*the Guille Writings & his Official site thread* - Page 4 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 07-04-2006, 03:03 PM   #46
country flag daze11
Registered User

daze11's Avatar

daze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond repute
Default Re: *the Guille Writings & his Official site thread*

Quote:
Originally Posted by Truc
I love your "lovely gay pictures" of Guille, daze.

It reminds me of an old "fake article" I came across on Google some time ago by searching news about Guille. It's obviously not online anymore, I'm not sure the link will work for you because it's from the Google cache:
http://64.233.161.104/search?q=cache...&ct=clnk&cd=52
heres a translation:

“I like it, and you?”
Revelation. The magician confessed that he likes to sit on the bare one.

In a surprise and sudden press conference, the Rufino magician, with his particular style, recognized "to eat the caramel", a vulgar form to talk of his revealing sexual condition. He does not surprise with so large a confession, mainly after the recent separation with the beautiful Carla Francovigh, who was consulted by the Sport Newspaper Bear that "Guillermo always was an average fag".

Everything indicates that the loser of the end of Roland Garros 2004 once and for all decided to whiten the situation to be able to establish definitively his loving relation with the soccer player of River Plate, Gastón Fernandez, to whom he was sentimentally tied in repeated opportunities.

K I N G C O R I A . C O M
I am a PROUD 'Coron'! VIVA EL MAGO!

daze11 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 07-26-2006, 11:04 AM   #47
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

An article in Olé about the way players communicate directly with their fans through blogs, websites, forums etc.:
Quote:
Se van a la red
Diarios íntimos, anécdotas, opiniones, desmentidas... Los tenistas hallaron en Internet la forma de ir directo al hincha, sin mediación alguna. - JORGE VIALE.

Es una postal típica en la sala de estar de un Grand Slam. Incesante tráfico de gente vestida en ropa deportiva, tenistas sentados en sillones siguiendo por tele a sus colegas y tantos más pegados a los monitores de las computadoras. Al llegar al hotel, aquellos que ahora están tipeando seguramente vuelvan a conectarse a Internet en sus compus portátiles, infaltables en el bolso del tenista viajero. Quizás ellos también estén blogueando.

¿Qué es eso? Decodifiquemos: el blog es el último boom de Internet: existen más de 60 millones. Consiste en una página web modesta, gratuita y fácil de armar, en la que el creador ofrece opiniones, comentarios, fotos (fotolog), arma un diario íntimo...

El tenis adoptó la tendencia: los jugadores, por decisión propia, de sus managers o las empresas que arman las páginas personales, encontraron allí la forma de comunicarse directamente con sus hinchas a la vez que matan el tiempo de espera en los torneos (en especial si llueve). La ATP, luego la WTA, captaron la idea y este año le ofrecen a un jugador bloguear desde un torneo de la semana. Si no, los protagonistas se expresan desde sus webs oficiales.

La mayoría cuenta su vida en los torneos, las rutinas que revelan lo monótona que es por momentos la vida en viaje —aeropuerto, hotel, club, partidos, entrenamientos, restaurante y poco más—. Otros cuentan sus gustos musicales... El ruso Dmitry Tursunov logró 137.000 visitas y 254.000 impresiones de su diario de Estoril. En lenguaje desacartonado, se burlaba de su amigo Safin al tiempo que declaraba que "el polvo de ladrillo es para las chicas".

Uno de los pioneros es argentino: Guillermo Coria. En su extinta página oficial (gcoria.com), les escribía a sus seguidores con frecuencia, actividad que hoy continúa en foros de discusión creados por fanáticos. Coria, el argentino de relación más fluida con sus fans, planea relanzar su web. Guillermo Cañas siguió sus pasos en su sitio (gcanas.com) que hoy, discontinuado, muestra su carta desde el Masters de Houston 2004. José Acasuso fue el argentino seleccionado por la ATP y blogueó desde Acapulco.

