Magnus Norman - Page 26 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 09-10-2007, 11:20 AM   #376
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Björki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond repute
Default Re: Magnus Norman

What's eating Magnus Norman?

Vi har genomfört en liten sinnesundersökning av den stilige finansmannen och tidigare tennisvärldsettan Magnus Norman.

NAMN: Mangus Norman
SYSSELSÄTTNING: Fondförvaltare på Catella
FRITID: Tränar, umgås med vänner och hänger i fjällstugan

Vilket är ditt tydligaste karaktärsdrag?
– Målmedvetenheten har alltid varit min styrka men kan ibland också vara en belastning.

Vilken är din största fåfänga?
– Jag skyller mina kraftiga ben på min idrottskarriär…

Vad är det knäppaste du gjort?
– I efterhand kan jag tycka att det var riskfyllt att sluta skolan efter årskurs 9 och satsa helhjärtat på tennisen. Det visade sig vara ett bra val men kanske lite knäppt och naivt att tro att en kille från Filipstad i Värmland skulle lyckas på proffstouren.

När är du lycklig?
– Jag är opportunist och är glad som person. Oftast blir jag glad av små saker som krävt omtanke.

Vad ville du bli när du var liten?
– Tennisproffs eller brandman.

Vad är ditt starkaste minne från barndomen?
– Jag kommer ihåg somrarna i Båstad. I år blir mitt 22:a år i rad i Båstad och det är fantastiskt att få vara projektledare för Catella Swedish Open 2007 – en tävling jag vunnit två gånger.

Vilken är den sämsta affären du gjort?
– Investeringen i en ny teknik som skulle effektivisera domarnas roll inom tennisen. Bolaget gick i konkurs men tekniken kopierades och fungerar nu på proffsnivå. Jag var således lite före tiden och det var dålig tajming.

När sa du "Vet du inte vem jag är" senast?
– Mina kompisar säger att jag borde ta för mig mer. Jag är blyg av mig och skulle aldrig lägga fram det frasen på det sättet.

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft.
– Jag skäms för mycket för att berätta det här. Tänk om min mamma läser detta!

Vad irriterar sig människor på hos dig?
– Jag är lite blyg och har svårt att släppa personer in på livet vilket ofta kan uppfattas som att jag är dryg. Jag jobbar på att bli mindre blyg.

Berätta om ditt senaste utbrott.
– Min bror och jag har ett kärt förhållande som vid vissa tidpunkter briserar. Så skedde vid julfirandet i år...

Vad beställer du på krogen?
– Beror helt på mitt humör och vad mitt sällskap vill dricka, men jag älskar Mojito.

Hur vill du helst transportera dig?
– Jag springer gärna en runda i skogen en kall höstdag och tar även gärna min scooter upp på fjället med lite varm choklad en kall vinterdag. Jag är oerhört lat när det kommer till att transportera mig från A till B och tar gärna bilen även om jag ska runt hörnet.

Vad är det närmaste döden du kommit?
– Ramlade ner för en åtta meter lång stentrappa under ett nyårsfirande i Brasilien, men lyckades på något konstigt sätt få fotfäste på varje trappsteg innan jag dundrade rakt in i en vägg. Dagen efter försod jag var som skulle kunna hänt om jag ramlade med huvudet före.

När googlade du ditt namn senast, och varför?
– Jag googlar gärna andras namn. Google pictures är det bästa som hänt!

Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka?
– Jag är nog ingen trendsättare. Den generelle personen i Stockholm och på Stureplan har otroligt cool klädstil om man tittar i ett internationellt perspektiv. Svenskar är ett oerhört fint folk, både killar och tjejer.

Vem är den mest kända människa du talat med och varför?
– För mig är Björn Borg den mest kände person som jag verkligen suttit ner och pratat med. Han har betytt så oerhört mycket för så många människor och var den förste idrottaren som blev dyrkad.

Vad smugglade du in i landet senast?
– Kopierade dvd-skivor från Kina.

Vilket är det värsta kok stryk du fått?
– När jag var 11 år fick jag stryk med 6-0 6-0 i Kalle anka Cup. Det värsta som kan hända en tennisspelare!

Vilket är det märkligaste sms du fått?
– "Do you wanna go for dinner with me and Anna Kournikova at 9 pm?" Vem tackar nej till den inviten?

Har du nån gång blivit stalkad?
– Beror på vad som menas med stalking. Det finns grader i helvetet och vad jag upplevt är nog inte i närheten av vad andra upplevt.

Nämn en bok som du sagt att du läst, men som du i själva verket aldrig tagit dig igenom.
– Philip Kotlers marknadsföringsbibel.

När skäms du?
– Jag skämdes kopiöst när jag uppträtt dåligt på tennisbanan, vilket hände ibland…

I dont understand anything
Björki is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 09-10-2007, 11:22 AM   #377
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Björki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond repute

and some photos who were posted together with the article

Old 09-10-2007, 02:20 PM   #378
country flag Sommarsverige
on clouds...

Sommarsverige's Avatar

Sommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond repute

Thanks for posting it, Peggy

I knew the interview already, cos I am a regular visiter of this site

Of course I can translate the interview if someone is interested

Pico Monaco ~ Edu Schwank ~ Stan Wawrinka ~ Dani Gimeno ~ David Marrero ~ Marc Lopez ~ Marco Chiudinelli ~ Marcel Granollers

I miss you on tour, Nors, Bjösse, Simon & Pim Pim
Sommarsverige is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-10-2007, 06:15 PM   #379
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

anything we havent heard before?
Old 09-10-2007, 07:55 PM   #380
on clouds...

Sommarsverige's Avatar

Sommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Björki View Post
anything we havent heard before?
Peggy, it is really a very nice interview about Magnus live, what he likes and so on
I also like to translate the whole interview, I only don´t have time for it today But will do it tomorrow evening cos I think it is really nice to share what Magnus is saying

Pico Monaco ~ Edu Schwank ~ Stan Wawrinka ~ Dani Gimeno ~ David Marrero ~ Marc Lopez ~ Marco Chiudinelli ~ Marcel Granollers

Old 09-14-2007, 11:58 PM   #381
country flag Ma. Estefania
Registered User

Ma. Estefania's Avatar

Ma. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond repute

If someone has time, please translate the article, for most of us non-Swedish speakers, hehe.

Thanks for posting it.

There are some pics I have never seen. Thanx once again.
Old 09-15-2007, 12:26 PM   #382
on clouds...

Sommarsverige's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ma. Estefania View Post
If someone has time, please translate the article, for most of us non-Swedish speakers, hehe.

Thanks for posting it.

There are some pics I have never seen. Thanx once again.
I promise to translate it this weekend Sorry, just didn´t have time the last days...

Old 09-15-2007, 10:26 PM   #383
on clouds...

Sommarsverige's Avatar

So, here is the translation of the interview with Magnus

Name: Magnus Norman
profession: working with fonds at Catella
hobbies: fitness, to be with friends, to be in the mountains

Which is your strongest characteristic?
– I am very focused on my goals, but this can also be a burden at times

What don´t you like about your body?
– I have thick legs because of tennis.

What is the strangest thing you have done?
– Now when I look back I can think that it was strange to leave school early and to hope to become a good tennisplayer. Of course it was a good choice, but also a bit strange and naive to think that a guy from Filipstad i Värmland shall have success on the tour.

When are you happy?
– I always think positive and am a happy person in generel. I get often happy about small things.

What was your dream profession as a kid?
– Professional tennisplayer or firefighter.

Which is your strongest memory from childhood?
– I remember all the summers I spent in Båstad. This year will be my 22nd year in a row and it´s fantastic to be the project leader for Catella Swedish Open 2007 - a tournament I have won 2 times.

Which is the worst business you have done?
– To invest into a new tecnic which should influence the roll of the umpire in tennis. The company went bankrupt, but the tecnic got copied and works now on the professional tour. I was a bit before the time and it was a bad timing.

When did you say the last time "don´t you know who am I?"
– My friends say I should be more like this. I am shy as a person and should never say this sentence like this.

Tell us when you were drunk once....
– I am too ashamed to tell about it. Think if my mother reads this...

What do people not like about you?
– I am shy and it is difficult for me to let people into my life, which makes people sometimes think that I am snobbish. I am working on to be less shy.

Tell us when you exploded the last time.
– My brother and I have a close relation which can explode at times. It happened like that last christmas.

What do you order in a bar?
– Depends on my mood and what my company wants to drink, but I love Mojito.

What kind of transportation system do you prefer?
– I like to go jogging in the forest on a cold autumn day and I also like to drive my scooter in the mountais with a hot chocolate on a cold winter day. But I am very lazy when it comes to getting from A to B, so I prefer to take the car when I need to get around the corner.

Which was the closest you came death?
– I fell down a 8m long stone staircase during a New Year celebration in Brazil, but I succeeded somehow to stop falling before I would have crashed into a wall. The day after I understood what could have happened if I fell with my head first.

When did you google your name the last time and why?
– I like to google the name of other people. Google pictures is the best thing which happened.

Which fashion trend did you discover early?
– I am not a trendsetter. Most of the people in Stockholm and on Stureplan have a cool fashion looking from an internation view. Swedish people are very well-dressed, both men and women.

Which was the most famous person you have talked to and why?
– For me Björn Borg is the most famous person I have sit down with and talked. He meant so much for so many people and he was the first sports man who got admired.

What did you smuggle into the country the last time?
– Copied dvd´s from China.

Which was your worst defeat?
– When I was 11 years old I got defeated 6:0, 6:0 in the Kalle Anka Cup. The worst that can happen a tennis player.

Which was the strangest text message you got?
– "Do you wanna go for dinner with me and Anna Kournikova at 9 pm?" Who would say no to such a invitation?

Have you ever been stalked?
– It depends on what you mean with stalking. There are bad things that can happen and what I experienced is not even close to what other people have to experience.

Name a book which you said you have read it, but in reality you didn´t?
– Philip Kotlers bibel about economy

When do you feel ashamed?
– I felt very ashamed when I behaved bad on the tennis court, that happened sometimes...

Last edited by Sommarsverige : 09-16-2007 at 06:50 PM.
Old 09-16-2007, 09:12 AM   #384
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Thanks
Old 09-16-2007, 10:32 AM   #385
country flag Eden
We know how it feels

Eden's Avatar

Eden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond repute

Tack sa mycket

That was a very interesting read.
Eden is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-16-2007, 05:33 PM   #386
country flag WaynesWorld
Registered User

WaynesWorld's Avatar

WaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond reputeWaynesWorld has a reputation beyond repute

Thanks you very much for translating the article for us, Birte!! I loved reading it, it was very interesting. And I love the pics which were with the article - especially the one of Magnus with Pim-Pim

Rainer Schüttler
Simon Aspelin

Wayne Ferreira Still missing you!!!
WaynesWorld is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-16-2007, 08:26 PM   #387
country flag Francine
Registered User

Francine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond repute

Thanks Birte!
Francine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-21-2007, 03:26 AM   #388
country flag Ma. Estefania
Registered User

Ma. Estefania's Avatar

Ma. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond reputeMa. Estefania has a reputation beyond repute

Thanx for the translation
Old 11-03-2007, 07:24 AM   #389
country flag TennisHack
Registered User

TennisHack's Avatar

TennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond reputeTennisHack has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Sommarsverige View Post
Right now Magnus is in New York together with Thomas Johansson and Magnus says that he is really longing back to the life on tour and to play matches again!
Good to see this thread on the uptick again! I don't visit very often but this is about the only place to find news.

I was at the Memphis event this year and had the good luck (and joy!) to meet Magnus and speak with him on a few occasions. I told him how much his fans missed him on the court and the tour, so maybe I helped plant the seed, LOL I went to all of Thomas's matches anyway because I adore him, so finding Magnus (whom I didn't recognize at first) was an extra boon!

He also still had hair then, lots of hair, so imagine my surprise and horror when I saw pics from the Davis Cup a few weeks later and he was almost bald! Yikes!

Thanks for the new interview and translation

You will be missed, Michel Kratochvil!
TennisHack is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 10:52 AM   #390
country flag Francine
Registered User

Francine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond reputeFrancine has a reputation beyond repute

Magnus brings Hackie back to MTF
Francine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules