*the Guille Writings & his Official site thread* - Page 5 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 07-28-2006, 08:49 PM   #61
country flag psichogaucho
Registered User

psichogaucho's Avatar

psichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond repute
Default Re: *the Guille Writings & his Official site thread*

good afternoon, Guille fans, I recorded Tennis 2006, but I can't see it, just a matter of time...but, if marti has right, maybe I recorded something else
next Sunday I'll tel you what the hell I recorded

I'm a proud Coron! Viva el Mago!

What do you think I mean when I say that I need you?
psichogaucho is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 07-29-2006, 05:14 AM   #62
country flag napki
Registered User

napki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by psichogaucho
good afternoon, Guille fans, I recorded Tennis 2006, but I can't see it, just a matter of time...but, if marti has right, maybe I recorded something else
next Sunday I'll tel you what the hell I recorded
You make me wonder what this something else is.... ok, i'll contain myself till next Sunday, which is one week from tomorrow. Oh, it's gonna be hard work.

As long as you will get to it and thanks for recording
napki is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-29-2006, 09:19 AM   #63
country flag coriafans
Registered User

coriafans's Avatar

coriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by daze11
i dont know what parents/mentors attitudes are in thailand, but if you hurt your knee, i think you dont need to be scolded for stopping. they stop in the pros all the time these days! but dont take guille's depressing time into your life (and even less into your serve!!! ) - hes a little angel....a little badboy angel....and is here to INSPIRE. including how he fights to remain calm and focused and disciplined to pull through his bad period where everything seems against him.
Thanks for the advice I will try to focus on my game harder and think of Guille when he was calm as well as focused on his matches

But it's very hard to do cos I didn't even see him for like almost a year...I don't know how did he handle the situation...
I really miss his matches and Hopfully one day i would meet him...
coriafans is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-30-2006, 08:12 PM   #64
country flag psichogaucho
Registered User

psichogaucho's Avatar

psichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond repute

well, I recorded an interesting tv show about the doping kids who travel arount the world trying to find their place in the atp tour...but no Guille. I must say this time I got lucky: I once tried to record a Fed Cup series between Russia and Italy, I didn't know if RAI International broadcast the matches, so, when I checked what I recorded, instead of the lovely legs of Elena Dementieva I watched a biography of Benedict XVI...

I'm a proud Coron! Viva el Mago!

What do you think I mean when I say that I need you?
psichogaucho is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 07:07 AM   #65
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

He wrote again:
hola como estan ???

queria comentarles sobre la nueva noticia, hace unos minutos hablamos con los periodistas de tenis para comunicarles sobre mi nuevo arreglo con horacio de la pena,como ya habia dicho en marzo cuando estaba buscando entrenadores, habia pensado en horacio pero el estaba con fernando y no me queria meter en el medio, asi q habia arreglado con higueras, pero se me hizo muy dificil continuar con el porq no podia viajar muchas semanas y yo hoy lo q necesito es q este mi entrenador a milado todo el tiempo para salir adelante los 2 juntos, y no hay mejor q horacio, es verdad q una vez tuvimos problemas pero quedo ahi, justo yo estaba con el quilombo del doping y estaba muy alterado y me la agarre con el , pero se aclararon las cosas y nunca paso mas nada, siempre me gusto y siempre dije q era uno de los mejores entrenadores del mundo, esta todo el dia pensando en el jugador y la tiene muy clara, se tiene a todos los jugadores estudiados y a todo esto es una persona muy positiva y ganadora, ya me junte con el en chile, estuvimos hablando y me dio muchas ganas de volver con todo, asi q quedamos q en estos dias viajo para chile para arrancar una nueva etapa en mi vida, todavia no estoy del todo recuperado de mi lesion, q es una fuerte contractura, aproveche para irme unos dias de vacaciones con car a la nieve, la pasamos increible, lo mas curioso es ver las caras de la gente cuando nos veian juntos, pero es hora de q se den cuenta y entiendan q muchas informaciones q dan son sobre rumores el 90 % es mentira.
hoy arranco con fisico, vamos a trabajar muy duro para volver lo mas rapido al circuito, es dificil q vuelva pronto porq quiero volver cuando este 100 % recuperado, asi q no tenemos claro cuando sera el primer torneo...
estoy muy contento con el equipo q arme, mi profe de fisico es jorge trevisan, asi q tengo 2 personas muy buenas a mi lado...
otra cosa q le dan mucha importancia, cada lunes ponen los puestos q baje o subi, quiero decirles q a mi no me afecta en lo mas minimo estar 30 40 o 200 del mundo, porq se q tengo todo para estar dentro de los mejores, ya estuve 3 anos seguidos dentro de los 10 primeros y no me molesta para nada ni me fijo q puesto estoy, hoy por hoy mi unico objetivo es volver a disfrutar y divertirme dentro de la cancha, estoy pensando en el 2007, se q voy a volver a tener otra oportunidad en algun torneo grande y quiero preparme a full para q cuando llegue este momento este listo para concretarlo..
les mando un abrazo muy grande a todos ...
y no se olviden de q nada es imposible en la vida, cuando uno hace todo lo mejor para lograrlo..
guille