En su página oficial, Andy Roddick (andyroddick.com) habló de su felicidad por el título de Miami Heat. Suele entregar sus impresiones de las ciudades que visita. Una vez por mes, Kim Clijsters (kimclijsters.com) escribe su diario. Roger Federer hablaba de sus obras de caridad en cartas escritas en su página, aunque su última entrada fue en febrero. Su crónica de 1.500 palabras tras el US Open 2004 es una de las mejores hasta el momento.

Los cambios que produjo Internet en las relaciones humanas son estudiados constantemente. En el tenis la situación es clara: el jugador elimina la mediación —managers, publicistas, periodistas, rueda de prensa— y hace directa su comunicación con el público. Tim Henman utilizó su página para anunciar su retiro de la Davis, lo que hizo enojar a los periodistas ingleses. En la suya, además de contar qué escucha en su iPod o relatar la salida con su novia, el escocés Andy Murray deseó que en el Mundial ganasen todos los equipos que jugaran contra Inglaterra, lo que trajo controversia y disculpas del jugador (andymurray.com/locker-room/blog). Además, los blogs sirven para desmentir informaciones erróneas o inconvenientes vertidas por la prensa, como Coria sobre supuestos problemas matrimoniales o el chileno Feña González en su web (gonzaleztenis.com) sobre la relación con una "polola".

Rafael Nadal la rompió con su blog desde Roland Garros, que duró hasta un día después de vencer a Roger Federer. Allí, entre otras opiniones, recomendó seguir a Juan Martín del Potro, "quien tiene mucho futuro"... No es difícil adivinar que la idea se extenderá, otros jugadores se sumarán y la moda dejará de serlo.
http://old.ole.clarin.com/jsp/v4/pag...?pagId=1239864
It doesn't say anything really new for us about Guille, just that he used to tell his fans on his website what he was doing and was a "pioneer" in that regard. Now he communicates with his fans by writing to Foro Coria and he sometimes uses this way of communication to deny what is said of him in the media, like for the story with Carla.
We already knew that, but I found the whole article not bad.
(The article also says, of course, that Guille plans to relaunch his website. )

Last edited by Truc : 07-26-2006 at 03:44 PM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-27-2006, 05:55 PM   #48
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Since there is no website, we can use this thread for his letters.
You can find all the letters he sent to Foro Coria under:
forocoria. com/foro/search.php?search_author=llegui82

New letter:

"hola como andan !!!!!
quiero comentarles q VOY A SOPOT PARA SEGUIR LUCHANDO V VOLVER A JUGAR COMO LO HICE CONTRA CALLERI, no se me van a caer ningun anillo por el momento q estoy pasando y darle bola a todas las cosas q se dicen, ni menos tirar la toalla, nunca meti algo para justificar mi mal momento, si aceptar q me equivoque en muchas cosas, pero tambien soy responsable por haber confiado en muchas cosas q pense q era lo mejor, hoy me toca vivir un momento delicado con mi tenis, q con la mano en el corazon, nunca me habia pasado, lo positivo de todo esto es q me doy cuenta y valoro mucho q tengo q estar agradecido y muy feliz por todo lo q logre en tan poco tiempo, recien ahora me doy cuenta lo realmente duro q es este deporte, durante 3 anos estuve dentro de los 10 primeros y me parecia todo muy facil y muchas veces no fui profesional, si pudiera volver atras cambiaria muchas cosas q hice mal, pero no se puede, lo unico q me queda es tomar todo como experiencia y tratar de valorar cada segundo de lo q vivo.....
tambien quiero decirles q estoy buscando lo mejor y pensando muy bien muchas cosas q pronto tendran novedades, tengo reciend 24 anos y sigo con ganas de volver a estar ahi arriba, se q cuando agarre toda la confianza sobre todo en el saque voy a volver, es cuestion de tiempo y de aceptar todo lo q va pasando, y lo mas importante estar dispuesto a lucharla cada punto..
hay personas q hablan del ranking q voy a tener despues q pierda los puntos q tengo q defender, y la verdad q para mi eso es lo menos importante en estos momentos, lo unico q estoy buscando es disfrutrar y hacer mi juego en cada partido, lo q mas me preocupaba ya lo logre, por lo menos llevo muchos meses muy conforme con mi forma de ser dentro de la cancha, por ahi estoy demasiado tranquilo, y se q para volver no tengo q perder de alentarme y darme animos...
en umag la verdad q jugue horrible, muy apagado, hacia mucho calor y una humedad terrible, para q se den una idea es como jugar en pleno enero a las 5 de la tarde, me cosoto mucho estar con la velocidad q venia teniendo en los partidos, y hoy dependo mucho de eso para pegrale bien a la pelota tambien lo q mas me afecto no lo puedo negar fueron todas las pelotuces q siguieron diciendo sobre mi matrimonio, hoy voy a dar una nota q manana saldra en todo el mundo, porq ya me hinche las pelotas q cada dia q pasa inventan una historia nueva, asi q voy hablar con la prensa por unica vez...
espero q les guste la nota en tennis 06, fue una nota de 2 dias, no creo q pasen todo pero estara buena porq no es una nota como todas, muestro un poco mi gran ciudad y como soy yo, muchos opinan y piensan q somos segun como somos dentro de la cancha pero les puedo asegurar q hay muchos q dentro de la cancha son de una forma y fuera totalmente diferente..
les mando un abrazo grande, y gracias por su apoyo..."

Last edited by Truc : 08-13-2006 at 07:52 PM.
Old 07-27-2006, 06:21 PM   #49
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Here's very roughly what he says (based on what I've read in the French forum - merci Lina!):
He's going to Sopot, he'll keep fighting like he did against Calleri and won't "throw the towel in". He seems confident that he will overcome this bad patch if he perseveres, it's just a question of time and confidence, especially in his serve. When he was 3 years in the top 10, everything seemed very easy and he wasn't always as professional as he should have been. He would do some things differently if he could go back, but he can't and he must learn from this experience now.
People are talking a lot about his ranking, but that's not important right now.
Concerning Umag, he doesn't say anything new, it was very hot and humid and he felt "dull". He doesn't mention the story with the grip.
The ESPN program about him should be showed on TV shortly. It shows how he is off court. People always judge them by how they are during the matches, but they are very different in real life.
He will also make public statements about his marriage since people continue to talk about it and it really annoys him.

Last edited by Truc : 07-27-2006 at 07:02 PM.
Old 07-27-2006, 06:52 PM   #50
country flag daze11
Registered User

daze11's Avatar

daze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond reputedaze11 has a reputation beyond repute

guille is a dedicated fighter.

he is very philosophical and wise in his ability not to take life & what happens too personally, and knows the answer is always to learn more instead of react. this makes him a winner.

but most importantly, WHAT IS THIS ESPN PROGRAM AND WHO IS GOING TO RECORD IT????????

Old 07-27-2006, 06:55 PM   #51
country flag napki
Registered User

napki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond repute

Quote:
Another letter:
...

I'm officially in love with his writings, even though i don't speak spanish. Thanks for q and porq tips GG! The amount of q's throws me off every time i see it in the "english" version of freetranslation.com. Also, when anyone comes upon translation of "anos" read it as "years", not "anuses".
Quote:
Here's very roughly what he says (based on what I've read in the French forum - merci Lina!):
He's going to Sopot, he'll keep fighting like he did against Calleri and won't "throw the towel in".
That's the spirit!

And thanks for the rough translation, it's still more understandable in some places than the auto-thingy! especially the last part of it.
We know he's a different person than what he portrays on the court, it would be interesting to see more of his out-of-court persona. It would be even more interesting to understand him!
napki is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-27-2006, 06:58 PM   #52
country flag napki
Registered User

napki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond reputenapki has a reputation beyond repute

[super magnified font]
Quote:
Originally Posted by daze11
WHAT IS THIS ESPN PROGRAM AND WHO IS GOING TO RECORD IT????????
[/super magnified font]

napki is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-27-2006, 07:06 PM   #53
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I read again what was written in the French forum about the ESPN program and they don't say when it will be on TV, sorry, I obviously made up that part. I edited my message.

It's the program he already mentioned during his break, daze, he said he shows his old school, etc.
I don't know who could record it, Alexito records many TV shows about tennis, but he can't stand Coria, so I don't know if he will record that one. Caralimon records matches, but he doesn't like Coria either...
Old 07-27-2006, 07:12 PM   #54
country flag psichogaucho
Registered User

psichogaucho's Avatar

psichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond reputepsichogaucho has a reputation beyond repute

I'm checking ESPN schedule. I can record the show, but I CAN'T upload it, don't have the technology (and the skills ) to do it...

I'm a proud Coron! Viva el Mago!

What do you think I mean when I say that I need you?
psichogaucho is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-27-2006, 07:14 PM   #55
country flag marti_228
Registered User

marti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond reputemarti_228 has a reputation beyond repute

Tenis 06 goes on Wednesday from 7.00 to 7.30 pm in Argentina so I think the interview will be aired next week.
In the Tennis section of the website of espn Latinamerica (espndeportes.com) you can find some videos of "important" things so maybe if the interview is so good they'll upload it there.
marti_228 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-27-2006, 07:43 PM   #56
country flag daze11
Registered User

daze11's Avatar

Quote:
Originally Posted by napki
Also, when anyone comes upon translation of "anos" read it as "years", not "anuses".
yes, i took quicknote of his being surrounded by 24 anuses!!!! i thought, 'guille, how kinky!!!'

Old 07-27-2006, 07:45 PM   #57
country flag daze11
Registered User

daze11's Avatar

Quote:
Originally Posted by psichogaucho
I'm checking ESPN schedule. I can record the show, but I CAN'T upload it, don't have the technology (and the skills ) to do it...
not to worry, just R E C O R D it!!! i will agree to make dvd copies from your tape for everyone.

...or my friend at ny times digital will help me make a file for the internet.

Old 07-28-2006, 06:59 AM   #58
country flag Deea
Registered User

Deea's Avatar

Deea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond reputeDeea has a reputation beyond repute

Quote:
I don't know who could record it, Alexito records many TV shows about tennis, but he can't stand Coria, so I don't know if he will record that one. Caralimon records matches, but he doesn't like Coria either...
Well, I guess Guille can't get to everybody's hearts!

Quote:
Originally Posted by Roger Federer on Marat Safin, AO 2009
Anyway, I love playing against the guy. He brings something different to the tennis world with his character, the way he is on the court and the way he is off the court. He's larger than life.
Deea is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-28-2006, 10:09 AM   #59
country flag coriafans
Registered User

coriafans's Avatar

coriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond reputecoriafans has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Deea
Well, I guess Guille can't get to everybody's hearts!
At least Guille takes place in our heart!!!!
No wonder, they didn't show his match very often!!!!
Now that there is no tennis match at all,especially Guille's
My days seemed to be so horrible..I felt so down all the time.And no inspiration.
I was practising my serve yesterday and Guille face came up in my mind and I hit my knee!!! I don't know why did i do that

Anyway,it was very painful and I can't concentrate on my practise anymore so i ended up by getting scolded....
coriafans is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-28-2006, 01:38 PM   #60
country flag daze11
Registered User

daze11's Avatar

Quote:
Originally Posted by coriafans
At least Guille takes place in our heart!!!!
No wonder, they didn't show his match very often!!!!
Now that there is no tennis match at all,especially Guille's
My days seemed to be so horrible..I felt so down all the time.And no inspiration.
I was practising my serve yesterday and Guille face came up in my mind and I hit my knee!!! I don't know why did i do that

Anyway,it was very painful and I can't concentrate on my practise anymore so i ended up by getting scolded....
i dont know what parents/mentors attitudes are in thailand, but if you hurt your knee, i think you dont need to be scolded for stopping. they stop in the pros all the time these days! but dont take guille's depressing time into your life (and even less into your serve!!! ) - hes a little angel....a little badboy angel....and is here to INSPIRE. including how he fights to remain calm and focused and disciplined to pull through his bad period where everything seems against him.

Reply

Thread Tools

Posting Rules