Nico News and Articles - Page 34 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-05-2006, 11:54 PM   #496
country flag ChinoRios4Ever
Registered User

ChinoRios4Ever's Avatar

ChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond repute
Default Re: Nico News and Articles

Massú partió a una de sus giras favoritas en el circuito ATP

El viñamarino viajó optimista a disputar los últimos torneos del año, con el aval de haber conseguido buenos resultados en sus anteriores pasos por Estocolmo, Madrid y París-Bercy.

Nicolás Massú viajó rumbo a Europa para afrontar la última parte de la temporada 2006, con el optimismo de jugar en una gira que en años anteriores le dio buenos dividendos y en la cual se siente muy cómodo.

"Estocolmo es un torneo que me gusta, hay muchos chilenos y me siento como en casa. Después está Madrid, donde hice final una vez (2003). En París-Bercy también he jugado bien, así que contento de ir a estos torneos donde cada año que pasa agarro más experiencia para jugar en indoor", manifestó antes de partir.

Por supuesto, una vez más el número dos de Chile debió hablar de la Copa Davis y retieró su deseo de enfrentar a los rusos como campeones del torneo de la ensaladera de plata.

"Ojalá que la ganen, primero que todo sería primera vez en muchas años que venga el campeón de Copa Davis a Chile, sería un evento muy grande. Y ojalá que lo hagan, porque como ya la han ganado dos veces en los últimos años, quizás no vengan todos. Pero es un equipo muy completo, si fallan dos pueden tener otros tres", comentó.

También repitió su deseo de jugar a nivel del mar y principlamente en Viña del Mar, lo que puede ser una ventaja considerando que los europeos tendrán que pasar de una superficie dura a la arcilla.

"Creo que podemos sacar ventaja, sobre todos si ellos vienen de Australia, no sé si van a jugar el ATP de Viña, quizás algunos como preparación para la Copa Davis, pero no está claro", argumentó.

Massú iniciará su ruta en el tramo final del año en el torneo de Estocolmo, Suecia, que comenzará el lunes 9 de octubre.

TT Rankings: #62 (S) & #92 (D).
Results Singles: W Auckland 09, Washington 09, Acapulco 10, 's-Hertogenbosch 10 & Fürth CH 08, F Bucharest 10, 's-Hertogenbosch 11 & Bucaramanga CH 09.
Results Doubles: W Bogota CH 08 (w/ClaudiuS), F Acapulco 09 (w/lucho_coria), Bucaramanga CH 09 (w/Gallina), ROLAND GARROS 09, Los Angeles 09 (w/juakos17) & Sunrise CH 10 (w/hallso).
ChinoRios4Ever is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-06-2006, 12:29 AM   #497
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

NicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond repute

English translation:

Massú left to one of his favorite tours in the circuit ATP

The viñamarino travelled optimist to dispute the last tournaments of the year, with the guarantee of to have obtained good results in his previous steps by Stockholm, Madrid and Paris-Bercy.

Nicolas Massú travelled bound for Europe to confront the last part of the season 2006, with the optimism to play in a tour that in previous years gave him good dividends and in which feels very comfortable.

"Stockholm is a tournament that I like, there are many Chileans and I feel as at home. Later it is Madrid, where I did end once (2003). In Paris-Bercy also I have played well, so I please to go to these tournaments where each year that passes I get more experience to play in indoor", declared before he left.

Of course, once more the number two of Chile should speak of the Cup Davis and retieró its desire to face to the Russians as champions of the tournament of the silver salad bowl.

"I hope that they gain it, first that all would be first time in many years that come the champion of Cup Davis to Chile, would be a very large event. And I hope that they do it, because as already two times they have earned it in recent years, perhaps they come not all. But it is a very complete team, if two fail can have other three", commented.

Also it repeated their desire to play sea level and principlamente in Vina, what can be an advantage considering that the Europeans will have to pass from a hard surface to the clay.

"I believe that we can remove advantage, on all if they come from Australia, I do not know if they are going to play the ATP of Vina, perhaps some as preparation for the Cup Davis, but is not clear", argued.

Massú will initiate his route in the final section of the year in the tournament of Stockholm, Sweden, that will begin Monday 9 of October.
NicoFan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-06-2006, 03:07 AM   #498
country flag *Viva Chile*
Registered User

*Viva Chile*'s Avatar

*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute*Viva Chile* has a reputation beyond repute

I had to inform some mistake from La Tercera:

They said last week that there's a probability that Marat won't come to Chile because he said that he won't play DC in 2007 if they won this year. That's totally false, he never said that. I think they misunderstood in the translation of an interview he gives in the tie against USA where he said he hopes to retire from tennis winning the DC (maybe till 2010???... who knows, Marat some day say one thing and other day say something completely different )

Well, I don't know really why I post this in Nico's forum, but as a Marat fan that I am, I think I need to explain that

Quote:
Originally Posted by Sapeod View Post
Take that you bitch. In your face. And to top it off her son, Novak went out in the 3rd round, has been leapfrogged by Murray in the rankings and is only a little bit ahead off Juan Martin In yo face, biatch.
*Viva Chile* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-06-2006, 01:12 PM   #499
country flag kidnicky
Could it be any harder...

kidnicky's Avatar

kidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond repute

Thanks for the article No1Rios and NicoFan

And thanks for the explanation Viva Chile, don't worry is good to know some news about the next rivals of the chilean team

AC MILAN

Paolo Maldini
The second thing that gets better with age

kidnicky is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-02-2007, 11:19 PM   #500
Registered User

ChinoRios4Ever's Avatar

ChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond reputeChinoRios4Ever has a reputation beyond repute

http://www.emol.com/noticias/deporte...noticia=244593

Massú: "Volveré a ser top ten si mejoro mi regularidad"

VIÑA DEL MAR.- Con una mezcla de alegría por el triunfo, pero insatisfacción por su actual nivel de juego, el tenista nacional Nicolás Massú enfrentó los micrófonos tras la victoria sobre el argentino Sergio Roitman, con lo que alcanzó las semifinales en el ATP de Viña del Mar.

"No hay mucho análisis. Estuve siete veces a punto de perder, pero luché hasta el final, eso es lo que rescato hoy. Lamento estar jugando mal. Estuve 6-0 y 5-2 abajo, delante de mi familia, de mis amigos. De verdad que te da impotencia", manifestó la segunda raqueta nacional.

"Desde que llegué aquí me empecé a sentir mal. Es curioso, el último entrenamiento que hice antes de venir, fue mi último buen entrenamiento. Dejé de sentir la pelota, es una lata. Esperé 365 días para venir acá y llego jugando mal", se lamentó Massú.

El viñamarino, eso sí, se mostró optimista con poder volver al primer plano tenístico. "Volveré a ser 'top ten' si mejoro mi regularidad. Soy un tipo frío para analizarme, no me doy muchas vueltas. Cuando recupere mi regularidad, el ránking vendrá solo", afirmó.

Sobre la sugerencia de su entrenador, el argentino Gabriel Markus, de viajar con un psicólogo para que lo apoye, el tenista nacional desestimó la idea. "Cuando jugué mi mejor tenis, viajaba igual (sin psicólogo). Y ojo, que hoy el partido lo gané mentalmente", subrayó.

"Me supe manejar y tuve el mérito que en los match points (siete), yo lo salí a buscar. Creo que cinco de esos puntos fueron winners. Entonces, el partido lo gané yo, al margen de que él se haya lesionado, y eso tengo que rescatarlo", recalcó el chileno.

Sobre Roitman, el nacional destacó que "está jugando muy bien, ha mejorado mucho y es de esa gente que a uno le pone contento verla bien. Es una gran persona y ha trabajado mucho para estar ahí", aunque agregó que "lamentablemente se lesionó. El tenis es así, también me ha pasado. El tenis es un deporte individual, si te lesionas nadie puede reemplazarte".

Mirando hacia el esperado duelo con Fernando González, si es que el quinto jugador de la ATP logra vencer esta noche a Albert Montañés, Massú afirmó que "sería un partido bonito para los dos. El año pasado me tocó ganar a mi, y a pesar que él llega en un muy buen momento, creo que es un partido abierto. Con él, es igual que siempre: amigos fuera de la cancha y dentro cada uno trata de hacer la mejor manera su trabajo".

Sin querer entrar de lleno en el tema de Copa Davis, Massú aseveró que "la Copa es distinto a todo. Conozco tipos muy bien ranqueados -para qué dar nombres- que no pueden ganar un partido en Copa Davis. Otros son 200 y juegan el mejor partido de su vida para ganar a un top ten. No cualquiera maneja esa presión", concluyó.

Results Singles: W Auckland 09, Washington 09, Acapulco 10, 's-Hertogenbosch 10 & Fürth CH 08, F Bucharest 10, 's-Hertogenbosch 11 & Bucaramanga CH 09.
Results Doubles: W Bogota CH 08 (w/ClaudiuS), F Acapulco 09 (w/lucho_coria), Bucaramanga CH 09 (w/Gallina), ROLAND GARROS 09, Los Angeles 09 (w/juakos17) & Sunrise CH 10 (w/hallso).
Old 02-03-2007, 12:12 AM   #501
country flag kidnicky

kidnicky's Avatar

kidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond repute

Thanks No1Rios

Nico

AC MILAN

Paolo Maldini

Old 02-04-2007, 11:49 PM   #502
Registered User

ChinoRios4Ever's Avatar

http://www.emol.com/noticias/deporte...noticia=244696

Massú: Los 7 match point que tuve ayer en contra me ayudaron a cambiar el switch

VIÑA DEL MAR.- Nicolás Massú apareció sonriente en el punto de prensa que se efectuó tras el partido que lo clasificó a su segunda final consecutiva en el ATP de Viña del Mar.

Respecto del encuentro señaló que "jugué muy bien, creo que en el primer set cometí 3 ó 4 errores no forzados, es muy poco, el revés me corrió mucho, casi siempre fueron tiros profundos, lo que me ayudaba para acomodarme con el derecho".

Añadió que "me sentía rápido, me sentía seguro y creo que eso a él (Albert Montañés) lo fue derrumando".

Tras batir al español, quien fue el verdugo de su compatriota y amigo Fernando González, Nicolás Massú jugará este domingo a las 22.00 horas la final del torneo ante el peruano Luis Orna, en un partido con historia.

"Alguien me comentó que hemos jugado 6 veces y las 6 veces he ganado yo", señaló el deportista.

Y, luego de que los periodistas presentes en la conferencia le indicaran que ni siquiera ha cedido un set en sus enfrentamientos con el incaico, el tenista nacional comentó risueño: "La presión que me ponen".

Agregó que "con Luis somos amigos, tenemos casi la misma edad, quemamos las mismas etapas juntos, ganamos Wimbledon en dobles, siendo juniors, él es una gran persona y me alegro que esté en la final".

Respecto de sus posibilidades de ganar el campeonato en su ciudad natal, Massú comentó que "ya había dicho en días anteriores que a veces no estoy jugando mi mejor tenis y hay ciertos resultados que me ayudan. Hoy me sentí jugando un gran tenis, a pesar de que ayer tuve 7 match point en contra. Hubo un punto en que le pegué mal a la pelota con el marco y la pelota cayó un centímetro dentro de la cancha, ese tiro pudo irse dos centímetros ancho y no estaría aquí, estaría en La Serena bajoneado entrenando para Copa Davis".

"Estuve 6-0 5-2 abajo (en el partido anterior) y peleé por seguir jugando este campeonato y aquí estoy, listo para jugar la final y con chances de ganar el torneo (...) Los 7 match point que tuve ayer en contra me ayudaron a cambiar el stiwch, a pensar más positivo, porque el tenis sé que lo tengo, era un problema de confianza y ahora siento que llego jugando un gran tenis a esta final", sostuvo el tenista.

Copa Davis

Nicolás Massú también se refirió al próximo duelo del equipo chileno en Copa Davis ante los rusos, que se disputará los días 9,10 y 11 de febrero en La Serena.

"Por lo que vi, Tursunov llegó medio lesionado, la verdad no sé si juegue, tal vez viene a entrenar y a jugar sólo los dobles. Safin no sé cuando llega (arriba domingo)".

Agregó que "para nosotros mientras más tarde llegue mejor", pues se sentirá las desventaja en comparación a las dos semanas que el deportista nacional lleva jugando en arcilla.

Old 02-14-2007, 07:49 AM   #503
country flag Alx
-LIFETIME MEMBER-

Alx's Avatar

Alx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond reputeAlx has a reputation beyond repute

an article from LUN

Nico

http://www.lun.cl/modulos/catalogo/p...oPantalla=1260

Nicolas Massu

Fernando Gonzalez

Vince "move your butt" Spadea Les ptits potes Victor Hanescu

Alx is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-14-2007, 10:05 AM   #504
country flag LOVELY
Registered User

LOVELY's Avatar

LOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond reputeLOVELY has a reputation beyond repute

gracias Alx

Nico

http://nico-massu.over-blog.com/

Nico Massu

Follow through,Make your dreams come true,Don't give up the fight,You will be allright,Cause there's no one like you in the universe (Muse)
LOVELY is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-14-2007, 12:17 PM   #505
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

NicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond repute

Poor Nico...

Merci Alx!
Old 02-14-2007, 12:29 PM   #506
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

Interview with Gaby in latercera.cl - I think the last paragraph is the most important. Nico needs to let others help him, and he has to help himself:

Nicolas Massú (42º of the ATP) is passing for a badly moment after the consecutive losses in Chile. The first one in the final of the ATP of Vina del Mar and the second in Davis Cup.

Because of it, the coach of the viñamarino, Gabriel Markus has the difficult mission to remove of that depression to the second Chilean racquet to confront the season 2007, where this week had to defend the title of Costo do Sauipe (Brazil).

"I believe that that is going to pass, for me has to rest a little bit one, a pair during the day, to relax the head, the body, to alleviate the pains that has and to continue thinking about the future. Does not stop being a sad week, nothing more", Cooperative Radio told.

Markus reflected on the moment that is living the "Vampire", after losing the decisive point before Igor Andreev (147º) in La Serena, that condemned to Chile al repechaje of Davis Cup.

"Is not so serious thinking it. What happens is that for every Chile and the same one 'Nico' to have been able to win this last match had been very pretty and important for the confidence. Sadly it was lost and that gives a very large sadness. Playing of localities before a hard team and to have the possibility of defining the last point is really important, al not to manage to there is a sadness and a fall of mind large", analyzed.

The Argentine removes somewhat positive of the decision of Massú to be not going to defend the title to Costo do Sauipe, what marks an advance in his recovery.

"Inside all was given somewhat good, that I did not think that went to happen and was the decision to stop and to rest this week. For 'Nico' was an important week, because defends the championship of Brazil and many points they go him themselves. Nevertheless, the to have determined to rest, resigning perhaps to lose ranking, I believe that is a good decision that in another moment not to have taken", commented.

Markus explained that the aid that the can give him to leave the well "depends a lot of the opening that 'Nico' have toward me and toward he himself, of be left to help", assured.
Old 02-14-2007, 12:30 PM   #507
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

There was another article in latercera - a lot like the lun.com interview except he said that he shouldn't have played Davis Cup.
Old 02-14-2007, 12:35 PM   #508
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

If he broke all of his racquets, how is he going to play BA. Nico...

More from Radio Cooperativa:

He is cloistered in his department, the viñamarino continues depressed by the chapter of La Serena. His coach Gabriel Markus reduced drama to the situation and trusted in which in base to triumphs the well will leave.

Nicolas Massú (42º) is plunged in a depression after his loss on Sunday before the Russian one Igor Andreev (147º) in La Serena that condemned to Chile al repechaje Davis Cup. And he lives it alone, enclosed in his department in Santiago, not even with possibility to be removed the rage coaching because in an attack of impotence broke all his racquets.

It is a reflection of the hard moment that crosses the viñamarino, that decided not to defend the title this week in Costo do Sauipe, Brazil, and will expect to Thursday to decide if goes al tournament of Buenos Aires the next week.

Despite the bitterness of Massú, his coach Gabriel Markus reduced drama to the situation in dialogue with Al Air Free in Cooperative. since the capital one Argentina.

"Is not so serious, thinking it. What happens is that for every Chile and the same one 'Nico' to have been able to win this last match had been very pretty and important for the confidence, to be felt well with his people. Sadly it was lost and that gives a very large sadness. Playing of localities before a hard team and to have the possibility of defining the last point is really important, al not to manage to there is a sadness and a fall of mind large", analyzed.

"I believe that that is going to pass, for me has to rest a little bit one, a pair during the day, to relax the head, the body, to alleviate the pains that has and to continue thinking about the future. Does not it stop being a sad week, nothing more", added.

In that sense the coach trasandino emphasized the decision of its pupilo of attend not Costo do Sauipe.

"Inside all was given somewhat good, that I did not think that went to happen and was the decision to stop and to rest this week. For 'Nico' was an important week, because defends the championship of Brazil and many points they go him themselves. Nevertheless, the to have determined to rest, resigning perhaps to lose ranking, I believe that is a good decision that in another moment not to have taken", commented.

"Really I believe that 'Nico' is a little tired, is a little stressed, because as he said and he is certain when we coach before the tournament (of Vina) was playing very well, felt barbarian and the tension later did that he cannot yield. I believe that there is a little bit one of physical, mental exhaustion, and one must measure the quantity of tournaments. This it was a first important step", added.

Markus explained that the aid that the can give him to leave the well "depends a lot of the opening that 'Nico' have toward me and toward he himself, of be left to help".

"It more important it is to raise him the state of spirit, has many changes of spirit, at times gets mad, is put nervous, but in the fund knows what is good, that is well coached and that the things are going to change. Neither the good thing neither hard the bad thing for always, one or two good matches that win and his state will revert itself immediately", assured.

(Cooperative.cl)
Old 02-14-2007, 01:23 PM   #509
country flag kidnicky

kidnicky's Avatar

yeah now I know what I didn't want to read the chilean press … I know he's sad but they're making a big drama of all this, breaking all his racquets oh my this people doesn't have better things to do

I know he'll feel better soon, I trust in him and I believe in him

All this is drving me crazy, I keep dreaming about him all nights :retard:

AC MILAN

Paolo Maldini

Old 02-14-2007, 02:03 PM   #510
country flag Sparko1030
Registered User

Sparko1030's Avatar

Sparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond repute

Nico...this is obviously a very low point for our chico. Hope something pulls him out of it. And thank goodness for such a loyal coach-Gaby is the best.

Thanks for the translations Nicofan.

FERNANDO GONZALEZ

Best Wishes to: Marcos~Janko~Ivan~Marat~Lucho~Rafa~Tommy H
Gaston-best of luck in whatever you decide to do.

"Its hard to argue against cynics-they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side." Molly Ivins, 1944-2007
Sparko1030 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules