Interviews, audios, videos... - Page 40 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 08-02-2011, 07:14 PM   #586
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute
Default Re: Interviews, audios, videos...

I assume it's more interesting for french people sorry we can't say i made a fabulous sum up I found interesting the difference between what he said to the journalist about DC during indoor season last year and what was his real feelings. And interesting to read about what is still pushing on court

Lesliem I send you a PM for the all magazine totally in french of course
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 08-02-2011, 11:01 PM   #587
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Thank you soulage, very interesting itw ! Well, ok we don't have any scoop, any special arnaud's expression, or funny stuff, but I like it.

" Ca me rend fou le sport !" On avait remarqué lol

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-02-2011, 11:47 PM   #588
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute

"je reste optimiste" = I stay positive or I am still positive, right?
I think Arnaud is a bit like me, always optimistic about his tennis.

I love the first photo. Even if they lost the tie, Arnaud is still my Davis Cup hero after that amazing match and this photo fits perfectly. I am still very happy I decided to go to Belgrade, being able to witness that match was priceless.
Old 08-03-2011, 07:17 AM   #589
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Kezzi View Post
"je reste optimiste" = I stay positive or I am still positive, right?
I think Arnaud is a bit like me, always optimistic about his tennis.
Yes in march he was still optimitic but added that that it was also depending of injuries and he had others problems since that interview

Some nice words in lequipe today about the veterans and the respect they deserve. They write they will continu to write on his first round loss
Attached Images
File Type: jpg eq0308.jpg (96.5 KB, 7 views)

Last edited by soulage : 08-03-2011 at 09:46 AM. Reason: add article
Old 08-04-2011, 08:01 PM   #590
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Someone called robertotiznado post old video on youtube

seb and Arno

Old 08-05-2011, 08:05 AM   #591
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

interview from lematin.ch http://www.lematin.ch/sports/tennis/...r-ici-chez-moi Quite interesting i will try a summary translation later

He's cool

Quote:
Entre deux étapes du circuit ATP, Arnaud Clément dispute les Interclubs avec le TC Genève. "La Clé" s'est confié au "Matin".

Bandana serré sur le front et lunettes de soleil calées sur le nez, Arnaud Clément ne passe pas inaperçu sur le circuit ATP. C'est pourtant en simple M. Tout-le-monde qu'il dispute les Interclubs de LNA avec le Tennis Club Genève-Eaux-Vives. L'occasion de rencontrer un des doyens du circuit, radieux et décontracté comme au premier jour.

Votre présence en Interclubs est plutôt surprenante. Qu'est-ce qui vous motive à venir jouer ici avec le TC Genève-Eaux-Vives?

C'est un ensemble. Je suis content de pouvoir jouer ici, chez moi à Genève. Dormir à la maison sur le circuit actuel, c'est un luxe. C'est aussi une période assez creuse sportivement, où je peux me permettre le plaisir de jouer en équipe.

Vous habitez Genève depuis onze ans, quel rapport entretenez-vous avec votre ville d'adoption?

C'est pour moi un lieu de sérénité et de repos au milieu de la folie des déplacements et des tournois. Je viens en quelque sorte me ressourcer. Par contre, en hiver, j'ai un peu plus de peine à rester ici (rires)…

A 33 ans, vous êtes un des doyens du circuit. Durant les quinze dernières années, quelles sont les principales évolutions que vous avez perçues?

Les surfaces ont été ralenties, c'est un fait, sans doute pour éviter les matches de serveurs qui enchaînaient les aces. Mais ça n'a pas changé grand-chose, car les joueurs servent de plus en plus fort pour pallier, justement, le ralentissement des surfaces. Les gabarits sont de nos jours plus impressionnants, du coup ça va plus vite à tous les niveaux. Les nouvelles technologies de cordage ont beaucoup apporté dans ce sens: elles permettent de taper plus fort tout en gardant la balle dans les limites du court. Une évolution qui a quelque peu tué la diversité des styles. De nos jours, le jeu s'est uniformisé.

Comment un petit gabarit (ndlr: il mesure 1,72 m) comme vous s'en sort-il?

Avec la vitesse de déplacement. Le problème aujourd'hui, c'est que les grands gabarits se déplacent très bien aussi. On voit des gars de 1,90 m très véloces.

On dit souvent qu'une finale de Grand Chelem est un match à part… Si vous pouviez rejouer la vôtre (ndlr: à l'Open d'Australie en 2001 contre Agassi), feriez-vous des choses différemment?

Je ne changerais rien du tout. Ce jour-là, il évoluait sur un petit nuage. Lors de nos deux confrontations précédentes, je l'avais battu. Mais, là, il était simplement trop fort. J'aurais dû me douter qu'un champion de sa trempe avait la faculté de se surpasser lors des grands événements.

Vous détenez le record du match le plus long en Coupe Davis (près de six heures contre Rosset à Neuchâtel en 2001) et seul l'incroyable Isner-Mahut (plus de onze heures) a battu votre match contre Santoro à Roland-Garros (plus de six heures et demie en 2004). Peut-on parler de hasard?

J'ai eu quelques matches très longs en effet, j'en ai d'ailleurs plus perdu que gagné (rires). Je ne les aime pas particulièrement, mais ils me tombent dessus! Bon, c'est vrai que je suis quelqu'un de très accrocheur et que j'aime ce genre de défis. Ou peut-être que j'aime tellement le tennis que je n'arrive pas à quitter le court (rires)!

Le rapport entre les joueurs a-t-il changé sur le circuit depuis vos débuts? Est-il possible d'y nouer des amitiés? Les compatriotes mis à part…

Personnellement j'ai toujours eu de la peine avec les langues étrangères. C'était donc difficile pour moi de communiquer avec les non-francophones. Sinon j'ai toujours trouvé que l'ambiance sur le circuit masculin était excellente, contrairement au circuit féminin, qui fonctionne sur d'autres bases.

Vous arrivez à un certain âge, est-ce que vous vous êtes déjà posé la question…

(Il interrompt.)… d'arrêter? C'est vrai que les douleurs physiques sont plus présentes que par le passé, c'est donc plus dur de maintenir un rythme d'entraînement élevé. Dans les moments où la souffrance prend le dessus sur le plaisir, oui, la question s'est déjà posée.

Et le plaisir, il y en a encore souvent?

Ces dernières années, j'ai eu pas mal de pépins physiques. Mais aussi quelques moments forts dans une saison où je me dis: "C'est pour cela que je bosse, et ça vaut le coup." Mais je dois avouer qu'ils deviennent de plus en plus rares et que la fin s'approche à grandes enjambées.

Vous êtes encore un excellent joueur de double, les Jeux olympiques de Londres en 2012 pourraient être un bel objectif, non?

Pour être franc, je n'y pense pas du tout. Car j'ai vraiment axé ma préparation sur le simple. Pour l'instant je ne pense pas avoir le niveau par rapport à la jeune génération française, qui est très présente sur le circuit. Mais, qui sait, dans le tennis tout peut aller très vite.

En Suisse, on parle d'un possible duo Federer-Hingis en double mixte. C'est possible selon vous?

Déjà, je trouve le principe du double mixte comme épreuve aux JO un peu absurde, car il n'y a que quatre tournois par année (ndlr: en Grand Chelem). Maintenant, avec Federer tout peut marcher, même si, avec le simple et le double qui sont déjà à son programme, envisager le double mixte semblerait un peu ambitieux. En tout cas, je ne pense pas que ce soit la priorité de Roger.
Something like a translation by google
Quote:
Between two ATP, Arnaud Clement plays with the Interclub with TC Geneva. "La Clé" confided to the "Matin."

Bandana tight on the front and sunglasses wedged on his nose, Arnaud Clement does not go unnoticed on the ATP tour. Yet it is Mr. All-the-world dispute that the LNA with the Interclub Tennis Club Genève-Eaux-Vives. The opportunity to meet one of the deans of the tour, radiant and relaxed as the first day.

