what does the article say??? will he play in Bastad?
Pim-Pim tvingas nobba Båstad
Ett av Swedish Opens "wild cards" ligger och väntar på Joachim "Pim-Pim" Johansson som är på väg tillbaka efter sina enorma skadeproblem.
Men svensken tvingas tacka nej till turneringen i Båstad.
- Jag hinner inte bli matchklar i tid, säger han.
Förutom de redan klara stjärnorna som gör upp om titeln i Båstad 9–15 juli kommer tre ”wild cards” att delas ut strax innan lottningen den 7 juli.
Det ena är vigt åt spanske gruskungen Rafael Nadal.
Ett annat var tänkt att ges till Andreas Vinciguerra, som dock har tvingats tacka nej på grund av skada.
Nu blir det alltså nej även från Joachim ”Pim-Pim” Johansson.
Skadeproblem
24-åringen har haft skadeproblem – främst med sin högra axel – i två år.
Nu är han på väg tillbaka. ”Pim-Pim” tränar tennis igen och är väldigt positiv vad gäller framtiden.
Swedish Opens tävlingsledare Thomas Wallén har hållit tummarna för att ”Pim-Pim” ska hinna komma i speldugligt skick i tid till Swedish Open.
– Han får naturligtvis ett ”wild card” om han hinner bli frisk.
Men redan i dag lämnar Johansson ett negativt besked:
– Som det ser ut är jag inte matchklar till Båstad. Jag känner själv är att jag vill kunna spela för fullt en månad innan jag går ut och spelar matcher. Och jag tränar inte riktigt för fullt nu.
– Jag skulle kunna gå ut i dag och ta i för fullt, så bra känner jag mig. Men konsekvenserna är väl inte optimala. Inget kan gå sönder men det kan bli så att man sliter på det.
Thomas Wallén:
– Vi ville väldigt gärna och hoppades att han skulle komma. Men hoppet var väl inte speciellt stort i år.