Soderking Chat Thread vol.1 - Page 153 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-21-2012, 02:15 PM   #2281
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

AgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond repute
Default Re: Soderking Chat Thread vol.1

Förhoppningsvis kommer jag tillbaka hyfsat snabbt i form.

Om hälsan i dag: Har inte tränat så mkt nu. Dumt att testa varannan dag för att se utan verkligen ge det en chans. Känner mig hyfsad så länge jag inte tränar hårt. Det är svårt att säga var jag står. Lärde mig av mina misstag. Vill inte få ett sånt bakslag.

Om spelsuget: När jag känner mig bättre får jag ett jäkla sug. Tennis har varit mitt liv och jag tycker att det är fantastiskt roligt.

Det känns bättre och jag märker det. Har inte testat så mycket. Känner mig piggare. Det lilla jag gör känsn ganska bra. Inte som en förkylning. Vissa saker känns bättre än för en månad eller två

Nu tränar jag mest jogging, lätt rörlighet och stretching. Har inte spelat tennis under tiden jag var i USA. Där var jag i två månader. Har spelat tio min här 20 här. Det ger inte så mkt som risken är att det förvärras.

Om comeback: Säker kan man aldrig vara men läkarna säger att de sätt det många ggr hos idrottare. Det blir bra men det kan ta tid.

Har inte satt nån tidstgräns. När jag är frisk ska jag spela tennis igen om jag så är 70 år. Sen får vi se om det räcker för att få till hyfsade resultat.

Om papparollen: Skrämmande och roligt men det ser jag verkligen fram emot.

För det mentala är det skönt att ha hannat att tänka på. Att glömma bort det här lite. Blir mkt annat att tänka på.

Man har slängt ur sig det men det har jag gjort många ggr under min karriär men ingenting som jag menat seriöst. Jag ska komma tillbaka och verkligen ge det en chans. Har förhoppningsvis många år kvar. Tycker att det är jäkligt kul att spela tennis.
AgnRus is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 05-21-2012, 02:20 PM   #2282
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

AgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond repute

Ska prata med läkare och min fystränare. Ingen kan ge ett besked om hur mkt man kan göra. Alla säger att man får gå på känn. Det här är mer känsla och det är jättesvårt. Man blir nästan lite rädd när man fått bakslag några gånger. Man blir rädd att pressa sig för hårt.

Jag trodde att det här skulle vara jobbigare. Man känner att man nästan skapat sig ett träningsberoende. Kroppen är van vid det. Visst har man blivit lite rastlös. Det har ändå gått ok.

Jag vet att nån gång kommer jag att få träna.

Har inte följt tennisen så mycket. Har aldrig gjort det egentligen. Bara när jag var liten. Skönt att koppla bort det faktiskt. Nu känner jag att det är skönare att bara släppa det där.

Det är rätt ok men inte tillräckligt bra. Jag vet hur det låter men det är svårt att förklara. Kroppen säger ifrån hård belastning.

Har pratat med andra som haft körtelfeber. Vissa säger att de haft det tre veckor och andra ett och ett halvt år. Men det är inte att föredra att träna hårt .

När jag fick diagonsoen fattade jag att jag hade körtelfebern men det var ganska skönt att få det där. Man är så van att pressa bort det. Man har tränat sig på att pressa bort det där. Tänkte fan vad jag inbillar mig. Skönt att få att det är något fel ändå.

Körtelfebern var det som fick kroppen att inte orka längre. Varför fick jag det? Var jag mer mottaglig? Jag var nedtränad då. Träna hårt med en sån infektion är aldrig bra.

När jag inte var jättedålig så sa jag att det kändes ok och att det inte var någon fara. Det är bara mitt eget fel. Kan inte skylla på någon.

Om att komma tillbaka i år: Måste träna två mån minst innan jag spelar match. Beror helt på när jag känner att jag kan göra det. Måste gå in i uppbyggande träning. Tiden går foirt.

När inte ens läkarna kan säga det, hur ska jag kunna göra det?

Det är mkt känslan att få spela. Kunna träna och göra det man är van vid. Även att resa och vara på tävlingar. När man är där vill man gärna ha semester men när man inte kan så vill man vara där. Har lärt mig att jag borde uppskattat det. En förlust här och där är inte hela världen.

Last edited by AgnRus : 05-21-2012 at 02:26 PM.
Old 05-21-2012, 02:27 PM   #2283
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

Ibland önskade jag att jag hållit på med bowling så att jag kunnat få vara sjuk ifred.

Om läkarna: Har hittat dem genom agenter och via egen research. Och genom en kompis som tränat hårt med bältros.

Kontakt med Ancic? Genom Fidde. Det är väl lite samma symptom. Han är helt bra nu. Fick sluta av andra anledningar. Det känns ju skönt. När Fidde beskrev hans symptom kände jag att sådär har jag också mått.

Svårt att ta det lugnt på banan och när man tränar, framförallt de dagar när det känns bra.

Jag har kommit på att många ggr när jag varit i sämre form har jag tränat hårdare när jag borde tagit en vecka ledigt. Nu känner man jävlar va bra. Då kan det kännas väldigt bra. Men det är å andra sidan bara en halv träning.

Spela med feber och ont i halsen kommer man att tänka sig för.

Att spela en Grand Slam igen är mitt första mål.

THE END
Old 05-21-2012, 02:56 PM   #2284
country flag AZ-12
Registered User

AZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond repute

Thanks very much for an excellent and very thorough report. The bad news: The mono problems has been very close to the worst possible scenario. The good news: He seems very determined to make a come back. Overall I think this is good news. That the mono has been this bad was already obvious (more or less) from the long absence.
AZ-12 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-21-2012, 02:56 PM   #2285
country flag sunzhewyq
Registered User

sunzhewyq's Avatar

sunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond repute

any one can tell me the meaning of these words???

No French Open ,No Wimbledon and No Olympics(maybe no bastad) this year??

he still doesn't know when he will come back but playing a grand slam is still his first goal.
Old 05-21-2012, 03:15 PM   #2286
country flag MaxPower
Registered User

MaxPower's Avatar

MaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond repute

I'm too lazy to translate the whole thing do google-translate and you capture the main messages.

Some things that "surprised" me was that the mono-like sympthoms probably started at Wimbledon or even earlier. I thought that was another issue with possible food poisioning. Playing with this in Båstad could have been a very poor decision that weakened his body leading to the final breakdown.

Good news is that he indeed was in the US for testing as I expected. His thyroid gland showed bad values and I know for certain there are medication to counteract that. Hopefully he can get some non-doping classified treatment that makes him less tired. It's a well-known fact that problems with the thyroid gland can make you tired

Quote:
The thyroid gland controls how quickly the body uses energy, makes proteins, and controls how sensitive the body is to other hormones. It participates in these processes by producing thyroid hormones. These hormones regulate the rate of metabolism and affect the growth and rate of function of many other systems in the body. (wikipedia)

He still got the will to get back and has not given up on this season yet. Overall better news than I personally expected. I was really worried that he would hint retirement. No signs of that at all.

RG, Wimbledon and Olympics is out of the picture. Båstad isn't yet but he said he wants 2 months of full practice before he attempts a match. That probably means late July, early August at the earliest. Båstad is unlikely but not impossible. US Open is very possible if he just can get back to practice soon enough.

Last edited by MaxPower : 05-21-2012 at 03:21 PM.
MaxPower is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-21-2012, 03:30 PM   #2287
country flag MaxPower
Registered User

MaxPower's Avatar

MaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond repute

Now it's more and more clear that he was indeed pushing himself too hard when he already knew himself something was very wrong. First after Båstad trying to get ready for USO (that "wrist injury" might have been a disguise). Then trying to get ready for Stockholm.

He's sort of a training fanatic and that obviously came back to bite him. His stubborness worked against him.

I think he could have been back earlier if he just got a quicker offical mono diagnose and canceled last season completely. But it's easy to say that with the result in hand.
Old 05-21-2012, 03:33 PM   #2288
country flag sunzhewyq
Registered User

sunzhewyq's Avatar

sunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by MaxPower View Post
RG, Wimbledon and Olympics is out of the picture. Båstad isn't yet but he said he wants 2 months of full practice before he attempts a match. That probably means late July, early August at the earliest. Båstad is unlikely but not impossible. US Open is very possible if he just can get back to practice soon enough.
Thanks anyway...you are still so positive...
Old 05-21-2012, 03:35 PM   #2289
country flag AZ-12
Registered User

AZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond repute

Interesting to learn that there is medicin that can counteract the thyroid gland problems. But does it need to be medicin not on the doping list? Some medication has been allowed only for athletes with a medical condition. And if there is treatment for his problem that is considered doping on healthy athletes, it think it should still be allowed in cases of this type. At least during come-back training.

As Max Power I'm too lazy to translate the whole thing, since it was a long interview. But in case there are questions relating to interview that remains after a google translation, I can probably answer them.
AZ-12 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-21-2012, 03:50 PM   #2290
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

Quote:
Originally Posted by MaxPower View Post
Now it's more and more clear that he was indeed pushing himself too hard when he already knew himself something was very wrong. First after Båstad trying to get ready for USO (that "wrist injury" might have been a disguise). Then trying to get ready for Stockholm.

He's sort of a training fanatic and that obviously came back to bite him. His stubborness worked against him.

I think he could have been back earlier if he just got a quicker offical mono diagnose and canceled last season completely. But it's easy to say that with the result in hand.
That's why I almost hate your home tournaments. When it comes to them, Robin became a maniac.

his health since February 2011 (Davis Cup, by the way) was getting worse and worse and worse, and everyone must be blind not to see this. It was obvious that there will be a very bad end. He had to stop and not play Bastad (after all Borg was right ), but he wanted to please the home crowd.
So sad, really.
Old 05-21-2012, 04:02 PM   #2291
country flag DanaKz
Registered User

DanaKz's Avatar

DanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond repute

Thanks God some good news. Of course his stubborness pushed him too far, hope he won't hurry with return, baby steps, Robin, baby steps. We will wait your comeback, but come back healthy.
Old 05-21-2012, 08:16 PM   #2292
country flag MaxPower
Registered User

MaxPower's Avatar

Quote:
Originally Posted by AgnRus View Post
That's why I almost hate your home tournaments. When it comes to them, Robin became a maniac.

his health since February 2011 (Davis Cup, by the way) was getting worse and worse and worse, and everyone must be blind not to see this. It was obvious that there will be a very bad end. He had to stop and not play Bastad (after all Borg was right ), but he wanted to please the home crowd.
So sad, really.
Yes you were right there. Robin thought he could fight through it. So did I. In Båstad it looked like it worked! Then he went over some kind of invisible wall and was doomed. Robin has played through fevers and sickness before so he probably thought "just another small sickness" and then it was the mono virus. Bad luck but taking risks with sickness as a top athelete gonna end in a severe condition sooner or later

Quote:
Originally Posted by AZ-12 View Post
Interesting to learn that there is medicin that can counteract the thyroid gland problems. But does it need to be medicin not on the doping list? Some medication has been allowed only for athletes with a medical condition. And if there is treatment for his problem that is considered doping on healthy athletes, it think it should still be allowed in cases of this type. At least during come-back training.
Yeah I'm somewhat familar with that because I had a friend who had a thyroid gland that was "over-active" producing too much hormones and that made him awfully tired until he got treatment. He slept for like 12-14hs and he was still always tired. Robin's case is probably very different but I still reacted when he mentioned in the presser that they found bad values for that gland. It's a delicate balance and the entire body and it's metabolism is effected if it's disturbed.

If Soderling has gotten some kind of permanent malfunction as a result of the mono he could apply for medical exception like many atheletes with other permanent conditions do, like for example asthma. Then he can still be allowed to take some medication that would normally be doping classified just to get back to values a normal human would have.

Honestly don't even know if that type of hormones is doping classified. I know testosterone and similar hormones ofc are but they are produced in other glands.

Probably good for him if he gets a clear answer and some kind of treatment in either case because there is also the placebo effect Just getting some kind of treatment can give a very positive effect on the mind which in turn helps the body
Old 06-06-2012, 12:07 AM   #2293
country flag MaxPower
Registered User

MaxPower's Avatar

Soderlings achievements in 2009 and 2010 comes in new light after seeing this years RG.

Seppi as around 20-ranked being 2-sets up vs #1 seed in R4. Fails badly next 3 sets. Soderling was in a similar situation in 2009 R4 vs Nadal but just got better as the match moved on

Del Potro being 2 sets up vs Federer in QF. Plays next 3 sets horribly. Soderling in 2010 wasn't even ahead and Federer was #1 at the time and even better than now...

Not to mention Tsonga having 4 MPs and tons of chances and failing to convert today vs Djokovic

Amazing how hard it seems to upset a top3 seed on clay. Speaks volumes of Robin's mental strength. Hope he's watching
Old 06-06-2012, 12:57 AM   #2294
country flag FlameOn
Registered User

FlameOn's Avatar

FlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond repute

Robin will be a bit sad watching Roland Garros this year I'd imagine. But hopefully he uses it as fuel to keep mounting his grand comeback .
Old 06-06-2012, 05:09 AM   #2295
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

disagree.I hope he does not watching Roland Garros, because it's awful for him to feel completely helpless now.
Reply

Thread Tools

Posting Rules