KIWI site updates!!! -- translations & discussion -- - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 12-10-2004, 03:27 PM   #1
country flag knight_ley
KIWI. A KIEFER KIWI.

knight_ley's Avatar

knight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond repute
Default KIWI site updates!!! -- translations & discussion --

Hey guys! NEELY thought of doing this, and I figured that since I just found something on his site, I'd go ahead and start the thread

This interview was posted on his site today, and a translation for those of us unfortunate English speaking people would be great

How I regret not taking German in schooling now...

Quote:
10.12.2004 - sport1.at
Nicolas Kiefer: ''Die familiäre Atmosphäre hat's mir angetan''

Dem österreichischen Bruder von Sport1 gab Nicolas Kiefer ein Interview.

St. Anton - Nach 2003 ist Nicolas Kiefer bereits zum zweiten Mal bei der tele.ring-Tennis-Trophy in St. Anton am Arlberg zu Gast.

Die ehemalige Nummer vier der Welt konnte sich 2004 nach zuletzt mageren Jahren wieder in die Weltspitze des Herren-Tennis zurückspielen.

Unter anderem vier Finali (Memphis, Los Angeles, Indianapolis, Scottsdale) spülten ihn auf den 21. Weltranglistenplatz nach vorne. Daran konnte auch eine Handgelenksverletzung bei den US Open, die ihm den Rest der Saison kostete, nichts ändern.

Sport1 traf den 27-jährigen Deutschen in St. Anton und plauderte mit ihm über seine überraschende Leistungssteigerung, seine Vorbereitung und Ziele für nächste Saison und auch über ÖFB-Teamspieler Roman Wallner, der ihm als großer Hannover-Fan gut bekannt ist.

Sport1: Nach deinen Pech- und Seuchenjahren hast du dich 2004 ja wieder toll auf der ATP-Tour zurückgemeldet. Wie kommt diese plötzliche Leistungssteigerung?

Nicolas Kiefer: Ja, ich bin wirklich sehr zufrieden mit der vergangenen Saison. Ich habe vier Finali gespielt. Das mir gezeigt, dass ich wieder dran bin und dass ich es noch kann. Ein Grund war sicherlich, dass ich viel an meiner Fitness gearbeitet habe. Aber auch in das Spiel selber habe ich viel Zeit investiert. Es sind viele kleine Faktoren. Wie ein Puzzle, dass sich zusammensetzt. Ich habe zum Glück nicht den Kopf in den Sand gesteckt, sondern einfach hart gearbeitet. Und das ist natürlich schön, wenn man weiß, dass das Früchte trägt.

Sport1: Könnte ein Mitgrund für den Umschwung der Trainerwechsel gewesen sein? Seit Oktober 2003 trainierst du ja mit dem Schweden Thomas Hogstedt.

Kiefer: Das hat sicher auch seinen Teil dazu beigetragen. Ich verstehe mich mit ihm ausgezeichnet. Am Platz muss ich seine Vorgaben allerdings immer noch selbst umsetzen.

Sport1: Sportliches Highlight für dich war 2004 wohl trotz des knapp verloren gegangenem Finale die olympische Silbermedaille im Doppel in Athen.

Kiefer: Das war es auf alle Fälle! Am Anfang konnte ich mich zwar noch nicht richtig damit identifizieren. Zudem hatten wir es natürlich selbst in der Hand Gold zu holen, so knapp wie wir dran waren. Ich habe dann erst mit der Zeit bemerkt, wie wichtig diese Medaille war. Viele Leute habe sich mit mir über Silber gefreut. Ich habe irrsinnig viele Gratulationen auf meiner Homepage (www.nicolaskiefer.com) bekommen. Mittlerweile bin ich sehr stolz auf diese Medaille. Das Erste was ich mache, wenn ich von meinen Reisen nach Hause komme, ist, dass ich mir die Medaille anschaue. Das ist einfach ein super gutes Gefühl. Da kommen Emotionen wieder hoch.

Sport1: Wie geht's deinem Handgelenk, dass du dir bei den US Open verletzt hast und wegen dem du die restliche Saison verpasst hast?

Kiefer: Danke für die Nachfrage. Es geht schon wieder sehr gut. Es war natürlich bitter, dass ich drei Monate verpasst habe. Ich habe eine Therapie gemacht und bin seit vier, fünf Wochen wieder schmerzfrei. Vor drei Wochen habe ich in Thailand in drei verschiedenen Städten Schaukämpfe bestritten und überhaupt nichts mehr gespürt. Vor allem die Wärme (35 Grad Celsius) dort hat dem Gelenk und mir ziemlich gut getan.

Sport1: Wie schaut deine restliche Saisonvorbereitung aus?

Kiefer: Nach der Tennis-Trophy in St. Anton werde ich nach Monte Carlo fliegen, dort bis Weihnachten trainieren und versuchen die Zeit optimal zu nutzen. Die Feiertage verbringe ich dann bei meinen Eltern und meiner Freundin. Auf das freue ich mich schon sehr, da ich alle ja sonst so selten sehe.

Sport1: Reist deine Freundin nicht oft zu deinen Turnieren mit?

Kiefer: Nächstes Jahr dann schon wieder. Sie hat heuer ihr Staatsexamen fertiggemacht und dann begleitet sie mich. Das ist dann natürlich schön, wenn sie wieder mit dabei ist.

Sport1: Du bist ja schon zum zweiten Mal bei der Tennis-Trophy in St. Anton mit dabei. Anscheinend scheint's dir hier zu gefallen, oder nicht?

Kiefer: Ja, doch. Auf alle Fälle. Es ist wirklich traumhaft hier. Ich wohne in einem Super-Hotel und fühle mich hier pudelwohl. Vor allem die familiäre Atmosphäre hat's mir angetan. In Wimbledon wird unter den Spielern meist schon immer über St. Anton gesprochen. Ob man eingeladen ist und ob man kommt. Es ist einfach geil hier!

Sport1: Mit dem Skifahren konntest du dich aber noch nicht so anfreunden.

Kiefer: Das ist richtig. Das ist nicht wirklich mein Sport. Ich schau's mir zwar liebend gerne im Fernsehen an - auch Biathlon und Langlauf und so. Selbst Ski zu fahren ist aber nicht so mein Ding. Aber vielleicht geh ich es nach meiner Tennis-Karriere an.

Sport1: Wie schauen deine Ziele für die nächste Saison aus. Die Rückkehr in die Top Ten?

Kiefer: In erster Linie will ich gesund bleiben und einfach einen Schritt nach dem anderen machen. Ich will einfach Spaß am Tennis haben. Besonderes freue ich mich allerdings auf die großen Turniere - auf die Grand Slams werde ich sicher mein Augenmerk lenken.

Sport1: Dein Vertrag mit adidas ist ja diese Saison ausgelaufen. Wie schaut's mit einem neuen Ausrüstervertrag aus?

Kiefer: Es ist klar, dass der Zeitpunkt des Vertragsendes mit dem Olympia-Silber und den Erfolgen im letzten Jahr natürlich sehr günstig für mich kam. Der Vertrag ist jetzt aus und ich bin eigentlich für alle Angebote offen.

Sport1: Stichwort Daviscup: Nach dem Abstieg aus der Weltgruppe muss wohl der sofortige Wiederaufstieg das Ziel sein.

Kiefer: Klar, auf alle Fälle. Der Abstieg in der Slowakei war halt auch sehr unglücklich. Wir hatten da viel Verletzungspech. Das Duell im März gegen Südafrika ist natürlich ein Pflichtsieg für uns. Und dann geht's ja vielleicht sogar gegen Österreich. Nach St. Anton geht's dann aber leider nicht - nach Graz-Unterpremstätten sind ja dann wir wieder dran mit der Austragung. Allgemein ist aber zu sagen, dass der Daviscup für mich einen hohen Stellenwert hat. Man wir ja auch nicht jünger. Mit bald 28 Jahren bin ich jetzt aber im besten Tennis-Alter und ich traue mir und natürlich dem Team da noch viel zu.

Sport1: An deiner Mütze ist zu erkennen, dass du ein großer Hannover-Fan bist. Wie sehr geht deine Beziehung zu 96?

Kiefer: Oh ja, von Kindesbeinen an bin ich Hannover-Fanatiker. Ich kenne viele Spieler und gehe auch zu jedem Heimspiel wenn ich zu Hause bin. Ich bin sogar oft beim Training und spiele bei Übungsmatches wie 8 gegen 8 mit. Die Spieler dort fragen mich auch immer wieder, wann ich wieder komme. Sogar einen eigenen Spind in den Umkleidekabinen habe ich schon. Es macht Sportlern einfach viel Freude, wenn sie mit anderen Sportlern Kontakte pflegen.

Sport1: Hast du auch schon Österreichs Teamstürmer Roman Wallner kennengelernt?

Kiefer: Na klar! Erst vor vier Wochen oder so habe ich im gegnerischen Team gegen ihn gespielt. Ich spiele meist im offensiven Mittelfeld und da krachen wir dann schon ab und zu zusammen. Er ist ein Super-Typ! Ein ganz lieber, der noch sehr, sehr jung ist. Ich bin sicher, dass er bald seine Chance bekommen wird. Ob er sie dann auch nützt, liegt dann natürlich auch an der richtigen Einstellung.

Aus St. Anton am Arlberg berichtet Christian Frühwald

Thanks ahead of time

Last edited by mary b : 12-10-2004 at 03:31 PM.
knight_ley is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 12-10-2004, 07:45 PM   #2
country flag Space Cowgirl
Registered User

Space Cowgirl's Avatar

Space Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond repute
Default Re: KIWI site updates!!! -- translations & discussion --

Oh man! I'll give it a go! Let me get started, gimme a while cos this is long!

Mary, have you ever posted on Kiwi's site asking if an English version is being planned? I was thinking of doing so, since I'm working on the translation of Rainer's site, but I don't think I'd have time to do both id I were asked to help out

Rainer = Lion
Kiwi = Scarecrow
Tommy = Tin Man
Flo = Dorothy

...but I still love 'em

Member #2 of Waskeholics United
Space Cowgirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 08:42 PM   #3
Registered User

Space Cowgirl's Avatar

Space Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond reputeSpace Cowgirl has a reputation beyond repute

OK, here you go. It was quite straightforward, actually. Kiwi comes across so well

Nicolas Kiefer: "The family atmosphere appeals to me"

Nicolas Kiefer in interview with the Austrian sister (media organisation) of Sport1

St Anton - after 2003 (NB this is incorrect, it should be 2002), Nicolas is taking part at the tele.ring Tennis Trophy for the second time

The former world #4 has finally played himself back into the world elite after several poor years.

Among others, four finals (Memphis, LA, Indianapolis, Scottsdale) propelled him to the #21 spot. A wrist injury, picked up at the US Open did not affect this.

Sport1 met the 27-year-old German in St Anton and chatted with him about his surprising comeback, his preparations and goals for next season and also about the Austrian player Roman Wallner, whom he knows well from being a Hannover 96 fan.

Sport1: After the years of bad luck and other interruptions, you have made a great comeback in 2004. Where did this performance improvement come from?

NK: Yes, I am really satisfied with this season. I played in 4 finals. This showed me that I am back again and that I can still do it. One reason for sure is that I worked on my fitness. But I also invested a lot of time in the game. There are several small factors. Like the pieces of a puzzle. Fortunately I did not stick my head in the sand, rather I just worked hard. And of course it's nice to know that this has borne fruit.

Sport1: Could another reason be the change in trainer? Since October 2003 you have been working with Thomas Hogstedt.

NK: For sure that also played a part. I get on excellently with him. However on the court I am the only one responsible for implementing what I have learned from him.

Sport1: The sporting highlight of 2004 was the Olympic silver medal, despite the narrow loss in a gigantic final.

NK: It definitely was! At first I was not able to come to terms with it. We had every chance to win the gold, so close that we were . Only after a while did I realise how important this medal was. Many people celebrated with me over the silver. I got a huge amount of congratulatory messages on my homepage. Since then I have become very proud of this medal. The first thing I do when I return home from travelling is to look at it. It is simply a great feeling. It brings back those big emotions.

Sport1: How is your wrist, which you injured at the US Open, causing you to miss the rest of the season?

NK: Thank you for asking. It's fine, it's great again. Of course it was a bitter disappointment that I had to miss 3 months. I got therapy for it and have been pain-free for the past 4, 5 weeks now. 3 weeks ago in Thailand I played exhibition matches in 3 different cities and didn't feel any pain. Above all, the heat (35° C/95°F) did the joint and me good

Sport1: How does the rest of your preseason training look?

NK: After the Tennis Trophy in St Anton I will fly to Monte Carlo, train there until Christmas and try to use the time available optimally. I will spend the holidays with my parents and girlfriend. I'm looking forward to that, as I don't see them much otherwise.

Sport1: Does your girlfriend travel much to your tournaments?

NK: Next year she will more. She did her state exams this year so she will be able to accompany me. Of course it is nice if she is there with me.

Sport1: This is your second time at the Tennis Trophy in St Anton. You seem to like it here, do you not?

NK: Yes, definitely. It is really great here. I'm staying in a great hotel and feel very at ease. Above all the family atmosphere appeals to me. At Wimbledon the players are always talking about St Anton, who has been invited and who is playing. It's just brilliant here!

Sport1: You didn't take so much to the skiing.

NK: That is true. It's not really my sport. I like to watch it on tv, biathlon and Nordic skiing and suchlike. It is not my thing to actually ski myself. But maybe I'll give it a go after my tennis career ends.

Sport1: What are your goals for next season? A return to the top 10?

NK: First of all I want to remain healthy and take each day as it comes. I just want to have fun with tennis again. I especially look forward to the big tournaments - I will especially be focusing my attention on the Grand Slams.

Sport1: Your contract with Adidas runs out at the end of this season. How are things looking with a new equipment sponsor?

NK: It is clear that this has happened at a good time for me, what with the Olympic silver and the successes of the past year. The contract is finished and I am open to all offers.

Sport1: Davis Cup: after the relegation from the World Group, promotion back up must be an immediate goal.

NK: Yes of course. The relegation in Slovakia was very unfortunate. We had very bad luck with injuries. The tie against South Africa in March is naturally a must-win for us. And then maybe we could be facing Austria. Unfortunately that would not be in St Anton - it would take place in Graz-Unterpremstätten. In general it is correct to say that the Davis Cup is of big importance to me. I am not getting any younger. At nearly 28 I am at my tennis peak and have great confidence both in myself and in the team.

Sport1: From your cap it is to be seen that you are a big Hannover fan. What is your relationship to 96?

NK: Oh yes, I have been a Hannover fanatic since childhood. I know several of the players and go to every home game when I am at home. I attend a lot of their training sessions and play in training games like 8 vs 8. The players there are always asking me when I'll be back again. I even have my own locker in the changing rooms . It is always fun for a sportsman to have contact with other sports people.

Sport1: Do you know Austria's national striker, Roman Wallner?

NK: Yes of course! Only about 4 weeks ago I played in a team against him. I play as an attacking midfielder and he and I had some coming-togethers on the pitch. He's a great guy. A nice guy who is still so young. I'm sure that he will get his big chance soon. Whether he uses it depends of course on the correct attitude.

Rainer = Lion
Kiwi = Scarecrow
Tommy = Tin Man
Flo = Dorothy

...but I still love 'em

Old 12-10-2004, 08:47 PM   #4
Registered User

Space Cowgirl's Avatar

I agree with him about the hotel where he is staying in St Anton. I was staying in the hotel directly opposite it last year (also 4*, only the best for moi ) and my friend and I were in the players' hotel a few times. The bar area is great, really relaxing, and the staff are nice too. We saw a good few of the players too - Rainer ( ), Koubek, Schalken, Patty Schnyder.
Pity he doesn't like to ski though. Rainer's an ok skier, as far as I know.
Girls, looks like you will have to bitch-slap his girlfriend out of the way to get near him next year . It'll be good for him to have her around, though, IMO.

Rainer = Lion
Kiwi = Scarecrow
Tommy = Tin Man
Flo = Dorothy

...but I still love 'em

Old 12-10-2004, 09:12 PM   #5
country flag kiwiteami
Registered User

kiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond reputekiwiteami has a reputation beyond repute

Thanks a lot for the translation Space Cowgirl.And don't worry ,not even his girlfriend will stand in my way! lol..but damn I think that she's way way way taller than me! lol
kiwiteami is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 01:08 AM   #6
country flag knight_ley
KIWI. A KIEFER KIWI.

knight_ley's Avatar

knight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond reputeknight_ley has a reputation beyond repute

Thanks a lot Space Cowgirl!!
Old 12-11-2004, 01:10 AM   #7
country flag Neely
-

Neely's Avatar

Neely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond repute

lol, very cool what Kiwi says... and of course nothing can beat a SpaceCowgirl translation

With Kiwi's own locker in the locker room is really awesome unbelievable

I'm also curious with what sponsor he will appear on Tour next year. He's certainly right that the contract ended at a good time after he had a successful season, I'm sure the offers are much better than after having such a year than it would have been in 2002 or 2003.

Best of luck to all Germans : Nicolas Kiefer | Rainer Schüttler | Lars | Florian | Tommy
Neely is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 02:18 AM   #8
country flag Fee
Registered User

Fee's Avatar

Fee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond reputeFee has a reputation beyond repute

oh I so want to see him next year. I think I need to get to Indian Wells and my husband will just have to forgive me for not being home on his birthday...

@dougrobson - Whoever is supplying Mahut with hair gel needs to ink a sponsorship deal now.

@Wimbledon - FYI, with @Wimbledon live scoring devices, please add 50 to the games in the fifth set of the Isner v Mahut match.

@HolterMedia - Nice to see that a three-day test has come to tennis here @wimbledon.

Andy wearring Crocs, courtesy of Smitty8
Fee is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 02:12 PM   #9
country flag Neely
-

Neely's Avatar

Neely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond reputeNeely has a reputation beyond repute

Quote:
11.12.2004 : Hinflug, Heimfahrt?
Vier Mal trat Kiwi bislang gegen den Niederländer Sjeng Schalken an. Vier Mal gewann er. Das fünfte Duell bedeutet auch die fünfte Finalteilnahme von Kiwi - heute in St. Anton (2. match nach 18 Uhr).

"Ich bin mit dem Flugzeug angereist - abreisen würde ich gerne mit einem Auto", scherzt Kiwi in Anspielung auf den Siegespreis, einen KIA Sportage-Geländewagen. Ernsthaft fügte er hinzu: "Ich dachte nicht, dass ich nach meiner langen verletzungspause schon wieder so weit bin. Jetzt habe ich die Chance, das Jahr mit einem Sieg abzuschließen. Was gibt es Schöneres?"
Looks like this did write the admin of Kiwi's site and not Kiwi himself. Basically, there's not much new info in this update, it says that Kiwi already won four times against Schalken (which I told you already) and it gives the quote that he would like leaving with a car today.

The only new thing is the last sentence where Kiwi says: "I never thought that I would play so well again after such a long injury. Now I have the chance to conclude the year with a win. Is there anything more beautiful?"

Best of luck to all Germans : Nicolas Kiefer | Rainer Schüttler | Lars | Florian | Tommy

Last edited by Neely : 12-11-2004 at 02:15 PM.
Old 12-11-2004, 04:14 PM   #10
country flag knight_ley
KIWI. A KIEFER KIWI.

knight_ley's Avatar

Quote:
Originally Posted by Neely
"I never thought that I would play so well again after such a long injury. Now I have the chance to conclude the year with a win. Is there anything more beautiful?"
That is so sweet
Old 12-11-2004, 04:32 PM   #11
country flag -SaFiinsBabY-
Registered User

-SaFiinsBabY-'s Avatar

-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute-SaFiinsBabY- has a reputation beyond repute

@ Space Cowgirl ... you are very good ... =)
-SaFiinsBabY- is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-11-2004, 09:58 PM   #12
Registered User

Space Cowgirl's Avatar

Aw thanks for the compliments, guys!

Rainer = Lion
Kiwi = Scarecrow
Tommy = Tin Man
Flo = Dorothy

...but I still love 'em

Old 12-12-2004, 02:19 PM   #13
country flag Neely
-

Neely's Avatar

Quote:
11.12.2004 : ''Der erste Turniersieg von Kiefer/Hogstedt''
Perfekt, eine Super-Woche. Das Jahr mit einem Sieg abzuschließen, endlich ein Finale zu gewinnen, das ist klasse. Nach 1:3 habe ich im Finale gegen Sjeng Schalken richtig aufgedreht, beim 6:3, 6:4 mein bestes Tennis im Turnierverlauf gezeigt. Ich fühle mich körperlich schon wieder auf dem Höchststand von vor meiner Verletzungspause. Spielerisch fehlt natürlich noch ein wenig.

Ein schöneres Coomeback geht eigentlich gar nicht. Die Verletzungspause war eine verdammt harte Zeit. Aber jetzt bin ich zurück. Vier Mal bin ich in diesem Jahr in einem Finale gescheitert. Endlich hat's geklappt. Es ist der erste Turniersieg in meiner Zusammenarbeit mit Thomas Hogstedt. Der bedeutet mir richtig viel, auch wenn es "nur" ein Einladungsturnier war. Heute Abend werden wir feiern.

Morgen früh möchte ich vielleicht noch ein bißchen Ski fahren, ehe es am Mittag weiter nach Monte Carlo geht. Meinen Siegespreis, den KIA Sportage, muß ich erst einmal hier stehen lassen. Vor mir liegen nun zehn Tage Training auf Hartplatz, ehe Weihnachten gefeiert wird und es am 26.12. nach Australien geht. Ich kann es kaum erwarten...

Bis bald - Euer KIWI
11.12.2004: First tournament win for Kiefer/Hogstedt
Perfect, a great week. To conclude the year with a win and winning a final after all is great. After 1:3 I was on a surge and showed my best tennis of this week in this 6:3 6:4 win. Physically, I already feel on the highest level after my injury. Play-wise is a bit still missing, of course.

A nicer comeback actually couldn't exist. The injury break was a damn hard time. But now I'm back. Four times this year, I lost in a final. But now I finally won one. It's the first tournament since working together with Thomas Hogstedt. It really means a lot for me, although it was "only" an exhibition. Tonight, we will celebrate.

Tomorrow morning, I would perhaps like to go skiing a little bit [although he said he doesn't like it too much before] before we move on to Monte Carlo. I have to leave my prize, the KIA Sportage car, behind me for now. Now I have 10 days with practise on hardcourt in front of me before Christmas will be celebrated and before I will go to Australia on December 26th. I can hardly wait for that...

Yours KIWI

Old 12-12-2004, 08:52 PM   #14
country flag knight_ley
KIWI. A KIEFER KIWI.

knight_ley's Avatar

Quote:
Originally Posted by Neely
11.12.2004: First tournament win for Kiefer/Hogstedt
Perfect, a great week. To conclude the year with a win and winning a final after all is great. After 1:3 I was on a surge and showed my best tennis of this week in this 6:3 6:4 win. Physically, I already feel on the highest level after my injury. Play-wise is a bit still missing, of course.

A nicer comeback actually couldn't exist. The injury break was a damn hard time. But now I'm back. Four times this year, I lost in a final. But now I finally won one. It's the first tournament since working together with Thomas Hogstedt. It really means a lot for me, although it was "only" an exhibition. Tonight, we will celebrate.

Tomorrow morning, I would perhaps like to go skiing a little bit [although he said he doesn't like it too much before] before we move on to Monte Carlo. I have to leave my prize, the KIA Sportage car, behind me for now. Now I have 10 days with practise on hardcourt in front of me before Christmas will be celebrated and before I will go to Australia on December 26th. I can hardly wait for that...

Yours KIWI
Old 12-21-2004, 02:28 PM   #15
country flag knight_ley
KIWI. A KIEFER KIWI.

knight_ley's Avatar

Can anyone translate this It was on his website this morning

Quote:
21.12.2004 : Weihnachten mit der Familie
Zurück aus Monte Carlo für einige Tage. Weihnachten steht an. Ich werde die Feiertage mit meinen Eltern und meiner Freundin verbringen. Ganz in Ruhe. Hektik kommt schnell genug wieder auf. Schon am 2. Feiertage hebt mein Flieger ab nach Australien. Dann beginnt die neue Saison.

Im Rückblick kann ich zufrieden auf 2004 blicken. Ich habe meine Leistung wieder stabilisiert. Ich danke all jenen, die mir dabei geholfen haben.

Auch allen Fans, deren Treue und Zuspruch mir unheimlich hilft, möchte ich danken. Ich wünsche Euch schöne Weihnachten und einen guten Start ins neue Jahr.

Euer KIWI

Thread Tools

Posting Rules