Articles & Interviews - Page 275 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 07-08-2011, 05:12 AM   #4111
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute
Default Re: Articles & Interviews

Quote:
How do you deal with this simple Florian Mayer?
The journalist is not that derisive of MAyer. The actual question is: How do you approach this singles against Mayer?

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 07-08-2011, 06:52 AM   #4112
country flag Cloudygirl
Registered User

Cloudygirl's Avatar

Cloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond repute

and that is exactly why you have to be so wary of using google translate
Old 07-10-2011, 01:29 PM   #4113
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

very nice interview from Richard. No worries about the injury, this was a tactical withdrawal, I am 100% convinced he only would have played there if he had not been on DC team. He jokingly says, he would not mind staying nr 11, if Roddick beats the Spaniards.

Gasquet fait le point
Dans les allées du Tennis Club Weissenhof, Richard Gasquet s'est longuement confié à la presse. Décontracte et souriant, le numéro 2 français fait le point sur ce week-end en Allemagne, sa probable accession au top 10 et la future demi-finale de Coupe Davis.

Richard, c’est une victoire à 3-0, nette et sans bavure. On imagine que vous êtes super heureux, vous qui avez apporté votre pierre à l’édifice…

C’est clair que je suis très heureux ! D’autant plus que je suis passé près de la défaite. Ca aurait été dur pour moi d'être le seul à avoir perdu, le samedi soir. Je suis donc content d'avoir pu gagner mon match et qu'on ait passé ce tour. Sur le papier on était supérieur, mais l'Allemagne reste une belle équipe.

Quelle est la force de cette équipe ? On a l’impression que ce groupe a muri…

Oui tous les joueurs sont hauts au classement. On est tous dans les 15 premiers. Ce sont tous de très très bons joueurs. Et puis on a plus d’expérience par rapport aux années précédentes. Tout ça fait que l’équipe est belle. C'est bien d'avoir gagné 3-0, c’est bien pour moi d’avoir pu jouer. Le week-end a été beau pour l’équipe et pour moi-même.

Qu’est-ce qui se passe à l'intérieur de cette équipe ? Il y a une concurrence ? Une émulation ?

Aujourd’hui Gilles est quand même 16e mondial et il n’a pas joué. Ces choses se voit très rarement dans les autres équipes. Donc voilà, une fois c’est moi qui joue, une fois c’est un autre… Il n’y a pas de jalousie par rapport à qui joue. Vendredi, je me suis senti porté par tous les autres. Ils m’ont encouragé du début à la fin. C’était important. Vraiment l’équipe est saine aujourd’hui, il y a une belle émulation. C'est vraiment super. Il faut qu’on continue, on sait qu'on peut aller loin cette année dans la compétition. Donc il faut poursuivre !

C’est une riche idée d’accorder des points en Coupe Davis parce que grâce à votre victoire, vous allez peut-être passer Top 10. C’est symbolique 3 ans après l’avoir quitté ?

Ça fait longtemps que je n’y ai pas été. Je n’étais pas sûr de le retrouver un jour non plus. C’est vraiment une très très belle progression pour moi. Je pense que ça se joue avec Roddick (Ndlr, l'Américain est aujourd'hui 10e et Gasquet 11e). Mais bon, peut-être que ce serait mieux aussi que Roddick vienne à gagner cet après-midi pour recevoir les Américains à Paris. Alors peut-être qu’à choisir, je préférerais être 11e.

Vous êtes prêt à sacrifier votre cas personnel pour l’esprit d’équipe ?

Oui c’est sûr ! Entre aller jouer en Espagne et recevoir les Etats-Unis… Ce n’est pas pareil ! Alors si je dis aux autres : "Je préfère être 10e et on va en Espagne", je pense que ça ne va pas passer (Rires) !

Ce n’est peut-être pas pour demain ce Top 10 mais ce sera vraisemblablement pour les jours qui viennent. Ça représente quoi de revenir dans le Top 10 ?

