Juanqui News and Articles 2005 - Page 4 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 07-13-2005, 05:28 PM   #46
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

RogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond repute
Default Re: Juanqui News and Articles 2005

13.07.2005 - 11:33
JUAN CARLOS FERRERO ES EL PORTADOR DEL TROFEO
'La Ensaladera', en los festejos del centenario del Club de Tenis de Valencia

El Club de Tenis Valencia presentó este miércoles el trofeo de la Copa Davis, conocido como 'La Ensaladera', que presidirá durante unos días los actos de celebración de su centenario y cuya presencia ha sido posible porque España es su vigente campeón, tras conquistarla con un equipo en el que estaba el valenciano Juan Carlos Ferrero, que asistió al acto.

"Para mi es una ilusión grande. Hay muy pocas ocasiones de verla de cerca, yo creo que es la tercera vez que le veo así. Es una idea fantástica por parte del Club, que la gente pueda verla y, si le dejáis, tocarla", explicó el tenista de Ontinyent, el único español que la ha conquistado en dos ocasiones.

Luis Gómez, presidente del Club de Tenis Valencia, explicó que el próximo viernes se realizará una jornada de 'puertas abiertas' y que el trofeo se instalará en una carpa "en la que todos los amantes del tenis" podrán verla de cerca y fotografiarse con ella.

El máximo representante de la entidad recordó que "España es la vigente campeona de la Copa Davis y uno de nuestros jugadores, miembro distinguido de este club, la ganó", apuntó en referencia a Ferrero.

Al acto de presentación acudió David Serra, secretario autonómico para el Deporte, que reiteró el apoyo de la Generalitat Valenciana a los actos del centenario del Club y señaló que la presencia de este trofeo "es un legado que quedará para las futuras generaciones, que cuando celebren el segundo centenario valorarán este tipo de actos".

Cristóbal Grau, concejal de deportes del Ayuntamiento de Valencia, volvió a felicitar a Ferrero por un éxito "que permite que tengamos aquí la ensaladera. Los primeros entusiastas del tenis que decidieron embarcarse en esta aventura, soñarían que en su centenario un jugador como Juan Carlos y la Ensaladera estuvieran aquí".

Además, Ferrero confirmó que el próximo sábado disputará un partido benéfico contra el alicantino David Ferrer en la localidad valenciana de Cullera.

"Es un partido benéfico para el asunto de las becas del tenis juvenil de la Comunidad Valencia en el que vamos a intentar que la gente disfrute y queremos sacar el máximo dinero posible", señaló Ferrero.
http://www.marca.com/edicion/noticia...653221,00.html

Juanqui will be in Valencia on Fri to celebrate the Valencia Tennis Club's 100th anniversary and they'll have an open-house that day! If anyone is in Valencia, pls go and report back to us! Also on Sat Juanqui will do a benefit match vs. Ferrer in Cullera, a small town outside of Valencia, to benefit children's tennis.

Más vale maña que fuerza -- proverbio español
"Pero, con todos mis respetos para Rafa, Federer tiene más talento." - Marat Safin
"Pero para mí el mejor es Roger Federer. / For me, the best is Roger Federer." - D. Nalbandian
"He's the best sportsman, I think, in the world. He has a lot of humble." - Rafael Nadal
"He's so charismatic." - Marcos Baghdatis
RogiFan88 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 07-13-2005, 09:32 PM   #47
country flag crystal
Registered User

crystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond repute

OMG OMG OMG !!! I'll BE IN VALENCIA ON FRIDAY AND SATURDAY FOR HOLYDAYS !!!!
I CAN'T BELIEVE IT !!
Thanks for the article !!!!!!!!!!!!!!!!!
crystal is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-14-2005, 01:46 AM   #48
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

RogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond repute

Crystal, you're so lucky! Hope you get to see Juanqui! Make sure your camera has fresh batteries and lots of film. Will be waiting for your report.

"Pero, con todos mis respetos para Rafa, Federer tiene más talento." - Marat Safin
"Pero para mí el mejor es Roger Federer. / For me, the best is Roger Federer." - D. Nalbandian
"He's the best sportsman, I think, in the world. He has a lot of humble." - Rafael Nadal
Old 07-14-2005, 05:03 AM   #49
country flag Trace
Registered User

Trace's Avatar

Trace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond reputeTrace has a reputation beyond repute

Oh wow, that's so cool Crystal! Have fun and take lots of photos!

My Livejournal
Trace is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-14-2005, 10:16 AM   #50
country flag Corinna
Registered User

Corinna's Avatar

Corinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond reputeCorinna has a reputation beyond repute

crystal lucky you
have loads of fun, i hope you'll get to see him
Old 07-14-2005, 11:46 AM   #51
country flag jinruferrero
Registered User

jinruferrero's Avatar

jinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond reputejinruferrero has a reputation beyond repute

So heavy burden to Crystal we just can't wait for your reports.
jinruferrero is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-14-2005, 06:10 PM   #52
country flag Mount Goddess
Mounts Little Plaything

Mount Goddess's Avatar

Mount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond reputeMount Goddess has a reputation beyond repute

Have a great time Crystal and really hope you get to see him.

This week Juan Carlos is at home

Me:I would love Bromamce to have babies together they would be sooo cute!!!!!!!!!!

Marleen:

Marleen, Meesh and Leigh are.......Juanie's Angels
Mount Goddess is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-14-2005, 08:19 PM   #53
country flag plum_juice10
Registered User

plum_juice10's Avatar

plum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond reputeplum_juice10 has a reputation beyond repute

Thanks for the article RogiFan...and lucky girl crystal who WILL BE GOING THERE and definately taking LOADSA gorgeous pics (always )
plum_juice10 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-15-2005, 12:06 AM   #54
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

Check out the pic I posted in the Juanqui pix thread.

BTW, Rafa said that depending on how well he does in Stuttgart, i.e., if he wins the title, he may opt out of Umag to prepare for Montreal and Cincy [his goal being #1 by the end of the year]... so... is this a sign for Juanqui perhaps??? Think on...

Old 07-15-2005, 08:53 AM   #55
country flag steph2790
Registered User

steph2790's Avatar

steph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond reputesteph2790 has a reputation beyond repute

Theres no chance of rafael being number 1 by the end of the year... Federers leading hewitt by 3000 points or something like that. Even if federer was injured for a year he'd still be number 1 probably.

Lucky you Crystal... just take about 3 rolls of film and post every pic of him on here!!!
Old 07-15-2005, 10:42 AM   #56
country flag Francine
Registered User

Francine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond repute

Yeah Rafa you go and try to become no.1, good thing Juanqui already did that before the Rogi era started

Have fun in Valencia Crystal, you lucky girl!
Francine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-15-2005, 10:45 AM   #57
country flag JuanChuffy007
Registered User

JuanChuffy007's Avatar

JuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond reputeJuanChuffy007 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by crystal
OMG OMG OMG !!! I'll BE IN VALENCIA ON FRIDAY AND SATURDAY FOR HOLYDAYS !!!!
I CAN'T BELIEVE IT !!
Thanks for the article !!!!!!!!!!!!!!!!!
Oh you lucky girl!!! Have fun and hope you'll get to see JC!
Old 07-17-2005, 04:39 PM   #58
country flag kimby
Registered User

kimby's Avatar

kimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond reputekimby has a reputation beyond repute

Hello Crystal, I hope you managed to see Juan Carlos playing yesterday in CULLERA, ( benefic match) with david Ferrer, as this place is very close to Valencia and you said you have your holidays here, at this moment. Thanks to say us smth about it.
Old 07-17-2005, 05:21 PM   #59
jcluvva
Registered User

jcluvva's Avatar

jcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond reputejcluvva has a reputation beyond repute

Does anyone know who won the match?
jcluvva is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-08-2005, 05:42 PM   #60
country flag Jogg
Registered User

Jogg's Avatar

Jogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond reputeJogg has a reputation beyond repute

Found this, please could someone translate or does anyone know a good website for this thanks

Entrevista | Juan Carlos Ferrero
"ME HACE ILUSIÓN VOLVER AL EQUIPO DE COPA DAVIS"
JOSÉ MANUEL MUÑOZ - 08-09-05

Ha realizado una buena temporada y vuelve a estar en forma. Por eso espera la llamada de los capitanes Avendaño y Arrrese para disputar la semana que viene en Nápoles la eliminatoria ante Italia: "Jugar con España es un orgullo".

Le veo animado para afrontar el torneo de Pekín.
Sí, viajo mañana mismo y me encuentro en forma. Además creo que estoy realizando una buena temporada.

¿Decepcionado por caer en primera ronda en el US Open?
No es muy gustoso ser eliminado a las primeras de cambio y más cuando estaba jugando muy bien en los torneos anteriores, pero hay que aceptarlo. No tuve el día, no jugué bien y no hay que darle más vueltas.

Y se llevó un duro mazazo.
No hay que dramatizar por esta eliminación. La temporada me va muy bien. Empecé el 98 del mundo, ahora estoy el 20 y he jugado a un gran nivel en muchos partidos.

¿Por fin ha recuperado la confianza en su juego?.
Sí. Hace tiempo que estoy jugando bien, pero es muy complicado enfrentarse en las primeras rondas de todos los torneos a los cabezas de serie.

El lunes o martes Avendaño y Arrese facilitarán el equipo para jugar ante Italia. ¿Estará en la lista?
Ojalá. Jugar con España es un orgullo y una motivación especial, pero no depende de mí. La decisión es de los capitanes y hay muchos jugadores como Ferrer, Verdasco y Feliciano que también tienen opciones. Lo que puedo asegurar es que si me convocan lucharé con todas mis fuerzas.

¿Sueña con volver al equipo de Copa Davis?
Soñar no, pero me haría mucha ilusión regresar al equipo nacional para disputar una eliminatoria tan decisiva.

Le van a llamar, pero ¿merece estar en Nápoles.
Durante el año he jugado a un buen nivel, pero los demás también. Ahora mismo el único que tiene el puesto seguro es Rafa Nadal por la temporada fantástica que está realizando.

¿Se llevaría una decepción si no le convocarán?
Una decepción no. Ya he vivido situaciones parecidas en mis propias carnes y sé cómo reaccionar.

¿Con Avendaño y Arrese está ya todo solucionado?
No hubo nada que arreglar. Las cosas pasaron así y no había que solucionar nada.

Pero en la final de Sevilla hubo cosas que no le gustaron.
De eso ya se habló en su momento y todo está solucionado.

Vamos de favoritos, pero la eliminatoria ante Italia será muy complicada.
Seguro. En Nápoles el público apoya y grita mucho y tienen un buen grupo de jugadores que juegan bien en tierra. A priori somos superiores, pero tenemos que demostrarlo en la pista.

¿Acabará la temporada entre los diez primeros?
Hay mucha diferencia con el décimo, pero lo voy a intentar ya que en Madrid y París tengo muy pocos puntos que defender.

¿Qué tal le va con Patricia?
Fenomenal. Es la mujer de mi vida. Dijeron que estaba con Sharapova, pero no le di importancia. Es mi amiga y se entrena en mi academia, nada más.

Marat Safin Carlos Moya Feli Lopez Nando Verdasco Richie Gasquet

Robredo Guga Garcia-Lopez Ferrer Tomeu

Interviewer: It surprises people how well you get on with Nadal
Carlos Moya: I can't conceal that. I love him very much and I knew that one day he would be better than me. He's on another level.
Jogg is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules