Gonzo Articles and News - Page 107 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 12-06-2008, 07:02 AM   #1591
country flag FFGC
Registered User

FFGC's Avatar

FFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond repute
Default Re: Gonzo Articles and News

Fernando González amenaza: "Ahora me siento otro"

El tenista número uno de Chile asegura estar en un ciento por ciento físicamente y con "muchas ganas" de hacer una gran temporada 2009.

Con las pilas recargadas, literalmente. Así se puede definir el actual momento que vive el tenista número uno de Chile, Fernando González.

Hace dos semanas que inició su trabajo de pretemporada, bajo las órdenes de su preparador físico Carlos Burgos, pensando en mejorar lo realizado esta temporada.

Tras su sesión de kinesiología en la Clínica Meds, este jueves el jugador oriundo de La Reina se dio un tiempo para analizar con Emol el 2008 que ya termina.

Según el 15° de la ATP "fue una temporada muy buena, con altos y bajos, pero el balance en general es positivo. Gané la final en Viña de Mar y disputé la medalla de oro en los Juegos Olímpicos, eso me deja muy conforme".

Aunque reconoce que sus expectativas en el ranking eran mayores. "Esperaba jugar el Masters y terminar entre los diez mejores, pero el tenis es súper competitivo y estoy tranquilo porque hice el máximo esfuerzo y no dio para más, aunque igual estoy con muchas ganas y confianza para el 2009".

-¿Qué fue lo negativo del 2008?
"Hubo partidos que no jugué muy bien, no me sentía compitiendo de la manera que me gusta estar. Pero igual hay que entender que son muchos campeonatos durante el año y uno se desgasta con tanto viaje, aunque debo aprender de esas cosas para cambiar y mejorar mucho más".

-¿Cómo ha sido la pretemporada?
"Muy buena. Hemos tenido mucho tiempo para trabajar y me he sentido mejor que otros años. Ahora me siento otro. Haber tomado vacaciones más largas me ayudaron para despejarme y descansar mentalmente y partir de cero".

-¿Cuándo terminas la pretemporada?
"En dos semanas más terminamos la parte más técnica y el 10 de enero viajo a Australia a comenzar la temporada. Voy a jugar una exhibición en el Melbourne, luego el Abierto australiano, Viña y un torneo antes de la Copa Davis".

-¿Aún no tienes claro quién será tu nuevo técnico?
"No hay nada claro, pero estoy súper tranquilo, ya que lo más importante es como se siente uno. Estoy en un gran momento y con muchas ganas por lo que viene".

-¿Cuál sería el perfil de la persona que estás buscando?
"No hay un perfil exacto. Creo que ya trabajé con diferentes escuelas y aprendí mucho de ellas. Más que un perfil es encontrar a la persona adecuada, alguien que sepa lo que es viajar, competir y llevar una carrera de un jugador de alto nivel".

-¿Te sorprendió terminar el trabajo con Larry Stefanki?
"No, llevábamos mucho tiempo junto y teníamos un acuerdo hasta mayo. Pero está todo bien, estoy muy agradecido de él como él de mí. Hicimos grandes cosas y todo finalizó en buenos términos".

-¿Está la posibilidad de que comiences un torneo sin coach?
"Siempre está. He jugado muchos torneos en mi vida y que vaya sin técnico a uno no va a cambiar tanto. No es la idea, pero si es necesario lo voy hacer".

-¿Cuál es tu meta para el 2009?
"La misma de siempre: llegar al Masters y terminar entre los diez.

-¿Vas a privilegiar los torneos más grandes?
"Esa es la idea. Jugar un poquito menos, ya que cuando uno va teniendo más años en el circuito más te va costando. Por eso quiero privilegiar los campeonatos más importantes y competir lo justo".

Marat Safin
FFGC is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 12-06-2008, 07:22 AM   #1592
country flag FFGC
Registered User

FFGC's Avatar

FFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond reputeFFGC has a reputation beyond repute

Apunta alto en el 2009

La mejor raqueta nacional, Fernando Gonzбlez (15є) reconociу que le gustarнa terminar la temporada 2009 como top ten y que aъn sueсa con ganar un Grand Slam. Ademбs Feсa hablу del proceso para elegir a un nuevo entrenador y de la serie de Copa Davis ante Croacia.

Un completo adelanto de lo que serб su temporada 2009 realizу la mejor raqueta nacional, Fernando Gonzбlez (15є), donde no sуlo hablу de lo que espera en el circuito, sino que ademбs de la elecciуn de su nuevo entrenador y del desafнo de Copa Davis ante Croacia. El Bombardero hizo una pausa en su pretemporada para realizar un anбlisis de lo que espera para este aсo tenнstico que estб pronto a comenzar. "Terminar entre los diez, creo que los ъltimos cuatro aсos he estado bastante sуlido y estoy apuntando alto en los Grand Slam y espero ganar uno, serнa un sueсo", reconociу. Sobre la elecciуn de su nuevo entrenador afirmу que "hoy dнa estoy buscando, no me quiero apurar, he tenido algunos contactos, pero no hay nada concreto todavнa. Estoy en busca, pero sin tanto apuro".

Acerca de los detalles en que se fija a la hora de buscar un tйcnico, Mano de Piedra contу que "me gusta mirar para atrбs y ver quй es lo que han hecho, con quiйn han estado y si han tenido un jugador que ha progresado en su tenis. Yo quiero un entrenador para seguir mejorando mi tenis". Entre sus prioridades para el 2009 estб la Copa Davis, donde Gonzбlez reconociу que Chile tiene un duro apretуn con Croacia por el Grupo Mundial, sin embargo, confнa en que el equipo capitaneado por Hans Gildemeister tendrб las armas como para darle pelea a los balcбnicos. "Subimos al Grupo Mundial, donde no deberнamos haber bajado creo yo, pero asн es el tenis, lo que pasу ya pasу, tenemos una serie muy difнcil contra Croacia, pero yo creo que tenemos posibilidades".

Para finalizar, Gonzбlez quiso referirse al retiro de la actividad tenнstica, una posibilidad que ve lejana ya que siente que tiene cuerda para rato. "Fнsicamente estoy en mi mejor momento y mentalmente tengo mucha experiencia y estoy con ganas. Creo que el retiro no anda ni cerca de mi cabeza". El medallista de plata en Beijing inicirб su aсo 2009 en el torneo de exhibiciуn Kooyong Classic, que se disputarб del 14 al 17 de enero y que contarб ademбs con la presencia de Roger Federer. Sin duda una buena antesala para su primer gran desafнo: el Abierto de Australia.

Marat Safin
Old 12-11-2008, 04:51 PM   #1593
country flag FFGC
Registered User

FFGC's Avatar

Attached Images
File Type: jpg 0.JPG (50.2 KB, 17 views)

Marat Safin
Old 12-12-2008, 03:20 AM   #1594
country flag Sparko1030
Registered User

Sparko1030's Avatar

Sparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond repute

thanks for all the articles FFGC!!! Nice to see Fernando is keeping busy with golf during the off season

FERNANDO GONZALEZ

Best Wishes to: Marcos~Janko~Ivan~Marat~Lucho~Rafa~Tommy H
Gaston-best of luck in whatever you decide to do.

"Its hard to argue against cynics-they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side." Molly Ivins, 1944-2007
Sparko1030 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-12-2008, 01:49 PM   #1595
country flag Fergie
Miss Fabray

Fergie's Avatar

Fergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond repute

Martín Rodríguez es el nuevo técnico de Fernando González para la temporada 2009

Finalmente el tenista nacional Fernando González (15° de la ATP) tiene nuevo técnico para la temporada 2009, luego que recientemente confirmara a través de su página web la contratación del argentino Martín Rodríguez.

El "Bombardero de La Reina" se inclinó por el transandino, según él mismo explicó a través de su portal, debido a "la cantidad de años que estuvo jugando a primer nivel y que lo llevó a disputar dos veces el Masters de dobles".

"Lo más importante para mí en estos momentos es que Martín llegó a jugar su mejor tenis a mi edad, y pudo mantenerse muchos años más en el primer nivel, que es justamente lo que yo quiero conseguir en estos momentos", agregó el número uno de Chile.

Rodríguez trabajó en el pasado para el argentino Guillermo Coria (573°, ex 3°), y formó una de las mejores parejas del tenis transandino junto con el "Pulpo" Gastón Etlis (ex 17° en duplas).

"Aparte de todo, (Rodríguez) es un gran tipo y que conoce muy bien Chile. La decisión no fue difícil de tomar, y me siento muy bien, con muchos deseos de trabajar para el 2009", concluyó González.

Pain is only temporary but victory is forever
Fergie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-13-2008, 01:55 AM   #1596
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

NicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond repute

Not really the coach I would pick.
NicoFan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-26-2008, 09:22 PM   #1597
country flag Eden
# Support the Swiss

Eden's Avatar

Eden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond repute

Gonzalez Voted Best Sportsman In Chile

ATP star Fernando Gonzalez has won the award for best sportsman in Chile, voted for by the Círculo de Periodistas Deportivos (CPD).

It is the third time that Gonzalez has won the "Cóndor de Oro" making him the sportsman to have received the award the most times, surpassing former World No.1 Marcelo Rios and Nicolas Massu (with two each).

Gonzalez was welcomed in the room with a standing ovation and signed autographs for his fellow sportsmen. "It is very encouraging to receive this award," said Gonzalez. "I'm very happy. I want to get better each day and this award encourages me to do so. I knew I was competing against other great sportsmen and sportswomen from my country so I'm extremely happy to have won this award."

Gonzalez won the "Cóndor de Oro" for the first time in 2004, the year he shared the award with Massu. In 2007 he received the award for the second time.

Source: http://www.atpworldtour.com/1/en/new...ticle_1596.asp

Congrats to Fena
Eden is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-30-2008, 08:01 PM   #1598
country flag Fergie
Miss Fabray

Fergie's Avatar

Fergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond repute

Postergada exhibición de Fernando González ante argentino Cañas

SANTIAGO.- El partido de exhibición entre Fernando González (15° de la ATP) y el argentino Guillermo Cañas (N°79) -que se realizaría en beneficio del Hogar de Cristo- se suspendió "hasta nuevo aviso" según anunciaron los organizadores.

El duelo entre el medallista de plata en los JJ.OO. de Beijing 2008 y el trasandino iba a disputarse este sábado en el gimnasio Polideportivo de la Viña del Mar, pero se suspendió "por motivos de fuerza mayor".

Se informó que la realización del evento se correrá en una fecha por confirmar durante 2009.