Beaucoup. C’est clair que, comme je l’ai dit, je n’étais pas sûr de revenir dans les 10 premiers un jour. Aujourd’hui c’est dû à la saison que j’ai fait, j’ai gagné beaucoup de matches, je suis toujours allé loin dans les tournois, j’ai été assez régulier. C’est vraiment important pour moi et je suis très heureux d’avoir pu y revenir.

A l’Open d’Australie vous étiez au-delà de la 30e place mondiale. Quand est-ce que s’est produit le déclic ?

A ce moment-là, j’étais déjà 30e, ce n’était pas si mal ! Parce que l’année d’avant, en arrivant en Australie, j’étais 90e. Là j’étais quand même beaucoup plus bas. Mais voilà, c’est petit à petit, à force de gagner des matches, de m'entraîner. Il n’y a pas eu de déclic particulier, il y a eu vraiment une continuité dans le travail. Je me suis beaucoup entraîné, j’ai fait beaucoup de tournois. Après tu gagnes, tu gagnes. Et la confiance vient en gagnant.

Ca change la vie d'être Top 10 ? On est dans un certain confort ? Votre "cote de marchandise" prend de la valeur ? Est-ce que c’est vraiment autre chose ?

Oui c’est toujours différent de quand tu es 90e ! (Rires) Je suis surtout heureux du classement. Ça représente quelque chose. Être dans les 10 meilleurs joueurs du monde au tennis, c’est quelque chose de grand. Je suis très heureux d’y être. Je ne sais pas si ça élève ma « cote de marchandise » ou quoi. Je suis simplement heureux d’y être.

Maintenant, objectif Top 5 ?

Je ne l’ai jamais été. J’avais dit à l’époque où j’étais 7e que je visais les 5 premiers. Et je suis descendu de l’autre côté (Rires) ! Je vais déjà essayer d’être dans les 10 premiers, d’y rester, et on verra bien. Je me sens bien dans mon tennis, j’ai bien joué dernièrement. Je suis content d’avoir pu gagner ici. Je sens que je progresse donc il faut continuer.

Comment allez-vous gérer l’été ? Vous vous êtes retiré de Stuttgart. L’idée c’est de partir en vacances pour se reposer ? Et quel est le plan de bataille pour repartir à fond en Amérique du Nord ?

L’idée c’est de se reposer puis de s’entraîner pour les tournois vraiment importants : Montréal, Cincinnati, l’US Open. Et puis il y a encore la Coupe Davis juste derrière. C’est vraiment très très long. Donc il faut se reposer avant d’aborder cela. Je peux me le permettre, j’ai bien joué dernièrement. Je ne suis pas blessé, je me sens bien. Je vais essayer de faire une grosse période foncière, bien m’entraîner physiquement pour être bien pour les États-Unis.

On va maintenant aborder les deux adversaires potentiels pour les demi-finales. D’abord, configuration Espagne. C’est une des équipes les plus dures à affronter, chez elle ?

Ça dépendra si Nadal vient ou non. Si Nadal vient jouer, c’est sûr que les Espagnols seront bien favoris. S’il n’y a pas Nadal, je pense que c’est vraiment différent. C’est du 50/50. On a des très bons joueurs dans l’équipe, un bon double. Donc ça dépendra beaucoup de Nadal. Mais quoi qu’il arrive, aller battre les Espagnols sur terre battue, ça restera très compliqué. Ils seront favoris. Si Nadal vient, ce sera une toute autre chose.

C’est un défi merveilleux à relever non ?

Oui c’est sûr que c’est un sacré défi. C’est la rencontre la plus dure. Aller battre l’Espagne chez elle sur terre battue, c’est le défi ultime de Coupe Davis. Surtout si Nadal est là.

Et si c’était les Etats-Unis ? Les Américains à Paris, ce serait une agréable surprise…

On préférerait tous les jouer eux plutôt que les Espagnols. C’est sûr que jouer à Paris, à Roland Garros, ce serait fabuleux, exceptionnel pour nous.

Fish, Roddick sur terre…Ça ne fait pas peur si ?

Ça reste une belle équipe. Ils ont quand même de très bons joueurs, un grand double… Ça reste une équipe difficile mais c’est à mon avis moins fort que l’Espagne chez elle.

Ou est-ce que vous aimeriez jouer ?

A Roland Garros. Si les Américains gagnent…

Vous étiez où en 2002 quand Grosjean et sa bande battaient les Américains à Roland Garros ?

Dans les tribunes, avec Jo (Tsonga) d’ailleurs ! On était venu tous les deux voir le match. C'était il y a 9 ans. Ce serait fabuleux que cette fois-ci, ce soit nous qui jouions.

Source: http://www.welovetennis.fr/richard-g...-fait-le-point

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 07-10-2011, 02:10 PM   #4114
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

ImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond repute

Thanks for that. Yeah it looks like a tactical decision.

Good to hear Richard is alright!

[M.Safin] [T.Henman] [G.Rusedski] [A.Roddick]

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
ImmzB is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-10-2011, 03:00 PM   #4115
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

He'll be #11 regardless next week

http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=180522
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-10-2011, 03:09 PM   #4116
country flag Cloudygirl
Registered User

Cloudygirl's Avatar

Cloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond repute

if he'd played and won 2 live rubbers and Roddick hadn't won any then he would have got it this week.
Old 07-10-2011, 03:12 PM   #4117
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

Yup. Oh well, if he has a decent hardcourt season, he should still make it.
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-10-2011, 09:47 PM   #4118
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Translation of the interview posted above: Part I

Gasquet takes stock
In the alleys of the tennis Club Weissenhof, Richard Gasquet talks to the press for a long time. Relaxed and smiling, the French nr. 2 takes stock about this weekend in Germany, his likely accession to the Top 10 and the upcoming Dc semi-final.

Richard, this is a win at 3-0, nice and clean, one can imagine that you are super happy, having put your piece to the house...
It is obvious that I am very happy. Even more as I passed close to defeat. It would have been tough for me to be the only one having lost, on Saturday evening. Therefore, I am pleased that I could win my match and that we passed this round. On paper, we have been superior, but Germany remains a good team.

What is the strength of this team? One has the idea that this group has matured...
Yes, all the players have a high ranking. We are all among the Top 15. These are very very good players and then, we have more experience compared to earlier years. All this makes a nice team. It is good to have won 3-0. It is good for me to have been able to play. The weekend was good for the team and for me.

What happens inside the team? Is there competition? Emulation?
Today Gilles, nevertheless Nr 16, has not played. On rarely sees this in other teams. Sometimes it is me playing, sometimes someone else. There is no jealousy concerning who plays. On Friday, I felt myself carried by the others, th y supported me from start to finish. This was important. Really, the team is healthy today, there is good emulation. It is really superbe. We must continue because we know we can go far this year in the competition. We have to follow up.

It is a good idea to attribute points for DC because thanks to your win, you can perhaps get into the Top 10. Is it symbolic after you left them 3 years ago?
It has been a long time since I have been there. I was not sure either to ever be able to get back. This is indeed a very very nice progress for me. I think it is between me and Roddick (who is currently 10, Gasquet 11). But perhaps it would be better if Roddick won today to recieve the Americans in Paris. If I have to choose, I prefer to stay 11.

You are ready to sacrifice your personal case for the spirit of the team?
Yes, definitely. Going to play in Spain and recieving the Americans - this is not the same. so, If I tell the others "I prefere being 10 and we go to Spain", I don't think this would come good. (laughing)

It might not be for tomorrow, but the Top Ten are very likely tohappen in teh days to come. What does it mean to be back in the Top Ten?
A lot. It is clear, as I have said, that I was not sure to be one day back in the Top Ten. Today it is due to the season I have done, I have won many matches, I always went far in the tournaments, I was rather regular. It is really important for me. I am very happy to have been able to come back.

~♠ Gasquetaires ♠~

Last edited by Puschkin : 07-10-2011 at 10:23 PM.
Old 07-11-2011, 08:54 AM   #4119
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Translation of the interview posted above - Part II

At the Australian Open you were beyond Nr 30. When was the key moment to pull off?
At this moment, I was already at 30, this was not too bad, because the year before, arriving in Australia, I was around 90. So I was already much lower. But [it works] step by step by winning and by practising. There was no special key moment, it was indeed continuity at work. I have practised a lot, I have played many tournaments. And when you win, you win. Confidence comes with winning.

Does it change to be in the Top Ten? Is this a special comfort? Does it raise your marketing value? Is it really different?
Yes, it is different when you are around 90 (laughing). I am particularly happy about the ranking. This does mean something. Being among the best ten tennis players of the world is something great. I am very happy to be there. I don’t know if it increases my market value or whaterver. I am just happy to be there.

And now top 5?
I was never there. When I was nr 7 I said I aspired to the top 5. And I fell down the other side (laughs). I will just try to be in the Top Ten, stay there and we’ll see. I feel well within my tennis, I have played well recently. I am pleased to have been able to have won here. I feel that I progress, so one has to continue.

How will you manage your summer? You withdrew from Stuttgart. Is the idea to go on holiday to rest? And what is the plan of action for a full attack at the North American season?
The idea is to rest, and then to practise for the really important tournaments: Montreal, Cincinatti, the US Open. And there is Davis Cup right after. This is very very long. Therefore, it is necessary to rest before taking all this on. I can afford it, I played well recently, I will try to do a huge basic preparation, to train my physique well in order to be good in the US.

We will now turn to the two potentail opponents for the [DC] semifinal. Firstly, scenario Spain. This is one of the hardest teams to play at home?
It will depend on whether Nadal will play or not. If Nadal will play, it is sure that the Spaniards are the favourites, if there is no Nadal, I think it will be really different. Then it is 50/50. We have good players in the team and a good doubles. So a lot will depend on Nadal. But whatever happens, to beat the Spaniars on clay will be very tough. They will be the favorites. If Nadal plays, it will be a very different story.

This is a great challenge to take on, no?
Yeah, this is certainly a great challenge. This is the most difficult tie. To beat Spain at home on clay is the ultimate challenge in Davis Cup. In particular, if Nadal is there.

And if it is the US? The Americans in Paris, this would be a nice surprise….
We all would prefer the Americans to the Spaniards. Certainly, playing in Paris, in Roland Garros would be great, exceptional for us.

Fish, Roddick on clay, that does not raise anxiety?
It remains a good team. They are nevertheless good players, a great doubles, This remanis a difficult team, but in my opinion less strong than the Spaniards at home.

Where would you like to play?
In Roland Garros, if the Americans win. ..

Where were you in 2002 when Grosjean and his gang defeated the Americans in Roland Garros?
In the stands, with Jo (Tsonga), by the way. The two if us came to watch the match. This was 9 years ago. It would be fantastic, if this time it woud be us to play.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 07-11-2011, 02:17 PM   #4120
country flag scmom
Registered User

scmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond reputescmom has a reputation beyond repute

Thanks for the translation!
Wish the USA could have come through for Richard
But no,epic fail,
The whole tie was just gut wrenching ,long tough emotional matches that did not end the way the US team wanted
It was just painful to watch ,particularly the Roddick match

So ,on to Spain , it will be tough
scmom is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-10-2011, 01:30 PM   #4121
country flag tami
Registered User

tami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond repute

interview post first round match in montreal - it's funny sometimes how he likes to just drop random, less bread and butter remarks about the state of tennis :P

http://www.asapsports.com/show_interview.php?id=73355

"Q. Did working with Sébastien Grosjean change anything for you? Did you change your approach?
RICHARD GASQUET: No. What is important to me is to keep injury-free. It means that I have to really work every day, day after day, and I must fight for every match."

even though his answers may seem repetitive, i think it shows what he is believing in his mind - and that's important to keep at the forefront when he is out there, playing against any opponent
tami is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-10-2011, 02:34 PM   #4122
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Quote:
Q. When you were off, you didn't even touch a racquet?
RICHARD GASQUET: No, I didn't touch my racquet. I just ran a little bit. It was good having a break.
Don't lie. We have seen you hitting with your dad just 5 days after CD. And oh wonder, you did use a raquet. But maybe it was your mum's, so in fact you are not lying.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 08-11-2011, 08:08 AM   #4123
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

I did a very solid match…..The start was very important. I started well, leading 3-0. On the other side (i.e. Bellucci), this made confidence go down a little. And then in the second set, I managed a nice break moving forward towards the ball. I hit some nice shots, tried to return moving forward at certain moments, there were good sequences. And then I hold my break, which is not always obvious…..Almagro is neither Djokovic nor Nadal. But he has a lot of talent, he hits hard and does not allow you to play. He is Top 10, a great player. It the round of the last 16 at a MC 1000, it is normal to meet guys like him. Tactically, one should not give him time. I know how to play him.

Translated from: http://www.welovetennis.fr/atp-montr...e-trio-gagnant

At the first glance, it looks like the usual blabla ("he's a great player etc"). Nevertheless, I feel a new confidence there.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 08-11-2011, 09:08 AM   #4124
country flag Gagsquet
Banned!

Gagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond repute

You are right Puschkin.
The "I know how to play him" says it all.
Allez
Gagsquet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-17-2011, 09:27 AM   #4125
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

There is a very long interview with Richard in French Tennis Magazine (September 2011). I am not going to translate all of it as it goes over 4 pages and a third is about Davis Cup in Stuttgart.

Overall, there is not much new in it, but throughout one can feel that he has come to terms with his life, that he enjoys “the normality” after the attention he got due to his precociousness and the “affair”.

However, I do translate some passages which I find revealing:

About Piatti: What I like about him is that he is somebody without an oversized ego. He is simple, he doesn’t put himself on the limelight. This suits me well. … There is a lot of dialogue. There is nothing revolutionary about tennis. Of Course, Riccardo encourages me to play forward, like all coaches. One doesn’t have to look for magic recipes. Tennis is simple. And I put quite some emphasis on the physique. The Federation put a physio, Christophe Ceccaldi, and a physical trainer, Paul Quétin, who accompanies me often, at my disposal. This helps me a lot. But one must not believe that there was a radical change in the way of working which helped me to progress, even if sometimes a change is good.

About himself: I don’t think I am bigheaded, sometimes I am asked if I lack some ego, perhaps, I don’t know, nevertheless I was nr 7 of the world. And I did not move higher, because the guys above me were stronger, I don’t think it was a question of the ego. I just did not have the level to be nr 1, that’s all.

About the affair: You ask yourself if you are awake. I was in a real film. This was not livable, in the true sense of the word. If you don’t live it, you can’t imagine what it is. Believe me. And to get out of such an affair and to find the strength to fight against it requires a huge mentality. It is rare that I praise myself, but there are no other words. To be where I am now, was a great victory for myself. ….. Tennis saved me. In the beginning it was cruel. When I retook my racket two years ago after the 2 and ½ months’ break, I lost against a player at Lagardère Racing ranked -2/6. I could not play anymore. I was not able to place two balls in the court. I made no step forward, I had 8 kilos too much. A part from a little soccer here and there, I had stopped with sports. It was so tough, I did not sleep. And the comeback was hard, I was pleased to play again, but it frightened me.

About wishes for the future: Continuing to be happy. I will again get on your nerves [the journalists], but it is not worth wishing me to win 50 tournaments. I do not ask for much, but to play, to continue to enjoy [tennis], having emotions. To hit a winning backhand in Roland Garros, to win a DC match, these are emotions. I am not the kind of guy defining specific objectives. Even if, now when I am not that far from my best ranking, I would like to go further up, why not the Top 5 where I have never been?

~♠ Gasquetaires ♠~

Reply

Thread Tools

Posting Rules