Your presence in the Interclub is rather surprising. What motivates you to come and play here with the TC-Eaux-Vives Geneva?

It is a set. I'm happy to play here at home in Geneva. Sleep at home on the current circuit is a luxury. It is also a hollow sport period, where I can the pleasure of playing in team.

You live in Geneva for eleven years, what is your relationship with your adopted city?

It is a place of serenity and rest in the middle of the madness of travel and tournaments. I just somehow recharge my batteries. By cons, in winter, I have a little more difficult to stay here (laughs) ...

At 33, you are one of the deans of the circuit. During the past fifteen years, what are the main changes you have seen?

Surfaces have been slowed, it is a fact, presumably to avoid the servers matches where they chained the aces. But that has not changed much, as players serve increasingly big to overcome the slowdown of the surfaces. The players are nowadays most impressive, suddenly it goes faster at all levels. New technologies have made a lot in this direction : you can hit harder while keeping the ball within the court. An evolution that has somewhat killed the diversity of styles. Today, the game was standardized.

How a small player (note: it measures 1.72 m) like you is doing it?

With the speed. The problem today is that the big guys move very well too. You see guys at 1.90 m very swift.

It is often said that a Grand Slam final is a match apart ... If you could replay your own (note: the Australian Open against Agassi in 2001), would you do things differently?

I would not change anything. That day, he moved over the moon. In our two previous confrontations, I had beaten him. But there he was just too strong. I should have known that a champion like him had the power to excel at major events.

You hold the record for the longest match in Davis Cup (about six hours against Rosset in Neuchâtel in 2001) and only the incredible Isner-Mahut (more than eleven hours) beat your match against Santoro at Roland Garros (more from half past six in 2004). Can we speak of chance?

I had some very long matches, in fact, I have also lost more than won (laughs). I do not particularly like them, but they fall on me! It's true that I am a very catchy and I like that kind of challenge. Or maybe I like tennis so much that I can not leave the court (laughs)!

The relationship between the players did it change on the circuit since you started? Is it possible to make friends? The fellow countryman with the exception ...

Personally I have always had difficulty with foreign languages. So it was hard for me to communicate with non-francophones. Otherwise I've always found the atmosphere on the men's tour was excellent, unlike the women's tour, which runs on other bases.

You reach a certain age, do you have already asked the question ...

(He stops.) ... To stop? It is true that physical pain are more present than before, so it's harder to maintain a high rate of training. At times when the pain takes over the pleasure, yes, the issue has already arisen.

And pleasure, there are still often?

In recent years I have had a lot of physical problems. But also some great moments in a season where I say, "That's why I work, and it's worth it." But I must admit they are becoming increasingly rare and that the end is approaching with great strides.

You are still an excellent player double the London Olympics in 2012 could be a good goal, right?

To be honest, I do not think at all. Because I really focus my preparation on the simple. For now I do not think i have the level compared to the young French generation, which is present on the circuit. But who knows, in tennis anything can go very fast.

In Switzerland, there is talk of a possible Federer-duo Hingis in mixed doubles. It is possible for you?

Already, I find the principle of the mixed doubles event at the Olympics as a bit absurd, because there are only four tournaments a year (note: Grand Slam). Now, with Federer just might work, though, with singles and doubles that are already in the program, consider the mixed doubles seem a bit ambitious. Anyway, I do not think it is a priority for Roger.

Last edited by soulage : 08-05-2011 at 06:00 PM.
Old 08-05-2011, 08:36 AM   #592
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Thank you !

Well, his answers about Switzerland are so hypocrital, I mean, everybody knows he's never in Geneva !! When he's not in tournament, he shares his time between Paris and Aix. I think he only spends a few weeks in Geneva in summer, but I really wonder how many weeks it represents per year ...

I agree with his point of view about tennis nowadays, that's true.
And his relationships with players on the tour: nothing has really changed ...

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 08:40 AM   #593
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Nothing special but a video pratice in NY made by Opencourt.ca http://blogs.montrealgazette.com/cat...ts/open-court/ at the end of the video you can see a shirtless arno The body is maybe painful but still perfect http://vimeo.com/28559561 He's with DIP

Some pictures here too http://vimeo.com/28537383
Old 09-07-2011, 02:10 PM   #594
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

An article from today summary later. strange he gets a Wilson http://www.laprovence.com/article/sp...che-le-plaisir

Quote:
Arnaud Clément recherche le plaisir

L'Aixois, qui devrait retomber vers la 200e place mondiale dès lundi, affronte aujourd'hui le Slovaque Mecir.
Photo Serge guéroult

Il est déjà 16 heures. Le soleil frappe fort sur les courts de Saint-Rémy, où a débuté le Trophée des Alpilles. Mais Arnaud Clément, tranquillement installé à une table à l'ombre aux côtés de Jocelyn Ouanna, a les traits un peu tirés.

Même ses lunettes de soleil ne peuvent cacher sa fatigue. "Aux États-Unis, c'est l'heure à laquelle je me levais. Je n'ai pas encore totalement récupéré du décalage horaire", reconnaît l'Aixois, 34 ans en décembre.

L'ancien 10e joueur mondial (en 2001), désormais retombé à la 153e place du ranking ATP, n'est rentré que samedi de New York où il a été éliminé dès le premier tour des qualifications de l'US Open. Cette défaite lui a donc permis de pouvoir s'engager sur ce Challenger, dans sa région.

"Mon élimination prématurée est l'une des raisons de ma présence à Saint-Rémy, reconnaît Arnaud Clément. Mais c'est aussi parce que je connais Bernard Fritz (le directeur du tournoi, ndlr) depuis très longtemps. J'ai toujours gardé de très bonnes relations avec mon ancien coach. Cette semaine, je n'aurais pas joué de tournoi si je n'avais pas été si proche de ma famille."

Durant quatre ans, à la fin des années 90, Bernard Fritz a en effet entraîné deux Provençaux : Arnaud Clément et Sébastien Grosjean. Si le second a arrêté sa carrière en 2010, Clément espère poursuivre encore jusqu'en 2012 : "Je ferai le point en fin de saison, mais je pense continuer l'an prochain s'il n'y a pas de bobos."

Il accumule cette saison des résultats en dents de scie (5 victoires, 9 défaites), alors qu'il avait conclu la saison précédente sur un superbe succès (le double avec Llodra) en finale de la coupe Davis. Il reste ainsi sur trois revers depuis mi-juillet.

"Je viens ici pour essayer de reprendre de la confiance, confie le petit droitier dont le jeu nécessite beaucoup d'efforts. Je suis plutôt pas mal à l'entraînement, mais lors des derniers matches, j'ai eu du mal à mettre mon jeu en place et à prendre du plaisir. Alors ici, j'espère aller loin, mais je vais vraiment me concentrer sur la notion de plaisir car j'en ai eu trop peu ces derniers temps !"

Après une heure d'entraînement, Arnaud Clément, qui bénéficiera aujourd'hui du soutien de sa chérie Nolwenn Leroy, semblait en pleine forme. Oubliées les blessures à l'épaule et au coude d'un début de saison "pourri".

Arnaud Clément sera la tête d'affiche du tournoi saint-rémois, qui le verra affronter cet après-midi le Slovaque Miloslav Mecir (337e). Mais l'Aixois pourrait bien partager les ferveurs des spectateurs avec… Victoria Azarenka.

La (belle) Biélorusse, actuellement 5e joueuse mondiale et éliminée au 3e tour de l'US Open par Serena Williams, accompagne son fiancé, Sergei Bubka junior. Clément essaiera de passer quelques tours à Saint-Rémy, mais il sait déjà qu'il tombera au-delà de la 200e place mondiale lundi, perdant le bénéfice des points acquis l'an passé quand il avait atteint le 3e tour du tournoi américain du Grand Chelem.
Old 09-07-2011, 06:49 PM   #595
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

I changed some words of google translations but he says he search the pleasure and still plan to plan next year if no pains but he will consider the question at the end of the year

Quote:
It is already 4 pm. The sun hits hard on the courts in Saint-Rémy where began the Trophee des Alpilles. But Arnaud Clement quietly seated at a table in the shade alongside Jocelyn Ouanna looks tired.

Even his sunglasses can not hide his fatigue. "In the U.S., it's time that I got up. I have not fully recovered from jet lag", recognizes the Aixois, 34 in December.

The former 10th player in the world (in 2001), now fell to 153# in the ATP ranking, that is returned Saturday from New York where he was eliminated in the first qualifying round of the US Open. This defeat has enabled him to embark on this challenge in his region.

"My early exit is one of the reasons for my presence at Saint-Remy, recognizes Arnaud Clement. But it's also because I know Bernard Fritz (the tournament director, ed) very long time. I have always kept a very good relationship with my former coach. This week, I do not play the tournament if I had not been so close to my family. "

For four years in the late 90s, Bernard Fritz has indeed resulted in two of Provence: Arnaud Clement and Sebastien Grosjean. If the second stopped his career in 2010, Clement also hopes to continue until 2012: "I will point late in the season, but I think to continue next year if there are no pains."

This season he accumulates the earnings saw-tooth (5 wins, 9 losses), when he had concluded the previous season on a great success (twice with Llodra) in the final of the Davis Cup. This leaves three early exit since mid-July.

"I come here to try to regain confidence, says the little right-hander whose game needs a lot of efforts. I'm pretty good at training, but in recent matches, I struggled to put my game up and have fun. So here, I hope to go far, but I'm really going to focus on the concept of pleasure because I had too little these days! "

After an hour of training, Arnaud Clement, who now benefit from the support of his girlfriend Nolwenn Leroy, seemed in great shape. Forget the injuries to the shoulder and elbow of a start to this "poor" season .

Arnaud Clement will be headlining the tournament saint-remy, who will face this afternoon Slovak Miloslav Mecir (337th). But the Aixois could share the fervor of the audience with ... Victoria Azarenka.

The (beautiful) Belarus, currently fifth player in the world and eliminated in the third round of the US Open by Serena Williams, accompanies her boyfriend, Sergei Bubka junior. Clement will try to spend a few rounds in Saint-Remy, but he already knows he will fall beyond the 200# on Monday, losing the benefit of points earned last year when he reached the third round of the U.S. Grand Slam.
Old 09-08-2011, 12:33 AM   #596
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute

Nice interview and good news that he still wishes to continue next year.

I didn't know Azarenka is Bubka's gf. The Ukrainians seem to like Russian beauties and vice versa
Old 09-12-2011, 12:06 PM   #597
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Another interview in a french newspaper http://www.republicain-lorrain.fr/sp...er-des-matches It's about Metz we'll how google translate it later
Old 09-12-2011, 04:10 PM   #598
country flag Lesliem
Registered User

Lesliem's Avatar

Lesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
Another interview in a french newspaper http://www.republicain-lorrain.fr/sp...er-des-matches It's about Metz we'll how google translate it later
Thanks interesting interview which let us knowing his feelings just after St Remy. He seems to have a renewed confidence for the end of the season. I hope his draw in Metz will be playable and that he'll keep on playing in a good shape and decide to continue next year. I understand his vision of the "after tennis" period, he wants to think about it quietly and probably have private projects.
Old 09-23-2011, 08:55 AM   #599
country flag Lesliem
Registered User

Lesliem's Avatar

Lesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond repute

A little quizz in "Le Républicain Lorrain"

http://www.republicain-lorrain.fr/sp...arnaud-clement

Quote:
Chaque jour, un champion du Moselle Open se découvre avec lequel des trois…

Une partie de tennis pour le plaisir avec Borg, McEnroe ou Noah ? « Noah. »

Un match de foot à Barcelone, Manchester ou Milan ? « Désolé mais ce sera Real madrid ou l’OM (Marseille). »

Entre Tony Parker, Bolt ou Phelps ? « Tony Parker que je connais un peu d’ailleurs. »

Une rencontre avec Karl Marx, Gandhi ou Kennedy ? « Kennedy ».

Une danse avec Lady Gaga, Madonna ou Beyonce ? « Lady Gaga. »

Un dîner en amoureux avec Jennifer Lopez, Marylin Monroe, Megan Fox ? « Avec ma femme (Nolwenn Leroy). C’est mieux, non ? »

Vous voulez discuter politique : Sarkozy, Obama ou Angela Merkel ? « Je n’aime pas parler politique. »

Vous préférez avoir un compte en banque aux Etats-Unis, en Suisse ou en France ? « Aucune réponse. »

Une fête à Miami, Berlin ou Ibiza ? « La bonne réputation de Berlin m’attire. Il paraît que c’est le top de la nuit en Europe. »

Voiture : Bentley Continental, Lamborghini Gallardo ou BMW X6 ? « Porsche 911. »

Foie gras, pizza ou glace ? « Foie gras puis pizza. »

Une partie de cartes avec Federer, Djokovic ou Nadal ? « Avec Roger (Federer). On joue souvent avec les Suisses qui ont un jeu ressemblant à notre belote ! »

Un match de tennis féminin avec Mauresmo, Graf ou Sabatini ? « Amélie (Mauresmo). »

Une visite de la Statue de la Liberté, du Louvre ou de la Muraille de Chine ? « Louvre, voilà longtemps que je n’y suis plus allé. Ou alors l’Ermitage Saint-Pétersbourg. En 1997, c’est là que j’ai découvert La Montagne Sainte-Victoire de Paul Cézanne, c’est le tableau que j’ai tatoué dans le dos. »

A. T.
With google translation

Quote:
A game of tennis for fun with Borg, McEnroe or Noah? "Noah. "

A football match in Barcelona, ​​Milan or Manchester? "Sorry but it will be Real Madrid or OM (Marseille). "

Between Tony Parker, Bolt or Phelps? "Tony Parker, I already know him a little bit. "

An encounter with Karl Marx, Gandhi or Kennedy? "Kennedy."

A dance with Lady Gaga, Madonna or Beyonce? "Lady Gaga. "

A romantic dinner with Jennifer Lopez, Marilyn Monroe, Megan Fox? "With my wife (Nolwenn Leroy). It's better,isn't it ? "

You want to talk about policy : Sarkozy, Angela Merkel or Obama? "I don't like talking about it. "

You prefer to have a bank account in the United States, Switzerland or France? "No answer. "

A party in Miami, Berlin or Ibiza? "The good reputation of Berlin attracts me. It seems that it's the top of the night in Europe. "

Car: Bentley Continental, BMW X6 or Lamborghini Gallardo? "Porsche 911. "

Foie gras, pizza or ice-cream ? "Foie gras then pizza. "

A card game with Federer, Nadal or Djokovic? "With Roger (Federer). We often play with the Swiss who have a game like our "belote" (french card game)! "

A women's tennis match with Mauresmo, Graff or Sabatini? "Amelie (Mauresmo). "

A visit of the Statue of Liberty, the Louvre or the Great Wall of China? "Louvre, it's a time long ago that I'm gone there. Or the Hermitage in St. Petersburg. In 1997, this is where I discovered La Montagne Sainte-Victoire by Paul Cezanne, the painting I have tattooed on the back. "
Old 09-23-2011, 09:38 AM   #600
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

When it's about money he's always mute like for the reasons he lives in Geneva I didn't know he discovers the painting of Cezanne in Saint Pertersbourg but The Hermitage museum is a place i would like to see. Foie gras and Pizza what an appetite
Reply

Thread Tools

Posting Rules