La "Copa Tenis del Hogar de Cristo" buscaba reunir fondos para la remodelación del Hogar de Adultos Mayores Padre Hurtado del Belloto, en Quilpué (Quinta Región), que acoge a 75 adultos mayores en extrema pobreza.

Los que hayan comprado entradas pueden solicitar la devolución del dinero en la oficina del Hogar de Cristo en calle Viana de Viña del Mar, en el stand de la institución en el Viña Shopping o, en Santiago, en calle La Concepción 266, oficina 804, Providencia.

Old 12-30-2008, 08:44 PM   #1599
country flag Sparko1030
Registered User

Sparko1030's Avatar

Sparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond repute

The report doesn't say why though (at least in my translation)

FERNANDO GONZALEZ

Best Wishes to: Marcos~Janko~Ivan~Marat~Lucho~Rafa~Tommy H
Gaston-best of luck in whatever you decide to do.

"Its hard to argue against cynics-they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side." Molly Ivins, 1944-2007
Sparko1030 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 12:14 PM   #1600
country flag Fergie
Miss Fabray

Fergie's Avatar

Fernando González y el inicio de la temporada 2009: "Estoy loco por jugar"

Fernando González (14° de la ATP) ya comienza a palpitar su debut en la temporada 2009, la cual se desarrollará en el torneo de exhibición de Koogyon a partir del 14 de enero, en la antesala del Abierto de Australia, por lo cual se mostró muy entusiasmado de cara a su primer certamen.

"Voy con muchas ganas, estoy loco por jugar, llevo mucho tiempo entrenando y ya llega un momento donde uno ya quiere empezar a competir. Creo que a esta altura de mi carrera las ganas son lo más importante, siempre salgo a ganar todos los partidos, la competencia está difícil, pero en verdad creo que lo más importante es encontrar tu mejor tenis y el resto va llegando solo", comentó González a Al Aire Libre en Cooperativa.

El tenista de La Reina se refirió también al trabajo realizado junto con su nuevo entrenador, el argentino Martín Rodríguez, resaltando el conocimiento previo que tiene el trasandino de su juego.

"Hemos coincidido en las cosas que tengo que mejorar, no necesitamos un tiempo de conocimiento, porque lo conozco desde hace tiempo de su época de jugador y sabe cuando rindo más y cuando rindo menos. Creo que eso es una ventaja para lograr resultados a corto plazo, hemos entrenado harto y estoy entusiasmado con lo que me puede aportar", precisó.

González también tuvo palabras para la decisión de Nicolás Massú de no disputar torneos en cancha dura, de cara a la preparación del duelo de Copa Davis ante Croacia, el cual se disputará entre el 6 y el 8 de marzo en tierras balcánicas.

"Hay que preguntarle a él, ya que es personal, el tenis va de la mano de las sensaciones, por ahí le conviene a él jugar en arcilla y llegar con más partidos ganados, ya que se sentiría más cómodo", puntualizó Fernando González.

Old 01-16-2009, 04:03 PM   #1601
country flag FFGC
Registered User

FFGC's Avatar

AAMI CLASSIC

Kooyong Lawn Tennis Club

Friday, 16 January 2009

FERNANDO GONZALEZ

Q. Fernando, you must have been disappointed not to be playing

Roger tomorrow?

A. Yes, in a way. It was a good match today. I think the

conditions was really tough, but I mean I think Stanislas

and me play good tennis, and I think I was feeling really

good on the court.

Q. Were you happy to come back after losing the first set?

A. Excuse me?

Q. Were you happy to come back after losing the first set?

A. Yes. He was serving for the match and I came back, so it

was a good sign. I am competing really good, and it does

make me feel much better on court.

Q. Fernando, you had a new trick today, it seemed, with your

inside-out shot?

A. Which one, with the forehand?

Q. Yes?

A. Yes, the condition was tough, sometimes you get a little

bit crazy with the wind, but the wind is help you to do

that kind of shot.

Q. Fernando, you had some taping around the right knee. Are

you having some problems?

A. I mean, long time ago. Just precaution. I had a little

bit pain sometime. A precaution of my knee.

Q. Is it, what, a bit of tendonitis?

A. It is the patella tendon.

Q. Have you found out who you are playing in the Australian

Open?

A. Yeah, I heard that.

Q. What do you think?

A. I mean, it's a tough match, it's going to be one of the

toughest first-rounders of all the tournament, but I am

ready for that. I know that Lleyton is coming back and he

is going to have the crowd with him. He is a really good

player, great competitor, but I believe in my chances, and

I think that at least the crowd is going to watch good

tennis.

Q. Against him a couple of years ago, against him in the Open

two years ago, you played a brilliant match, and that I

suppose fired that run. Do you have fond memories of

playing against him?

A. That was the last time we play. I think it was a good

memory for me, because I was playing at a really high

level, and it was after that match I started to play better

and better. So unfortunately I play Lleyton in the first

round. I mean, normally you like to start from maybe not

that tough round, but he give a lot of rhythm, and you have

to be ready for the long fight.

Q. Your coach was actually interviewed during the coverage,

and he did mention that it was a little bit of a concerning

first-up opponent. Do you feel the same way?

A. What?

Q. Do you feel the same way, that Lleyton is a concern to be

playing so early in a grand slam?

A. Yes, normally you play Lleyton maybe if you are maybe five

in the tournament, the second week in the slam, rather than

the first match of the year. But, I mean, it is what it

is, but I believe in my chances, and I think it's going to

be a really good match for us.

Q. Is it important to make a good start and take the crowd out

of the match a little bit?

A. It is normal. He is from Australia and I am far away from

here, but I know there are a lot of Chileans here in

Melbourne and I always have support from them.

Q. You want as many as they can find?

A. Hopefully, but I hope that people enjoy the match.

Q. Lleyton is just coming back from injury. Do you think this

is not a bad time to play him, though? He has only played

a couple of matches.

A. You have to ask him. I played in Davis Cup against

Australia in September and he didn't win there because of

his surgery, and I think he hasn't played for a few months.

But I saw that he won a few matches last week, so it is

going to be a tough match. It is going to be tough for me,

tough for him, so it is going to be fun.

Q. How do you rank your current form compared to two years

ago? You did so well here in Australia?

A. I mean, you never know when it is going to be your week. I

think the best tennis of my life I did it two years ago

here, and I'm looking forward to repeat that performance.

And this year I feel really good because I took longer

holidays and a longer time for preparation, so I'm feeling

really excited to come back on tour, because I've been

travelling many, many years, luckily without injury, so

that's why I was doing every single tournament, and now I

took a few extra weeks off, so I feel a hundred per cent

now.

Q. I think you said the other day you took two months off?

A. Less. Five or six weeks.

Q. Which is much longer than normal. Was it just because you

were mentally and physically tired?

A. Yes. I am 28 years old, I have been travelling for more

than 10 years, every time, every tournament, and I was a

little bit tired physically, so I think it was time to stop

a little bit, you know, and I needed a little bit longer,

and I feel completely fresh now, so I'm looking forward to

the next years of my career.

Q. What did you do in that time? Did you go away on holidays?

A. No, I stayed at home. I stayed at home and played golf,

spent time with my people.

Q. Fernando, tomorrow you play Fernando Verdasco. Will we

find out who has got the biggest forehand?

A. Yes, let's see. It is going to be a fun match, because we

play very similar and we haven't played long time ago.

Two, three years ago was the last time. And Fernando is a

great player, he is really fun to watch, and I think it's

going to be an interesting match tomorrow.

Q. Are you going to try and take on his forehand? Will you

hit it there or try and hide from it?

A. We'll see what we have tomorrow.

Q. A showdown?

A. Yeah.

- - -

Marat Safin
Old 01-16-2009, 04:09 PM   #1602
country flag FFGC
Registered User

FFGC's Avatar

AAMI CLASSIC

Kooyong Lawn Tennis Club

Wednesday, 14 January 2009

FERNANDO GONZALEZ

Q. Fernando, you must be pretty happy with that start?

A. Yes. I've been feeling - well, I feel really good on the

court, and I haven't played for a few months so I'm really

happy the way that I did it today.

Q. You almost sound surprised?

A. Excuse me?

Q. You almost sound surprised?

A. No, not surprised, but I mean I have been having a long

time to rest and then many weeks for practice, and I have a

really good preparation this time. But you never know.

You can hit the ball really well and then you go to the

match and it's not always the same; so, I mean, when you

compete you see, you realise how good you are.

Q. Do you have a new coach?

A. Year.

Q. And what sort of difference has that made to your game?

A. He is from Argentina. His name is Martin Rodriguez and I

know him from long time ago. He was one of my best friends

of the tennis, you know, and he play for many, many, many

years on the tour, so we start to work a lot on my backhand

and mostly on return of the serve so I feel really good in

that time.

Q. So have you noticed the results so far? Have you noticed

your game change?

A. Yes. I mean, I don't like to wait for the results. I mean

always I'm expecting to improve my tennis with a new coach,

you know, and I've been really well with that.

Q. You talked about working on your backhand. How about your

forehand? Is that still ready to cause carnage?

A. Yes. Of course. I've been working all my life on it.

It's a natural shot. I mean it's my best shot, it's my

weapon. But I need to work always on my backhand side.

It's the weakest side of my game.

Q. And Stanislas - you play Stanislas Wawrinka next; what are

your thoughts on him?

A. We play many times, I think maybe four, five times, and

he's a tough player. I mean, he's a baseliner, he hit the

ball really well from both sides. He's a good fighter, so

it's going to be a really nice competition with him.

Q. Thank you.

* * *

Marat Safin
Old 01-16-2009, 04:14 PM   #1603
country flag FFGC
Registered User

FFGC's Avatar

2009 Press Conference
AAMI Classic 2009
13 January 2009
Kooyong Lawn Tennis Club.

JASON DUNSTALL: Good morning, ladies and gentlemen. Welcome, one

and all to Kooyong, to meet the players for the 2009 AAMI

Classic. Without any further ado this morning, here is the

field for the 2009 AAMI Classic. Again, like every other

year, another star-studded lineup. We welcome Roger

Federer, Marcos Baghdatis, Fernando Gonzalez, Fernando

Verdasco, Marin Cilic, Carlos Moya, Stanislas Wawrinka and

Ivan Ljubicic.(Promotional video played). Certainly,

another wonderful array of talent, and we look forward to

another fantastic event this week. A very special welcome

this morning to Sue Jellie, the Executive Manager of AAMI,

and also John Bennetts, the Manager of Sponsorship, and our

friends at Kooyong Lawn Tennis Club, Tennis Australia and

Tennis Victoria. We welcome our event partners, the Seven

Network, Mercedes-Benz, IEC in Sports, Rolex,

Cadbury-Schweppes, Snap Printing, 3AW, Diadora, Peter

Rowland Major Events, Wilson, Nepenthe, Lanson, Vittoria

Coffee, and last but certainly not least, of course, a big

welcome to all our friends in the media who are in

attendance today. At this point of time I would call upon

the Executive Manager of AAMI, Sue Jellie, to say a few

words.

SUE JELLIE: Thanks, Jason. Ian Hill, President of the Kooyong

Lawn Tennis Club, Colin Stubs, players and members of media,

AAMI is delighted to be able to sponsor the AAMI Classic,

and I extend a warm welcome to all of the players here today

who make this event one of the most enjoyable and relaxed

events - certainly from the spectators' perspective - on the

Australian tennis calendar. The quality of the players

participating is testament to the organisers of the event,

and may I take this opportunity to wish Ian and your

committee and Colin and your team all the very best over the

coming four days. AAMI has sponsored this event for the

past three years, and I am very pleased to announce that

this year's event marks the first year of a new three-year

sponsorship arrangement. To the players, welcome again, and

on behalf of AAMI may I wish you all the very best for the

week and also, of course, in your endeavours over the

following weeks in the Australian Open. Thank you.

(Applause).

JASON DUNSTALL: Thank you, Sue. I would now call upon the man who

puts it all together every year, of course, with the help of

a fabulous team behind him, to say a few words and also to

announce the draw for the 2009 AAMI Classic, Colin Stubs.

COLIN STUBS: Thanks, Jason. I would like to just take a minute to

acknowledge the support, the continued support, of Roger,

Marcos, Fernando - Gonzales, that is - and Ivan, and to also

welcome our new participants in Carlos, Marin, Fernando - as

in Verdasco - and Stanislas. I guess our hope is that when

you leave us at the end of the week you will go away feeling

that your AAMI Classic experience has provided you with the

best possible preparation for the Australian Open. We

certainly are aware of some issues, some challenges, that

we, as an event, are facing. I just want to assure you that

we stand ready to address those issues and are hopeful that

during the week I will be able to talk to each and every one

of you to get some views from you. I would also like to

take the opportunity to thank our major sponsor, AAMI - Sue

and John - a wonderful company to deal with, and I would

also like to thank Channel 7, who you may or may not know

are providing 15 hours of live telecast for this event and

facilitating a telecast internationally to, I think it is at

last count, 17 television stations. Down to business. The

draw for the event: in the top half we have got Roger

Federer versus Carlos Moya and Marin Cilic versus Fernando

Verdasco. In the bottom half, Stanislas Wawrinka versus

Marcos Baghdatis and Ivan Ljubicic versus Fernando Gonzalez.

The schedule for tomorrow: the first match, 11 a.m., Marcos

versus Stanislas, followed by Roger versus Carlos, followed

by Marin versus Fernando Verdasco, followed by Ivan versus

Fernando Gonzalez. Thank you.

(Applause).

JASON DUNSTALL: Thanks, Colin. Time now to hear from the players.

I will start with you, Marin, if I could. Just 20 years of

age; you have come off a fantastic year when you won your

first title last year, finished with a ranking of 29. You

won at Chennai this year, moved into the Top 20. You must

be extremely excited about the year ahead, particularly the

Australian Open, given you made it to the fourth round last

year.

MARIN CILIC: I mean, last year was the best one in my career and

beginning of this year was also very good, winning the

Chennai Open and coming here with good tennis in myself and

feeling very confident for the Australian Open, and it is,

of course, my pleasure to be here and to be part of the long

tradition, and I am going to try to play my best tennis and

to enjoy my time over here.

JASON DUNSTALL: We are certainly looking forward to seeing you in

action. Marcos, you had a terrible run with injuries last

year. You played just the 12 tournaments. I am sure

everyone would like to see you back at your confident best.

MARCOS BAGHDATIS: I'm pretty fit. I worked hard this winter, I

had a bad year last year and I'm happy to be back on court

and play some tennis, and I hope I will do my best here and

also next the tournament, which is Aussie Open, to play my

best tennis and have fun.

JASON DUNSTALL: I am sure you will. Ivan, another one who had

some injury problems. You had an injury that sidelined you

for six months, all of the second half. Has that come up

again - they can be nasty things, the old backs.

IVAN LJUBICIC: Well, yeah, except my voice, that's fine. I'm

feeling healthy, I'm feeling good. First time I am playing

here without playing the first week, so it's a fantastic

opportunity for me to get my game in place. So yeah, I'm

feeling very good really, first event, so I'm really

excited, and hopefully the year is going to be better than

last year when I didn't play in the second half.

JASON DUNSTALL: Also congratulations on becoming a father, I think

only three months or so ago. Roger, on a slightly different

note, you were elected to the ATP Player Council for a

two-year term. What are the priorities or the biggest

challenges facing the players, as you see them.

ROGER FEDERER: Well, there is quite a few, but I have been working

very closely with Ivan, you know, obviously, who is also on

the Board. I think the players have really sort of rallied

together, have come together trying to make a positive

difference in the game. A new CE coming, so that's an

exciting thing. I hope that, because the players are more

active today than ever, I think that is only going to help

the game, and I am very excited about the future.

JASON DUNSTALL: Stanislas, you broke into the Top 10 for the first

time in June last year. What are the goals for 2009 - is it

all about consolidating a Top 10 place?

STANISLAS WAWRINKA: Of course, was my best year, but I hope this

year to be in the Masters, but I know it is going to be very

difficult. But that's my goal for 2009.

JASON DUNSTALL: Ladies and gentlemen, we are going to open up for

questions from the floor, so don't be shy. We want this to

move as quickly and smoothly as possible, so if you have got

questions fire them away to the players.

Q. Roger, how does it feel not to be the defending champion in

the Australian Open this year?

ROGER FEDERER: I've had the feeling a few times before, you know.

It's not the first time, but I'm always, you know, really

happy coming Down Under. I`love playing here, I'm always

very successful, you know. I have reached semi-finals or

better the last few times, so it has always been very good

for me here, and I'm still coming off winning the US Open

last year, so I hope I can carry that form over the year

ahead to the next Grand Slam - they are hard courts here in

Australia. But, you know, a new year; you never know what

is going to happen. Many guys want the same thing like I do

and want to win a tournament.

Q. Obviously, last year you couldn't play here; physically,

how do you feel?

ROGER FEDERER: Well, better, you know. I mean, I am feeling

really good, you know. The back problem is in the past from

the end of last year; sickness as well, same thing. I was

feeling quite bad here last year. That's why,

unfortunately, I couldn't play here at the AAMI Classic.

That's why I'm really happy to be part of it this time

around again. It's a great tournament. I love playing

here. It has always been a good preparation for me to play

here well at the Australian Open, and I hope it's going to

work again this time around.

Q. Roger, you pointed out yesterday at the airport, when you

arrived, that Andy Murray has yet to win a Grand Slam. Are

you surprised that he is favourite for the tournament?

ROGER FEDERER: Who said that?

Q. That's what the bookies say.

ROGER FEDERER: The bookies, okay.

Q. He's one of the favourites.

ROGER FEDERER: Good for him. I mean, it doesn't help him a whole

lot. You know, I've been in that position before as well

and didn't make it before as well, 2005 or 6 or whenever it

was. But look, he has put himself into a great position.

He started off well, playing well in Doha, finished strong

last year, but it still does surprise me that the bookies

say that, because he has never won a Slam, nor is he

defending champion here. It's surprising to hear, but we'll

see what happens.

Q. Roger, what is the priority this year? Is it continuing to

win Slams, or is getting that No.1 ranking back the main

goal?

ROGER FEDERER: Well, good proposition. You know, it sort of goes

hand in hand. Of course, I have high hopes and I hope I can

play well from the start, taking hopefully a good Australian

Open into the rest of the season but, you know, records are

really close now, you know, trying to equal Pete Sampras'

record of 14, so we will see what happens this week, the

next couple of weeks, see how it goes.

Q. Are you feeling any extra pressure, given you are now

within the one Slam of doing that?

ROGER FEDERER: Not really. You know, I felt quite a bit of

pressure when I reached six or seven Grand Slams, and then

trying to keep it up, everybody was expecting me to win

every single tournament I entered, almost. So that has gone

away a little bit, which has been a bit of a relief

actually. It has been quite nice and I am just enjoying

myself. I love this game so much, but I'm still feeling

very motivated for a long time and I love playing against

all these guys. Some of them are very good friends of mine

as well, and we will see how it goes. But honestly, I don't

feel the whole lot of pressure that I felt at the beginning

of my career too much probably.

Q. Ivan, do you really think that with the new changes in the

point system it will be much harder for the lower-ranked

players?

IVAN LJUBICIC: No, I don't think so. We will see throughout the

year how the system is going to work. It is going to be

really different in 2009 for the ranking because there is

going to be a lot of changes. But at the end of the year I

think the idea is to make it more easy for the fans to

understand. But I think if you play well you are going to

be well ranked; if you don't play well, you don't deserve to

be up there. So I don't think it's really going to make

that much difference.

Q. Carlos, you've got Roger first up. I think you are 0 and 7

against Roger. Does that concern you?

CAROLS MOYA: Actually, it is 1 and 7 because I beat him in doubles

two years ago. I won a set once in practice. I just want

to set that right. It's not an easy start, of course, but

there are many good players here. You cannot get an easy

start. Still, I hope I am going to play a good match and

maybe it is one of my last chances to beat him but, you

know, I try to enjoy. Always to play him is a great feeling

and, you know, hopefully I try to have fun and enjoy it out

on the court, which is most important for me right now.

Q. Carlos, Rafael hasn't been able to win in Australia as yet.

I think he has improved every year, he has gone closer and

closer. Is there reason - you know, does he need a lot of

matches before he plays a Grand Slam to find his peak?

CARLOS MOYA: No, I don't think so. I think he proved last year

that he can play well, even not playing many matches. But

he lost a quarter-final last week, which is the first round

of season. He was coming from two months and a half just

practicing and resting and, you know, those results are

normal first week, so you don't know what can happen. But,

for sure, he is going to be ready for this week. He had an

unbelievable year last year and is very motivated, so

obviously he is one of the hot contenders to win the title.

JASON DUNSTALL: Fernando Verdasco, if I could: you had your best

year on tour last year, breaking into the Top 20 for the

first time. It was amazing heroics to win the Davis Cup,

which must have been a great thrill for you. How are your

confidence levels in terms of this week's preparation and

heading into the Australian Open.

