révélation du tennis international" de l’année, a été donné à Novak Djokovic.

I don't understand why paulo got this prize !!!
Could someone please translate this?
wenty is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-08-2007, 07:10 AM   #220
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

It's about the public poll for the Prix Orange/Prix Citron, it's a tradition in Roland-Garros, here's the website:
http://www.orange-citron.org/2007/indexpublic_fr.html
Fed got the "Prix Orange" (most fair-play, etc.) and Paulo got the "Prix Citron" which used to be for the most unfriendly player (it was a vote of the journalists at the time, they gave it to players like Rios, Kafelnikov, Hewitt, Nalbandian...) and now it means a player with character, with a strong personality.
But which ever definition you take, I don't get why Paulo got it. He shouldn't have been in the list to begin with. I don't remember who the other contenders were (except Djoko because I voted for him), but Paulo was about the least "Prix Citron" of the list.

They asked some players and coaches last time - Santoro, Serra, Barbarin, Haehnel, Wino, etc. - and they all said Fed for the Prix Orange and Nadal, Djoko, Hewitt, Jankovic... for the Prix Citron.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-08-2007, 01:09 PM   #221
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

JBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond repute

Well what do you expect when French people vote now?
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Tennis Tipping 2009 Results:
Singles: Cherbourg CH W
Doubles: ...
JBdV is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-08-2007, 03:12 PM   #222
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

The only reason Paulo won was because I wanted him to
And what do you expect when I vote?

Old 06-08-2007, 03:36 PM   #223
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

DE L'OMBRE A LA LUMIERE - Paul-Henri Mathieu

«PHM», PASSION, HUMILITÉ, MÉRITE
Par Sophie DORGAN, à Roland-Garros
A 15 ans, Paul-Henri Mathieu s'entraîne sur une chaise sur les courts de Bradenton. A 20 ans, il connaît la désillusion d'une défaite lors du match décisif d'une finale de Coupe Davis. A 22 ans, il frappe des coups droits avec le bras gauche plâtré. Cet hiver en Australie, il sort sur une chaise roulante alors qu'il est à quatre points de la victoire contre Fernando Verdasco. Malgré l'adversité, « PHM » a toujours rebondi.

Son terrain d'expression, le court

Paul-Henri Mathieu a signé pour le meilleur et pour le pire. Son engagement avec le tennis prend racine à onze ans lorsqu'il quitte le cocon familial pour rejoindre le pôle France de Reims. «PHM», pour ses initiales qui pourraient aussi bien signifier passion, humilité et mérite. Depuis quatorze saisons, le Strasbourgeois n'en démord pas. Son regard fixe, son poing frappant son coeur, son sautillement permanent pour mieux se relâcher et sa condition physique que ne renierait pas un Espagnol dressent le portrait sommaire d'un joueur différent. En rugby, les premières lignes, ce sont souvent les taiseux et «Paulo» correspond bien aux critères de ces travailleurs de l'ombre. Peu expansif, il s'exprime sur le terrain avec abnégation, courage et détermination. Ce qu'il gagne, il le mérite. Les exégèses sont pour les autres. Son mode d'expression se résume au court. Et pourtant, à 25 ans, il a déjà vécu mille vies ou presque.

Son curriculum vitae relève autant de l'ordonnance que de la feuille de match. De son aventure américaine durant trois ans chez Nick Bollettieri, l'image de l'adolescent, opéré des deux ménisques en 1997 et 1998 et jouant sur une chaise, reste comme un premier signe. Et dix ans plus tard à deux jours de Roland-Garros, son commentaire sur ce souvenir est limpide : «Quand je ne joue pas pendant deux semaines, c'est difficile. Là, j'avais l'occasion de pouvoir jouer sur une chaise, c'était mieux que rien.» Un an avant sa première opération, il remporte les Petits As, les Championnats de France minimes et l'Orange Bowl 1996. Autrement dit, il écrase tout et tous, les Roddick, Robredo et consorts, avant cette première tuile. Quatre ans plus tard, de retour de son exil américain et accompagné par Thierry Champion, il gagne le titre juniors de Roland-Garros 2000.

Plâtré, il continue à s'entraîner

Et à vingt ans, il connaît son heure de gloire. Sur un nuage, il réalise le doublé Moscou-Lyon et connaît sa première titularisation en Coupe Davis pour la finale face à la Russie au Palais Omnisport de Bercy en 2002. Tout pour être heureux... A deux points de devenir le héros national contre Mikhaïl Youzhny dans le match décisif... Et cette défaite va lui coller aux semelles comme de la terre battue après un orage de grêles. Certains ne se relèveront jamais d'une telle déconvenue. Pas lui. Encore meurtri, Paul-Henri Mathieu prévient juste après le match : «Cette défaite m'apportera plus que tout. Je vais rebondir.» La «révélation de l'année 2002» de l'ATP vit pourtant un calvaire pendant deux ans. Une déchirure aux abdominaux assombrit sa saison 2003, il se sépare de son entraîneur Thierry Champion et son poignet gauche le trahit en 2004. Comme à Bradenton, quelques années auparavant, il s'entraîne avec le bras gauche plâtré. Pendant sept mois, le Strasbourgeois poursuit sa préparation physique et n'hésite pas à taper des coups droits, faute de pouvoir frapper un revers. Il remonte la pente, reconquiert ses galons en Coupe Davis, fait trembler Rafael Nadal l'an dernier aux Internationaux de France et cette année, il renoue avec son coach d'antan, Thierry Champion.

Très en forme, il aborde l'Open d'Australie 2007 et patatras, à trois points à zéro dans le tie-break du troisième set alors qu'il mène deux manches à rien, il se tord la cheville face à Fernando Verdasco et sa sortie du court sur une chaise roulante en aurait terrassé plus d'un. Pas lui. Il faut rebondir encore et toujours. Pour lui, c'est simple, «cela fait partie de la carrière d'un joueur de tennis.» Rééducation, entraînement, tournois, victoire magnifique contre Nikolaï Davydenko à Moscou en Coupe Davis et titre à Casablanca. Comment fait-il pour rebondir ? «Aujourd'hui, mon meilleur classement n'a été que 32e mondial. Quand j'étais plus jeune, mon but n'était pas d'être 32e mondial... Tant que je ne serai pas monté plus haut, j'aurai toujours envie de rebondir encore plus. Je pense que je possède cet état d'esprit depuis tout petit.» Et aujourd'hui, PHM commence à faire peur car lui ne craint plus rien. Sauf peut-être lui-même de temps en temps.

From L'Equipe: http://www.lequipe.fr/Tennis/RG_07_MATHIEU_OMBRE.html
Old 06-08-2007, 07:30 PM   #224
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
It's about the public poll for the Prix Orange/Prix Citron, it's a tradition in Roland-Garros, here's the website:
http://www.orange-citron.org/2007/indexpublic_fr.html
Fed got the "Prix Orange" (most fair-play, etc.) and Paulo got the "Prix Citron" which used to be for the most unfriendly player (it was a vote of the journalists at the time, they gave it to players like Rios, Kafelnikov, Hewitt, Nalbandian...) and now it means a player with character, with a strong personality.
But which ever definition you take, I don't get why Paulo got it. He shouldn't have been in the list to begin with. I don't remember who the other contenders were (except Djoko because I voted for him), but Paulo was about the least "Prix Citron" of the list.

They asked some players and coaches last time - Santoro, Serra, Barbarin, Haehnel, Wino, etc. - and they all said Fed for the Prix Orange and Nadal, Djoko, Hewitt, Jankovic... for the Prix Citron.
Thanks for the info, it puts me at ease !!! I didn't know there is a new prix citron.

But I still don't understand why Paulo got it. I like him very much but I don't find him charismatic. I mean, he doesn't have a strong personnality, at the contrary, he's very shy, not talkative.

C'est l'un des derniers joueurs à qui j'aurais remis ce prix ! lol

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-09-2007, 07:50 AM   #225
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Something in English

Federer wins 'Prix Orange' for fair play

Friday, June 08, 2007
11:48 IST

Paris: Add another award to Roger Federer's collection.

The 10-time Grand Slam singles champion was given the ''Prix Orange'' at the French Open on Thursday, honored for exhibiting fair play and being a good sport.

Novak Djokovic of Serbia, a 20-year-old who plays Rafael Nadal in the semifinals Friday, won the ''Prix Bourgeon'' as the ''revelation of the year,'' while Paul-Henri Mathieu of France was given the ''Prix Citron'' as ''the personality that stands out ... the player with the most zest.''

He sure stands out I mean, when you blew MPs as many as he did then of course, you stand out from the rest. But most zest... that's bias

** Btw, two videos are up on the website: HERE

Last edited by Ome : 06-09-2007 at 08:06 AM.
Ome is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules