Interviews, audios, videos... - Page 4 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 12-20-2005, 02:41 PM   #46
country flag linus
Registered User

linus's Avatar

linus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond repute
Default Re: Interviews, audios, videos...

Quote:
Originally Posted by joyk
Where are the videos?
I got two small ones which were for his matches over davide and gonzo, but i didnt know where they came from so i need the whole lists to see whether i missed others. the hightlights not in French but English

have you watched them already?
linus is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 12-20-2005, 03:34 PM   #47
country flag joyk
Registered User

joyk's Avatar

joyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond reputejoyk has a reputation beyond repute

No I haven`t,I can`t see them.

Last edited by joyk : 12-20-2005 at 03:43 PM.
joyk is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-22-2005, 02:09 AM   #48
country flag linus
Registered User

linus's Avatar

linus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by joyk
No I haven`t,I can`t see them.
will you need to have a look at them? if yes, i can upload them somewhere for you to watch
linus is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-19-2006, 06:13 PM   #49
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

http://www.fft.fr/australie2006/?id=1283#

Quand Paulo conlut son interview par "c'est dans la tête" (..que ça va se jouer), y'a de quoi appréhender !
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-19-2006, 06:38 PM   #50
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Marine

Quand Paulo conlut son interview par "c'est dans la tête" (..que ça va se jouer), y'a de quoi appréhender !
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
*julie* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-20-2006, 10:44 AM   #51
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

Quote:

We've known this all along, Paulo.
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-21-2006, 05:55 PM   #52
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

http://eurosport.fr/tennis/sport_sto816773.shtml

Paulo says that he stayed positive, which helped in the important moments and that being down 2 sets to love demoralised Horna, especially in the heat. He adds that playing a countryman in the R16 will be easier because he has already done so in the 1st Round.
Old 01-21-2006, 06:20 PM   #53
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute

On l'équipe.fr:

Les réactions
Sébastien Grosjean (FRA/N.25, vainqueur de l'Argentin Guillermo Coria/N.6) :
«J'ai très bien frappé en coup droit. Battre Coria, qui est dans le Top 10 depuis quelques années, c'est une bonne victoire. Il faisait chaud, ce n'est pas évident contre un joueur comme Coria qui ne donne rien et se bat toujours. Mon niveau de jeu est assez bon. On ne bat pas Coria dans un Grand Chelem sans bien jouer. Je frappe bien dans la balle des deux côtés. En coup droit ça part bien et en première balle aussi. Paul-Henri aime bien le rythme. Il frappe fort des deux côtés. Il n'aime pas trop quand ça varie.»

Paul-Henri Mathieu (FRA, vainqueur du Péruvien Luis Horna) :
«Je suis resté positif tout le temps. J'ai eu une très bonne attitude et ça a payé dans les moments importants. Gagner le deuxième également au tie-break, ça lui a donné un coup de massue. Dès qu'on se laisse un petit peu aller avec cette chaleur ça devient difficile. Je ne sais pas si quelqu'un supporte bien cette chaleur. C'est dur pour tout le monde. J'ai passé trois ans en Floride, peut-être que ça m'a un petit peu aidé. Je m'entraînais souvent par une forte chaleur. Je ne joue pas un tennis extraordinaire. Sébastien joue très bien. Il sent bien la balle depuis le début de l'année. C'est un joueur complet. Il a un très bon service, un très bon coup droit, il arrive à bien terminer ses points au filet. Les conditions de jeu étaient très difficiles avec le cagnard et le vent. Je me suis énormément bagarré. J'étais derrière dans les deux premiers sets. C'est difficile quand les points sont longs. Il faut bien s'hydrater.»

Last edited by *julie* : 01-21-2006 at 06:22 PM.
Old 01-21-2006, 06:48 PM   #54
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

L'Equipe, before his match against Horna

PAUL-HENRI MATHIEU semble très à l’aise dans ce maillot de l’équipe de France de football, tendance Coupe du monde 2006, qu’il arbore quand il gagne. Très décontracté, il donne l’impression de s’être régénéré. « Durant l’intersaison, on a fait le point sur sa première partie de carrière, racontait hier son entraîneur Thierry Tulasne. Il fallait qu’il fasse une croix sur tout ce qui s’était passé. » Joueur cyclothymique, le Strasbourgeois cumulait les défauts plutôt incompatibles de manquer de confiance et de pécher par surcroît d’estime. « Paulo s’est cru plus fort que son vrai niveau, ajoutait Tulasne. Moi, je lui dis qu’il doit être fier d’être 45e mondial. Il doit sentir qu’il est très bon, tout en gardant beaucoup d’humilité. »

Parallèlement au rafraîchissement technique (nouvelle raquette, mouvement épuré au service, réajustement des épaules vers l’avant sur les frappes en coup droit), le Français a entrepris un travail sur le mental avec une connaissance de longue date.

Il développe à l’entraînement des gammes plus offensives qui lui donnent aussi l’impression « d’être un joueur plus complet ». Fort de toutes ces mutations, il réalise de bons débuts à Melbourne. Il a aisément bousculé hier le qualifié Bogomolov, juste moins bon que lui dans cette filière du jeu cadencé. « C’est le genre de match qu’il est difficile d’aborder et que j’ai su négocier en allant au bout de moi-même », racontait le Strasbourgeois qui avait su sauver une balle de seconde manche. « Je m’étais dit que, même si je perdais ce set, ce n’était pas grave parce que je me sentais bien. En fait, ces deux tours, je les ai gagnés dans la tête. Tout est dans la tête au tennis. Même le physique… Et ces deux matches m’apporteront plus de confiance que des victoires acquises en jouant un tennis de folie. »

Au prochain tour, il affrontera le Péruvien Luis Horna, vainqueur expéditif de Monfils et de l’Allemand Phau. « Gaël l’avait joué en étant trop loin de la ligne et en le laissant avancer. Il faudra ne pas le laisser s’installer, anticipait Mathieu. Il est souvent chaud dans les Grands Chelems et aime cette surface lente pour ajuster ses frappes lourdes. »

Il lui faudra aussi se souvenir des bonnes résolutions prises durant l’intersaison avec Thierry Tulasne. Elles sont simples pour ce joueur complexe : ne plus être inquiet et positiver.
Old 01-21-2006, 07:23 PM   #55
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

Quote:
Originally Posted by *julie*
Je ne joue pas un tennis extraordinaire. Sébastien joue très bien. Il sent bien la balle depuis le début de l'année. C'est un joueur complet. Il a un très bon service, un très bon coup droit, il arrive à bien terminer ses points au filet.

Half the battle lost already.
Old 01-21-2006, 07:28 PM   #56
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

Quote:
« Paulo s’est cru plus fort que son vrai niveau, ajoutait Tulasne. Moi, je lui dis qu’il doit être fier d’être 45e mondial. Il doit sentir qu’il est très bon, tout en gardant beaucoup d’humilité. »

Quote:
« En fait, ces deux tours, je les ai gagnés dans la tête.

Tout est dans la tête au tennis. Même le physique…
Really?

Old 01-22-2006, 09:00 AM   #57
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

Article from The Age > >

Even winners left hot and bothered
By Samantha Lane
January 22, 2006

SO EXTREME were the conditions at Melbourne Park yesterday that even the winners were complaining.

Argentinian Juan Ignacio Chela said he struggled, at points, to continue his match — a three-set defeat of Belgian Kristof Vliegen.

Frenchman Paul-Henri Mathieu lamented his disadvantage of having to play on an outdoor show court before the extreme heat policy was fully enacted.

But as he rehydrates before a quarter-final against Sebastien Grosjean, Mathieu can take comfort in the fact that his compatriot achieved his third-round victory at Vodafone Arena in the same conditions.

Speaking through a translator after his three-set defeat of Peruvian Luis Horna, Mathieu said that only in the most extreme conditions should players be shielded from the sun.

"Everybody should be in the same conditions. We shouldn't play with a roof except if it's 45 degrees," he said.

The extreme heat policy was enacted at 12.50 yesterday at Melbourne Park as the temperature reached 40 degrees, but the matches already in progress had to be completed before the roofs on Rod Laver and Vodafone arenas were closed.

-----------

Completed Article on http://www.theage.com.au/news/tennis...734188191.html
Old 01-22-2006, 04:33 PM   #58
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Video eurosport http://eurosport.tf1.fr/tennis/mc_vid23087.shtml
He's gorgeous with the new shirt of the french team of football

Who want to count the "c'est vrai que..." ?
Old 01-22-2006, 04:48 PM   #59
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

Quote:
Video eurosport http://eurosport.tf1.fr/tennis/mc_vid23087.shtml
He's gorgeous with the new shirt of the french team of football

Who want to count the "c'est vrai que..." ?
Thanks Marine

I counted 14 "CVQ" within 2'51. A pretty good performance
Old 01-22-2006, 04:51 PM   #60
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Sacré tic ! Il est capable de le dire 2 fois dans une même phrase !
Reply

Thread Tools

Posting Rules