Interviews, audios, videos... - Page 19 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-14-2008, 11:08 AM   #271
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute
Default Re: Interviews, audios, videos...

Video interview with Paulo: http://video.eurosport.fr/tennis/ope...vid61644.shtml
Advertisement

Old 01-14-2008, 11:16 AM   #272
country flag grosjeanlol
Registered User

grosjeanlol's Avatar

grosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond repute

Great to see him smiling like that... I have no sound but the first sentece he said was "Oui, non c'est vrai que.." I can read it on his lips. It's funny, he didn't change his "Oui, non c'est vrai que..". His hair are strange don't you find?
grosjeanlol is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-14-2008, 11:35 AM   #273
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by grosjeanlol View Post
Great to see him smiling like that... I have no sound but the first sentece he said was "Oui, non c'est vrai que.." I can read it on his lips. It's funny, he didn't change his "Oui, non c'est vrai que..". His hair are strange don't you find?
Yes. Something went wrong in the shower

And you're a good lips reader
Old 01-14-2008, 03:53 PM   #274
country flag littlepaulette
Registered User

littlepaulette's Avatar

littlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond repute

Ouais, non, c'est vrai que c'est toujours agréable quand on passe le premier tour surtout en 3 sets. Non, j'ai fait... C'est vrai que je me méfiais quand même, c'est vrai qu'il a très bien joué par le passé, il a été un peu blessé. C'est le genre de joueurs qu'on aime pas trop jouer parce qu'on sait pas trop à quoi s'attendre, et il peut sortir des très grands matches. Je suis content de m'en être sorti en 3 sets, oui.
- 6-1 2-0, tout semblait roulait, puis ça s'est un peu compliqué?
Non, mais c'est vrai que j'ai très très bien commencé le match, même peut-être trop bien et c'est vrai que je me suis dit : "Si je joue comme ça, je vais lui mettre 3 petits sets", je me suis un peu surpris. Oui, et je me suis un peu tendu, et après, voilà, j'ai joué moins bien avec le vent, j'ai pris 2-3 mauvaises décisions. Mais après, je pense, le gain du deuxième set était très important, et j'ai réussi à lui repasser devant au troisième.
- Alors, Paul-Henri, ce qui nous intéresse aussi, c'est votre relation avec votre nouvel entraîneur - et pas n'importe lequel : Mats Wilander.
Ouais, non, ça se passe bien, c'est vrai que... C'est pas un gourou non plus. C'est vrai que mes copains, ils sont impressionnés par lui, parce que c'est quand même une légende du tennis. C'est vrai qu'au début, quand il est arrivé, oui, on est un peu impressionné... Quand on va dîner, maintenant, on parle beaucoup, moi, ça m'impressionne plus trop. C'est vrai que quand on pense à sa carrière, c'est assez impressionnant quand même : il a gagné 5 Grands Chelems. Voilà, là, il me dit rien d'extraordinaire non plus, c'est vrai qu'il me donne 2-3 conseils avant les matches, jouer un peu différemment des points qui peuvent... des détails qui peuvent faire la différence à long terme.
- On se trompe, ou c'est votre première victoire commune?
Oui, bah, je pouvais pas plus mal commencer, j'ai perdu contre... à Adélaïde, je sais même plus combien il était, il était peut-être, je sais pas, 180, le mec, donc c'est pas évident. Même si j'avais gagné le premier set, il arrivait seulement la veille du quart. C'est vrai que j'avais bien commencé, après, je me suis fait un peut mal à la jambe, et après, j'étais un peu frustré, c'est vrai que je pouvais pas vraiment m'entraîner. A Sydney, j'ai voulu jouer, je sentais encore une petite douleur, donc on avait pas très bien commencé.
- Vous vous êtes dit "C'est un challenge"? Parce que ça a été un peu rocambolesque, cet hiver, avec le changement d'entraîneur que vous avez pas très bien vécu au début.
Non, ben, pas très bien vécu... Oui et non... C'est la vie, on dit toujours, il y a des choses bien plus graves que ça.
- Vous l'avez vu, Mats Wilander, sur le bord du court? Vous avez vu comment il vit le match? C'est impressionnant!
Ah, ouais, ouais, non, je l'ai vu, je l'ai déjà vu à Adélaïde. Je me souviens, ça faisait 5-5 au troisième, et je sais plus, ça faisait 30-30, et j'ai fait un coup droit gagnant et alors, tout le monde... c'était un australien, alors personne parlait, et lui, il s'est levé, il a fait "Come on!" comme ça, je me suis retourné, il était tout seul debout, la honte, quoi. Non, mais c'est vrai, il vit les matches à fond, et c'est mieux ça que l'inverse, c'est évident. Ouais, j'aime bien.
littlepaulette is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-14-2008, 08:55 PM   #275
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

You're an angel, Marie

Thank you so much
Old 01-14-2008, 09:36 PM   #276
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by grosjeanlol View Post
Great to see him smiling like that... I have no sound but the first sentece he said was "Oui, non c'est vrai que.." I can read it on his lips. It's funny, he didn't change his "Oui, non c'est vrai que..".
Incroyable, et ça s'arrange pas avec le temps, personne ne lui a dit que c'est un non sens cette expression ?? LOL
He repeats it so many times !

I love when he says about wilander screaming "come on !!!!" "La honte ! "

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-15-2008, 03:49 AM   #277
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

From l'equipe:

Quote:
Paul-Henri Mathieu : « C'est toujours agréable de passer le premier tour en trois sets. Je me méfiais de lui (Victor Hanescu), car il a très bien joué par le passé et on ne sait pas trop à quoi s'attendre avec lui. J'ai très, très bien commencé, puis je me suis tendu, j'ai mal joué avec le vent et j'ai pris quelques mauvaises décisions, mais j'ai réussi à gagner ce deuxième set quand même, et c'était le plus important. Avec Mats Wilander, ça se passe bien. Ce n'est pas un gourou non plus ! C'est vrai que mes copains sont impressionnés, mais moi, je ne le suis plus. On parle de tout, il me donne quelques conseils, et ces quatre ou cinq derniers jours, on a tapé beaucoup de balles ensemble. Il peut être un plus pour moi, c'est quelqu'un qui adore le tennis. C'est cool. Et si ça peut faire peur aux adversaires, tant mieux ! »

http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...082507Dev.html
Old 01-15-2008, 05:26 AM   #278
country flag littlepaulette
Registered User

littlepaulette's Avatar

littlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond reputelittlepaulette has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Ome View Post
You're an angel, Marie

Thank you so much
I know

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
Incroyable, et ça s'arrange pas avec le temps, personne ne lui a dit que c'est un non sens cette expression ?? LOL
He repeats it so many times !

I love when he says about wilander screaming "come on !!!!" "La honte ! "
Yes, I love it too! Like a little boy!
littlepaulette is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-16-2008, 11:46 AM   #279
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute

New video:
http://video.eurosport.fr/tennis/ope...vid61907.shtml

Well he says he was tense in the first so he became more agressive in the second. He made the opponent run more. He had troubles to serve because of the wind and his light injury from hiss fall in the first round. He will do his best against Koubek. It won't be easy. He will have to be strong physically and mentally all along the match and shows him he could play for 5 hours. (well it's nice to warn the fans that it could be a long rollercoster match Paulo.. )
That's all basically but free to make a transcript, Marie
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Last edited by *julie* : 01-16-2008 at 11:53 AM.
*julie* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-16-2008, 12:03 PM   #280
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Quote:
Originally Posted by *julie* View Post
New video:
http://video.eurosport.fr/tennis/ope...vid61907.shtml

Well he says he was tense in the first so he became more agressive in the second. He made the opponent run more. He had troubles to serve because of the wind and his light injury from hiss fall in the first round. He will do his best against Koubek. It won't be easy. He will have to be strong physically and mentally all along the match and shows him he could play for 5 hours. (well it's nice to warn the fans that it could be a long rollercoster match Paulo.. )
That's all basically but free to make a transcript, Marie
Thanks for the video and summary, Julie

Injury? His butt is injured after a fall??

4 sets are more than enough for me I prefer two bagels and a french fry
Old 01-16-2008, 12:22 PM   #281
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute

Quote:
Thanks for the video and summary, Julie

Injury? His butt is injured after a fall??

4 sets are more than enough for me I prefer two bagels and a french fry
Well he talks about the hip actually... but we know he mentions it instead of the butt not to hurt our feelings.
He had talked about his fall (on the butt) in the previous interview.. it happened during the match point Unfortunately I couldn't see it.
Old 01-16-2008, 12:32 PM   #282
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Quote:
Originally Posted by *julie* View Post
Well he talks about the hip actually... but we know he mentions it instead of the butt not to hurt our feelings.
He had talked about his fall (on the butt) in the previous interview.. it happened during the match point Unfortunately I couldn't see it.
Does it seem serious? Must be uncomfortable moving around the court or serving when your "hip" hurts

He's going to need some intense butt hip massage tonight
Old 01-16-2008, 12:57 PM   #283
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

Quote:
Does it seem serious? Must be uncomfortable moving around the court or serving when your "hip" hurts

He's going to need some intense butt hip massage tonight
Not really serious... he says it was still hurting a little bit when serving and he wanted to be carefull with it but that's all I guess.
Old 01-18-2008, 08:22 AM   #284
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

There are videos interview with Mats (about Paulo's matches) on Eurosport: http://uk.eurosport.yahoo.com/tennis/

*In ENGLISH, thank god
Old 02-14-2008, 02:56 PM   #285
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Highlights Mathieu vs Llodra: http://www.cg13.fr/tvCG13/index-open-79.html

(what's with the music? )

Thread Tools

Posting Rules