FERNANDO VERDASCO: Yes. The Davis Cup, for me, was amazing, my

best experience all my life and, of course, you know, I am

feeling so good and with a lot of motivation for this year,

so I will try to have the best year in my career. I am so

happy also to be here, it is my first time, and to be with

all these players to prepare good for the Australian Open.

Before, I didn't feel so good, and I hope to play better

this year.

JASON DUNSTALL: Well, you started in good form because you had a

great week in Brisbane, so you must be happy with the way

you are playing.

FERNANDO VERDASCO: Yes. I was playing really good the first week

of the year, and I will be trying to play the same and

enjoying the tournament.

Q. Roger, some players opt to take the week off, they don't

play any tournaments so close to the Open. Why do you

continuously come back to a tournament like Kooyong?

ROGER FEDERER: Well, usually before Grand Slams you take it easy

or you practice, that is all you do. But this is a

different type of approach here because we are all lacking

matches at the beginning of the season, everybody is looking

for matches. Of course, we do play matches in practice, but

it's not the same - you don't have linespeople, you don't

have fans, we don't you have the umpires - it is a different

mindset. It's more serious when you come out on the match

court, like here at Kooyong, whereas if I go into the French

Open or Wimbledon or Paris I don't need any matches. That's

why I can just sort of take it easy. But this is a

different approach and it has served me well, you know. I

have benefited from this type of preparation. But I know it

is also possible to do it differently, but I kind of like

being in Melbourne already the week before the Australian

Open so I can settle and get used to the conditions.

Q. Roger, can you please takes us through your whole

preparation? What did you get out of Abu Dhabi and then

Doha and also this year, and finally, do you think you are

ready now for the Australian Open, to peak, that is what

you want?

ROGER FEDERER: Yeah, I like to be able to peak at the Australian

Open. It's just a matter of getting into the tournament,

winning the first couple of rounds and see how it goes if

the preparation is good. Jose Higueras and the Davis Cup

captain was there as well, and a lot of fitness training. I

also needed a rest badly after the long season we had. I

played at Abu Dhabi and Doha in the Middle East. It was a

lot of fun, I played pretty good and I arrived here feeling

actually not too tired, which I am happy about. I will go

out and practice this afternoon and I should be ready for

tomorrow to play Carlos.

Q. Marcos, I think you said last week you weren't completely

match fit in Brisbane. How do you feel about it going to

be 39 degrees tomorrow? How does that make you feel?

MARCOS BAGHDATIS: I will see on court, I will see tomorrow on

court. But I feel okay. I had some leg problem in

Brisbane. I had pain on the - -

ROGER FEDERER: Thigh.

MARCOS BAGHDATIS: Thigh, yes. So that's all. I had some pain

there. Now it's feeling better. I got some three days'

practice here. I arrived here on Friday, so we will see how

it goes tomorrow.

Q. And it does still feel a good place to come, Australia? Is

it a good place to start, to come back from injury?

MARCOS BAGHDATIS: Yes, I am very happy to be here, especially back

on court, and I am happy to be back in Australia and play

some matches.

JASON DUNSTALL: Fernando Gonzalez, another great year for you;

your fourth consecutive year in the Top 15, and a silver

medal at the Beijing Olympics, but I don't think we've seen

you in action yet in 2009. How is your preparation going.

FERNANDO GONZALEZ: It was the best preparation I ever had because

I took a long vacation, so I am really mentally rested and I

was at home for three months - I didn't do that for maybe

eight years - so I am really happy, I am really fit and I am

looking forward for this season.

Q. What was the reason for the vacation?

FERNANDO GONZALEZ:
I was really tired, mentally, physically. I

wanted to spend time at home with my friends and with

everyone, so that's why I did it. I quit the season before

and I think it was a good decision.

JASON DUNSTALL: Final questions, ladies and gentlemen.

Q. Roger, I am sorry to have come back to Andy Murray. But

basically over the last year he seems to have closed the

gap on you. Where do you think his strength is?

ROGER FEDERER: Where his strength is.

Q. Yes. What has he strengthened over the last year, where he

has improved?

ROGER FEDERER: I just think he got used to playing at a high level

consistently. Before, he was very up and down, you know.

He had some early losses, you know. I guess if he would

have had an easier draw at the Australian Open he would have

been able to go further here, but because he lost early in

Australia, we only kind of heard of Andy later on, and the

French Open is not going to be his favourite Grand Slam so

it only came up in Wimbledon basically, six months later,

but I think he has shown now he is knocking on the door, he

has been able to make his move, he is a good all-round

player, he has good tactics, he has become very confident

and you can see that every time.

Q. He didn't win any Grand Slams last year. Do you see him

winning one?

ROGER FEDERER: Sure. He has put himself into a winning position;

but still, winning a Grand Slam is a different animal. Not

many guys have been able to win Grand Slams in the last

years. Rapha won, Marat won here a few years ago, but you

know, it doesn't happen that easy. They don't come easily.

That's why I guess he has got a chance, like many other

players.

Q. Marin, your preparation this year, can you take us through

that and how you are feeling coming into this tournament?

MARIN CILIC: I had six weeks preparation and I was three weeks at

home in Croatia and three weeks with Bob Brett in San Remo,

which was pretty good. So it was obviously pretty good

preparation playing the last week, and here I came to have

one more week of preparation, a few more matches before the

Australian; so I am feeling okay, physically very well, and

I hope I am going to be prepared very good for the Australia

Open.

Q. And Stanislas, could you just give me some idea - Roger has

obviously been a great influence to you. Are you moving

out of his shadow now, and where do you feel you are

heading going into the Open?

STANISLAS WAWRINKA: You know, last year was very nice. I have a

good relation with Roger. We go ourselves together to the

tournament. Every off season on the tour itself I have five

weeks preparation with my trainer and my coach, and it was

nice, and I am happy to be back on the tournament and to be

ready for the Australian Open, and to be here for the first

time I think is good preparation before the Australian Open.

Q. What is it like having Roger as a partner and what did you

learn from him? Obviously, you won a gold medal, but what

sort of things did you learn from him?

MARIN CILIC: Yes. You can learn a lot of things when you are

practicing with the No. 1 a lot of the time, but I think to

have the chance to play with him in the doubles in the

Olympics it was the best week of 2008, and to win the gold

medal I was very happy.

Q. Fernando, what is it like to have Ana as a partner?

FERNANDO GONZALEZ: Good question. I am here, like I said, to play

tennis, and my private life, I don't want to speak about it.

Q. Roger, you mentioned Jose Higueras before. What is your

coaching situation on a permanent basis?

ROGER FEDERER: The Davis Cup captain, he is my coach. He travels

with me every week now. He basically did that last year as

well, but Jose came in once in a while, you know, for the

clay, and later on he came to the States, and now for the

preparation for this year. But he is going to start with

the USTA in the States now, so our relationship is over, but

it was a good one. I was very happy working with him. He

taught me some good things, but I am continuing with the

Davis Cup captain in Switzerland now.

Q. So he will do both roles, the captaincy and you?

ROGER FEDERER: Yes.

JASON DUNSTALL: Is there a final question, ladies and gentlemen,

before we wrap things up.

Q. Ivan, how do you feel about having a Slam so early in the

year in such heat?

IVAN LJUBICIC: I feel warm. I mean, this is what it is. I mean,

we have to get used to it. Obviously, I think it would be

much better if it was a couple of weeks later, maybe all of

us could have some matches before and really show our best

tennis for the Slam. But this is why Australian Open is

unique. We have seen a lot of upsets in the past and I

think this is what the people also like to see also a little

bit - different players in the finals and the semi-finals,

so it has its own unique style, the Australian, and that is,

I think, something that we all feel like, we who are not

favourites, we feel like we have a chance, maybe the best

chance, the Australian, because that is where the upsets

were happening more often than somewhere else, so it also

has something special about it.

JASON DUNSTALL: All right, ladies and gentlemen, that just about

wraps things up. We certainly thank the players for their

time this morning, and we wish them all the best for this

week, and of course heading in to the Australian Open, the

first Grand Slam of the year.

* * *

Marat Safin
Old 01-16-2009, 04:31 PM   #1604
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

RogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond repute

thanks for the interviews!!

Más vale maña que fuerza -- proverbio español
"Pero, con todos mis respetos para Rafa, Federer tiene más talento." - Marat Safin
"Pero para mí el mejor es Roger Federer. / For me, the best is Roger Federer." - D. Nalbandian
"He's the best sportsman, I think, in the world. He has a lot of humble." - Rafael Nadal
"He's so charismatic." - Marcos Baghdatis
RogiFan88 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-16-2009, 07:24 PM   #1605
country flag Fergie
Miss Fabray

Fergie's Avatar

González y su debut en Australia: "Desafortunadamente me tocó contra Hewitt"

Oficialmente, Fernando González aún no hace su debut en la temporada 2009 del renovado ATP World Tour, ya que se encuentra disputando el torneo de exhibición Kooyong Classic, aunque ya sabe que su estreno formal será nada menos que a Lleyton Hewitt en la primera ronda del Abierto de Australia.

Desde ningún punto de vista es un buen sorteo enfrentar en un estreno a un ex número uno del mundo, menos de local, y así lo entiende el "Bombardero de La Reina", quien asegura desde ya que "será un partido difícil. Creo que será uno de los más duros en la primera ronda de todo el torneo, y estoy preparado. Se que Lleyton está volviendo y tendrá al público de su parte, pero yo tengo mis chances".

"Desafortunadamente me toca enfrentar a Lleyton (Hewitt) en primera ronda. Normalmente quieres partir con un partido no tan difícil, pero él te da mucho ritmo, y tendré que estar listo para una larga batalla contra él", expresó el número uno de Chile.

Según explicó González, "normalmente te enfrentas a Lleyton en la segunda semana de un Grand Slam, o más, mucho más lejos del primer partido del año. Pero ya está, tengo mis oportunidades, y será un gran partido para los dos".

El hecho de enfrentar a "Mr.C'mon" de visita no complica al de La Reina, ya que según apunta "es normal, estará en Australia y yo soy de un país muy lejano, aunque se que hay muchos chilenos en Melbourne, y siempre he tenido todo el apoyo de ellos".

Finalmente el "Bombardero" aseguró que su intención es emular su destacada actuación en el Abierto de Australia de 2007, donde cayó en la final ante Federer, y espera que para ello sus largas vacaciones le permitan estar recuperado física y mentalmente.

"Nunca sabes cuando será tu semana. Creo que en esa oportunidad, hace dos años, jugué el mejor tenis de mi vida. Ahora quiero repetir esa actuación una vez más. Este año me siento muy bien porque me tomé largas vacaciones y preparación. Estoy muy entusiasmado por volver al tour".

Reply

Thread Tools

Posting Rules