2013 Fall Season, Regroup! Allez! - Page 53 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 03-27-2013, 03:40 AM   #781
country flag GilleSimonAddict
Registered User

GilleSimonAddict's Avatar

GilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond repute
Default Re: 2013 Spring US Hardcourts, Allez!

Hopefully Haas will suffer a bit of fatigue and a letdown considering they said that was just the 2nd time in all of his career beating a world #1 player. Gilles will have to play more aggressive and be willing to stand a little closer to the baseline if he wants to have a chance. Haas likes to play short points these days and likes to hit hard and flat from on or just inside the baseline.

It's still not a given by far for Gilles to win, but I gave him virtually no chance against Djokovic. Haas is a different story. I'd say his chances went from 20% to 65-70% now. C'mon Gilles
GilleSimonAddict is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-27-2013, 03:41 AM   #782
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

I said that but I don't really mean it. Nole

Reborn Haas is looking young and fantastic, this only last 1 hr 20 mins, I don't think he's even tired. I fear for Gilles' chance.
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-27-2013, 03:48 AM   #783
country flag mike s.
Registered User

mike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by GilleSimonAddict View Post
Hopefully Haas will suffer a bit of fatigue and a letdown considering they said that was just the 2nd time in all of his career beating a world #1 player. Gilles will have to play more aggressive and be willing to stand a little closer to the baseline if he wants to have a chance. Haas likes to play short points these days and likes to hit hard and flat from on or just inside the baseline.

It's still not a given by far for Gilles to win, but I gave him virtually no chance against Djokovic. Haas is a different story. I'd say his chances went from 20% to 65-70% now. C'mon Gilles
You are more optimistic than me but I hope you're right. I put him at a 35-40 percent chance because I still don't think Gilles is at his best even though he played well today.
Old 03-27-2013, 06:58 AM   #784
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Thank you, Gilles!

BTW: I would not be surprised if he will be selected for a real rubber in DC.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-27-2013, 08:22 AM   #785
country flag Gillouthe best
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Gillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond repute

Great win for Gilles today, he was great mentally ( winning a lot of tight games), and it was his best match in the US swing this season. H2H with Tipsa is now 7-2 . It's amazing that he's beated two Top-10 players this season while he's playing 1 good match out of 6. Now a great chance for the SF's, but I would say like mike s. that Haas the upperhand ( 4-1 H2H, and he's looked great vs Dolgo and Nole). Hope Gilles does his best!
Old 03-27-2013, 05:53 PM   #786
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Gillouthe best View Post
It's amazing that he's beated two Top-10 players this season while he's playing 1 good match out of 6.
This.
But we know Gilles, he only plays well when he's facing top guys. I suppose that's a motivation problem? Not sure, whatever it is. Sadly, he has to get thru a lot of lower ranks to get to the top guys.

Quote:
Originally Posted by Gillouthe best View Post
Now a great chance for the SF's, but I would say like mike s. that Haas the upperhand ( 4-1 H2H, and he's looked great vs Dolgo and Nole). Hope Gilles does his best!
Didn't watch the Nole match, but I can imagine. Did watch Dolgo's, Haas was great. He had upperhand at H2H, a pretty wide margin. Not sure if Gilles can keep his good level. There's his itw on L'Equipe, only need to read the headline to know how he felt about his match:

Simon : «C'était cent fois mieux»

« Gilles Simon, comment analysez-vous votre match ?
C’était un match difficile. J’avais pris un bon départ (5-3 avant d’encaisser cinq jeux d’affilée). Malheureusement je n’ai pas réussi à finir ce premier set, j’avais pourtant l’impression d’avoir l’ascendant. Heureusement, j’ai réussi à re-faire tourner le match en ma faveur. Je me sentais assez serein malgré un dernier jeu assez compliqué (15 minutes et cinq balles de match).

Comment avez-vous réussi à vous reprendre ?
C’était dur parce que c’est le genre de set qu’il ne faut pas laisser passer face à des joueurs aussi bons que Janko (Tipsarevic). Heureusement, ça ne m’a pas trop pénalisé, mais ça fait jouer un set supplémentaire et un match de 2h30. Ça compte quand même.

Pour un joueur qui estimait mal jouer, vous êtes tout de même en quart de Miami.
Ce match n’est pas à mettre sur le même plan que les autres. C’était beaucoup, beaucoup, beaucoup mieux même si c’était loin d’être parfait. C’était beaucoup plus solide. Je bougeais bien, je le contrais bien, j’ai réussi à faire plus de choses malgré des conditions difficiles avec beaucoup de vent. Aujourd’hui (mardi), ça avait vraiment de la gueule ce que je faisais. C’était cent fois mieux que les matches précédents.

Dans l’attitude aussi ?

Oui. J’ai raconté ma vie pendant vingt minutes (sourires) et cinq jeux (de 5-3 à 5-7, 0-1). Ensuite j’ai réussi à ne plus dire un mot.

Cette victoire est-elle rassurante ?
Ça rassure toujours, mais ça prouve encore que je n’avance pas vraiment dans mon travail de me rendre les matches plus faciles. Sur les sensations, ça fait du bien. Aujourd’hui, nous avons perdu dix degrés et ça change beaucoup de choses avec notamment une balle qui vole moins. Au service, je ne me sens toujours pas super à l’aise même si c’est mieux. Dans l’ensemble, c’était beaucoup mieux.

Comment appréhendez-vous votre quart de finale contre Tommy Haas ?
Il fait un gros tournoi. J’avais vu tout son match contre Dolgopolov, il jouait extrêmement bien. Il frappait bien, défendait bien, passait rapidement de la défense à l’attaque et bougeait très bien. Il peut très bien jouer, mais il n’est pas très régulier. Il ne rate pas sans raison, il faudra que je fasse le même type de match que ce soir (mardi soir). Il faudra que je frappe bien et que je l’oblige à jouer des coups difficiles. Il n’aime pas les échanges qui s’éternisent, il faudra donc que je le force à attaquer dans de mauvaises conditions. »
Recueilli par S.D., à Miami
Old 03-28-2013, 02:40 AM   #787
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

He just lost the first set to Haas. Just 1 bp for Haas the whole set and he hit an UE to give it away , very nervy stuff. Then start 2nd set with a break down. What's new.

Oh well, I didn't think his chance against Haas was high, and so far he's proving me right . C'mon Gilles.
Old 03-28-2013, 02:43 AM   #788
country flag BlueLighthouse
Registered User

BlueLighthouse's Avatar

BlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond repute

He plays well, Haas is unstoppable, too bad.

Gulbis . Tursunov . Simon . Thiem . Paire
BlueLighthouse is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-28-2013, 02:52 AM   #789
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Well, 2 break down after 3 games in 2nd. I think it's probably not too early to say that he's quite done. That's a bit disappointing though. I mean, it's not the first time he lost the 1st set to anyone, but it's not that often he was so nervous after he lost a 1st set. I guess despite a good showing yesterday, today's back to his bad form. I suppose we can start count this match as 1 (as reference to his 1 good out of 6 matches).

Oh, and Haas is good, doing well in everything and hit 78% 1st serve. All that probably gets in Gilles' head too.
Old 03-28-2013, 02:55 AM   #790
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

0-4 in 2nd now. Be careful of eating bagel.
Old 03-28-2013, 02:59 AM   #791
country flag Nagyovafan
Registered User

Nagyovafan's Avatar

Nagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond repute

Well at least he's on the board in this second set. Maybe old Tommy will start to get a little tired and make a few more loose errors.
Benoit Paire
Nagyovafan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-28-2013, 03:00 AM   #792
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

I don't think he plays well, maybe he didn't hit UEs left right and center, but he didn't really try anything. It's predictable to Haas. And he pretty much didn't give any pressure to Haas. He's playing like he didn't think he can win. I mean, he rarely hit a big FH. He's not making it difficult for Haas to even draw errors.
Old 03-28-2013, 03:05 AM   #793
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

I was fearing his chance before the match, so really wasn't expecting him to win. But tbh, the scoreline is very disappointing. He really should be able to do better than this.
Old 03-28-2013, 03:08 AM   #794
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Yep, just won 4 games in the whole match. He won more game in TO playing with a bad back. Oh well. He doesn't even look disappointed . Okay. Nevermind. Moving on.
Old 03-28-2013, 03:08 AM   #795
country flag Nagyovafan
Registered User

Nagyovafan's Avatar

Nagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond repute

Haas played really well tonight. I've never seen him play this well, he was just in charge. If he keeps it up I think he'll beat Ferrer.
Benoit Paire
Nagyovafan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules