Soderking Chat Thread vol.1 - Page 145 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-19-2012, 08:37 AM   #2161
country flag AZ-12
Registered User

AZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond reputeAZ-12 has a reputation beyond repute
Default Re: Soderking Chat Thread vol.1

Says he needs a long time to recover only after 20 minutes of light training, jogging at a snail's pace. I have been optimistic before, but this sounds really bad. The only thing going for Robin is that he still seems motivated to come back, if possible.
AZ-12 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 02-19-2012, 10:02 AM   #2162
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

AgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond repute

The full interview with Robin:

”Jag ska göra allt för att komma tillbaka”

EXKLUSIV INTERVJU Tennisstjärnan Robin Söderling är hoppfull inför framtiden. Men han medger att optimismen blandas med oro.
– Det går framåt men det går i snigelfart och jag har inte en aning om när jag kan spela igen, säger Söderling som i dag talar ut i SvD.

Under det senaste halvåret har det i media spekulerats mycket kring Söderlings hälsotillstånd och över en lunch på Bistro Crème i Stockholm rätar den 27-årige västgöten ut de frågetecken som går att räta ut. Öppenhjärtigt berättar Robin hur hans tillvaro förändrats sedan juli förra året då han i Båstad spelade sin senaste match.

Körtelfebern och sviterna av den har satt inte bara fysiska spår utan också förändrat hans tänk – både på gott och på ont.

–Jag har hittat det lugn som jag saknade tidigare och nu kan jag softa en dag utan att känna stress.
Men?

–Jag saknar ju tennisen och framför allt att kunna träna ja, bara att få hålla igång. På omvägar har jag hört att det finns de som tror att jag håller mig borta för att jag är trött på tennis. Inget kan vara mer fel.

Efter Swedish Open i Båstad var Robin helt slutkörd och likadant månaderna efter förberedelserna inför US Open och Stockholm Open där han tvingades avstå från spel.

–Med facit i hand gjorde jag fel. Jag har alltid varit dålig att lyssna på min kropp och kanske pressade jag mig för hårt då jag hade körtelfebern. Det kan vara orsak till att jag inte återhämtat mig.

–Det är lätt att vara efterklok men då jag körde på visste jag ju inte att jag hade körtelfeber.

Robin säger att allt gått åt rätt håll under det senaste halvåret.

–Men jag orkar inte med för mycket träning utan är som starkast i soffan, säger han och skrattar.

Vad är för mycket träning då?

–Det vet jag inte eftersom det är olika från dag till dag. Ibland kan jag jogga tjugo minuter utan att känna av det efteråt och ibland är jag så slut att jag inte kommer upp ur soffan.

–Ändå har jag inte mer än styrfart då jag joggar.

Vad är den hårdaste tennisträning du kört under den här perioden?

–En halvtimme ungefär. Det är likadant där, ibland har det känts bra efteråt och ibland har jag varit slutkörd. Men jag känner inte av något under själva träningen.

Samtidigt som andra spekulerar funderar Robin inte i när och var han kan tänkas vara tillbaka.

–Jag gjorde det i början och grämde mig över att missa turneringar. Men till slut är det bara att konstatera hur läget är.

–Först måste jag under en längre tid kunna spela fyra timmar tennis om dagen och ovanpå det köra fys men det finns inte på kartan ännu.

Under perioden Robin mådde som sämst oroade han sig faktiskt inte så mycket över hur karriären skulle påverkas.

– Då var det enda viktiga att bli så frisk att jag kunde leva ett normalt liv, om det blev med eller utan tennis spelade ingen roll.

Hur tänker du kring det i dag?

–Jag ska göra allt för att komma tillbaka, sen får det krävas hur många försök som helst. Men jag tänker inte stressa utan det får ta den tid det gör.

Samtidigt finns det förmodligen någon form av tidsgräns efter vilken det blir svårt att nå toppen igen och även om Robin tidigare svarat för mycket starka återkomster efter långa skadeuppehåll – knä och handled – är situationen annorlunda nu.

–Då kunde jag ju ändå träna på så mycket annat. När man är slutkörd orkar man ingenting.

Hur orolig är du för att inte kunna spela mer?

– Jag försöker att inte oroa mig eftersom det inte gör saker bättre utan kanske till och med kan förvärra.

–Däremot inser jag att det kan vara så eller att jag mår tillräckligt bra först om tre år och att det då kan vara för sent.

–Om det mot förmodan blir så kommer jag inte att bryta ihop, försäkrar den tidigare världsfyran som varit uppe i två Grand Slam-finaler och som var tourens hetaste spelare i början på förra året då han tog tre titlar på de fyra första turneringarna.

Men Robin väljer att titta varken bakåt eller framåt utan tar en dag i taget.

Berätta hur du fyller alla de där timmarna som tidigare var uppbokade av tävling, träning, resor, presskonferenser, sponsorträffar och annat som hör tennisen till.

–Vi (Robin och flickvännen Jenni) har köpt en hundvalp så då kommer man ut på många promenader. Det är en malteser som är fem månader och heter Sixten.

Sixten?

–Jag tycker det är ett coolt namn.

–Jag läser mycket böcker, mest om näringslära och fysiologi. Och så har jag börjat lägga pussel. Det är världens bästa tidsfördriv och verkligen bra för att träna tålamodet, ibland tar det flera timmar innan man hittar den där jäkla biten, haha.

Ser du tennis på tv och/eller hänger med vad som händer med din ranking och på touren?

–Jag såg finalen i Melbourne och Davis Cup-dubbeln på tv men det är allt. Men nej, jag surfar inte på ATP:s hemsida för att kolla ranking och sådant och det gjorde jag inte tidigare heller.

Roger Federer hade körtelfeber 2007 och kände sig kraftlös även året efter – har du snackat med honom eller någon annan idrottare som haft körtelfeber?

–Nej. Jag vet ju ändå inte om det är sjukdomen eller att jag körde på så hårt då jag hade den som är problemet.

Även om han försvunnit från rampljuset får Robin Söderling dagligen bevis på sin popularitet.

–Det är många som bryr sig och folk jag möter säger att de saknar mig och önskar lycka till. Det värmer verkligen.

Inne på den fullsatta bistron är det många som sneglar bort mot Robin, några viskar eller pekar men van vid betydligt större uppmärksamhet än så tar Robin situationen med ro.

Under den timmeslånga intervjun har han rakt upp och ner och utan att beklaga sig på ”tyck-synd-om-mig-sättet” berättat om sina problem men på frågan hur det går med hans stiftelse för sjuka och utsatta barn blir Robin mer känslosam.

–Vi var på besök på Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg och träffade många barn som var svårt sjuka och en del hade varit där sedan de föddes.

–Samtidigt som det är svårt att se barn i en sådan situation blir man stärkt av att se hur positiva de är. Man får perspektiv på sina egna problem säger Robin Söderling.

http://www.svd.se/sport/jag-ska-gora...ka_6863071.svd
AgnRus is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-19-2012, 12:17 PM   #2163
country flag sunzhewyq
Registered User

sunzhewyq's Avatar

sunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond reputesunzhewyq has a reputation beyond repute

hope the title is the true purport of this article.

how can i accept this thing, although i had enough preparations for all kinds of decision he will make...
Old 02-19-2012, 02:08 PM   #2164
country flag MaxPower
Registered User

MaxPower's Avatar

MaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by AZ-12 View Post
Says he needs a long time to recover only after 20 minutes of light training, jogging at a snail's pace. I have been optimistic before, but this sounds really bad. The only thing going for Robin is that he still seems motivated to come back, if possible.
Yeah exactly. I had no idea it was THAT bad.

I was also optimistic but I thought the recovery had progressed further in 6-7 months. I mean how bad was it before that? He only managed 10 mins of jogging sometimes? Sadly I think the season is all but done unless there is some miracle.
MaxPower is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-19-2012, 07:52 PM   #2165
country flag Orka_n
Registered User

Orka_n's Avatar

Orka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond reputeOrka_n has a reputation beyond repute

Yes the situation does still look bad, but Robin himself seems to have accepted it. I imagine he is relieved to have recovered even to this stage - after all, he says that at one point he was afraid he was never going to live a normal life again. That really puts everything in perspective.

As for his future in tennis, this really is tragic but at least he has not lost his passion for the game like Borg did. The tour is suffering too. It has lost one of the few players able to make a tournament interesting by defeating top names. But no matter how this turns out, I've been a Robin fan from the start and am still proud of him because he is doing his best. Good luck in recovering, Robin. And continue being patient.
During Nadal vs Kyrgios:
Quote:
Originally Posted by Speed of Light View Post
Rafa you are my hero I hope I will never live to see the day you start losing matches regularly to mugs like this.
Quote:
Originally Posted by Speed of Light View Post
If Rafa loses today, that's it. I'm done with tennis.
Orka_n is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-19-2012, 10:21 PM   #2166
country flag superganon
Registered User

superganon's Avatar

superganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond reputesuperganon has a reputation beyond repute

omg this aint good. after this article i feel we have to hope he comes back sometime this year! poor robin hope he will be better SOON!
superganon is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-20-2012, 12:22 AM   #2167
country flag Juan Ma Del Pony
Registered User

Juan Ma Del Pony's Avatar

Juan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond repute

Very sad to hear this about Robin I miss him a lot. I think that he would give any of the Top 4 players a run for their money in the Slams this year, if he was in form and healthy.
Juan Ma Del Pony is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-20-2012, 12:34 AM   #2168
country flag Naudio Spanlatine
I wanna taste u.

Naudio Spanlatine's Avatar

Location: Lust and/or Love of fire. My heaven has awaited me.
Naudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond repute

Its very weird that he hasnt been on tour lately, i hope he will be ok
Old 02-20-2012, 03:45 AM   #2169
country flag DanaKz
Registered User

DanaKz's Avatar

DanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond repute

Too bad
Old 02-20-2012, 08:51 PM   #2170
country flag MaxPower
Registered User

MaxPower's Avatar

MaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond repute

More news. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14404297.ab

Just says he's down to #24 now and will likely be #32 in a week when Marseilles is officially updated.

That is ofc the cutoff for being seeded in Grand Slam tournaments. Unless he makes the miracle recovery for he will be unseeded in French Open. If he isn't back for French Open he will only have 90p from Wimbledon and 250p from Båstad and out of top100 even.

340p would right now be good for around #150 in the rankings.

So as you understand, IF he doesn't return for clay season he must use protected ranking.

Quote:
Q. What is a protected ranking and who is eligible?
A. A player may petition the Executive Chairman & President for an Entry Protection when he is physically injured and does not compete in any tennis event for a minimum period of six months. The written petition must be received within six months of his last tournament.

The Entry Protection shall be a position in the South African Airways ATP Rankings, as determined by the player's average South African Airways ATP Rankings position during the first three months of his injury. The Entry Protection shall be for entry into the main draw or qualifying competition or for special exempt consideration. The Entry Protection shall not be used for seeding purposes, Lucky Loser consideration or for entry into the Barclays ATP World Tour Finals.

The Entry Protection shall be in effect for either the first nine tournaments that the player competes in using the Entry Protection (excluding wild cards and entries as a Direct Acceptance with his current position in the South African Airways ATP Rankings) or for the period up to nine months beginning with the first tennis event that the player competes in, whichever occurs first.
The first three months should be sept-nov in his case and the average will be around #8-#9 so that gives him an excellent window of 9 tournaments over 9 months. Sadly it can't be used for seeding but it is what it is.

6 months have already passed now from his last tournament so does anyone know if he even applied?

Last edited by MaxPower : 02-20-2012 at 08:57 PM.
Old 02-21-2012, 03:13 AM   #2171
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

AgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond repute

Don't worry Max, Robin will get as much wild cards in the tournaments, as he needs. Every tournament director will be happy to see him. This is not a problem, if he still be able to come back to the tour.
And infortunately, Robin is unlikely to come back before the date when he becomes an inactive player on the ATP site.

Fidde says the most important thing is patience. First, he (Robin) should not rush forward. He can only hope that the future could increase the dose (training) gradually. Health is priority one.

I agree.

Last edited by AgnRus : 02-21-2012 at 03:18 AM.
AgnRus is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-21-2012, 03:51 AM   #2172
country flag Juan Ma Del Pony
Registered User

Juan Ma Del Pony's Avatar

Juan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond reputeJuan Ma Del Pony has a reputation beyond repute

Poor Robin He was the only one who stood up to both Federer and Nadal on the grandest stages of the sport before Djoker 2.0 emerged. It is very sad to see him missing from the game for so long
Juan Ma Del Pony is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-21-2012, 03:58 AM   #2173
country flag FlameOn
Registered User

FlameOn's Avatar

FlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by MaxPower View Post
More news. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14404297.ab

Just says he's down to #24 now and will likely be #32 in a week when Marseilles is officially updated.

That is ofc the cutoff for being seeded in Grand Slam tournaments. Unless he makes the miracle recovery for he will be unseeded in French Open. If he isn't back for French Open he will only have 90p from Wimbledon and 250p from Båstad and out of top100 even.

340p would right now be good for around #150 in the rankings.

So as you understand, IF he doesn't return for clay season he must use protected ranking.

The first three months should be sept-nov in his case and the average will be around #8-#9 so that gives him an excellent window of 9 tournaments over 9 months. Sadly it can't be used for seeding but it is what it is.

6 months have already passed now from his last tournament so does anyone know if he even applied?
You'd think French Open would be out of the question wouldn't you?
Old 02-21-2012, 04:00 AM   #2174
country flag Naudio Spanlatine
I wanna taste u.

Naudio Spanlatine's Avatar

Location: Lust and/or Love of fire. My heaven has awaited me.
Naudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond reputeNaudio Spanlatine has a reputation beyond repute

Oh no Robin

Wow, just wow...
Old 02-21-2012, 06:19 AM   #2175
country flag MaxPower
Registered User

MaxPower's Avatar

Del Potro used protected ranking after his injury nightmare. It's stupid not to. It's his right as a player so why not?

Sure he can probably get WCs but why even bother when he can have guaranteed entry into 9 tournaments using his former rank. Also for bigger tournaments like slams the WCs are very limited. Nothing is guaranteed at all especially not if it takes more months.

Look at Haas who right now is at the ranking Soderling will have after FO. He's a former world nr2 and he isn't getting much love. In 2009 he pushed eventual champ Federer to 5 sets, reached SF in Wimbledon and grabbed a title. In 2011 he could still get some WCs but it's getting tougher for him and now he has to qualify for even 250s.

Just saying it's tough out there and being a former #4 doesn't mean much. Ofc he is always guaranteed WCs in Båstad and Stockholm even if it takes 3 years but he's not getting any younger. If he wants to return to top10/top20 level I think something must happen this season
Reply

Thread Tools

Posting Rules