(Just very roughly: he speaks about his new team and his problems in the past with La Peña. Trevisan is his physical trainer. He doesn't know yet which his first tournament will be. His injury was a contracture. His little vacation with Carla is already over - he says it was very funny to see the people so surprised that they are still together - and he will now start with the physical training again.)

Last edited by Truc : 08-08-2006 at 07:42 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 03:20 PM   #66
country flag daze11
Registered User

daze11's Avatar

daze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc
He wrote again:

(Just very roughly: he speaks about his new team and his problems in the past with La Peña. Trevisan is his physical trainer. He doesn't know yet which his first tournament will be. His injury was a contracture. His little vacation with Carla is already over - he says it was very funny to see the people so surprised that they are still together - and he will now start with the physical training again.)
and that the troubles with La Peña stem from the time of the (FALSE) doping allegations, which now have been cleared...and interestingly offers that 90% of ther rumours...not 100%...are false.

thanks for being vigilent in catching these forocoria letters, truc!!

K I N G C O R I A . C O M
I am a PROUD 'Coron'! VIVA EL MAGO!

daze11 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-08-2006, 08:45 PM   #67
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

napki will be very happy, he can't stop writing today - 2 new letters!

In this one he talks about Perlas and how he really meant it with his recent comments (he is much more taking his responsibilities than in the Infobae article - precisely in reaction to the wrong impression given by some articles) + he explains a little bit the thing with the grip, he seems to say that it was a bad change, but it is too difficult after one year to switch back to the old grip:

hola otra vez !!
les cuento q hoy a las 8 hablo con 3 radios, hace mucho tiempo q no hablo en la radio, voy hablar con moro primero, despues con salatino y por ultimo con caporaletti, lo hago todo seguido, seguramente seran no mas de 10 minutos con cada uno, vamos hablar de mi momento, porq contrate a horacio y seguramente de river algo me preguntaran...
un abrazo..
guille
ahh vi q varios vieron la nota en espn,me la hicieron la semana despues q termino roland garros, estuvieron 2 dias en venado, fue muy larga, pero era imposible mostrar todo, no la vi entera, vi los ultimos 15 minutos y me parecio interesante, son las notas q me gustan hacer porq ahi muestra como es uno fuera de la cancha...
otra cosa queria aclarar q salio en varios lados me comentaron amigos, con el tema del saque, q el hecho toda la culpa a perlas, yo dije q tambien soy responsable por haber aceptado, yo estaba buscando cambios en mi juego, uno contrata a un entrenador y confia en todo lo q te dice porq si no le das tu confianza se hace dificil trabajar, y me arrepiento haber aceptado cambiar mi forma de agarrar la raqueta y cambiar mi saque, muchos diran y q vuelva al viejo, pero despues de 1 ano es dificil volver, estuve muchos meses parado por la lesion en el hombro y cuando volvi ya arranque con el nuevo saque, muchas veces sale bien hacer cambios en el juego y otras no, esto lo tomo como experiencia y no lo recomiendo para nada, pero esto ya esta, paso y ahora hay q buscarle la vuelta, y tengo una persona ideal para volver a darme toda la confianza q perdi en este golpe..
ahora si me voy ..
chauuu

Last edited by Truc : 08-08-2006 at 08:57 PM.
Old 08-08-2006, 08:47 PM   #68
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

And in this one he explains why he doesn't make public statements to deny the rumour about him and Carla (because his lawyer told him so or something like that) + he is working with de la Peña initially until the end of this season only, but his goal is to continue for a much longer time, of course!

hola como estan otra vez !!!
ayer al final me falto hablar con caporaletti q creo q esta en continental, por ahi hablo esta noche, me llamaron de varias radios y periodicos pero no puedo con todos, aparte no me gusta como ya le habia dicho salir en todos lados, hoy si estoy despierto a las 11-30 hablo en tyc con bonadeo, pero lo veo dificil q aguante hasta tan tarde despierto..
las 2 notas q hice ayer, me gusto, no fueron muy largas y fueron preguntas interesantes, termine con las notas y me fui al cine a ver una pelicula muy pero muy mala, es francesa y no me acuerdo bien el nombre pero era algo del latido de no se q, si van al cine y ven una q dice el latido no entrennn...
pasando al tema de los comentarios de algunos periodistas sobre mi matrimonio, les comento q mucho no hablo porq nuestro abogado nos recomendo no hablar, se les mando carta documento a los q se fueron al carajo con lo q decian, ya llamaron varios para pedir disculpas y bla bla bla, me comentaron q varios salieron a desmentir todas las pelotucedes q habian dicho, en fin le doy punto final a este tema..
otra cosa q quiero aclarar es q el arreglo con horacio es hasta fin de ano porq siemrpe se hace eso, pero la idea es seguir con el mucho tiempo mas....
les mando un abrazo grande y les seguire informando cuando tenga noticas..
guille
Old 08-08-2006, 09:26 PM   #69
country flag daze11
Registered User

daze11's Avatar

daze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond repute

Quote:
And in this one he explains why he doesn't make public statements to deny the rumour about him and Carla (because his lawyer told him so or something like that)
that alone is ridiculously revealing.... if everything was fine & no pending divorce possible, obviously he could say anything without having to worry....so a lawyer saying not to mention it means A LOT. its so hard to keep a relationship & have it last when you start dating at 14 & 16...... but i really like seeing carla there...she just seems right with guille. too bad they're having such difficulties.

K I N G C O R I A . C O M
I am a PROUD 'Coron'! VIVA EL MAGO!

daze11 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-09-2006, 10:11 AM   #70
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He doesn't mean it like that at all, apparently, he's saying that to explain the opposite, but I don't get this "no-reaction strategy" either.
If they're still together and everything is fine, they have handled the whole story in a terrible way imo. There have been rumours for months now, of course people are thinking "nobody is denying it, it must be true".

Last edited by Truc : 08-09-2006 at 11:47 AM.
Old 08-09-2006, 03:04 PM   #71
country flag Deea
Registered User

Deea's Avatar

Deea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond repute

thanks Truc a lot for the "Guille writings" They are really useful. I didn't get exactly all of what he said, but he seems pretty happy to start working with La Pena. He wanted this to happen a long time ago, before he hired Higueras, but at the time la Pena was still working with Gonzalez. I'm really confident about this new change. La Pena did a great work with Fernando, so why can't he do the same for Guille? And about Higueras...I don't think it worked out because he wanted to change Guille too much. And that's not good. He made him move to the USA, made him change his grip...I don't know....maybe that's just my opinion.

I'm also glad to hear that he and Carla are still together and that everything is fine. He said something about talking to some of the newspapers that launched the rumors about him and Carla separating and that now they have sent him apologises and will take back all the mis-leading information. At least that's what I understood!!!

Okay, so, on the whole, everything seems to be on the right track...I just hope he returns to the courts faster! And that he comes to Bucharest, of course! (excuse my being selfish...I understand of course, if he can't come, but I hope he does!) And I promise to try something special...like a message book for him, where I can put some messages from you guys.

Quote:
Originally Posted by Roger Federer on Marat Safin, AO 2009
Anyway, I love playing against the guy. He brings something different to the tennis world with his character, the way he is on the court and the way he is off the court. He's larger than life.
Deea is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-09-2006, 04:21 PM   #72
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Thanks for all the additional informations!

But I must defend José on a few points here.
Perlas made him change his grip, not Higueras. And I doubt it's Higueras fault if Guille moved to the US, it looks much more to me like Guille's usual overexcitement when he gets a new coach - it will be for ever, etc.
That said, I'm glad too he doesn't work with Higueras anymore, it was obviously not the right solution for him (Higueras was not available enough for him and the characters probably didn't fit either).
Old 08-13-2006, 07:39 PM   #73
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

New letter, he speaks about the training with HDLP, the contracture which is still bothering him for the serve and the story of the withdrawal from Cincy (a misunderstanding with his Spanish manager):

hola como estan todos !!!
espero q muy bien, feliz dia del ninio para todos ...
les cuento q por aca va todo mas q bien, entrenando muy fuerte, llevamos 5 turnos de tenis y 6 de fisico, todavia no pude hacer muchos saques porq sigo con la contractura q me molesta para sacar, me hice estudios para quedarme tranquilo q el biceps esta bien y salio q es solo una fuerte contractura, vamos despacio para llegar a lo mas alto, me siento muy comodo con horacio, el vio algunas cositas en todos los golpes y lo estamos trabajando, me llevara varios dias adaptarme a esos cambios, pero con los dias me voy a ir sintiendo cada dia mejor, los cambios q estamos haciendo es sin cambiar nada de empunaduras ni movimientos para no tener mas problemas como los q tuve.
tambien estamos trabajando fuerte en la parte de fisico..
sobre q estoy en el cuadro es porq no me borre, hubo un mal entendido con mi manager de espana, yo pense q el sabia y q me sacaba del torneo pero no fue asi, igual no es problema el mismo viernes cuando vi q estaba en la lista llamamos y mandamos varios mails para q me saquen..
me prestaron la compu porq yo no la traje, asi q no se cuando me volvere a conectar..
les mando un abrazo muy grande a todos....
guille

Last edited by Truc : 08-13-2006 at 07:58 PM.
Old 08-13-2006, 08:58 PM   #74
country flag Sommarsverige
on clouds...

Sommarsverige's Avatar

Sommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond repute

Quote:
New letter, he speaks about the training with HDLP, the contracture which is still bothering him for the serve and the story of the withdrawal from Cincy (a misunderstanding with his Spanish manager):

hola como estan todos !!!
espero q muy bien, feliz dia del ninio para todos ...
les cuento q por aca va todo mas q bien, entrenando muy fuerte, llevamos 5 turnos de tenis y 6 de fisico, todavia no pude hacer muchos saques porq sigo con la contractura q me molesta para sacar, me hice estudios para quedarme tranquilo q el biceps esta bien y salio q es solo una fuerte contractura, vamos despacio para llegar a lo mas alto, me siento muy comodo con horacio, el vio algunas cositas en todos los golpes y lo estamos trabajando, me llevara varios dias adaptarme a esos cambios, pero con los dias me voy a ir sintiendo cada dia mejor, los cambios q estamos haciendo es sin cambiar nada de empunaduras ni movimientos para no tener mas problemas como los q tuve.
tambien estamos trabajando fuerte en la parte de fisico..
sobre q estoy en el cuadro es porq no me borre, hubo un mal entendido con mi manager de espana, yo pense q el sabia y q me sacaba del torneo pero no fue asi, igual no es problema el mismo viernes cuando vi q estaba en la lista llamamos y mandamos varios mails para q me saquen..
me prestaron la compu porq yo no la traje, asi q no se cuando me volvere a conectar..
les mando un abrazo muy grande a todos....
guille
Always when I see you have posted a new letter, Truc, it makes me so that I don´t speak spanish!
But thanks for posting it anyway

Pico Monaco ~ Edu Schwank ~ Stan Wawrinka ~ Dani Gimeno ~ David Marrero ~ Marc Lopez ~ Marco Chiudinelli ~ Marcel Granollers

I miss you on tour, Nors, Bjösse, Simon & Pim Pim
Sommarsverige is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-13-2006, 09:29 PM   #75
country flag napki
Registered User

napki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Sommarsverige
Always when I see you have posted a new letter, Truc, it makes me so that I don´t speak spanish!
But thanks for posting it anyway
That what i was thinking, i never know for sure that i understand him correctly.

There's something about working on his serve but without changing his grip or his movement, is it right? I hope it won't take him forever to be able to serve just ok so he can start playing again. Oh, and he says that he feels at ease with Horatio and he's training hard. That part i understood! i think

Thanks for posting it here!
napki is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules