seb in stade 2 !! - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 12-05-2004, 06:36 PM   #1
country flag grosjeanlol
Registered User

grosjeanlol's Avatar

grosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond reputegrosjeanlol has a reputation beyond repute
Default seb in stade 2 !!

Seb seems really good, he has an american trainer now and he has 1 hour fitness and musculation !!
He said that his goal was to take a part in the next Davis Cup !!!
Really cool isn't it???
And seb cut his hair he is really sweet !!!!!
I LOVE HIM lol
grosjeanlol is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 12-05-2004, 07:36 PM   #2
country flag stephB
Registered User

stephB's Avatar

stephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond repute
Default Re: seb in stade 2 !!

Quote:
Originally Posted by grosjeanlol
Seb seems really good, he has an american trainer now and he has 1 hour fitness and musculation !!
He said that his goal was to take a part in the next Davis Cup !!!
Really cool isn't it???
And seb cut his hair he is really sweet !!!!!
I LOVE HIM lol
would be soooooo nice to see him again soon!!! come on seb!!
and he really cut his hair again?????
do you have a pic?

Lukasz K.
Arnaud Robin H. Guillermo GL

Sebastien || Mathieu M. (RIP)|| Jesse || Mikhail || Thierry || Daniel K.

JOHN
stephB is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-05-2004, 07:49 PM   #3
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

I was going to put the link !
I AM SO HAPPY, CA FAIT TROP DU BIEN DE LE VOIR EN CHAIR ET EN OS ! He's alive, and well alive, very cute, yes ! LOOL

Well, to summarize, he's fine, he retires soon in september cos he had a true injury (I have some doubts but..), no familial problems, all is ok, he really wants to play davis cup in februar, that's why he will play only 2 tournaments before.
He has a jamaican physic trainer who makes him work very hard it seems. He stoped with Tulasne (well, his argument was not very claer, I'm not sure that's the only reason) because he wanted to try something else, to hear a new speech, a new method, and...and...lol He admited, by these words "I'm quite...(smile) lazy, I need someone who's "hard with me" (sorry I dunno how to say the good expression), aww he was so pretyy when he said that....

omg, Seb, Seb, Seb.... we miss you so much !!! Vivement january !!!!!!!!!!!!!!!!

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-05-2004, 08:24 PM   #4
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

oops, I forgot to put the link of the video interview:

http://stade2.france2.fr/
you have to go in the bottom, "tennis, sebastien Grosjean"
then click on the icon "camera"

ENJOY

Guy Forget
Old 12-05-2004, 09:51 PM   #5
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

I type the interview (the whole report in fact), but don't count on me to translate into english, this translation might make me die...

90 jours de silence du Marseillais, avant de s'expliquer enfin aujourd'hui à stade 2.
- Ca fait du bien, 3 mois sans journalistes ? lol
- Oui, ça fait enormement de bien de rester 3 mois à la maison, en famille, pour se reposer...

1er sujet de discussion: une blessure contractée au cours d'une partie de football qui met 1 terme à sa saison, mais pas aux doutes des journalistes, certains n'heistant pas à poser la question; S.G est-il un bon menteur ?
- Ca vous a blessé ?
- Oui, parce que , par le passé j'ai été souvent blessé, et personne ne se posait de question. J'espere ne plus avoir à me justifier sur mes blessures, en étant tout le temps en bonne santé, mais j'ai un certificat medical. Ici, normament, les docteurs ne le font pas; donc c'est vraiment une blessure. J'avais besoin de me reposer...j'aurais du peut-etre m'expliquer plus, mais je pensais qu'avec un communiqué ça devrait aller.

2eme sujet de discussion: cette blessure l'empeche de disputer la 1/2 finale de CD ..le 4eme forfait consecutif dans cette competition.
- Vous etes conscient que ce statut vous donne des responsabilités, et qu'on peut etre déçu, supporteurs, capitaine...
- et meme moi ! Moi aussi je suis séçu de ne pas jouer en CD. Malheureusement, j'ai pas disputé ces rencontres, àa vient aussi du calendrier qui est vraiment tres chargé....
- 1er tour en 2005 a Strasbourg, contre la Suede, c'est un de vos obJctifs ?
- Oui, je veux justement alléger mon calendrier, en ne jouant que 2 tournois au lieu de 3, pour me préparer pour ce 1er tour.
- Vous avez eu Guy Forget pour lui dire ?
- En fait il doit appeler bientôt, pour me parler du choix de la surface. En tout cas je lui dirai qu'il peut compter sur moi.

La saison 2005, S.G la prepare tennistiquement, mais aussi physiquement, avec un preparateur physique de fitness jamaicain....

3eme sujet de discussion: la fin brutale de sa collaboration avec Thierry Tulasne. Un echec que le coach explique en partie par des problemes personnels.
- Je n'ai jamais parlé de ma vie privée, mais il n'y a aucune problème à ce niveau là, tout va bien. Thierry dit ce qu'il veut, mais il n'y a aucune raison de polémiquer , il faut passer à autre chose.
J'avais vraiment envie de repartie sur d'autres bases, d'entendre un autre discours, une autre culture, la méthode americaine, pour me pousser en plus que ce que faisait Thierry, il le faisait assez bien, mais j'ai besoin d'être plus poussé parce que je suis quand même assez ..assez faineant de nature (LOL).

Guy Forget
Old 12-06-2004, 08:37 AM   #6
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

the translation might make you die?! LOL marine

thanks for the interview and transcript Marine!!! I'll translate (long time since i've done this :s)

After 90 days in silence, Seb explains what he has been doing to Stade 2.- How's it been, 3 months without journalists?
Yeah, its done me a lot of good, just resting at home for 3 months at home with the family.

First subject of discussion: An injury which was allegedly from a football match. However, many journalists doubt whether this was the truth. Is Seb a liar?

- Were you really injured?

Yeah because i was injured so often, no one really thought of asking me about it. I hope that i'm not going to have to justify my injury. I've been in good health, but if you want i've got a doctor's certificate. The doctors here dont go around giving them out for no reason, i promise, i'm really injured. Ive just needed to recover...I would have explained it better but i didnt think it would have been neccessary.

2nd Subject of Discussion: This injury has prevented you from playing the semis of DC...the 4th consequetive forfeit on your part from the competition.

-You're conscious of the fact that your status as the French number One gives you responsibilities. Many people were disapointed...the captain...fans...

Yeah, so was I! I was very upset that i couldnt play Davis Cup. Unfortunately, even though i made changes to my schedule i wasnt able to reach my aim and play as much Davis Cup as possible.

- First Round against the Swedes in Strasbourg, is that your goal for the moment?
Yeah, i just want to keep to my schedule, only playing 2 tournaments instead of 3 so i can prepare myself for the first round matches.

- Did you speak to Guy about that?
- I have to call him soon, actually, to tell him what my choice of surfact is. I'll be able to tell him that he can count on me.

For next year, Seb will prepare himself physically as well specifically for the tennis court with a Jamaican trainer...

3rd subject of discussion: The end of his collaboration with Thierry Tulasne. A failure which the coach explained to be caused by personal problems.
- I never spoke about my private life, but theres no problems there. It's all good. Thierry says what he wants, but theres absolutely no reason to say that theres anything wrong with whats going on at home.

I really wanted to get a totally different view, hear another speech, another culture, the american culture, so i could push myself further. What Thierry did was all good and well, but i need more because i'm kind of...lazy by nature.

Last edited by esther : 12-06-2004 at 08:44 AM.
esther is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-06-2004, 10:38 AM   #7
country flag wilma
Registered User

wilma's Avatar

wilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond reputewilma has a reputation beyond repute

At last good news!!! Pity to see he got his annual haircut, but it'll grow! I hope the new trainer and physical trainer will set Seb flying the next season. And it'll probably do his English no end of good to have an American trainer
wilma is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-06-2004, 08:38 PM   #8
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

I knew you were going to do it, Esther

Guy Forget
Old 12-06-2004, 10:55 PM   #9
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute

Oui! After months of expectancy and worry all faithful Sèbastien's fans deserve this great news. Congratulate everybody! Seb's with us, we're with Seb, and it's the most important.

And.. I've discovered one more thing:

"Roddick <...> hosts his fourth Andy Roddick Charity Weekend at the Boca Raton Polo Club, Dec. 11-12, with proceeds benefiting Kids in Distress, Margaux's Miracle Foundation and the Back to Basics Angels Fund.

Roddick will play exhibitions with France's No. 1 player, Sebastien Grosjean, who lives full-time in Boca..."

(http://www.sun-sentinel.com/sports/t...-sports-tennis)

Nicolas Devilder

Hangdog is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-07-2004, 12:31 AM   #10
country flag Tricky_Forehand
Registered User

Tricky_Forehand's Avatar

Tricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond reputeTricky_Forehand has a reputation beyond repute

Nice to hear that Seb is doing well
's-Hertogenbosch - 4th place
GSTAAD - WINNER
Tricky_Forehand is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-07-2004, 05:31 AM   #11
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

esther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond reputeesther has a reputation beyond repute

You had faith in me, Marine!!! *hug*
Old 12-07-2004, 05:38 AM   #12
country flag esther
Registered User

esther's Avatar

Doesnt he look so cute and innocent in that video *swoons*.
I'm so glad he's back. I've been loyal!! I swear i have!! :S hehe
Old 12-07-2004, 07:47 PM   #13
country flag Alison
Registered User

Alison's Avatar

Alison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond reputeAlison has a reputation beyond repute

Hey good news at last!! He looks good too Can't wait for next year now
Alison is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-07-2004, 08:37 PM   #14
country flag Sammy
Registered User

Sammy's Avatar

Sammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond reputeSammy has a reputation beyond repute

Thanks for translating Esther!

Wow! It'll be interesting to see how he does this year! Can't wait to see him at the Australian Open! (Sammy's thinking positive He'll be there....I know he will
Old 12-10-2004, 10:09 PM   #15
country flag crystal
Registered User

crystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond reputecrystal has a reputation beyond repute

Thanks Marine for all these good news !!! (merci beaucoup beaucoup BEAUCOUP !!!)
;-)
It's a long time since I went there....and like everyone here I miss seb so much !!
So it's a very good thing to have some good news after such a long time....
crystal is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules