Richy's gonna play DC! - Page 16 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 04-10-2007, 07:39 AM   #226
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Richy's gonna play DC!

Here's the French version, it will be better than my summary.
Quote:
POURQUOI GASQUET N’A PAS JOUÉ ?
Le joueur invoquait hier « une douleur à l’orteil » qui s’était réveillée lors du match de vendredi face à Youzhny. Mais si Guy Forget voulait bien accorder une certaine réalité à ce bobo, le capitaine français préférait parler d’un « état général touché ». Lui qui voulait entendre un discours de révolte avant de sélectionner son leader s’était « très vite » rendu compte samedi soir qu’il ne pourrait pas compter sur lui. « Il y avait un énorme point d’interrogation », synthétisait le capitaine, refusant de s’épancher sur l’inquiétude que pouvait susciter un organisme aussi marqué par un seul match difficile. « Je ne peux pas répondre à cette question », temporisait Forget pour ne pas en dire plus sur le cas assez troublant du numéro 1 français. Gasquet refusait lui aussi de s’étendre sur le malaise provoqué par son mauvais week-end moscovite. « Je n’étais pas dans de bonnes dispositions et à un moment, il fallait être réaliste et honnête. Je voyais que Sébastien était bien. Et, au final, ça s’est révélé être un choix judicieux. Sur ce week-end, je n’ai rien à me reprocher. Je vois que j’ai perdu 8-6 au cinquième set. Il m’a peut-être manqué de l’audace, un meilleur service, un meilleur retour, mais ça passera un jour… »
Sur la question du leader qui a fait défaut à son équipe, Gasquet, là non plus, ne se laissera pas entraîner sur une piste polémique. « Regardez chez les Russes. Il n’y a pas de leader. Davydenko, numéro 4 mondial, a perdu lui aussi en simple. Et ils ont gagné la rencontre à quatre… »
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 04-10-2007, 07:53 AM   #227
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute
Default Re: Richy's gonna play DC!

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
I posted the summary from L'Équipe here: http://www.menstennisforums.com/show...&postcount=216 , there is a little part about Richie's "case" (the journalist uses the words "troublant" and "malaise" about Richie's situation during this tie – disturbing, feeling of uneasiness? I don't know how to say that in English).
The story of the "painful toe" doesn't seem to convince anybody. Forget said his general condition was "affected". He wanted to feel a rebellion coming from Richie and realized "very soon" on Saturday evening he couldn't rely on him. "There was a huge question mark". He doesn't want to comment the fact it is worrying he feels so worn out after one tough match. "I can't answer this question", Forget says.
Richie doesn't want to comment it further either: "I wasn't in the right 'mood'. At one time, you had to be realistic and honest.
Ah, be "honest and realistic": who of you would have made a rebellion after having lost a 5 hours five-setter not playing well and knowing it?

It was not so much a question of being worn out physically, but Richard in his (undoubted) honesty knew that he had failed to deliver, not necessarily result-wise (there is no shame in losing to Youzhny), but how this defeat came about. He seemed to have been very aware about his bad performance and team player that he is (for good or bad) he "withdrew". One can blame him for that, coming up with all that mentality stuff, lacking toughness, limited confidence, etc. etc. or accept his loyality to the team, that he would never fight for his personal objectives in DC, in particular against his friends Grosjean or Monfils in the future.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Last edited by Puschkin : 04-10-2007 at 08:07 AM.
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules